Duger billig hdmi till ps3?
48 svar till detta Àmne
Postad 10 November 2009 - 19:41
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlÀgg
Hej alla!
Funderar pÄ en ps3:a och undrar om en billig hdmi kabel duger? Behöver endast ca tvÄ meter kabel. Klarar en billig tex 1080p? Finns ju hdmi kablar frÄn runt 100 kr till hur mkt som helst.
En annan fundering jag har Àr om ps3 nÄgonsin kommer att kunna klara olika play funktioner pÄ webben? Har provat att surfa pÄ en ps3, men den har ju klart begrÀnsningar. SÄg att dustin hade ett blÄtand tangentbord med inbyggd musplatta, Àr det nÄgot att ha?
/Magnus
Postad 10 November 2009 - 20:02
henkess
-
henkess
-
Wannabe
-
-
41 inlÀgg
Duger utmÀrkt med vilket skit mÀrke som helst, dom klarar av lika bra som en dyrare hdmi kabel med 1080p.
Men skulle endÄ rekommendera supra kablar som Àr billiga nu ca 300kr. Har sjÀlv jÀmfört med billiga skit kablar med tex monster kabel för 1000kr man sÄg bara lite skillnad i fÀrgerna.
Tangentbordet frÄn dustin den Àr plastig, men jÀvligt smidig och den funkar kanon för det man har den till.
Postad 10 November 2009 - 20:04
moparman
-
moparman
-
Ăber-Guru
-
-
11727 inlÀgg
Har den billigaste hdmi kabeln frÄn classe....Funkar prima
Postad 10 November 2009 - 20:13
Numb4Fun
-
Numb4Fun
-
Amatör
-
-
67 inlÀgg
Postad 14 November 2009 - 15:56
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
http://m3.idg.se/2.1...r-kabel-bluffen nuf said...
Som sagt förut, finns roligare saker att spenderar pengarna pÄ! Har en HDMI frÄn Netonet, kosta mig 149 kr. Fungerar utmÀrkt! Har klockren bild pÄ min HD Box. BestÀllt Ps3 nu,och kommer köra likadan kabel dÀr.
Postad 15 November 2009 - 08:13
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7010 inlÀgg
Dock Àr att tÀnka pÄ om man ska ha lÄng HDMI kabel, brukar inte billig skit duga... det har jag och andra upplevt.
Som nÀr jag köpte en 10m okÀnt mÀrke kabel fick jag inte 1080p 24hz pÄ projektorn, lÄnade en annans snabbt(han körde i 720p), och funkade inte heller, men nÀr jag inhandlade Supra, sÄ fungerade det med 1080/24...
DÀr jag inhandlade med hade en av dom som jobbar dÀr ocksÄ problem först med projjen innan han köpte en mÀrkeskabel...
Men ska man bara ha 1-2 meter duger vilken kabel som helst! 
I det testet ovan testar dom ingen lÀngre kabel... eller..?
Redigerat av Garrett, 15 November 2009 - 08:14.
Postad 15 November 2009 - 08:22
F.A
-
F.A
-
LĂ€rjunge
-
-
252 inlÀgg
Postad 15 November 2009 - 08:38
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7010 inlÀgg
Mer tester: Testfakta
Fortfarande inget om lÀngre kablar...
Postad 15 November 2009 - 12:03
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlÀgg
Jag har provat en lÀngre kabel som var 5m utan guldplattering och fick ingen bild  Bytte dÄ till en med guldplattering som funkade utmÀrkt.
Postad 15 November 2009 - 18:01
pacman
-
pacman
-
Ăber-Guru
-
-
22892 inlÀgg
Jag har provat en lÀngre kabel som var 5m utan guldplattering och fick ingen bild Bytte dÄ till en med guldplattering som funkade utmÀrkt.
Och slutsatsen du drar av det Àr?
Postad 15 November 2009 - 18:28
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlÀgg
Och slutsatsen du drar av det Àr?
Att det kanske krÀver en bÀttre kabel om man ska ha en lÀngre. Skulle dock kunnat varit fabriksfel pÄ den.
