Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Erfarenheter om Spel som säljs som nya? (trots begagnat skick!)

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2009 - 19:48

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Det var väl bara att starta tråden det?

Iaf. nu har vi ju diskuterat Spelbutiken ett tag.. själv mailade jag i förväg, innan jag ens fått mitt ex av MGS4, och skrev helt sonika att jag självklart förväntar mig att spelet jag köper Nytt skall vara just "nytt!"

Säljer man använda, begagnade spel, eller tummade manualer, fläckade skivor.. ska detta givetvis stå med någonstans på deras sida, eller allra helst i själva spel-pris-beskrivningen..

Först då kan man ju själv överlägga med sig själv om det begagnade spelet verkligen är värt priset!

//najkks

Postad 28 February 2009 - 20:07

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Det var väl bara att starta tråden det?

Iaf. nu har vi ju diskuterat Spelbutiken ett tag.. själv mailade jag i förväg, innan jag ens fått mitt ex av MGS4, och skrev helt sonika att jag självklart förväntar mig att spelet jag köper Nytt skall vara just "nytt!"

Säljer man använda, begagnade spel, eller tummade manualer, fläckade skivor.. ska detta givetvis stå med någonstans på deras sida, eller allra helst i själva spel-pris-beskrivningen..

Först då kan man ju själv överlägga med sig själv om det begagnade spelet verkligen är värt priset!

//najkks

Har du fått svar på ditt mail av spelbutiken? Och har du fått ditt spel? I så fall vilket skick var ditt i?

Postad 28 February 2009 - 21:28

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Har du fått svar på ditt mail av spelbutiken? Och har du fått ditt spel? I så fall vilket skick var ditt i?

Nope inte ännu, det lär nog komma på måndag.. hoppas jag iaf!
alla tidigare spel jag köpt därifrån har saknat "ps3-remsan", men däremot varit inplastade!

Har inte reflekterat över huruvida skivorna varit "tummade på", dock har manualerna varit Nya!

Återkommer med info när jag fått spelet.. eller när de hunnit svara på mailet!

//najkks

Postad 28 February 2009 - 21:34

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Testade spelbutiken för första gången för ett litet tag sen, bägge spelen jag beställde var inplastade och nya mk vs dc och splinter cell. Deras leveranstider är ju under all kritik och efter man läst att folk fått beg spel därifrån kommer jag nog inte beställa därifrån mer, såvida inte dom har nåt pangerbjudande då.

Postad 28 February 2009 - 21:40

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Testade spelbutiken för första gången för ett litet tag sen, bägge spelen jag beställde var inplastade och nya mk vs dc och splinter cell. Deras leveranstider är ju under all kritik och efter man läst att folk fått beg spel därifrån kommer jag nog inte beställa därifrån mer, såvida inte dom har nåt pangerbjudande då.

Du la inte märke till om de hade den där "ps3-remsan" invävd i plasten?

själv tycker jag deras lev-tider är okej.. trots allt skickas ju spelen från Danmark,
snittiden är 3 dagar.. dock kan det ju bli 3v om spelet inte finns i lager utan är restat!

Priserna är okej, de matchar ju priserna - så hittar du nån med billigare får du det för samma pris + 5% rabatt!

Dock stör det här med att så många fått tydligt begagnade spel därifrån, hmm.. måste kollas upp detta..

//najkks

Postad 28 February 2009 - 21:50

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Minns ej om det var en "ps3remsa" men båda spelen luktade nytt så.

Postad 28 February 2009 - 21:59

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Angående Spelbutiken igen.
Jag la en beställning på ett par billiga spel som jag skulle ha som inbyte hos dom på fredagen för 2 veckor seden. Alla spel fanns i lager när jag beställde. Ser på mitt konto på deras sida efter beställningen att allt finns i lager. När jag loggar in på mitt konto senare på kvällen så är 1 spel är restnoterat helt plötsligt. Sedan på söndagen så kollar jag min order hos dom igen. Då är ytterligare 2 spel restnoterade o skall skickas när dessa åter kommer i lager, men enligt deras hemsida så finns spelet i lager under söndagen. Då avbeställde jag allt....lägger aldrig mer en order hos dom. Hur billiga dom än försöker bli.

Postad 28 February 2009 - 22:02

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Jag la en beställning på ett par billiga spel som jag skulle ha som inbyte hos dom på fredagen för 2 veckor seden. Alla spel fanns i lager när jag beställde. Ser på mitt konto på deras sida efter beställningen att allt finns i lager. När jag loggar in på mitt konto senare på kvällen så är 1 spel är restnoterat helt plötsligt. Sedan på söndagen så kollar jag min order hos dom igen. Då är ytterligare 2 spel restnoterade o skall skickas när dessa åter kommer i lager, men enligt deras hemsida så finns spelet i lager under söndagen. Då avbeställde jag allt....lägger aldrig mer en order hos dom. Hur billiga dom än försöker bli.

Taskigt läge kan man väl säga.. saken som hände för mig var att jag tydligen "överskridit kreditgränsen" på 4000:- ... åh hur nu det kunde hända? :P

iaf.. så la jag en best. på Quantum of Solace på rean för 199:-, men det kom aldrig.. loggade in på kontot och såg då att det stod nåt om "felaktigt transaktions id", fick maila dem för att få reda på att det betydde "sorry, no cash"..

Jag menar, hur fan ska man veta att deras "felaktigt transaktions id" -kod betyder att jag inte har kredit kvar?
Sen höjdes spelet till 349:- och jag fick beställa det från annan instans istället, snacka om Oflexibelt!

//najkks

Postad 28 February 2009 - 22:18

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag hade exakt samma problem och gjorde precis som du, tog bort mitt konto! Aldrig mer där. Man kan liksom inte lita på leveransen, förut hade dom en banner som sa "alltid varor i lager" nu har de tagit bort den.

Postad 28 February 2009 - 22:21

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Jag hade exakt samma problem och gjorde precis som du, tog bort mitt konto! Aldrig mer där. Man kan liksom inte lita på leveransen, förut hade dom en banner som sa "alltid varor i lager" nu har de tagit bort den.

Trist, man måste ju isf väga leveranstiden mot priset.. finns ju många som har bättre lagersaldouppgifter!

//najkks

Postad 28 February 2009 - 22:21

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
poff.

Redigerat av Unregistered1232, 28 February 2009 - 22:28.

Postad 28 February 2009 - 22:26

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Trist, man måste ju isf väga leveranstiden mot priset.. finns ju många som har bättre lagersaldouppgifter!

