Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spider-Man 4 nerlagd.. Reboot istället

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 januari 2010 - 03:48

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Raimi & Maguire ut och reboot på gång istället.. Just snyggt, det är nog det sämsta som kunde hända för mig iaf..

Spider-Man 4 Scrapped

Postad 12 januari 2010 - 07:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Crap ;)

Postad 12 januari 2010 - 09:06

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0
Oj, det här är då något väldigt positivt för mig. Har haft väldigt svårt för Spiderman-filmerna. Gillar inte alls Maguire och nu finns ju en förhoppning om en riktigt bra Spiderman film. Hoppas de gör som med nya Hulken jämfört med den första tråkiga Hulken.

Postad 12 januari 2010 - 09:40

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Jag som väntat på denna så att jag kunde köpa en hel box istället. Nu kan jag köpa trilogin för denna kommer jag antagligen inte ens att se.

Postad 12 januari 2010 - 09:52

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Ptja, då serien redan var på väg i raketfart mot botten så är det nog bäst såhär..
Hoppas på något lite mörkare istället.

Postad 12 januari 2010 - 09:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Ptja, då serien redan var på väg i raketfart mot botten så är det nog bäst såhär..

...ja, i stil med Batman Begins eller The Dark Knight. Underbart kan det bli!

Postad 12 januari 2010 - 12:52

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
jag gillade verkligen spider-man filmerna, så känns ju lite trist om de ska reboota, de kunde ju bara fortsatt serien ändå.
men om de nu blir en reboot så hoppas på en lite "mörkare" handling i filmen, som de gjorde med batman.

Postad 12 januari 2010 - 14:43

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Håller med då jag tycker Spiderman filmerna är lite töntiga.

Postad 12 januari 2010 - 15:01

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

För att dom gjorde en dålig film? 1:an är bra, 2:an är as-bra.. Hade dom bara gett Raimi fria tyglar hade nog 3:an kunnat va bra den också.. Men jag förstår inte heller varför dom måste börja om, dom kan ju bara fortsätta.. Det är nästan löjligt att dom rebootar den så snart också.

Redigerat av pcch7, 12 januari 2010 - 15:02.

Postad 12 januari 2010 - 15:41

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0
Happ läste just att den nya filmen ska fokusera på Peter Parker i highschool. Där for chansen om en ny mörkare version. Blir en fjortisversion istället. Nåja slipper man sitta och ha för stora förhoppningar, lär väl knappast ens se den nu.

Postad 12 januari 2010 - 16:24

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Happ läste just att den nya filmen ska fokusera på Peter Parker i highschool. Där for chansen om en ny mörkare version. Blir en fjortisversion istället. Nåja slipper man sitta och ha för stora förhoppningar, lär väl knappast ens se den nu.

Usch! Då kan det ju inte bli annat än katastrof! Allt för att dom ska tjäna säkra pengar. NEJ! Gillar inte det här alls. Vill ha Raimi och Maguire tillbaks på spåret!

Postad 12 januari 2010 - 16:29

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
har varit marvel älskare sen tidiga år och spindelmannen filmerna var hur bra som helst enligt mitt tycke. Mycket bättre än dom halvbra x-men filmerna och tycker att filmerna förvaltade arvet bra. Synd att dom lägger ner :)

Edit: Å nej, en emo spindelman ...

Culver City, CA (January 11, 2010) -- Peter Parker is going back to high school when the next Spider-Man hits theaters in the summer of 2012. Columbia Pictures and Marvel Studios announced today they are moving forward with a film based on a script by James Vanderbilt that focuses on a teenager grappling with both contemporary human problems and amazing super-human crises.

The new chapter in the Spider-Man franchise produced by Columbia, Marvel Studios and Avi Arad and Laura Ziskin, will have a new cast and filmmaking team. Spider-Man 4 was to have been released in 2011, but had not yet gone into production.

“A decade ago we set out on this journey with Sam Raimi and Tobey Maguire and together we made three Spider-Man films that set a new bar for the genre. When we began, no one ever imagined that we would make history at the box-office and now we have a rare opportunity to make history once again with this franchise. Peter Parker as an ordinary young adult grappling with extraordinary powers has always been the foundation that has made this character so timeless and compelling for generations of fans. We’re very excited about the creative possibilities that come from returning to Peter's roots and we look forward to working once again with Marvel Studios, Avi Arad and Laura Ziskin on this new beginning,” said Amy Pascal, co-chairman of Sony Pictures Entertainment.

“Working on the Spider-Man movies was the experience of a lifetime for me. While we were looking forward to doing a fourth one together, the studio and Marvel have a unique opportunity to take the franchise in a new direction, and I know they will do a terrific job,” said Sam Raimi.