Postad 15 November 2009 - 19:45
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlÀgg
Kör med biltema 10m hdmi-dvi mellan hdmi-switch och projektor. Ps3 Àr inkopplad till switchen med 1m hdmi-kabel frÄn biltema (eller om det var Clas Ohlsson). Funkar utmÀrkt i 720p och 1080i, dÀremot tror jag inte kabeln klarar 1080p (vill minnas det börjar snöa dÄ).
Redigerat av gusax, 15 November 2009 - 19:46.
Postad 15 November 2009 - 20:07
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
ForumrÀv
-
-
779 inlÀgg
Detta diskuteras vÀl ganska ofta och svaret enligt alla tester Àr att det inte Àr nÄgon skillnad OM INTE du ska ha en lÄng kabel (10 meter+). Digital sÀndning fungerar inte som en analog, det Àr inte sÄ att kvalitén blir "lite bÀttre", "bÀttre fÀrger" osv med en dyrare kabel. Antingen sÄ funkar bilden eller inte. Det Àr Ätminstone vad jag har hört. Jag kör sjÀlv med en 1meters kabel frÄn clas ohlson iaf.
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 15 November 2009 - 20:07.
Postad 15 November 2009 - 20:33
e3henri
-
e3henri
-
MĂ€stare
-
-
3266 inlÀgg
Mer tester: Testfakta
Tack för lÀnken. Nu har vi bÄde M3 testet som bygger pÄ subjektiv bildkvalite och nu detta som bygger pÄ uppmÀtta signalfel. BÀgge tvÄ mycket vÀl genomförda tester. SnÀlla ge upp nu alla monster-diggare. Jag har en ny affÀrsidee: -GuldplÀtera USB kablar, sÀtta ett frÀckt namn pÄ dem och ett meterpris pÄ 2500kr -Sedan sÀljer jag dem med argument som "bÀttre utskifter pÄ din skrivare", "bÀttre kvalite pÄ foton och musik nÀr du överför till din externa hÄrddisk" -NÄgon intresserad? Maila jagfattarattdigitalteknikmöjliggöridentiskakopiorochfelfridatabehandlingmenattka blarnaturligtvisÀrettundantagfördigitalteknikensreglerochjagdÀrförmÄsteköpaensnor [email protected]
Postad 15 November 2009 - 21:29
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlÀgg
Ett par tips:
- Köp aldrig en lÄng HDMI-kabel om du inte fÄr köpa den pÄ öppet köp.
- Om en lÄng billig HDMI-kabel inte funkar, köp en ny lÄng och billig HDMI-kabel och testa den.
Postad 15 November 2009 - 21:34
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1419 inlÀgg
Att guldplÀtterade kontakter skulle vara bÀttre Àr en stor bluff. FrÄga vilken seriös Hifi-handlare om varför de har sÄdana kablar sÄ kommer de sÀga att kunderna efterfrÄgar det. Den enda anledningen.
Postad 15 November 2009 - 21:36
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlÀgg
SjÀlva bildkvaliten blir ju samma oavsett kabel dÄ det Àr digitalt.
Antingen fÄr man bild eller ingen bild alls och det Àr dÀr problemet kan finnas med billigare kablar att signalen försvinner pÄ vÀgen. Men ofta sÄ kan billigare kablar funka bra.
Skulle hellre kolla pÄ hur bra skÀrmade kablarna Àr dÄ det kan komma in störningar frÄn allt möjligt in i kabeln.
Redigerat av Leatherface, 15 November 2009 - 21:38.
Postad 15 November 2009 - 22:14
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
ForumrÀv
-
-
858 inlÀgg
Att guldplÀtterade kontakter skulle vara bÀttre Àr en stor bluff. FrÄga vilken seriös Hifi-handlare om varför de har sÄdana kablar sÄ kommer de sÀga att kunderna efterfrÄgar det. Den enda anledningen.
