Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Hårddiskens filsystem återställs eftersom det är skadat"

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 oktober 2009 - 14:38

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Det började med att min PS3 Slim hängde sig. Det enda sättet att stänga av konsolen var att dra ur sladden. När jag sedan satte i sladden igen och startade PS3:an får jag följande meddelande: "Hårddiskens filsystem återställs eftersom det är skadat". När väl det är klart så kan jag bläddra runt i XMB, men så fort jag försöker starta något, eller ens trycka på vad som helst i XMB så låser sig konsolen och ingenting händer. Att dra ur strömsladden är återigen enda utvägen, vilket sedan leder till nyss nämnda felmeddelande.

Om jag, innan burken hänger sig, går till min vänner-lista så ser jag hur den försöker ladda listan utan att några vänner dyker upp. (Jo jag har ett par vänner.)

Så min fråga är nu: Finns det något jag kan prova själv för att få ordning på det här, eller är det bara att kontakta inköpsstället och lämna in konsolen för reparation, lagom inför MW2-releasen?

Postad 29 oktober 2009 - 14:39

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Vilken version är det på FWn? 3.01 eller?

Postad 29 oktober 2009 - 14:41

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Ja, 3.01. PS3 120 GB.

Postad 29 oktober 2009 - 15:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Ja, 3.01. PS3 120 GB.

Har du provat att googla felmeddelandet?
Den lär ju inte vara gammal så det är bara att skicka tillbaka om du inte lyckas fixa det själv.
Om du inte orkar skicka tillbaka den ( d v s vänta några månader på att det ska fixas ) så kan du ju alltid formatera om hårddisken. Om du nu inte har nåt viktigt på den?

Postad 29 oktober 2009 - 15:09

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Har du provat att googla felmeddelandet?

Självklart. Det gav i princip ingenting, men nästa steg blir att försöka googla på hur felmeddelandet kan tänkas vara formulerat på engelska.

Om du inte orkar skicka tillbaka den ( d v s vänta några månader på att det ska fixas ) så kan du ju alltid formatera om hårddisken. Om du nu inte har nåt viktigt på den?

Problemet är ju att jag inte kan göra något utan att PS3:an hänger sig. Eller du kanske menar att koppla in HDD:n i en PC och formatera den vägen? Kanske vore något. Innehållet på hårddisken lär ju gå förlorat oavsett om jag formaterar själv eller skickar iväg den på reparation.

Just nu håller jag på att ladda ner senaste FW-uppdateringen till extern HDD och ska se om det hjälper, eller ens går, att installera den på nytt.

Postad 29 oktober 2009 - 15:43

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
the hard disk's file system is corrupted and will be restored

från
http://www.gamespot....pic_id=26027507

EXKgam3r wrote:
What should I do if my PS3 has this same problem, but it won't restore. It acts like it's restoring, but it just ends up going back to the same error message

Your HDD is dead. Either send the machine in to get the drive replaced or buy a new one and replace it yourself.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 29 oktober 2009 - 15:45.

Postad 29 oktober 2009 - 19:11

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

the hard disk's file system is corrupted and will be restored

från
http://www.gamespot....pic_id=26027507

EXKgam3r wrote:
What should I do if my PS3 has this same problem, but it won't restore. It acts like it's restoring, but it just ends up going back to the same error message

Your HDD is dead. Either send the machine in to get the drive replaced or buy a new one and replace it yourself.

Har precis kommit hem efter att ha lämnat in maskinen på inköpsstället, så det är väldigt skönt att läsa att jag inte kunde göra så mycket åt problemet själv. Har inga planer på att byta ut hårddisken, så de pengarna vill jag inte lägga ut om jag slipper.

Killen på Gamestop var mycket trevlig och hjälpsam. Han sade att det har hänt - vid enstaka tillfällen - att Nordisk Film varit så snabba att maskinen varit tillbaka på mindre än fem dagar. I somras hade det varit en annan femma, för då hade PS3:or dött på löpande band och servicetiden låg ett tag på runt 10 veckor. Jag skulle, nu under normala omständigheter, räkna med ca 4-5 veckor.

Postad 30 oktober 2009 - 08:55

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Mao missar du MW2 premiären....

Men skönt att butiken tog det seriöst å fixade utan snack.

Postad 30 oktober 2009 - 09:59

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Mao missar du MW2 premiären....

Ja det känns ju mindre roligt, minst sagt.

