Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vill lista butiker, t ex i min profil, som inte ska visas... (löst)

27 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 28 August 2009 - 09:02

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja ha möjligheten att exkludera specifika företag i min profil så priser från dem aldrig kommer med i jämförelser eller visas när jag söker på prisjakt.

Det finns en del företag som jag av olika anledningar aldrig kommer att handla ifrån. En del av dessa företag har låga priser och hamnar ständigt högt upp när man söker efter något. När man sen listar alla priserna kanske priset i själva verket är flera hundra eller tusen kronor dyrare. Vilket innebär att man manuellt får hantera detta om man t.ex. vill hitta det billigaste minneskortet av en viss storlek.

Redigerat av defiant, 06 July 2010 - 20:16.

Postad 28 August 2009 - 09:04

felldin
  • felldin
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Kan bara instämma. Detta vore en mycket bra funktion!

Postad 03 September 2009 - 17:12

Jesperkoch
  • Jesperkoch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det vore bra att kunna välja bort vissa butiker i samband med produktbevakningar (mail/RSS).

När mindre pålitliga butiker erbjuder de lägsta priserna får jag inget meddelande när de seriösa sänker sina priser.

Ett enkelt sätt vore att bara visa erbjudanden från de butiker jag väljer i urvalet.

Är det ett bra förslag?

Postad 03 September 2009 - 18:26

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Det skulle då fungera som något typ av filter?

Redigerat av Unregistered1092, 03 September 2009 - 18:27.

Postad 04 September 2009 - 08:23

Jesperkoch
  • Jesperkoch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 1
Själva filtret finns redan inbyggt i Prisjakts sökfunktion. Där kan jag aktivt välja vilka butiker som skall finnas med i urvalet. Problemet är att sökresultatet även visar prisuppgifter för företag som jag inte valt i mina urvalskriterier.

Det är helt OK när jag gör en engångssökning och granskar sökresultatet manuellt. Men om jag lägger upp en produktbevakning vill jag veta när någon av mina favoritbutiker sänker priset på varan. Om en "pajasbutik" ständigt publicerar ett lågt pris på produkten får jag inget meddelande när de seriösa butikerna sänker sina priser.

Elller har jag missat någon fiffig inställning i Prisjakts bevakningsfunktion?

Postad 06 September 2009 - 10:59

nissehultjr
  • nissehultjr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Denna funktion har jag också önskat ett tag.

Visst går det att filtrera på butiker när man söker på en vara, men då måste man ju ställa in det varje gång man söker.
En spärrlista över mindre önskvärda butiker, kopplat till användarprofilen vore fantastiskt bra.

Ett alternativ till detta är att införa möjligheten att enbart visa priser från företag vars omdömen kommer över en viss nivå. (Naturligtvis ska man själv kunna sätta nivån för detta filter.)

Mailbevakning har jag inte använt, så den funktionen kan jag inte uttala mig om.

Postad 22 September 2009 - 20:23

denbro
  • denbro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Mycket bra förslag av trådskaparen!

Postad 05 October 2009 - 12:37

battleangel
  • battleangel
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med om förslaget (igen).

Tidigare tråd om samma sak: Individuell filtrering av butiker?, *** Uppföljning (Prisjakt) ***

Man blir lite nyfiken på hur det gick sedan? Uppenbarligen är detta en funktion som bara skall gälla medlemmar, men gick det att göra det så att databasförbrukningen inte gick i taket?

Postad 24 October 2009 - 17:47

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
En kommentar från någon ansvarig vore trevligt.

Postad 08 November 2009 - 00:44

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Postad 05 December 2009 - 18:57

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Postad 15 December 2009 - 13:14

Bergling
  • Bergling
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Denna funktion står också högt upp på min lista.

Vissa butiker (ingen nämnd, ingen glömd) är helt enkelt inte aktuella att handla ifrån, och då vore det trevligt om man kund sålla bort dessa. Speciellt när vissa butiker har lite tvivelaktig prissättning ibland.

Postad 30 December 2009 - 11:26

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag har länge saknat just denna funktion. Någon ny information om när den kan tänkas komma?

Redigerat av mcfreak, 30 December 2009 - 11:31.

Postad 04 January 2010 - 17:18

Jesperkoch
  • Jesperkoch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack Prisjakt!

Jag vet inte om den här funtionen är ny eller funnits tidigare.

Jag upptäckte att jag kan filtrera vilka butiker som visas i träfflistan genom att använda funktionen "fler alternativ"

Bifogad fil  Prisjakt_filtrering.jpg   98.11K   2 Antal nerladdningar

Där väljer jag alternativen:

- Visa endast butiker som har fysisk butik, lagerbutik eller utlämningsställe
- Visa endast butiker som har varan i lager

Därefter sparar jag filtreringen som standard.

Jag är osäker på om filtreringen gör att jag slipper bevakningsmail när "pajasbutiker" sänker sina priser, men det är skönt att slippa se oönskade handlare i träfflistan.

Tack Prisjakt!!

Postad 04 January 2010 - 17:34

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ska försöka ta kontakt med någon kodare om detta. Har missat den här tråden.