“We have had a once-in-a-lifetime collaboration and friendship with Sam and Tobey and they have given us their best for the better part of the last decade.This is a bittersweet moment for us because while it is hard to imagine Spider-Man in anyone else’s hands, I know that this was a day that was inevitable,” said Matt Tolmach, president of Columbia Pictures, who has served as the studio’s chief production executive since the beginning of the franchise. “Now everything begins anew, and that’s got us all tremendously excited about what comes next. Under the continuing supervision of Avi and Laura, we have a clear vision for the future of Spider-Man and can’t wait to share this exciting new direction with audiences in 2012.”

"Spider-Man will always be an important franchise for Sony Pictures and a fresh start like this is a responsibility that we all take very seriously," said Michael Lynton, Chairman and CEO of Sony Pictures. "We have always believed that story comes first and story guides the direction of these films and as we move onto the next chapter, we will stay true to that principle and will do so with the highest respect for the source material and the fans and moviegoers who deserve nothing but the best when it comes to bringing these stories and characters to life on the big screen."

The studio will have more news about Spider-Man in 2012 in the coming weeks as it prepares for production of the film.

Redigerat av Unregistered0650da58, 12 januari 2010 - 16:33.

Postad 13 januari 2010 - 14:02

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Låter ju inte så direkt jääteintressant story som de presenterar här ovanför. vore som sagt bättre om de fortsatte på serien o gjorde en del 4 istället för att starta om hela serien igen. tror knappast de blir nån mörkare variant när man läst detta, snarare att de blir likt twilight, en enda lång seg ointressant kärlekshistoria. Nej, detta verkar inte bra alls!

Postad 13 januari 2010 - 15:17

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2 286 inlägg
  • 0
Blev besviken när jag läste det, har sett fram emot en 4:e film.

Postad 13 januari 2010 - 21:04

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Spiderman kommer gå i graven med detta nya upplägg tyvärr.
Sätt 15-års gräns och mer action då kan det bli bra.

Redigerat av jonasprivate, 13 januari 2010 - 21:04.

Postad 13 januari 2010 - 23:00

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Spiderman kommer gå i graven med detta nya upplägg tyvärr.
Sätt 15-års gräns och mer action då kan det bli bra.

Problemet är att om den blir mer "barnvänlig" som Transformers tex så drar den väl in ännu mer pengar.. Hade helst sett en 4:a av Raimi, men det kan bli intressant om dom väljer rätt regissör.. Har ju varit tal om David Fincher och Cameron tex. Han skrev ju ett Spider-Man manus för länge sen.

Postad 14 januari 2010 - 14:17

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
En reboot kan ju bli bra men som sagt så känns ju high school spider-man inte så lovande...

Hade faktiskt stora förhoppningar på Spider-Man 4 och blev besviken på nyheterna om en reboot

Blir gärna motbevisad om två år dock...

Postad 14 januari 2010 - 16:48

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Hoppas dom väljer rätt kille för Spider-Man också.. blir det nån som Zac Effron eller nåt så dör mitt intresse totalt.. skulle kunna tänka mig Anton Yelchin kanske

Postad 14 januari 2010 - 17:18

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
ja Spiderman 3 var ju skit så kanske en reboot kan få upp intresset igen...

Postad 15 januari 2010 - 01:34

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Kan detta verkligen bli bra?

Har väldigt svårt att se att detta skulle kunna bli bättre än vad det redan är.
Samt att det blir svårt att acceptera en ny person som tar över rollen som Spiderman efter dessa filmer.

Jag bryr mig inte ett skvatt om filmen blir 15+ eller 12+ så länge det är bra gjort, snyggt gjort, och tilltalar mig.
Men visst, jag själv föredrar en lite mörkare ton på filmerna med mer brutalt våld.
Men om jag inte får det så blir jag inte direkt grinig eller dissar filmen för det.

Postad 16 januari 2010 - 12:47

backlight22
  • backlight22
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Hoppas dom väljer rätt kille för Spider-Man också.. blir det nån som Zac Effron eller nåt så dör mitt intresse totalt.. skulle kunna tänka mig Anton Yelchin kanske

Lugn! Det blir säkerligen Christian Bale som med alla andra sådana filmer!;D haha! Men iofs så är han en bra skådespelare, så det hade inte gjort mig något.

Btw så ska vi nog vara glada, vi slipper både se en ny Spider man med höga förväntningar OCH köpa en ny Deluxe edition box;)

Postad 16 januari 2010 - 19:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

För att dom gjorde en dålig film? 1:an är bra, 2:an är as-bra.. Hade dom bara gett Raimi fria tyglar hade nog 3:an kunnat va bra den också.. Men jag förstår inte heller varför dom måste börja om, dom kan ju bara fortsätta.. Det är nästan löjligt att dom rebootar den så snart också.