//najkks

precis

Postad 28 February 2009 - 22:30

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Kanske inte min buisness men, hinner du verkligen spela eller använda allt du köper? har läst ett antal inlägg här och du köper grejer som fan :P Ibland nästan överdrivet mycket :P

Sen kan man ju undra hur du har råd med allt? rik farsa lr? :D jag antar att du inte jobbar .. med anledning till att du är här på forumet väldigt ofta.. dag som kväll :(.

Igen kanske inte mitt problem, men ville bara ställa frågan :D

Jag är nog lite av en samlare, sant, uppe i ca 40st ps3spel nu, men favvisarna är klart burnout paradise, COD3, battlefield och uncharted <_< så visst blir det så att vissa står ospelade lite längre än andra.. såna har väl alla?

fast kanske inte så extremt att de - som jag - har KZ2 ospelat i hyllan? hehe <_<

studentliv.. men hyffsat billigt boende.. festar inte bort pengarna utan lägger dem på ps3an :D

ser det som att.. ett biobesök går lätt på 150kr allt som allt.. och kan jag då lägga det dubbla
och få ett hyffsat spel som ger skapligt många timmars nöje så är det en reko deal :D

klart man måste få fråga, annars får man ju inget veta!

//najkks

Edit:.. eller så har jag inget socialt liv överhuvudtaget, allt kretsar kring MHB och ps3 :D haha..

Redigerat av Unregisterededb978dd, 28 February 2009 - 22:32.

Postad 28 February 2009 - 23:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag är nog lite av en samlare, sant, uppe i ca 40st ps3spel nu, men favvisarna är klart burnout paradise, COD3, battlefield och uncharted :P så visst blir det så att vissa står ospelade lite längre än andra.. såna har väl alla?

fast kanske inte så extremt att de - som jag - har KZ2 ospelat i hyllan? hehe :D

studentliv.. men hyffsat billigt boende.. festar inte bort pengarna utan lägger dem på ps3an :D

ser det som att.. ett biobesök går lätt på 150kr allt som allt.. och kan jag då lägga det dubbla
och få ett hyffsat spel som ger skapligt många timmars nöje så är det en reko deal :(

klart man måste få fråga, annars får man ju inget veta!

//najkks

Edit:.. eller så har jag inget socialt liv överhuvudtaget, allt kretsar kring MHB och ps3 <_< haha..

hehe trodde du skulle ta illa up så jag tog bort mitt inlägg. Men kul att du inte gjorde det <_< Hehe... men jag skulle nog rekomendera lite socialt liv iaf... ta vara på ungdomen, festa loss :P Spela kan man göra livet ut :D

Postad 28 February 2009 - 23:57

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

hehe trodde du skulle ta illa up så jag tog bort mitt inlägg. Men kul att du inte gjorde det :P Hehe... men jag skulle nog rekomendera lite socialt liv iaf... ta vara på ungdomen, festa loss :P Spela kan man göra livet ut :D

Hehe.. det är lugnt...

men brist på socialt liv.. hmm, räknas inte kontakter över PSN eller live-tjänsten? :D

haha.. trots allt är ps3andet inklämt mellan sambo och tre jyckar!

//najkks

Postad 01 March 2009 - 12:57

DZV
  • DZV
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag beställde MGS:4 från Spelbutiken.se och fick mitt exemplar i fredags. Precis som många andra var även mitt spel icke inplastat och slitet i fodralet. Skivan saknade dock fingeravtryck och repor, och instruktionsboken såg ny ut. Dock var mitt spel utan PEGI, spelet jag hade fått var alltså från England. Har ni andra fått Engelska spel?

Spelet var även utan kartong kring plastförpackningen, kanske inte är så längre. Någon som kan berätta hur det ska vara och vad man ska förvänta sig?

Gick direkt till deras sidan och startade en chat för att fråga om detta verkligen var vad man kunde förvänta sig, utdrag ur loggen följer:

info: Du pratar nu med 'SpelButiken'.
SpelButiken: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Om ni har skickat ett mail till oss kring detta ärendet redan skulle vi uppskatta om ni gav oss det referensnummer som tilldelats erat mail. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
DZV: Jag beställde Metal Gear Solid 4 från er och har nu fått den levererad. Dock så är fodralet skadat och icke plomberat vilket jag tycker verkar konstigt för att vara nytt. Sedan verkar det inte heller vara svenskt då det saknar pegi, vilket det på bilden för varan har.
SpelButiken: Det va inte bra
DZV: Hur ska vi lösa detta?
SpelButiken: Anledningen till att spelet inte har en PEGI märkning är för att den är brittisk
SpelButiken: Om fodralet är skadat kan vi skicka dig ett nytt om du vill utan kostnad
DZV: Det står det inte i produktens information och som sagt, då är ju bilden missvisande.

...

DZV: Varför var spelet inte inplastat? Och för att underlätta för era kunder, borde ni inte bytta ut bilden? Jag förväntade mig en svensk kopia!
SpelButiken: Det kan vara ett butiks exemplar du fått
SpelButiken: Vi ber om ursäkt för detta.
SpelButiken: Vi hoppas du i slutändan skall vara nöjd med ditt köp trots detta.
DZV: Så det är något man får räkna med när man beställer från er?
SpelButiken: Nej, det skall du inte räkna med
DZV: Jag hade otur alltså?
SpelButiken: Om du vill att vi skall kolla upp din önskade produkt innan du beställer så kan vi givetvis göra det.
DZV: Så man måste önska i sin beställning att få ett nytt exemplar, är de det du säger?
SpelButiken: Nej, om du har frågor kring ditt önskade spel, så kan du givetvis höra av dig till oss innan.
DZV: Hör det till vanligheterna att spelen ni skickar är från England?
SpelButiken: Nej, alla spel är inte från England
DZV: Ok, hur kan man se det innan man beställer?
SpelButiken: De allra flesta gångerna stämmer all information på vår sida.
SpelButiken: Om du har specifika önskemål på spel så bör du höra av dig innan.
SpelButiken: Som t.ex. Platinum och så vidare
DZV: Då tolkar jag det som att artiklarna handlar om vilket spel det är, inte vilken typ.
SpelButiken: Det skall du göra.

...

Det är delar ut konversationen, ett nytt fodral var allt de kunde ordna fram. Ingen ersättning utan om det inte passade kunde jag returnera spelet enligt distansavtalslagen.

Kommer nog inte beställa från Spelbutiken igen...

Postad 01 March 2009 - 13:16

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Skall sägas att väldigt många spel som man köper från spelbutiken är importspel. När jag väl har beställt därifrån så har över 50% av mina spel varit import från england....Bara en tanke till er som vill ha svenskt eller nordiskt omslag till era spel att ha det i bakhuvudet att räkna inte med nordiskt omslag på fodralet när ni beställer från spelbutiken.

