Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mina HemBiobilder publicerade på annan webbplats!

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2009 - 10:04

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Tjena alla!

Slösurfade lite nu på morronen och testade att googla fram lite bilder på B&W DM683 högtalare. Såg en bild på mina högtalare och någon hemsidas logga underst på bilden. Tänkte, aha... är det mina bilder från "Minhembio.se" ? Gick in på hemsidan och märkte att alla mina bilder från min gamla setup var upplagda på någon kinesisk hemsida och med bildkommentarer.

Första tanken var ju; WTF?

Bryr mig väl inte så jätte mycket egentligen, men man vill ju gärna veta va de handlar om. Någon annan som hittar sina bilder på denna hemsida?

Har testat att översätta sidan, och det låter inte som att dom berättar vart dom fått bilderna från osv. Dom har ju satt en egen stämpel på bilderna också, lite fult ändå...
Kan vara bra att kolla upp det. Ska kontakta minhembio's admins och se om dom vet mer.

I'll keep u updated =)

Ciao

Länk:
Kinesisk hemsida med mina hembiobilder!!

Postad 10 October 2009 - 10:22

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Verkar knepigt.

Dock rätt roligt att läsa när man översatt med Google :angry:
' De rika är en ko, upp dig' var en kommentar som lämnats :angry:

Vid en närmare titt så tyckte jag mig känna igen fler rum från Minhembio.

http://translate.goo...history_state0= (förteckning över artilar )

http://translate.goo...PtOnuwRMZB0SfKA

http://translate.goo...9VmiQ8hlEkV1Gzg

http://translate.goo...gA-EX8799o6nxLg (var inte den med i något av de senare numren av tidningen Hemmabio)

http://translate.goo...sQcps-cHAcWwfAQ (Tillomed svensk text på tvn :P)

http://translate.goo...Ct1QXzTI-glfmdw

http://translate.goo...ut_gRrICjD1pszQ

Redigerat av bananplanta, 10 October 2009 - 10:49.

Postad 10 October 2009 - 10:47

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Haha... Jag fick inte med kommentarerna längst ner när jag översatte. Fan va roligt ändå. Lite fult att dom inte säger något om vart bilderna är från. Det är ju ändå minhembio som har rätten till de bilder vi lägger upp här väl?

Spela film, är det nödvändigt att "bränna" pengar, utan också "bränna" mellanslag, kommer det oundvikligen att påverka det dagliga livet för deras familjer, om det finns stöd från familjen, då allt kommer att bli mer harmonisk. Och en hel del teater, liksom det vanliga tjänstemän anställda, en programvaruingenjör小崔medan man i besittning av huset, och sakta bildat sin egen teater. Men han var lycklig än andra, har han sin frus stöd, eftersom小崔under ledning av en viss musik site editor fru också är galet förälskad i HiFi och storbilds-teater.

Vart får dom allt ifrån!?
Översättningen är väl inte den bästa... men dom verkar ju verkligen lägga energi på att hitta på historier om varje hem.

Redigerat av Mille2000, 10 October 2009 - 10:49.

Postad 10 October 2009 - 11:02

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Författaren anser att det lämpliga ljudabsorberande åtgärder, t.ex. användning av för mycket bly i rummet

Jojo... har Hifi- fantaster börjat med alkemi numera? :angry:

Postad 10 October 2009 - 12:34

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Man får kanske copyright registrera bilderna då.

Postad 10 October 2009 - 13:28

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Man får kanske copyright registrera bilderna då.

Låter som en bra idé. Kunde ju vara bra om den kinesiska sidan hade någon sorts kommunikation med Minhembio.com om inte annat.

Postad 10 October 2009 - 17:09

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Någon som har lyckats identifiera vilka de andra bilderna tillhör?

Postad 10 October 2009 - 19:04

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Läskiga kineser :)

Postad 10 October 2009 - 19:36

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Värkar som ingen admin/moderator har sagt något än?

Postad 10 October 2009 - 19:47

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

http://translate.goo...gA-EX8799o6nxLg (var inte den med i något av de senare numren av tidningen Hemmabio)

*hahaha* " Farbror Li är inte den typ av bubbla askan efter årtionden nivå Shaoyou, men han har varit upprättandet av audiovisuella önskan, en önskan från hans gamla ljudet från en 50-årig återvänt hem efter branden började Liangbo inletts och fram till idag kunde uppnå."

Kollar man på fotografierna som farbror Li har i sitt vardagsrum nere i Kina så har han VÄÄÄÄÄLDIGT ariska barn för att vara asiat... :)

Postad 10 October 2009 - 21:05

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
IKEA verkar vara populärt när kinesiska hem ska inredas :)

Lyckats leta reda på några här på Minhembio och informerat dem om detta användande av bilderna.