Dock Ă€r det vĂ€l inte den enda anledningen.. Ăven om det Ă€r mer placebo Ă€n fakta! Guld Ă€r mer hĂ„llbar Ă€n till exempel koppar, eftersom att denna inte eroderar. Sedan Ă€r guld mjukare Ă€n mĂ„nga andra metaller som gör att man kan fĂ„ en bĂ€ttre kontakt mellan hane-hona. Sen om det gör skillnad i bilden/ljudet Ă€r jag tveksam till. Vet (av egna erfarenheter) att det Ă€r betydligt viktigare med bra skĂ€rmade kablar, nĂ€r man kommer upp i lĂ€ngder över ca 7m. Dock kör jag sjĂ€lv med en deltaco-kabel pĂ„ 1m, kostade 159kr om jag inte minns fel. SĂ„g ingen skillnad pĂ„ den och en Supra pĂ„ samma lĂ€ngd.
Postad 15 November 2009 - 23:01
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlÀgg
Har sjÀlv jÀmfört med billiga skit kablar med tex monster kabel för 1000kr man sÄg bara lite skillnad i fÀrgerna.
Ăr vĂ€l helt omöjligt eftersom det Ă€r ettor och nollor. Kan knappast Ă€ndra fĂ€rgerna.
Postad 15 November 2009 - 23:29
ekansandin
-
ekansandin
-
Wannabe
-
-
29 inlÀgg
Ju bÀttre kvalitét pÄ kabeln desto mindre risk finns det att det uppkommer störningar/information försvinner. SÄ Àven fast det bara Àr ettor och nollor sÄ kan vissa ettor och nollor försvinna lÀngs vÀgen:) Det Àr sÄ jag förstÄtt det iallafall, rÀtta mig om jag har fel!
SjÀlv lÀgger jag gÀrna ut nÄn extra hundring för ett par flÀtade kablar som kÀnns riktigt gedigna istÀllet för att koppla med billig plast frÄn classes. Men priset blir sÀllan högre Àn 300-400kr/3m för det.
Postad 16 November 2009 - 06:55
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlÀgg
Ett par tips:
- Köp aldrig en lÄng HDMI-kabel om du inte fÄr köpa den pÄ öppet köp. - Om en lÄng billig HDMI-kabel inte funkar, köp en ny lÄng och billig HDMI-kabel och testa den.
Mycket vettiga tips! Det Àr ju bara att hÄlla pÄ sÄ dÀr tills man hittar billigast möjliga kabel som funkar i den lÀngd man tÀnkt sig. Finns verkligen ingen som helst anledning att betala mer Àn absolut nödvÀndigt. FÄr man störningsfri bild med billig kabel sÄ ser den bilden exakt lika bra ut som en svindyr kabel. KÀnns Àven högst osannolikt att en störning skulle uppkomma i efterhand pÄ en kabel som inte har störning omedelbart efter installationen. SÄ ofta bygger man ju inte om husets elnÀt eller köper nya oskÀrmade högtalare. Störningar syns ju direkt ocksÄ, det börjar snöa (myrornas krig) eller sÄ blinkar det till pixlar lite hÀr och var helt oberoende av vad som hÀnder pÄ skÀrmen (sparklies). SÄ det Àr lÀtt att identifiera störningar och vid behov nyttja öppet köp.
Postad 16 November 2009 - 07:02
jimel
-
jimel
-
MĂ€stare
-
-
3057 inlÀgg
Jag har tvÄ billiga kablar som Àr ihopskarvade till 12m, funkar utmÀrkt med 1080p
Postad 16 November 2009 - 07:04
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7010 inlÀgg
Jag har tvÄ billiga kablar som Àr ihopskarvade till 12m, funkar utmÀrkt med 1080p 
Jaja... du ska dÄ ALLTID ha tur!  Edit: funkar 24hz med?
Redigerat av Garrett, 16 November 2009 - 08:22.
Postad 16 November 2009 - 08:02
pacman
-
pacman
-
Ăber-Guru
-
-
22892 inlÀgg
Att det kanske krÀver en bÀttre kabel om man ska ha en lÀngre.
Gut. Ville bara sÀkerstÀlla att du inte trodde att det hade med guldet att göra.