Postad 01 March 2009 - 13:25

Vance
  • Vance
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Även jag beställde MGS4 från spelbutiken. Mitt är ett engelskt exemplar, och dessutom är fodralet ganska rejält slitet med repor och annat. Skivan ser lite tummad ut på, och det känns som att den är begagnad.

Jag tycker det är skandal, att vi är så många som drabbats betyder ju att det inte är ett misstag, utan att det är satt i system. Kan man dra det här vidare på något sätt? Tycker inte att vi alla skall ta det här, de har lovat ett nytt spel till det priset och då ska det vara nytt.

Det blev ju ett väldigt liv kring discshop, men det här är i mina ögon värre. Discshop gjorde misstag, här är det planerat

Postad 01 March 2009 - 15:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Även jag beställde MGS4 från spelbutiken. Mitt är ett engelskt exemplar, och dessutom är fodralet ganska rejält slitet med repor och annat. Skivan ser lite tummad ut på, och det känns som att den är begagnad.

Jag tycker det är skandal, att vi är så många som drabbats betyder ju att det inte är ett misstag, utan att det är satt i system. Kan man dra det här vidare på något sätt? Tycker inte att vi alla skall ta det här, de har lovat ett nytt spel till det priset och då ska det vara nytt.

Det blev ju ett väldigt liv kring discshop, men det här är i mina ögon värre. Discshop gjorde misstag, här är det planerat

Det är är BULLSHIT - ja spelbutikens sätt alltså.. de har ju systemfört att lura kunderna på detta sätt troligen?

Jag kommer def. kräva ersättning om även mitt ex. är "begagnat" eftersom det då är falsk marknadsföring, alltså kan man i princip lika gärna kontakta KO och sedan göra en anmälan.. ju fler som agerar desto bättre!

Kan vi försöka få ihop en lista? Alltså på de som anser sig missnöjda med tex. sitt MGS4-köp från spelbutiken?
Så här får det absolut inte gå till.. DE MÅSTE informera vid försäljningen om att spelet kan vara begagnat!

Fördjä.... irriterande med företag som håller på såhär, det förstör för alla andra seriösa företag!

//najkks

Postad 02 March 2009 - 01:35

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Väldigt intressant detta...
Det jag undrar är hur dom får tag på dom begagnade spelen.
Jag menar, att ha anställda som sitter och köper beggade spel från blocket / tradera etc, och sedan ordnar med betalning/frakt ... Och sen ska detta in i företagets bokföring...
Det borde vara bra mycket mer kostsamt än att bara beställa fler ex från distributören..

Kan även bekräfta att spelbutiken säljer importspel, har köpt diverse "billiga" spel där för att använda i inbyteskampanjer, och fick problem på GAME då dom scannar streckkoden på spelen man byter in, och ett spel hade då uppenbarligen en annan streckkod än den svenska/nordiska utgåvan och fanns således inte i datorn..
Enligt deras klausul så tar dom ej emot importerade spel, men jag hade väl tur för killen gick bara ut i hyllan och hämtade ett exemplar av deras spel och scannade istället...
Däremot har alla ~10 spel jag köpt haft plast med playstation-remsan på.

Postad 02 March 2009 - 09:24

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Väldigt intressant detta...
Det jag undrar är hur dom får tag på dom begagnade spelen.
Jag menar, att ha anställda som sitter och köper beggade spel från blocket / tradera etc, och sedan ordnar med betalning/frakt ... Och sen ska detta in i företagets bokföring...
Det borde vara bra mycket mer kostsamt än att bara beställa fler ex från distributören..

Kan även bekräfta att spelbutiken säljer importspel, har köpt diverse "billiga" spel där för att använda i inbyteskampanjer, och fick problem på GAME då dom scannar streckkoden på spelen man byter in, och ett spel hade då uppenbarligen en annan streckkod än den svenska/nordiska utgåvan och fanns således inte i datorn..
Enligt deras klausul så tar dom ej emot importerade spel, men jag hade väl tur för killen gick bara ut i hyllan och hämtade ett exemplar av deras spel och scannade istället...
Däremot har alla ~10 spel jag köpt haft plast med playstation-remsan på.

Underligt, en som skiljer sig från mängden.. som fick ett nytt spel! Fast det gällde väl inte MGS4 eller?

Kan ju vara så att de köpt in ett stort restlager nånstans ifrån.. och därför har lågt pris just nu?

Iaf. så avvaktar jag fortfarande hemkomsten av mitt spel.. vi får väl se hur dess skicket är då..

//najkks

Postad 02 March 2009 - 11:17

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
THIS JUST IN:...

Efter en konversation med "Daniel" (som nu tydligen alla på spelbutikens KS heter :blush:)
kan jag meddela följande, saxat ur konversationen jag hade nyss med deras KS..

hugo: Så till en lite allvarliga fråga...!

hugo: allvarligare

Daniel : Shoot

hugo: jag har beställt MGS 4 från er...

hugo: skickar ni ut begagnade spel, trots att ni säljer dem på er hemsida som "nya ps3-spel" ?

Daniel : Nej, har ni fått ett exemplar där skivan är använd eller smutsig så är det ett misstag på lagret när de skickade ut den till er. Alla spelen vi säljer är alltid nya. Det kan hända att fodralen inte är "nyskick" men då rör det sig mo att det varit på display i en butik. Dock ska alltid skivan vara helt oanvänd.

hugo: vet du varför jag frågar?

hugo: Många av de i bekantskapskretsen har fått just begagnade ex. av MGS4 (det är inte riktigt en "olyckshändelse") om 10st får det...

Daniel : ¨NI har fått ett exemplar där fodralet inte ser oanvänt ut?

hugo: nej jag har inte fått mitt ex. ännu.. men många bekanta har fått ex. där det är tumavtryck på skivan, trasiga manualer, fodral etc..

hugo: Vi börjar misstänka att ni köper upp restlager eller beganade lager och sedan säljer dem som nya!

hugo: Håll med om att det knappast kan vara en "tillfällighet" om så många kunder råkar ut för samma händelse?

hugo: Vissa av MGS 4-exemplaren har alltså varit i synligt begagnat skick (vissa ej inplastade heller)

hugo: Nu undrar vi alltså hur det förhåller sig?