Redigerat av bananplanta, 10 October 2009 - 21:17.

Postad 10 October 2009 - 21:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Texten går att förstå. iaf det mesta, om man översätter till engelska istället.

http://www.translate...history_state0=
http://www.translate...history_state0=

De skriver ju som om de kände eller åtminstone visste vem den som tog bilderna var. Humor på hög nivå, men iofs ett bra betyg till Mille 2000 och hans kamera :)

Redigerat av Ageve, 10 October 2009 - 21:49.

Postad 10 October 2009 - 21:58

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Om dom skulle få för sig att sno mina kort som jag har tagit då skall det stå mitt namn på korten och inte något på kinesiska :)

Redigerat av Unregistered2141, 10 October 2009 - 21:59.

Postad 10 October 2009 - 23:23

Unregistered8ec584ef
  • Unregistered8ec584ef
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
fredrikandersson tipsade mig att även mina bilder fanns med på sidan. Hmm skumt, någon som har lyckats klura ut vad hemsidan handlar om?

Hittade en mejladress till hemsidan och skickade ett mejl till dem på engelska och googleöversatt kinesiska. Spännande att se om de svarar.

Redigerat av Unregistered8ec584ef, 10 October 2009 - 23:42.

Postad 11 October 2009 - 09:38

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0

*hahaha* " Farbror Li är inte den typ av bubbla askan efter årtionden nivå Shaoyou, men han har varit upprättandet av audiovisuella önskan, en önskan från hans gamla ljudet från en 50-årig återvänt hem efter branden började Liangbo inletts och fram till idag kunde uppnå."

Kollar man på fotografierna som farbror Li har i sitt vardagsrum nere i Kina så har han VÄÄÄÄÄLDIGT ariska barn för att vara asiat... :P

Dessutom är de vääääldigt lika mina barn och min hembio, men det kan väl inte vara så att någon sjunker så lågt att man snor andras bilder och påstår att de är sina egna - eller... :)

/Heron

PS, tack fredrikandersson för informationen.

Postad 11 October 2009 - 14:13

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

Det är ju ändå minhembio som har rätten till de bilder vi lägger upp här väl?

I det ögonblick du trycker på kamerans avtryckare blir du upphovsman och upphovsrättsinnehavare av bilden. Att MinHembio/Prisjakt visar dessa bilder beror på att varje användare själv valt att ladda upp och publicera dem på webbplatsen. Vill någon annan använda dessa bilder (annat än för privat bruk) så måste de alltså få tillstånd till detta från varje upphovsman. Gör man inte det så handlar det om stöld, inte från MinHembio/Prisjakt utan från er som upphovsmän.

Postad 11 October 2009 - 14:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Värkar som ingen admin/moderator har sagt något än?

Är väl inte så mycket att säga. Vill man inte att någon ska använda ens bilder får man watermarka dom, inte mycket annat att göra.
Att försöka anmäla någon i Kina känns som en rätt så jobbig process :)

Postad 11 October 2009 - 14:41

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
På blocket finns det ju en automatisk "vattenmarkering" när man lägger upp en bild. Varför inte införa en liknande funktion här på minhembio? Eller iaf ge möjligheten till att automatisera processen när man laddar upp bilden (som på t.ex fotomania.se).

Visst.. det är upp till var och en. Om man nu bryr sig om att denna typ av kopiering inte ska ske, så ska man väl ta sig tiden och fixa sina bilder och sätta Water marks på dom. Men man kan ju göra det enklare för sina användare genom att införa ett sånt system?

Själv bryr jag mig inte om dom bilderna... Men jag tycker det är tråkigt att dom inte berättar något på den Kinesiska hemsidan om Minhembio. Alltså berättar om hela community:n och vart dom fått tag på bilderna. Det är ju här ni kommer in i bilden, skitsamma vem som är ansvarig för bilderna.

Dom har ju använt minhembio som source för en stor del av innehållet på deras sida, det måste väl betyda nåt?

Postad 11 October 2009 - 15:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

]Själv bryr jag mig inte om dom bilderna... Men jag tycker det är tråkigt att dom inte berättar något på den Kinesiska hemsidan om Minhembio. Alltså berättar om hela community:n och vart dom fått tag på bilderna.

Jag tror det är hela poängen, att folk ska tro att det är hans anläggning. Så är texten skriven i alla fall.
Tror inte han vill bli avslöjad som en fejk och berätta vart han stulit bilderna :unsure:

Postad 13 October 2009 - 00:52

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Hittade inte mina där :D hade vart ballt o haft dom på en kinesisk sida. :P

Postad 13 October 2009 - 01:22

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Jo lite kul var det :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.