Postad 16 November 2009 - 08:56
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlÀgg
Jag fick en gÄng ett av de mest Àrliga rÄd jag fÄtt av en sÀljare nÄnsin pÄ media markt:
"Om du inte skall koppla in och ur kabeln ofta kan du köpa vÄra billigaste".
Postad 16 November 2009 - 09:12
jimel
-
jimel
-
MĂ€stare
-
-
3057 inlÀgg
Jaja... du ska dÄ ALLTID ha tur!

Edit: funkar 24hz med?
 Vet faktist inte, tror inte min projje visar om jag kör 24hz
Postad 16 November 2009 - 12:58
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlÀgg
Duger utmÀrkt med vilket skit mÀrke som helst, dom klarar av lika bra som en dyrare hdmi kabel med 1080p. Men skulle endÄ rekommendera supra kablar som Àr billiga nu ca 300kr. Har sjÀlv jÀmfört med billiga skit kablar med tex monster kabel för 1000kr man sÄg bara lite skillnad i fÀrgerna.
Tangentbordet frÄn dustin den Àr plastig, men jÀvligt smidig och den funkar kanon för det man har den till.
 Vad förvÀntar sig folk för skillnader igentligen, att handlingen i filmen ska skiljer sig beroende kabel?
Postad 16 November 2009 - 13:06
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlÀgg
Jag byter alltid till min dyra HDMi-kabel om handlingen i filmen Àr dÄlig. Tycker det Àr onödigt att slita pÄ den för vanliga bra filmer.
Postad 16 November 2009 - 13:10
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlÀgg
FörstĂ„r inte varför man ska skilja pĂ„ kablar jĂ€mfört med resten av anlĂ€ggningen? Om man vill ha snygga och vĂ€lbyggda produkter i övrigt, VARFĂR ska man dĂ„ nöja sig med billigaste och plastigaste skiten till kablar? Jag byter alltid till min dyra HDMi-kabel om handlingen i filmen Ă€r dĂ„lig. Tycker det Ă€r onödigt att slita pĂ„ den för vanliga bra filmer. 
Postad 16 November 2009 - 13:29
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlÀgg
Nu talar du i tungor Döden. Att man köper en dyrare TV kanske beror pÄ att antalet HDMi-ingÄngar Àr fler eller att uppdateringsfrekvensen för bilden Àr lÀgre. Enda anledningen till att köpa en dyrare 1m HDMi kabel mÄste vara för att den Àr mer vÀlbyggd - hÄllbarare om man stoppar i Ä ur ofta. Eller att den Àr snyggare att titta pÄ. Men kablar försöker man ju oftast gömma sÄ dÄ faller ju den anledningen. Sen har vi det dÀr med lÄnga kablar, över 10 m. Jag vet inte varför men tydligen sÄ klarar inte alla av att överföra bilden vid lÀngre strÀckor. Jag förstÄr inte för vanliga ethernetkablar transporterar ju digital information över lÄÄÄnga avstÄnd utan nÄn speciell skÀrmning. Men nu börjar vi spÄra ur hÀr i PS3-forumet.
Postad 16 November 2009 - 13:36
erlander
-
erlander
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Ăr man som de flesta hĂ€r inne verkar vara, gjorda av pengar sĂ„ visst kan det va frĂ€nt att köpa en kabel bara för att den Ă€r fin att se pĂ„ med olika gulliga fĂ€rger. Men en annan som har familj och grejer som har lite striktare ekonomi lĂ€gger hellre de pengarna pĂ„ nĂ„t anvĂ€ndbart. Köpte min tvĂ„ 10m resp 15m pĂ„ biltema och de visar 1080p/24 utan problem. Enda stĂ€llet man ser den "fula" kabeln Ă€r 2dm precis dĂ€r den gĂ„r in i projektorn
Postad 16 November 2009 - 16:31
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlÀgg
Man kan inte fÄ finare röd fÀrg med en fin HDMI-kabel. Att tro eller förvÀnta sig sÄdant Àr som att förvÀnta sig klarare utskrifter med en high end USB-kabel mellan dator och skrivare.