+1

Postad 10 februari 2010 - 22:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

+1

Kan inte kalla de första 3 för allt annat än succe, nä sämsta tänkbara omstarten!

Den 3 Juli 2012 har den tänkt att släppas, och i 3D, så klart -vad annars?

Postad 02 juli 2010 - 06:47

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Ok, den nya Parker ska spelas av Andrew Garfield och IMDB har inte uppdaterats än :unsure:

Postad 04 juli 2010 - 15:36

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
great.. en twilightspiderman 7+ med emostuk, blir ju skitafint juh!

suck..

dom borde göra en 15+ istället, mörkare och där Parker verkligen är tyngd av sitt arv han råkat ut för.

tycker dom första 3 var ganska kassa om man ser till hur det hade kunnat göras (batman begins). lite väl barnvänligt och trevligt helt enkelt och nu ser det ut att bli ännu värre :D

Redigerat av Unregistered1017, 04 juli 2010 - 15:38.

Postad 05 juli 2010 - 14:13

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Känns väl, som tidigare nämnts, att det är lite väl tidigt med en reboot.
En mörkare och hårdare Spiderman hade ju kunnat bli riktigt bra, men den chansen är väl obefintlig tyvärr...

Postad 05 juli 2010 - 22:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Tyckte ändå att de filmer som släpptes var riktigt bra (förutom trean), speciellt ettan var magisk och fick mig intresserad av Marvel på allvar. Helt rätt känsla, en mörkare och hårdare spindelmannen är inget jag hade gillat. Han är inte mörk och hård, han drar skämt hela tiden :)

Peter Parker i skolan däremot med Andrew Garfield... Mjaaaaee. Ser inte fram emot.

Postad 10 juli 2010 - 19:16

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Ingen tragedi för mig i alla fall, har aldrig riktigt gillat upplägget. Nog för att filmerna fick att se, men inte mer än det.

Postad 10 juli 2010 - 19:30

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
tycker filmerna är helt okej,är väl lite av en Marvel fan.
Hoppade lite i smyg av glädje när jag fick höra/se att Venom(den svarta onda "spindelmannen")skulle vara med i trean.
Nä släng in Venom igen i 4:an och låt han kötta på som han gör i tidningarna :)

Postad 04 november 2010 - 20:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Kolla det här då, Rhys Ivans ska spela skurk, det kommer bli grymt :)

Postad bild

Postad 04 november 2010 - 20:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0
Är det fotbollskillen i den där amerikanska fotbollsfilmen med Reeves?

Postad 04 november 2010 - 20:36

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Jepp, Notting Hill också :)

Postad 04 november 2010 - 20:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0
Ok, rätt så skön kille. Ska bli intressant att se hans mörka sida

Postad 04 november 2010 - 20:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Eller hur, letade upp en lite mer ovanligare bild på honom som skulle passa bra i sammanhanget här, typ bad guy.
Och han är en suverän skådis tycker jag :)

Postad 05 november 2010 - 16:32

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Martin Sheen förhandlar om att spela morbror Ben

Postad bild

Emma Stone ska spela Gwen Stacy

Postad bild

Andrew Garfield som Peter Parker

Postad bild

Postad 05 november 2010 - 19:15

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Hmm en 4a verkar inte lovande, Räkte med 3 tycker jag. Om dom nu promt måste göra en 4a så får dom göra den mörkare för att jag ska se den.

Postad 05 november 2010 - 23:38

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2 286 inlägg
  • 0
Emma Stone är riktigt vacker, men nej tack till en reboot.

Postad 06 november 2010 - 17:57

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
Jo en Reboot behövs så vi slipper se Tobey med axelvaddar :(

Postad 06 november 2010 - 18:35

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Hoppas du inte blir besviken när du ser den nya killen då...

Postad bild

Postad 06 november 2010 - 18:44

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
OH NOOOO! Det blir mer axelvaddar :(

Postad 07 november 2010 - 02:55

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Hmm en 4a verkar inte lovande, Räkte med 3 tycker jag. Om dom nu promt måste göra en 4a så får dom göra den mörkare för att jag ska se den.

Det är nåt som jag inte förstår.. Varför ska den va mörk? På grund av Batman? Spiderman är inte mörkt, Fantastic 4 är definitivt inte mörkt.. 3:an var kanske inte lysande men Spiderman 2 är i mina ögon den bästa comic-book filmen någonsin..

Tobey var ju grym.. Kanske inte i 3:an men det var nog inte helt hans fel.

