Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Terratec H7 och EyeTV

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 december 2009 - 08:39

eklöf
  • eklöf
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Hejsan,
På EyeTV's websida står en H7 med som supportad mottagare, är det någon som vet om H7 ändå fungerar tillsammans med EyeTV? Är det någon som använder H7 tillsammans med ComHem och hur fungerar i så fall det?

Postad 18 januari 2010 - 14:13

Unregisteredd9aa4701
  • Unregisteredd9aa4701
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hör av dig om du nått insikt i denna, mycket högintressanta fråga. Jag luskar själv kring vad som funkar bäst med EyeTV/Com Hem. EyeTV 610 och FireDTV ska funka, men de görs inte längre…

Postad 21 januari 2010 - 11:22

skidan01
  • skidan01
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har visserligen Tele2, men det är DVB-C det också, och kräver en Conax CA-modul.

Jag har fått det att fungera med EyeTV+Terratec H7+CA-modul från Smardtv på min macbook pro och det fungrear alldeles lyssande. Kan till och med streama kanalerna till mig iphone både via wifi och 3G.

Kan vara värt att veta att jag hade en annan conax ca-modul först (Smit) och då fick jag hela tiden upp att terratec/eyetv inte kunde avkryptera betalkanalerna...byte till smardtvs conax ca-modul och sedan fungerar det bra.

Det ända jag stör mig på är den oftantligt dåliga fjärrkontrollen som hela tiden envisas med att hoppa flera kanaler åt gången och ibland leker sitt eget liv.

Postad 21 januari 2010 - 11:33

UA322
  • UA322
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
skidan01:

Fungerar EPG:n bra med Tele 2 och får du även in HD-kanalerna?

Postad 21 januari 2010 - 16:37

skidan01
  • skidan01
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
EPG'n fungerar så vitt jag kan se, har inte kollat alla kanaler, man kopplar man dessutom genom eyetv välja om man vill använda epg'n från kabelsignalen eller så kan man ladda hem den över nätet från tvtv.co.uk.

Nej tyvärr så fungerade bara den fria HD kanalen SVT HD. Antar att det verkligen är så att Comhem och Tele2 har pairat HD kanalerna så att man måste ha deras respektive egna rekommenderade boxar.... lite surt då jag inte haft ngt emot att få in Canal + HD kanalerna....

Postad 22 januari 2010 - 20:11

nillon
  • nillon
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Läste i någon recension av H7:an att kanalbyte kunde ta upp till 9 sekunder, är det något du har märkt av?

Postad 17 augusti 2010 - 18:28

mats.nystrom
  • mats.nystrom
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har visserligen Tele2, men det är DVB-C det också, och kräver en Conax CA-modul.

Jag har fått det att fungera med EyeTV+Terratec H7+CA-modul från Smardtv på min macbook pro och det fungrear alldeles lyssande. Kan till och med streama kanalerna till mig iphone både via wifi och 3G.

Kan vara värt att veta att jag hade en annan conax ca-modul först (Smit) och då fick jag hela tiden upp att terratec/eyetv inte kunde avkryptera betalkanalerna...byte till smardtvs conax ca-modul och sedan fungerar det bra.

Det ända jag stör mig på är den oftantligt dåliga fjärrkontrollen som hela tiden envisas med att hoppa flera kanaler åt gången och ibland leker sitt eget liv.

Sorry för att jag bumpar en gammal tråd, men jag har gått på samma mina.

Men jag kan för mitt liv inte hitta någon som säljer Smardtvs conax ca-modul.

Var handlade du och vad fick du betala?

Postad 16 november 2010 - 21:10

simson96
  • simson96
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag använder Terratec H7 med Dilogs Conax modul (finns bl.a. på SIBA, Elgiganten och Dustin, sök på web-shop för pris) med EyeTV 3.4.3 till ComHem.

Ljud och bild är kanonbra.
Alla mina kanaler funkar, även HD.
EPG funkar för de kanaler som finns på tvtv.co.uk.
EPG via DVB funkar inte.

Jag har sökt lite på olika forum och det verkar som EyeTV inte funkar med ComHems EPG oavsett vilken mottagare man har. Jag har anmält det till Elgato, men det har tydligen andra gjort tidigare utan resultat så jag har inte mycket hopp om att de ska få det att funka.

EyeTV tappar kontakten med mottagaren med ojämna mellanrum. Man får starta om den ena eller den andre så funkar det igen. Också anmält till Elgato, väntar på svar.

Terratec H7 vill uppenbarligen ha ganska stark signal, så jag fick investera i en antennförstärkare.

Postad 17 november 2011 - 13:36

Unregistered234d7a4f
  • Unregistered234d7a4f
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag använder Terratec H7 med Dilogs Conax modul (finns bl.a. på SIBA, Elgiganten och Dustin, sök på web-shop för pris) med EyeTV 3.4.3 till ComHem.