Har du en stereo för 500 000 kr, sÄ kan du sÄledes alldeles utmÀrkt kombinera den med en HDMI-kabel för 30 kr. Det Àr till och med smart. Helt enkelt för att 30 kronorskabeln inte Àr sÀmre Àn 10 000 kronorskabeln. Ett par skillnader kan finnas dock. Kabeln kan vara olika snygg. Den kan ocksÄ vara olika hÄllbar. Och kontakterna i dess Àndar kan vara glappande eller bra.
NÀr det gÀller lite lÀngre lÀngder pÄ HDMI-kabel skulle jag rekommendera att man alltid köper kabeln pÄ öppet köp. Köp en Deltaco eller en Classe och testa. Funkar det sÄ Àr det bra. Funkar det inte, sÄ testa en annan. Men vad du Àn gör sÄ köp INTE en kabel för 3 000 kr och rÀkna med att DEN funkar. För det kan mycket vÀl vara sÄ att den inte heller grejar avstÄndet.
Postad 16 November 2009 - 16:36
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlÀgg
Helt enkelt för att 30 kronorskabeln inte Àr sÀmre Àn 10 000 kronorskabeln. Ett par skillnader kan finnas dock. Kabeln kan vara olika snygg. Den kan ocksÄ vara olika hÄllbar. Och kontakterna i dess Àndar kan vara glappande eller bra.
Du glömmer den helt avgörande faktorn... Att "impa" med den i sitt galleri  Ăr man som de flesta hĂ€r inne verkar vara, gjorda av pengar
Ahh  Àven om vissa hÀr inne har "god ekonomi" sÄ tycker jag nog ÀndÄ att dessa killar har en trevlig ton och inte pÄ nÄgot sÀtt "stÄr över oss dödliga". Vad ger oss rÀtten att sÀga Ät killen med 200 000:- stereon att inte köpa en dyr kabel? För en för 30:- funkar lika bra... Jag tror nog att vederbörande Àr sÄpass insatt i HiFi att han vet att en HDMI kabel Àr en HDMI kabel och inget annat. Kittlande tanke att det finns HDMI kablar för Ätskilliga tusenlappar, dyrare Àn min PS3...  Helt galet, enligt mig sjÀlv.
Redigerat av Falcy, 16 November 2009 - 16:49.
Postad 16 November 2009 - 17:58
BennySlyden
-
BennySlyden
-
ForumrÀv
-
-
981 inlÀgg
PÄ HembioConsults hemsida som sÀljer ovan nÀmnda kabel stÄr att lÀsa:
"# Extremt hög bandbredd som stödjer HDTV upplösning 720p & 1080i"
Det lÄter ju sjukt fett, eller hur grabbar!
Postad 16 November 2009 - 20:02
e3henri
-
e3henri
-
MĂ€stare
-
-
3266 inlÀgg
Du glömmer den helt avgörande faktorn...
Att "impa" med den i sitt galleri 
Jag kan bli impad och avundsjuk pÄ personer som lÀgger in sina 100 000:- högtalare eller NAD-monoslutsteg för 50 000:-/st. Jag kan t.ex. tycka att det kan vara lite spÀnnande att lÀsa om analoga signallkablar för 2000kr/metern Àven om jag aldrig skulle köpa nÄgon sjÀlv. Men en person som skryter med sin snordyra HDMI-kabel hamnar direkt i dum-facket. Det Àr ungefÀr lika coolt som att elda sedlar.
Postad 16 November 2009 - 20:21
Unregistered5118fd09
-
Unregistered5118fd09
-
LĂ€rjunge
-
-
332 inlÀgg
Jag har dÄlig erfarenhet av billiga kablar! DÄ jag köpte min Sony förstÀrkare och kopplade den som vÀxel fick jag med en billigare variant. Men den hittade inte ps3:an. Köpte en dyrare ca +500:-. Funkade dÄ klockrent.
Postad 16 November 2009 - 20:22
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlÀgg
Kittlande tanke att det finns HDMI kablar för Ätskilliga tusenlappar, dyrare Àn min PS3... Helt galet, enligt mig sjÀlv.