Daniel : Vi har fått en del klagomål på denna så jag misstänker att det har skett ett stort misstag på lagret i att de tagit fel spel rät av. Självklart får alla kunder skicka tillbaka produkten om de ett exemplar i dåligt skick.'

hugo: Jag är bekymrad, eftersom jag vortfarande avvaktar mitt MGS 4-exemplar

hugo: "tagit fel spel rätt av" ??

hugo: vi har ju beställt MGS 4, alltså fått korrekta spel

hugo: men absolut inte i "nyskick"

Daniel : Alltså att de tagit av de begagnade exemplaren i stället för de som har helt oanvända skivor.

hugo: så konsumenterna ska stå för fraktkostnaden? (dvs den kostnad det blir för oss att returnera era spel)

Daniel : Nej, absolut inte.

hugo: Men håll med om att man nog borde se en viss skillnad på ett spel som är Inplastat, eller ett som inte är inplastat? Hur många jobbar på ert lager med spel?

Daniel : Vi har en gratisadress dit de kan skickas och vi föreslr dessutom att ni i sådant fall använder samma embalage som ni fick spelet i

hugo: Jag har alltså inte fått mitt ex. ännu men avvaktar det

Daniel : Men alla "nya" spel är inte inplastade

hugo: Då får ni inte sälja dem som "nya"

Daniel : I många fall är det uteslutande inte inplastat

Daniel : Ibland till och med från fabrik är inte alla spelen inoplastade

hugo: icke inplastade spel är begagnade, i och med att plasten borttagits

hugo: jag kan berätta att alla spel jag köpt, från alla ställen har varit inplastade, det är ju ett "sigill" för att spelet är nytt

hugo: dessutom tar i princip nästan ingen butik tillbaka ett ex där plasten skalats av..

hugo: Du menar alltså att det ofta förekommer hos er att spel säljs som "nya" trots att de inte är inplastade?

hugo: Ni kanske borde informera på er sida om detta (en liten banner där det står att spelen "kan komma oinplastade") ?

Daniel : Spelen är nya. Vi packar upp dem ur lådor direkt från fabriker och de är inte alltid inplastade. Det faktum att den inte är inplastad betyder inte att spelet inte är nytt

hugo: Då verkar hela sveriges fysiska butiker anse annat då? med tanke på att de endast tar tillbaka returer som är inplastade..

Daniel : Just för MGS4 nu handlar det mycket om skyultexemplar från butiker där fodralen varut ute i butiker, fast skivan är helt oanvänd

hugo: Men fodralet kan alltså vara repat, skadat, manualer kan vara fläckig eller riven?

Daniel : Om de ahr den inplastad från början ja.

hugo: Ni säljer alltså "butiks-exemplar" som Nya, trots att ni vet att plasten är bortriven?

Daniel : Självklart finns det gränser, men de kan ha spår av användande ja.

Daniel : Plasten har ingenting med kvaliteten ny att göra.

hugo: Men ni säljer dem som "nya" utan att upplysa era kunder om att de exemplar de får kan vara skadade?

hugo: Med tanke på att Så många upplevt en undermålig kvalitet på just MGS 4 kan man ju inte tro annat än att ni är medveta om detta men ändå fortsätter sälja spelet som NYTT utan att upplysa om felaktigheten på er hemsida?

hugo: Trots att ni själva vet att det "kan handla om butiks-ex" som tydligt har varit ute i handeln och dess manualer och fodral kan bära synliga spår av skador?

hugo: Att du säger att plasten "inte har något med kvaliteten att göra" stämmer ju inte riktigt.. med tanke på att exemplaren av MGS har varit i klart sämre skick än många av de spel som man köper just inplastade från butik..

Daniel : Min poäng kring plasten är att det faktum att ett spel inte är inplastat direkt säger att spelet inte är nytt/oanvänt. Vi ser klart ett problem i att kunder får spel som har klara tecken av användande på skivor vilket ahr uppkommit nu med MGS4 och vi vill självklart hj'älpa alla kunderna med detta. Antingen kan vi göra en retur på dför utbyte elelr ångrat köp eller så kan vi erbjuda pouints som kompensation.

hugo: Är det er officiella ståndpunkt? att ni inte har skyldighet att behöva informera oss konsumenter om att era varor kan vara skyltexemplar som folk alltså har "lekt med" ?

hugo: Men ändå fortsä

hugo: fortsätter ni sälja spelet som "nytt" ? trots att ni märkt att i princip Alla fått skivor som inte varit inplastade och def. inte varit i det skick som sig bör vid ett "nyköp"

hugo: Vad skulle du välja själv om du köpte en mobiltelefon hos tex Mediamarkt? A, att köpa skyltexet som hänger framme, eller B, att köpa ett nytt ouppackat exemplar? (notera att du får betala samma summa oavsett val)

hugo: Du vet alltså att skyltexet hängt framme till förmån för många kunder att "leka med", detta ser du själv med egna ögon.. däremot vet vi konsumenter EJ att faktumet är att ni säljer butiks-ex. av spel till oss med informationen om att det är "nya spel" till angivet pris

hugo: Vi tror att vi köper inplastade spel.. i och med att Inget annat står angivet någonstans på er hemsida!

hugo: Som slutsats kan man anse det som falsk marknadsföring, i och med att ni säljer en vara i nyskick, men sedan skickar ut betydligt mer begagnade ex.

hugo: Det är ju inte direkt "en" person som drabbats, utan nu handlar det om bra många fler.. och ändå lägger ni inte in en brasklapp på er sida om att spelen kan vara i begagnat skick, trasiga manualer, fläckiga osv?

hugo: Vi vet nog båda att i princip Alla konsumenter, även du, skulle välja det alternativet då man får en ny mobiltelefon ouppackad, särskilt om det är samma pris som för den som "stått ute i butiken.."

hugo: annars skulle man sannerligen vilja ha prisavdrag!

Daniel : Spelen i sig ska alltid vara nya, det har skett ett misstag på lagret kring MGS4.

hugo: ..ni vet alltså om misstaget, varför stoppar ni då inte försäljningen av MGS 4?

hugo: eller åtminstone lägger in lite info om att "ni kan få spel som inte är i nyskick.." ?

hugo: ..eller om man ska gå på er linje, lägg åtminstone in info om att fodralet kan vara i begagnat, likaså manualen.. eftersom de har tydliga spår av "användning.."

Daniel : Vi har exemplar som är nya. Ett misstag på lagret är som sagta tt det tagit fel spel. Det vill säga att de tagit de begagnade MGS4 och skickat ut

hugo: Okej, när upptäcktes detta?

hugo: Hur kommer det sig förresten att en butik som säljer nya spel har ett så stort lager av begagnade MGS 4? (är inte det i förhoppningen om att kunna kränga dem med?)