Ljud och bild är kanonbra.
Alla mina kanaler funkar, även HD.
EPG funkar för de kanaler som finns på tvtv.co.uk.
EPG via DVB funkar inte.

Jag har sökt lite på olika forum och det verkar som EyeTV inte funkar med ComHems EPG oavsett vilken mottagare man har. Jag har anmält det till Elgato, men det har tydligen andra gjort tidigare utan resultat så jag har inte mycket hopp om att de ska få det att funka.

EyeTV tappar kontakten med mottagaren med ojämna mellanrum. Man får starta om den ena eller den andre så funkar det igen. Också anmält till Elgato, väntar på svar.

Terratec H7 vill uppenbarligen ha ganska stark signal, så jag fick investera i en antennförstärkare.

Hej,
Jah har fått en Terratec H7 kopplat till Mac Mini och testade med att få in HD kanaler från Comhem med SmartDTV ComHem TV Module CI+ HDTV från Siba, men får inte något alls i burken, inte ens vanliga kanaler. Nu har jag bytt till Dilog CA-modul Comhem (Conax) utan HD och då får jag kanaler men inte HD eftersom detta kort inte stödjer HD. Jag har senaste EyeTV 3 och skulle vilja ha HD kanaler men är detta överhuvudtaget möjligt? Simson96 skriver att alla hans HD kanaler fungerar, hur gör man? SKa man testa ett annat CI+ modul? Tacksam för hjälp innan jag blir gråhåring.

Postad 23 november 2011 - 20:12

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Terratec H7 å kör den tillsammans med min Mac mini. Kabel från comhem

Jag får inte in några HD kanaler förutom dom som e fria dvs bara svt. Dom andra krypterade HD kanalerna kräver ju CI+ så funkar inte, hos mig iallafall. Får dock in alla andra krypterade kanaler som inte är i HD. Comhems CA modul för HD funkar inte heller. Hittade en gammal dilog conax som jag kör med.

EPG'n funkar sådär, får in sporadiskt olika kanaler, men några svt å tv4 funkar samt några viasat kanaler, resten e bara tomma. Nån som vet nån simpel å bra lösning på hur få det att lira?

Men jag e ändå toknöjd. Live TV på min iPad anywhere. Airplay på det.. ujuj :)

Postad 17 februari 2012 - 20:02

SubZeroX
  • SubZeroX
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag säljer min EyeTV Hybrid, helt ny! Har bara packat upp den och provat den.
Den funkar med DVB-C, DVB-T och analog TV. Alla fria kanaler funkar, förutom HD kanaler.
799kr

Svarar gärna på frågor om den.

Postad 07 april 2012 - 22:47

Alizz84
  • Alizz84
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! Jag körde tidigare Terratec H7 med Dilogs Conax modul vilket funkade jättebra! Fick in alla Comhems kanaler inkl de kodade kanalerna plus de fria HD-kanalerna. Ville även ha övriga HD-kanalerna så köpte Comhems CA-modul HD, men vilket funkar åtminstone med Eurosport HD. En bieffekt av detta har dock blivit att ingå kodade kanaler går att streama till iPhone men fria kanalerna funkar som innan däremot.
Någon som har nån lösning?

Postad 08 april 2012 - 22:40

Alizz84
  • Alizz84
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej! Jag körde tidigare Terratec H7 med Dilogs Conax modul vilket funkade jättebra! Fick in alla Comhems kanaler inkl de kodade kanalerna plus de fria HD-kanalerna. Ville även ha övriga HD-kanalerna så köpte Comhems CA-modul HD, men vilket funkar åtminstone med Eurosport HD. En bieffekt av detta har dock blivit att ingå kodade kanaler går att streama till iPhone men fria kanalerna funkar som innan däremot.
Någon som har nån lösning?

Nu funkar det plötsligt.. gjorde en klassisk omstart av EyeTV på datorn hemma. ;)

Postad 30 maj 2012 - 18:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Fick nått mail av comhem i veckan då dom skulle fixa lite i basstationerna å göra allt lite bättre för oss kunder. Om problem uppstod skulle man scanna efter kanalerna igen..

Detta slutade med att alla krypterade kanaler i EyeTV på min Terratec H7 slutade fungera. Får bara no signal på rubbet nu. Dom fria funkar, men inte tv3, kanal5 osv..

Fullständig katastrof, nån som har nån mer input?

Postad 30 maj 2012 - 20:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Fick nått mail av comhem i veckan då dom skulle fixa lite i basstationerna å göra allt lite bättre för oss kunder. Om problem uppstod skulle man scanna efter kanalerna igen..

Detta slutade med att alla krypterade kanaler i EyeTV på min Terratec H7 slutade fungera. Får bara no signal på rubbet nu. Dom fria funkar, men inte tv3, kanal5 osv..

Fullständig katastrof, nån som har nån mer input?

står en hel del om kanalomläggning hos CH i mediaportal och MCE-subforumen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.