jo det är såhär att jag har precis köpt en tv: 42px80. Så nu tänkte jag att jag ville ha ett surroundsystem att gå till. Jag har redan ett surroundsystem men ett mycket gammalt, från philips. Det är ett 5.1 system som jag har redan kämpat i många timmar på att få upp högtalarna och dölja sladdar osv... Problemet med detta surroundsystem är att det är ingen receiver, det är en dvd-surround.. Så jag kan inte, som tänkt, koppla min dator via tv-out, till min tv, och skicka med digitaltljud ( alltså surroundljud ) till min surrounddvd..
Så min tanke var att bara köpa en receiver som kan ta emot digital signal från min dator ( spdig, inte den där laser varianten utan den gula ), och sen skicka ut ljudet till mina högtalare jag redan har ( obs de använder klips, vet ej facknamnet men sånadär man platta plastsaker som är lixom klips-kontakter inte standard runda ).
Jag har inte alls höga krav vad gäller ljudkvalite eftersom jag bor i en studentlägenhet och får inte göra för mycket oljud ändå

Den ska även kunna ta emot digitalt ljud från playstation med eftersom jag täntke införskaffa mig det i framtiden..
Några tips ?? OBS.. värt att nämna är att min px80 har ingen digital ljudutgång så därför måste jag koppla ljudet separat från datorn och andra komponenter till denna receiver.. kan sonys: STR-DG520 vara något för mig?
Mycket tacksam för svar!!