Daniel : Vet inte exakt när, men under förra veckan.

Daniel : Vi säljer inte begagnade spel genom hemsidan dock säljer vi inte abar spel genom spelbutiken.se

hugo: Okej, så ni menar att vi konsumenter definitivt inte skall kunna få begagnade MGS 4 sedan mitten av förra veckan?

hugo: ..vad händer om det visar sig att vissa konsumenter faktiskt fått begagnade spel efter förra veckan? Vad händer om jag själv får ett begagnat spel denna vecka?

Daniel : Jag tror att de började skickas ut den 25 så snarare senare än så

hugo: Ni menar alltså att många konsumenter kommer kunna få begagnade ex. av MGS 4 även denna vecka? Kanske tom. under kommande vecka?

hugo: När dras egentligen Deadlinen? När kommer ni kunna säga med säkerhet att inga begagnade ex. av MGS 4 är i omlopp - som kommer beställda från er hemsida?

Daniel : Om de inte gör något ytterligare klantigt på lagret bör det inet skickas ut några fler begagnade exemplar

hugo: Du säger att Ni vetat om detta sedan förra veckan, kring tisdag den 25e? Om jag beställer ett MGS4 idag, kan ni garantera att jag inte kommer få ett begagnat spel?

hugo: Ni har inte funderat på att rensa lite på ert lager? (dvs inte bland spelen....)

Daniel : Vi kan aldrig agarntera något då vi vet att misstag har begåtts förut och det finns tyvärr en mänsklig faktor inblandad.

hugo: Det är lätt att skylla på den "mänskliga faktorn", så varför inte lägga detta i en klausul även i infon på hemsidan..? något i stil med "pga den rådande mänskliga faktorn, kan vi inte garantera något eller ge löften. Vi kan inte heller medvetet ge löfte om att infon på hemsidan om spelen är till etthundra procent korrekt" ?

hugo: Lägg då in denna info på er hemsida, det du själv just skrev; "vi kan aldrig garantera något, det finns en mänsklig faktor inblandad"

hugo: Först då anser jag att vi konsumenter fått upprättelse.

hugo: Btw.. är du också snäll och tar bort de bokningar jag har som är restnoterade, dvs Genji, samt om det var några övriga..

Daniel : Så här gör du en avbeställning. Gå in på "DITT KONTO". Klicka på "Visa" för den beställning du vill avbeställa. Klicka på "Makulera beställningen" som du hittar nere till vänster. Vänta på rutan som kommer upp och bekräfta makuleringen.

hugo: Jag kommer återkomma i ärendet om spelet som inte anlänt, när jag kollat med posten om det ligger och väntar där!

hugo: Jag tackar så mycket för hjälpen / infon och önskar dig en trevlig fortsatt dag! //Hugo

Ja vad ska man säga? I princip så gör den "mänskliga faktorn" att man inte kan lita på något på deras hemsida. Notera också att de VETAT OM fallet med det tydligt begagnade MGS4-spelen sedan förra veckan,
dock verkar inga större ansträngningar gjorts för att stoppa detta, eller ens lägga info på deras hemsida!

//najkks

Postad 02 March 2009 - 11:38

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Dom erbjuder ju byte eller att man får poäng (dock inte hur mycket)...
Men får jag, låt säga 100kr att handla för hos dom eller liknande, så tycker jag det är ok att jag fick ett slitet fodral och läst manual..skivan såg inte använd ut iaf.

Väntar svar från deras KS mail.

Postad 02 March 2009 - 11:42

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Dom erbjuder ju byte eller att man får poäng (dock inte hur mycket)...
Men får jag, låt säga 100kr att handla för hos dom eller liknande, så tycker jag det är ok att jag fick ett slitet fodral och läst manual..skivan såg inte använd ut iaf.

Väntar svar från deras KS mail.

Precis min mening.. får man en rabatt på produkten så är det ju okej.. som liknelsen i butik, köper man ett demo-ex eller ex. som stått framme i butik och som folk "tummat på", begär man ju oftast lite discount.. right? :blush:

Att du däremot skulle få 100kr av dem? Tveksamt, men återkom gärna i ärendet så får vi se om det löste sig!
Kan väl förvänta mig att även mitt ex. kommer beggat.. de borde nog se över lagerpersonalen.. (om det nu inte bara är en undanflykt att skylla på dem, från ett företag med halvtaskig attityd?) :)

//najkks

Postad 02 March 2009 - 11:48

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Dom ringde precis från spelbutiken KS och bad först och främst om ursäkt och erbjöd mig 3 alternativ: att jag kostnadsfritt skickar tillbaka spelet och får pengarna tillbaka, eller får det utbytt mot ett nytt ex eller så kunde jag få 5 poäng på mitt konto hos dom (vilket motsvarade 50kr att handla för)

Jag svarade att jag skulle fundera på det, vill se lite vad ni andra tycker här med :blush: Men jag orkar nog inte bry mig om att skicka tillbaka så det lutar nog mot att jag tar poängen.

Postad 02 March 2009 - 12:08

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Dom ringde precis från spelbutiken KS och bad först och främst om ursäkt och erbjöd mig 3 alternativ: att jag kostnadsfritt skickar tillbaka spelet och får pengarna tillbaka, eller får det utbytt mot ett nytt ex eller så kunde jag få 5 poäng på mitt konto hos dom (vilket motsvarade 50kr att handla för)

Jag svarade att jag skulle fundera på det, vill se lite vad ni andra tycker här med :blush: Men jag orkar nog inte bry mig om att skicka tillbaka så det lutar nog mot att jag tar poängen.

Tycker du fick dåligt i kompensation.. enligt min uppfattning iaf, 100kr hade varit minimum..
däremot förstår jag ju att man inte orkar skicka tillbaka, sitta och vänta.. och med tanke
på deras förklaringar är ju risken 110% att man får samma begagande spel tillbaka igen :)

Slutsats, du får alltså MGS4 för 229 - 50 = 179kr (vilket förvisso är ett helt okej pris..)
Ska se om jag lyckas klämma ur dem lite mer - med hänvisning till ditt ärende..

//najkks

Postad 02 March 2009 - 13:07

DZV
  • DZV
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hur var det för er andra, fick ni en "kartong" kring ert spel? Har sett att MGS 4 har haft det kring plastförpackningen men min kopia hade igen. Är det så att de slutat med dem eller att Spelbutiken inte gjort rätt?