OT, men killen som Àger Monster Cable var med pÄ street customs pÄ Discovery hÀrom veckan. Han hade rÄd med en del feta bilar kan man sÀga.
Postad 16 November 2009 - 20:45
erlander
-
erlander
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Jag kan bli impad och avundsjuk pÄ personer som lÀgger in sina 100 000:- högtalare eller NAD-monoslutsteg för 50 000:-/st. Jag kan t.ex. tycka att det kan vara lite spÀnnande att lÀsa om analoga signallkablar för 2000kr/metern Àven om jag aldrig skulle köpa nÄgon sjÀlv. Men en person som skryter med sin snordyra HDMI-kabel hamnar direkt i dum-facket. Det Àr ungefÀr lika coolt som att elda sedlar.
+1
Postad 16 November 2009 - 21:08
stgre
-
stgre
-
AnvÀndare
-
-
171 inlÀgg
Jag var ute efter en 2,5 meter lÄng hdmi kabel och hittade endast 1 butik som sÄlde en sÄdan.
den var lite dyrare Àn en frÄn classe pÄ 3 meter men eftersom jag ville ha just 2,5 meter sÄ Äkte jag för att köpa den.
Naturligtvis fanns den inte i lager men han hade en mycket dyrare kabel.
Jag sa att jag inte vill lÀgga sÄ mycket pengar pÄ en hdmi kabel pga att det inte gör nÄgon skillnad.
Nu vart jag vÀldigt besviken för den som stod i butiken "som jag trodde var en riktigt seriös butik" sa att jodÄ det blilr bÀttre svÀrta, fÀrger, och skÀrpa.
jag förklarade för honom att det Àr en digital signal som antinger kommer fram eller inte det kan inte komma fram en 0,5 utan bara 1 eller 0.
Men han envisades med att deras tester och alla kunder kunde se stor skillnad.
jag tackade för mig och gick dÀrifrÄn.
bestÀllde pÄ nÀtet istÀllet.
Postad 17 November 2009 - 07:40
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlÀgg
FörstÄr inte varför man ska skilja pÄ kablar jÀmfört med resten av anlÀggningen?
Om man vill ha snygga och vĂ€lbyggda produkter i övrigt, VARFĂR ska man dĂ„ nöja sig med billigaste och plastigaste skiten till kablar?
Ett argument för att nöja sig med billigaste kablarna Àr att mÄnga gör en stor affÀr av att dölja just kablarna. DÀrför kommer man aldrig nÄnsin se den billiga och plastiga kabeln igen efter installationen ;-)
Postad 19 February 2010 - 23:17
ElPaco
-
ElPaco
-
Wannabe
-
-
42 inlÀgg
Hej alla!
Funderar pÄ en ps3:a och undrar om en billig hdmi kabel duger? Behöver endast ca tvÄ meter kabel. Klarar en billig tex 1080p? Finns ju hdmi kablar frÄn runt 100 kr till hur mkt som helst.
En annan fundering jag har Àr om ps3 nÄgonsin kommer att kunna klara olika play funktioner pÄ webben? Har provat att surfa pÄ en ps3, men den har ju klart begrÀnsningar. SÄg att dustin hade ett blÄtand tangentbord med inbyggd musplatta, Àr det nÄgot att ha?
/Magnus
Kort: för 2m kan du köpa precis vad som helst.Det finns bra tester av sÄvÀl tekniskt utdatakvalitet som riktig "ögonupplevelse". De verkar mycket koherenta och resultatet Àr att under ca 3m spelar det ingen roll alls, oavsett om du vill visa 720p/1080i, eller tom 1080p. Sanningen Àr att den billigaste kabeln pÄ dessa avstÄnd Àven klarar de "framtida" möjliga superformatetn 1440p eller 1080p 120hz eller blah blah vad man nu kallar dessa mega gb/s-överförelser. Om du dÀremot skall lÀgga 10m+ kabel sÄ ser man skillnad om upplösningen Àr över 720p. DÀr kan du hitta medelpriskablar som klarar 1080p i verkligheten (dvs teknisk signaldistorsion som inte ses pÄ bilden för ögat). LÀs sjÀlv: Enklare: http://www.testfakta...e.aspx?a=134793Eller mer nerdigt: http://www.audioholi...testing-results/delapaco
Postad 19 February 2010 - 23:20
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
ForumrÀv
-
-
509 inlÀgg
Kör pÄ en 10 meters HDMI-kabel frÄn Hifi-klubben till min 1080p-projektor med kalaslÀcker bild.