Postad 08 november 2010 - 22:10

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Ja, batman vart ju mycke bättre när den vart mörkare, så chansen att spindelmannen blir bättre är ju större om den blir mörkare, alltid värt ett försök eller hur? Sen spelar de väll ingen roll om den inte varit mörk från början?

Postad 09 november 2010 - 07:18

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
Jag vill se en Spider-man inte en Spider-boy.

Peter Parker borde vara runt 30-35 imo, inte 18 som både den nya killen känns som och Tobey.

Filmen behöver inte vara mörk men där emot seriös och mer allvarlig.

Postad 07 december 2010 - 13:39

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Skit i innehållet i filmen! :)
Jag tror att nedanstående gäller denna film:

Today was Epic, Monday December 6 marks the first day the Red Epic camera was used to shoot a major studio motion picture. I can say for certainty the camera does exist and boy is it ready for primetime, as a matter of fact it's a true game changer. We shot in 3D with 4 Epics mounted on 2 3ality TS-5 rigs today, we did 22 set ups, including running high speed and the images look stunning! I do believe the sensor is iso 800 minus 1 stop for the mirror in daylight and iso 640 in tungsten light but that is really for every dp to determine for themselves, Brook Willard and I figured 640 tungsten but that's just a number. For the first time in digital cinematography, small size doesn't come with a resolution penalty, as a matter of fact there isn't a higher resolution camera available other than IMAX, and this one weighs 5lbs with an ultra prime on it, suddenly 3D isn't a 100lb beast! We had the cameras on dollies and a libra head today and we flew the 3D rig like it was an Arri 435. You guys told me you could do it in September and here we are today, Congratulations.

I am lighting by eye except that I've had to re-train myself to work at lower light levels because the camera is so sensitive. The images we made today were stunning, rich beautiful color and the resolution of a vistavision camera all in a package the size of a Hasselblad 501. We are shooting 2.40 at 5K, there wasn't a hiccup from the cameras all day, the data was flawless, and there was a lot of it. I can tell you without these cameras it would be impossible to move a 3D rig in the ways that THIS story demands, if Jim and the crew hadn't made these cameras available to us I don't think we could have shot this movie the way our director envisioned it in 3D. Guys you've trusted me to take these out on their maiden voyage and I can tell you that after today I won't let you down. I will have the members of my team, most of whom are familiar to the REDUSER site post about things about sub-menu's and stuff my camera assistants won't let me touch. I would like to thank Nate, Brook, Michael, and Deanan as well as my regular camera crew for an unbelievable first day, and Brook thanks for the Tiff's they look amazing!

Red Epic 3D, coolt!

Redigerat av BrittBastard, 07 december 2010 - 13:41.

Postad 07 december 2010 - 23:53

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Jag vill se en Spider-man inte en Spider-boy.

Peter Parker borde vara runt 30-35 imo, inte 18 som både den nya killen känns som och Tobey.

Filmen behöver inte vara mörk men där emot seriös och mer allvarlig.

Borde väl bli Spider-boy hellre än Spider-teen då. Jag har alltid haft bilden av Parker när han är sysslar med universitetsstudier eller liknande, och då kan jag bara sträcka mig till typ 25.

Fast en Spider-Man när Peter är gammal och grå hade varit intressant. Typ som att läsa om Stålmannen som en åldersstigen man, inget man ser varje dag.

Postad 08 december 2010 - 22:13

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0
kanske lite OT, men tråden det där kommer från uppdateras konstant av ett flertal högt uppsatta personer i filmteamet, och är klockren tekniknördsporr =)

Today was Epic, Monday December 6 marks the first day the Red Epic camera was used to shoot a major studio motion picture. I can say for certainty the camera does exist and boy is it ready for primetime, as a matter of fact it's a true game changer. We shot in 3D with 4 Epics mounted on 2 3ality TS-5 rigs today, we did 22 set ups, including running high speed and the images look stunning...

Postad 09 december 2010 - 08:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

är klockren tekniknördsporr =)

Jajjemen! ;)

Postad 13 januari 2011 - 22:16

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0
Första bilden på nye tween-spidey:

Postad bild

bästa kommentar:

Um. K. Is Spiderman walking down the street looking like he just murdered a supermarket full of people really the best route to go with your first promo pic? I’m kinda thinking not.

Postad 14 januari 2011 - 11:10

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Herre gud! Var detta den bäste skådespelaren Hollywood kunde gräva upp? Kunde ju lika gärna ha gjort en animerad streckgubbe.

Postad 14 januari 2011 - 11:16

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Herre gud! Var detta den bäste skådespelaren Hollywood kunde gräva upp? Kunde ju lika gärna ha gjort en animerad streckgubbe.

Ja! Vad sjutton är detta för undernärt snöre? Jag själv skulle ha betydligt mer trovärdighet som superhjälte. :blink:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.