Postad 02 March 2009 - 13:42

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Haha..enormt komiskt, spelbutiken erbjöd mig kompensation i form av "points", vadå är det GI-metod eller?? :blush:

Iaf.. så skulle jag få 40kr tillbaka

- Nej tack! Sa jag.. går hellre vidare med detta.. i och med att De fortf. säljer spelen som nya, trots att så många fått begagnade exemplar!

//najkks

Postad 02 March 2009 - 13:55

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag kan faktiskt bekräfta att alla spel som är NYA är inte alltid inplastade.
Ibland kan dom komma direkt från tillverkaren och är EJ inplastade utan de tycker
att affären ska stå för den kostnaden.

Men att sälja ett DEMO-ex, då ska man ge bättre pris.

Men som sagt.
Alla spel som är nya är inte alltid inplastade och det finns absolut ingen lag som säger
att dom måste vara inplastade.

Postad 02 March 2009 - 14:46

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag kan faktiskt bekräfta att alla spel som är NYA är inte alltid inplastade.
Ibland kan dom komma direkt från tillverkaren och är EJ inplastade utan de tycker
att affären ska stå för den kostnaden.

Men att sälja ett DEMO-ex, då ska man ge bättre pris.

Men som sagt.
Alla spel som är nya är inte alltid inplastade och det finns absolut ingen lag som säger
att dom måste vara inplastade.

Inte direkt det som vi syftar på.

Fodralen är slitna, vikta kanter i manualen samt fläckig skiva..

Hade allt kommit i nyskick men varit utan plasten, så hade jag nog inte ens märkt det.

Postad 02 March 2009 - 15:38

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Inte direkt det som vi syftar på.

Fodralen är slitna, vikta kanter i manualen samt fläckig skiva..

Hade allt kommit i nyskick men varit utan plasten, så hade jag nog inte ens märkt det.

Exakt.. vad jag själv syftade på var ju att om ett spel är inplastat så har man ju till 99.99% en garanti att det är nytt och ej "tummat på". Om de nu väljer att skicka spel oinplastade så borde de dels ha meddelat detta, och absolut inte skicka ut ex. som är så tydligt begagnade att folk tycker de blivit lurade på ett "nytt" spel!

Begagnatmarknaden svämmar redan över av MGS4-spel, vill man ha ett beg. kan man besöka tradera!
De som nu trots allt går in på spelbutikens sida och beställer förväntar sig nog en NY produkt i NYskick!

Annars får de dra av ca 40% på priset, dvs från 229:- som är för en produkt i NYskick!

//najkks

Postad 02 March 2009 - 19:38

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
najksorn, det är allt lite Sverker över dig. "Ska det vara så här?" Har själv slutat att handla på spelbutiken och spår att allt fler kommer att bojkotta dom. Tycker självklart att din mailkonversation med dom var helt underbar.

Postad 02 March 2009 - 19:42

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

najksorn, det är allt lite Sverker över dig. "Ska det vara så här?" Har själv slutat att handla på spelbutiken och spår att allt fler kommer att bojkotta dom. Tycker självklart att din mailkonversation med dom var helt underbar.

Hehe.. ibland är det bara svårt att släppa att de stora jättarna behandlar de mindre lite sämre..
just det här, ur min synvinkel, känns mer som att det är satt i sytem av dem.. och att de liksom
blir av med ett stort lager spel som inte är i nyskick.. (hör ingen av sig så slipper de ju undan)

Däremot finns det ju mängder med företag som verkligen gör allt för att kunderna ska bli nöjda.
Personligen anser jag inte riktigt spelbutiken.se vara ett av dem.. med tanke på att kopensationen de erbjuder knappt räcker till en pizza ens.. och de har ju vetat "ett tag" om detta sk "lager-packnings-problem"

Ska beta av de fakturor jag har hos dem och sedan blir det till att hitta andra butiker att handla i!

//najkks

Postad 02 March 2009 - 21:45

Vance
  • Vance
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tog kontakt med deras kundservice idag, vilket skämt företag. Jag tror vi alla kan ta om det skulle vara ett misstag, men det verkar ju inte vara det. Riktigt dåligt! När jag dessutom sa att jag ville att de skulle garantera att det skulle vara ett nytt spel jag fick i utbyte, då sa de att det inte var möjligt att garantera det. Idio*er

Nedan ett urdrag ur min chat med dem, första och sista gången jag handlade där!

Simon: hej

Simon: liksom många andra har jag köpt metal gear solid 4 av er och fått ett begagnat exemplar

Simon: jag anser det oacceptabelt att ni säljer ett spel som nytt och sedan skickar ett begagnat och undrar vad ni kan göra för att det här skall kännas som en ok affär

Daniel : Det vi kan erbjuda nu är antingen att ni får skicka tillbaak det och få det utbytt eller att vi gher er 4 points värda 40:- som en tillgodosumma hos oss.

Simon: ok, om jag får det utbytt, garanterar ni då att det är ett nytt exemplar jag får, och att det inte är platinum versionen som släpps senare i mars?

Daniel : Vi kan inte garantera något, men skickar ni det i retur nu så ska vi hinna skicka er ett nytt exemplar innan Platinum släpps

Simon: det är klart att ni ska kunna garantera det, det kan inte vara så svårt

Simon: vad har ni för kundservice policy om ni inte kan garantera att det är nya spel? betyder det att ni har satt det här i system och sen säger att ni inte garanterar något?

Daniel : Vi ämnar självklart skicka er ett nytt spel. Misstaget som skett kring MGS4 att begagnade spel har skickats ut är beklagligt men vi gör självklart alting vi kan för att rätta till detta

Simon: då är väl det minsta ni kan göra att garantera att det är ett nytt spel jag får, och att det inte är platinum versionen. Rimligtvis borde ju det här misstaget inte fortsätta ske, om det nu har "uppdagats"/upptäckts av oss kunder

Daniel : Vi kan inte ge några ndra garantier än att vi ska göra vårat bästa. Med de faktorer som spelar in så kan vi aldrig garantera någonting och det kan inte någon annan heller.

Simon: herregud, ni måste ju kunna säga att det inte blir platinumversionen?

Daniel : Nej, vi kan självklart erbjuda er att häva köpet om det är så att vi enbart kan skicka Platinum i stället. Men jag kan inte garantera att det enbart komemr finnas platinum versioner i lager då er ersättningsprodukt ska skickas.-

Simon: Har ni nya mgs4 i lager nu?

Daniel : Ja

Simon: då bör ni ju kunna antingen skicka ett nu, antar att ni inte gör det innan returexet är framme, eller lägga undan ett exemplar tills dess

Daniel : Vi kommer skicka er ett ex så snart vi har mottagit returen, men det faktum att vi har den i lager idag behöver inte betyda någonting med den farten som saker rör sig på lagret.