Kabeln kostade runt 700kr om jag inte minns fel....
Det Àr för **** digitalt.. Spelar roll vafan man har för kabel..... bara idioter som köper dyraste kablarna.
Redigerat av Leftt Behind, 19 February 2010 - 23:21.
Postad 19 February 2010 - 23:30
urume
-
urume
-
AnvÀndare
-
-
205 inlÀgg
Jag har provat bÄde billiga och lite dyrare kablar, jag ser absolut ingen skillnad. (HDMI 2m, 5m samt 10m) Det enda skillnaden Àr hÄrdvaran, att du kÀnner att den hÄller lite bÀttre kvalité.. Men hur ofta sliter du i kablarna?..
Kör pÄ det billiga och satsa pÄ komponenter/spel.
Postad 20 February 2010 - 01:03
bobby tex
-
bobby tex
-
AnvÀndare
-
-
107 inlÀgg
jag har den billigaste hdmi-kabeln pÄ forumet, 19 spÀnn pÄ kjell, 1 m bara
Postad 20 February 2010 - 20:39
e3henri
-
e3henri
-
MĂ€stare
-
-
3266 inlÀgg
jag har den billigaste hdmi-kabeln pÄ forumet, 19 spÀnn pÄ kjell, 1 m bara
F-n dÄ slÄr du min 139:- biltema kabel  kompletterade dessutom med en clasolson kabel för samma peng hÀrom veckan.
Postad 20 February 2010 - 22:16
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1462 inlÀgg
Köp en "skitkabel" (alltÄ en billig) och lÀgg pengarna pÄ nÄgot annat istÀllet, ett spel kanske.
Om du nu inte vill ha en snygg kabel i spec fÀrg eller mönster att titta pÄ som nÄgon innan skrev med.
Jag kör pÄ en supra till min  Lite snyggare att titta pÄ men exakt lika bra som nÄgon billigare.
Postad 21 February 2010 - 01:48
ElPaco
-
ElPaco
-
Wannabe
-
-
42 inlÀgg
Köp en "skitkabel" (alltÄ en billig) och lÀgg pengarna pÄ nÄgot annat istÀllet, ett spel kanske.
Om du nu inte vill ha en snygg kabel i spec fÀrg eller mönster att titta pÄ som nÄgon innan skrev med.
Jag kör pÄ en supra till min Lite snyggare att titta pÄ men exakt lika bra som nÄgon billigare.
En del Ă€r ignoranta, eller oinformerade, eller vĂ€grar inse. Men du Ă€r medveten, och betalar ĂNDĂ
extra för en dyr kabel? =)
Postad 21 February 2010 - 18:56
bobby tex
-
bobby tex
-
AnvÀndare
-
-
107 inlÀgg
F-n dÄ slÄr du min 139:- biltema kabel  kompletterade dessutom med en clasolson kabel för samma peng hÀrom veckan.
det var en invigningsrabatt, fattar nu att jag borde tjackat ett par till, t.ex. att ha till laptop-TV, nu fÄr jag flytta 19 kronorskabeln en del
Postad 21 February 2010 - 20:08
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlÀgg
det var en invigningsrabatt, fattar nu att jag borde tjackat ett par till, t.ex. att ha till laptop-TV, nu fÄr jag flytta 19 kronorskabeln en del 
och det Ă€r just vid sĂ„na tillfĂ€llen som billg kabel avslöjjar VARFĂR den Ă€r sĂ„ billig, ofta usel byggkvalitet...  har sjĂ€lv en supra, en prisvĂ€rd och billig kvalitets kabel. dum förklarar inte folk som köper dyra mĂ€rkeskablar mer Ă€n folk som köper dyra mĂ€rkesklĂ€der...
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|