Men skönt att butiken tog det seriöst å fixade utan snack.

Ja, det finns inget att klaga på där. Hur lång tid det tar nu är ju inte upp till dem, utan beror på Nordisk Film. När jag frågade killen på Gamestop hur lång tid han skulle gissa att jag får vänta så började han med ett skratt följt av: -"Ja alltså.... Nordisk Film är ett märkligt företag."

Postad 30 oktober 2009 - 10:24

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Fast om man skall vara krass så är det butikens problem det där med tiden. Du har enligt konsumentverket rätt att få en ny vara eller pengarna tillbaks om "skälig tid" överskrids, i detta fall 2-3 veckor enligt konsumentverket.

Postad 30 oktober 2009 - 10:40

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Intressant! Hur bär man sig åt om man vill utnyttja den rätten?

Postad 30 oktober 2009 - 10:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Intressant! Hur bär man sig åt om man vill utnyttja den rätten?

Tjata på dom och hänvisa till konsumentköpslagen!

http://www.notisum.s...AG/19900932.htm

Postad 30 oktober 2009 - 10:52

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0
Jag har för mig att det tog 8 veckor (minst) inann jag hade en fungerande PS3a efter reklamation.
(jag fick dock bra med kompensation så jag klagar inte.....)

Postad 30 oktober 2009 - 10:55

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Tjata på dom och hänvisa till konsumentköpslagen!

http://www.notisum.s...AG/19900932.htm

Tack!

Jag har för mig att det tog 8 veckor (minst) inann jag hade en fungerande PS3a efter reklamation.
(jag fick dock bra med kompensation så jag klagar inte.....)

8 veckor är inget jag går med på utan att bråka. Berätta gärna om hur du gjorde för att få kompensation och vad denna bestod av.

Postad 30 oktober 2009 - 11:04

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1 920 inlägg
  • 0

8 veckor är inget jag går med på utan att bråka. Berätta gärna om hur du gjorde för att få kompensation och vad denna bestod av.

Dels slarvade de bort mitt CoD4 när de tog in PS3an, dels tog det ju som sagt rätt långtid innan jag fick tillbaka PS3an.
Jag begärde helt enkelt kompensation för detta och fick 2 spel och 2 Blue-ray filmer.
Helt ok tycker jag!
Tack Nordisk film!:-)

Postad 30 oktober 2009 - 11:12

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Dels slarvade de bort mitt CoD4 när de tog in PS3an, dels tog det ju som sagt rätt långtid innan jag fick tillbaka PS3an.
Jag begärde helt enkelt kompensation för detta och fick 2 spel och 2 Blue-ray filmer.
Helt ok tycker jag!

Var det alltså Nordisk Film du pratade med för att lyckas med detta, eller menar du att du tackar dem för att de tog tid på sig?

Postad 15 september 2013 - 19:44

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0
Jaha. Fick tydligen detta nu. PS3an återställer, men när den har gjort det blir bilden bara svart. När jag startar om den börjar återställningen på nytt...fy fan

EDIT: Googlade och hittade en gömd meny som kommer fram om man håller inne startknappen i kanske 10sek (tills man hör ett dubbelpip) när man startar konsollen. Gjorde detta och försökte återställa konsollen, meeeen det blev fortfarande bara svart skärm när det var genomfört.

Läste mig till att HDD antagligen var död (stod ju längre upp i denna tråd ;)) så jag bytte ut den lite snabbt. Efter det var det firmware uppdatering som behövdes, in på internet, leta fram ett USB-minne, in med filen på den, i rätt mapp naturligtvis. In med minnet i PS3an, hålla in Start och Select för att kicka igång uppdateringen och nu funkar det :)

Det negativa:
-Att detta hände.

Det positiva:
-Att jag inte var mitt i ett stort rollspel, eller spel överhuvudtaget (blev klar med sista spelet i natt).
-Att jag hade en HDD liggandes och att jag inte behöver köpa ny konsoll innan PS4

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 15 september 2013 - 21:09.

Postad 20 oktober 2013 - 17:37

kael123
  • kael123
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Helt ok tycker jag!

blue-ray

Postad 20 oktober 2013 - 17:45

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

blue-ray

What?

/Fredrik

Postad 20 oktober 2013 - 17:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Blurry?

Postad 28 oktober 2013 - 07:15

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0
Blå-roj som hä säger i götet..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.