Simon: nej, och därför får ni väl lägga undan ett antal ex under en vecka för oss som fått begagnade spel, så att vi hinner skicka tillbaka dem.

Daniel : Tyvärr kan jag inte göra det.

Simon: vilken fantastisk badwill ni visar i det här ärendet. Erat lager ligger väl inte avskuret från all kommunikation. Ring dem och be lägga undan motsvarande antal ex som skickats ut begangnade, ändrat lagersaldot, klart. Eller någon överordnad om du saknar befogenhet

Daniel : Det är inte möjligt då det skulle stoppa upp hela verksamheten totalt

Postad 02 March 2009 - 22:40

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Tog kontakt med deras kundservice idag, vilket skämt företag. Jag tror vi alla kan ta om det skulle vara ett misstag, men det verkar ju inte vara det. Riktigt dåligt! När jag dessutom sa att jag ville att de skulle garantera att det skulle vara ett nytt spel jag fick i utbyte, då sa de att det inte var möjligt att garantera det. Idio*er

Nedan ett urdrag ur min chat med dem, första och sista gången jag handlade där!

Simon: hej

Simon: liksom många andra har jag köpt metal gear solid 4 av er och fått ett begagnat exemplar

Simon: jag anser det oacceptabelt att ni säljer ett spel som nytt och sedan skickar ett begagnat och undrar vad ni kan göra för att det här skall kännas som en ok affär

Daniel : Det vi kan erbjuda nu är antingen att ni får skicka tillbaak det och få det utbytt eller att vi gher er 4 points värda 40:- som en tillgodosumma hos oss.

Simon: ok, om jag får det utbytt, garanterar ni då att det är ett nytt exemplar jag får, och att det inte är platinum versionen som släpps senare i mars?

Daniel : Vi kan inte garantera något, men skickar ni det i retur nu så ska vi hinna skicka er ett nytt exemplar innan Platinum släpps

Simon: det är klart att ni ska kunna garantera det, det kan inte vara så svårt

Simon: vad har ni för kundservice policy om ni inte kan garantera att det är nya spel? betyder det att ni har satt det här i system och sen säger att ni inte garanterar något?

Daniel : Vi ämnar självklart skicka er ett nytt spel. Misstaget som skett kring MGS4 att begagnade spel har skickats ut är beklagligt men vi gör självklart alting vi kan för att rätta till detta

Simon: då är väl det minsta ni kan göra att garantera att det är ett nytt spel jag får, och att det inte är platinum versionen. Rimligtvis borde ju det här misstaget inte fortsätta ske, om det nu har "uppdagats"/upptäckts av oss kunder

Daniel : Vi kan inte ge några ndra garantier än att vi ska göra vårat bästa. Med de faktorer som spelar in så kan vi aldrig garantera någonting och det kan inte någon annan heller.

Simon: herregud, ni måste ju kunna säga att det inte blir platinumversionen?

Daniel : Nej, vi kan självklart erbjuda er att häva köpet om det är så att vi enbart kan skicka Platinum i stället. Men jag kan inte garantera att det enbart komemr finnas platinum versioner i lager då er ersättningsprodukt ska skickas.-

Simon: Har ni nya mgs4 i lager nu?

Daniel : Ja

Simon: då bör ni ju kunna antingen skicka ett nu, antar att ni inte gör det innan returexet är framme, eller lägga undan ett exemplar tills dess

Daniel : Vi kommer skicka er ett ex så snart vi har mottagit returen, men det faktum att vi har den i lager idag behöver inte betyda någonting med den farten som saker rör sig på lagret.

Simon: nej, och därför får ni väl lägga undan ett antal ex under en vecka för oss som fått begagnade spel, så att vi hinner skicka tillbaka dem.

Daniel : Tyvärr kan jag inte göra det.

Simon: vilken fantastisk badwill ni visar i det här ärendet. Erat lager ligger väl inte avskuret från all kommunikation. Ring dem och be lägga undan motsvarande antal ex som skickats ut begangnade, ändrat lagersaldot, klart. Eller någon överordnad om du saknar befogenhet

Daniel : Det är inte möjligt då det skulle stoppa upp hela verksamheten totalt

Sant.. de är ett skämt, de skyller i princip ALLT på den sk "mänskliga faktorn" (visst existerar den.. men kanske inte av anledningen att man ska kunna skylla allt strul på densamma!)

De vill väl helt enkelt bli av med sitt lager begagnade MGS4 och därför säljer de iväg dem relativit billigt, det är alltså satt i sytem, men när tillräckligt många börjar ifrågasätta skicket på spelen som skickas ut.. så börjar den "mänskliga faktorn" få en väldigt viktig roll, för att inte tala om deras "omtalade klantiga lager"

Bah.. är allt jag har att säga!

Ska själv ringa KO imorgon och fråga om det får gå till såhär.. falsk förespegling mot konsumenter!
Att sälja NYA spel men skicka ut begagnade under minst 1-2v utan att bry sig om att stoppa försäljningen via hemsidan - och sedan inte heller kunna garantera att de som beställer tex idag/imorgon kommer få spel i NYskick!

//najkks

Postad 03 March 2009 - 10:17

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tog kontakt igen med deras KS via chat och dom kan som sagt inte garantera att man får ett helt nytt ex och inte ett nytt ex som varit "tummat på".

Litet utdrag ur en lång konversation:
----------------------------------------------
Andreas: Verkar inte som vi kommer någon vart, eftersom ni inte kan garantera att jag inte kommer få ytterligare begagnat ex eller ännu värre platinum ex så ser jag det ingen mening med att skicka tillbaka spelet. Så sätt du in 5 poäng på mig men vad har jag för nytta av dom om jag aldrig kommer att handla hos er igen?

Daniel : Det är oturligt att ni känner så. Jag skulle kunna sitta här och argumentera för att ni bör fortsätta handla hos oss men jag vet samtidigt att det är svårt att väga upp en dålig erfarenhet

Andreas: Så sant så sant, och ni kommer få fler dåliga omdömen på prisjämförelsesajter tyvärr

Andreas: Ni kan inte skänka dom 50kr till välgörenhet? Gå en runda på lagret och samla in hos dom som paketerade spelen vetja :blink:

Daniel : Det är en god tanke :P

Daniel : När ni skriver omdömet betänk gärna leveranstiden och priset. Vi vill hjälpa er, och ni kan alltid häva köpet för en full återbetalning. Men ett MGS4 för 229:- är en deal som ni inet kan tacka nej till.