Postad 06 January 2010 - 20:53

designern
  • designern
  • Medarbetare

• 300 inlägg
  • 0
Någon som är mer insatt kan nog ge ett mer exakt svar, men så länge kan jag säga att funktionen trots att den är till synes enkel, är tekniskt svår att implementera, och att denna funktion därför har dragit ut på tiden. Se även andra trådar om detta t ex:
https://www.minhembi...howtopic=246577

Jag är osäker på om filtreringen gör att jag slipper bevakningsmail när "pajasbutiker" sänker sina priser, men det är skönt att slippa se oönskade handlare i träfflistan.

Tyvärr gäller filtreringen enbart i prislistningarna på produktsidorna, inte i bevakningsmailen. Men "Visa endast butiker som har varan i lager" har en motsvarighet i prisbevakningarna.

Postad 07 January 2010 - 10:57

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Tyvärr gäller filtreringen enbart i prislistningarna på produktsidorna, inte i bevakningsmailen. Men "Visa endast butiker som har varan i lager" har en motsvarighet i prisbevakningarna.

Tyvärr innebär det väl att butiker som t.ex. Sekvencia, som på många produkter konstant har (orimligt?!) låga priser men som sen enligt omdömena milt uttryckt har svårighet att leverera, kommer att orsaka att det inte triggas något mail eller RSS uppdatering om en annan butik sänker sitt pris med mindre än deras (orimliga?!) lägsta pris.

Detta förstör enligt mig hela prisbevakningen och där till även i förekommande fall jämförpriser på t.ex. minneskort och diskar mm. Då jag blir tvungen att sköta detta manuellt i stället.

Redigerat av defiant, 07 January 2010 - 10:59.

Postad 07 January 2010 - 13:04

designern
  • designern
  • Medarbetare

• 300 inlägg
  • 0

Tyvärr innebär det väl att butiker som t.ex. Sekvencia, som på många produkter konstant har (orimligt?!) låga priser men som sen enligt omdömena milt uttryckt har svårighet att leverera, kommer att orsaka att det inte triggas något mail eller RSS uppdatering om en annan butik sänker sitt pris med mindre än deras (orimliga?!) lägsta pris.

Nej om du bevakar "lägsta i-lager-priset" så är det enbart det du bevakar. Det räcker alltså med att någon butik med varan i lager sänker under det tidigare lägsta i-lager-priset.

Postad 08 January 2010 - 07:37

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Det fungerar delvis men inte fullt ut då det förutsätter att butiken som sänker priset redovisar lagerstatus på prisjakt, att de har varan i eget lager (dvs inte beställer efterhand från sin leverantör). Man kommer även att missa prissänkningar på varor som är på väg in i lager etc.

Om t.ex. Netonnet har varan i sina butiker men inte i på Internet/telefonorder kommer jag inte att få något mail om prissänkning eftersom varan är markerad som ej i lager hos prisjakt.

Postad 08 January 2010 - 13:20

designern
  • designern
  • Medarbetare

• 300 inlägg
  • 0
Ja, jag menade inte att det fungerar perfekt, utan jag är fortfarande medveten om behovet av att kunna välja att utesluta butiker från bevakningar.

Postad 08 January 2010 - 13:23

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
toppen! då är vi överens :-)

Postad 25 February 2010 - 12:35

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Denna tråd har jag letat efter! Blir det något med det här? Eller kan man inte kicka ut Sekvencia helt och hållet?

Postad 26 February 2010 - 02:10

Zedd
  • Zedd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Umm, det går inte att avlasta beräkningar till klientsidan? Såklart inte i mail men iaf bevakningarna som redovisas på sidan? Skulle man inte kunna införa en ny kategori butiker: "kvalificerade butiker" el dylikt där det ställs ett minimikrav (finns det ordet?) på antal omdömmen och betyg då slipper man iaf problemet med att det blir tusentals individuella filter som kostar för mkt resurser.

Postad 10 March 2010 - 10:33

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Kan ni inte bara plocka bort dom där j-a Sekvencia? Det är väl ingen som handlar där ändå?

Postad 17 March 2010 - 18:32

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Tycker det har talats väldigt länge om detta nu, utan något egentligen utförligt svar om det planeras eller inte. Något behöver ni i alla fall göra snarast, om det är att utesluta dessa extremt oseriösa butiker som drar ner hela "upplevelsen" med Prisjakt eller genom att införa ett filter det är ju upp till er (som vinstdrivande så tycker jag att besökarna har all rätt att begära ett sådant filter inom snar framtid).

Görs inget så är det Prisjakt som förlorar på det i slutändan. Det ploppar upp alternativ på fler och fler håll.

Redigerat av damst, 17 March 2010 - 18:33.

Postad 06 July 2010 - 16:22

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Nytt: Prisbevaka bara butiker du gillar - eller ta bort de du ogillar!

Postad 06 July 2010 - 16:50

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Nytt: Prisbevaka bara butiker du gillar - eller ta bort de du ogillar!

Äntligen! som Gert hade sagt :o

Postad 06 July 2010 - 19:45

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
underbart!

Stort tack till alla som gjort detta möjligt!

Redigerat av defiant, 06 July 2010 - 20:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.