Andreas: Om det vore ett helt nytt ex ja, men så var ju inte fallet för flera av oss... Nåja måste tillbaka till arbetet, sätt in 5p (eller 10 om ni vill behålla en kund) eller skänk dom till röda korset. så får du ha en bra dag..btw många som heter Daniel hos er? :D

Daniel : Nix, mest är det jag
------------------------------------

Postad 03 March 2009 - 10:44

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Hade ett väldigt trevligt samtal med KO idag, ca 40 min senare vet jag att vi som konsumenter har rätt!

Nu har ju spelbutiken möjlighet att följa gängse ordning av åtgärder

Åtgärda felet (vilket lär vara omöjligt vid en trasig manual, fodral eller liknande)

Ersätta med likvärdig produkt (med tanke på att de är ovilliga att "ta" av de nya spelen i lager så blir det moment 22, inte heller vill ju vi kunder ha ytterligare ett Begagnat spel med brister i produkten!)

Häva köpet (vi som kunder vill ju ha våra spel, de som butik vill ju bli av med de Begagnade spelen snarast)

Kräva kompensation (vilket de nu erbjuder med 50kr (rättare sagt i poäng) vilket medför att man blir TVUNGEN att handla för kompensationen hos dem.. smart tänkt, men överjävligt för oss kunder iaf. Det funkar alltså inte att gå och spendera kompensationen på en pizza.. att skänka till välgörenhet är däremot en bra idé, men hur ska vi som konsumenter kunna lita på att De verkligen genomför detta!?

Skadestånd - förmodligen bara att glömma när det gäller spelbutiken är jag dessvärre rädd! :blink:

Däremot sa KO att Spelbutiken har fel i följande; det spelar visst roll om varan är inplastad, samt att även manual och fodral ANSES ingå i, den vid köp, avtalade produkten som skall levereras till kund!

//najkks

Postad 03 March 2009 - 11:28

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Hävda din rätt mot Spelbutiken.se
Uppföljaren till... :blink:

EDIT: Beställde själv ett MGS4 idag då det är ett bra pris, 229kr inkl. frakt.
På Play.com kommer Platinumutg. kosta 24€. Vilket närmar sig 275kr med Svenska pesos räknat...

Redigerat av JockeJ, 03 March 2009 - 11:30.

Postad 03 March 2009 - 11:50

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Hävda din rätt mot Spelbutiken.se
Uppföljaren till... :blink:

EDIT: Beställde själv ett MGS4 idag då det är ett bra pris, 229kr inkl. frakt.
På Play.com kommer Platinumutg. kosta 24€. Vilket närmar sig 275kr med Svenska pesos räknat...

Jajemen, stämmer bra det! :P

Kan meddela att även mitt MGS4 var TYDLIGT BEGAGNAT och ej inplastat!

Hade man förväntat sig annat eller?

Har dock inte fått svar på frågan om de 50kr som de erbjuder i kompensation är "lösa", eller om man tvunget måste handla för dem hos Spelbutiken! Återkommer i detta ärende!

//najkks

Postad 03 March 2009 - 13:06

DZV
  • DZV
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hur var det för er andra, fick ni en "kartong" kring ert spel? Har sett att MGS 4 har haft det kring plastförpackningen men min kopia hade igen. Är det så att de slutat med dem eller att Spelbutiken inte gjort rätt?

Ursäkta bumpen men ingen som svarat på detta...

Postad 03 March 2009 - 14:47

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Ursäkta bumpen men ingen som svarat på detta...

Med kartong menar du alltså typ som ett "ytterfodral i kartong" som tex vissa SpecialEdition-vers. av DVD har?

Nej MGS4 kommmer inte med sådan ytterkartong.. inte från spelbutiken iaf. där får du inte ens plast runtom :blink:

//najkks

Postad 03 March 2009 - 17:12

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Hur är MGS4 i övrigt, bra spel?

Postad 03 March 2009 - 18:21

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Hur är MGS4 i övrigt, bra spel?

Inte hunnit testa ännu, kom idag.. har hört att det ska vara rätt skoj!
Jobbigt, för lite tid.. har inte hunnit testa KZ2 än.. pust..

//najkks

Postad 03 March 2009 - 18:31

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Jaha okay, neä.. det påstås ju vara en stor titel för ps3:an. Tänkte bara ifall det var värt att köpa en nu när priset är lågt .. och köra när man har tid. Just nu har man tenta period, borde inte ens titta mig åt ps3 hållet :).

Postad 03 March 2009 - 19:02

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Jaha okay, neä.. det påstås ju vara en stor titel för ps3:an. Tänkte bara ifall det var värt att köpa en nu när priset är lågt .. och köra när man har tid. Just nu har man tenta period, borde inte ens titta mig åt ps3 hållet :).

Ja alltså om du kan best. från Spelbutiken, för 229 +19 = 248kr (sedan får du 50kr i retur om du säger till)

Håller på att ladda spelet nu, återkommer efter en halvtimmes spelande.. jag tror det är bra jag :(

//najkks

Postad 03 March 2009 - 19:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Har testat MGS 4 en stund nu, grymt skoj spel!

Det tar ett tag att lära sig alla "förmågor" och att hantera kontrollerna..
men när man väl kommer in i spelet så är det svårt att sluta! :)

//najkks

Postad 03 March 2009 - 20:09

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
hmm det får bli en funderare :) tack för tipset

Postad 04 March 2009 - 07:36

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Har testat MGS 4 en stund nu, grymt skoj spel!

Det tar ett tag att lära sig alla "förmågor" och att hantera kontrollerna..
men när man väl kommer in i spelet så är det svårt att sluta! :)

//najkks

Vänta bara tills du ska komma in i online biten! ;) Som förövrigt har samma kontroll setup som MGS spelet! Riktigt beroendeframkallande!

Och ja! MGS4 är den stora must-have titlen tillsammans med Kz2

Postad 04 March 2009 - 08:17

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Vänta bara tills du ska komma in i online biten! ;) Som förövrigt har samma kontroll setup som MGS spelet! Riktigt beroendeframkallande!

Och ja! MGS4 är den stora must-have titlen tillsammans med Kz2

Då lägger jag jag till kommande Resident Evil 5 samt COD-serien :)

//najkks

Postad 04 March 2009 - 18:53

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0

Med kartong menar du alltså typ som ett "ytterfodral i kartong" som tex vissa SpecialEdition-vers. av DVD har?

Nej MGS4 kommmer inte med sådan ytterkartong.. inte från spelbutiken iaf. där får du inte ens plast runtom :D

//najkks

När jag köpte MGS4 så fick jag en ytterkartong men då handlade jag iof inte från spelbutiken! :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.