Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Black Diamond

240 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Screen Innovations Black Diamond II TRF92BD14 1.4 16:9 92" (204x115) (Projektordukar) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 14 January 2010 - 20:40

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hej Alla
Undrar hur många som skulle vara intresserad av att göra en gemensam beställning av SI i England?
Det gäller BD dukar viket ni säkert redan förstått. Jag har pratat med en kille som jobbar åt SI och jag har fått ner priset lite. På tex en 100" duk som har priset $2699 (obs dollar) till $1700.
"Black Diamond" Fixed Framed Projection Screen in the HDTV Format (16:9 Aspect Ratio) 100" diagonal (49" x 87" viewing area) price is $2699.
Men tyvärr fick jag inte ner frakten mer än till $400. Vill kolla intresset här innan jag fr honom om gemensam frakt o billigare om vi köper fler.
Kasta in en lina om ni är intresserad.
Nolle

Postad 15 January 2010 - 19:20

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0
Klart intresserad, låter som ett skumt bra pris bara. 1000$ rabatt bara sådär...??
Är det nån gammal variant eller den nya black diamond 2, med gain 1.4?

/Karra

Postad 15 January 2010 - 22:03

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Klart intresserad, låter som ett skumt bra pris bara. 1000$ rabatt bara sådär...??

/Karra

Har läst på AVscience forum om liknande rabatter tidigare, dom högre priserna är rek. utpris medan vissa återförsäljare säljer dukarna med mycket mindre marginaler än t ex ProjectorPeople som kör med rek. utpris.

Postad 16 January 2010 - 03:50

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

/Karra

´

Kan höra mig för. Tog förgivet att d va den nya vBD duken.

Postad 16 January 2010 - 13:05

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
säljs dom enbart som ramspända alternativ?

Postad 16 January 2010 - 15:18

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Ja, vad jag fattade iaf.
Kollar upp det. Har dock inga priser på dom.

Redigerat av Unregistered60151b89, 16 January 2010 - 15:20.

Postad 16 January 2010 - 17:19

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Det har talats om motoriserade rulldukar i några år, men det verkar som att det blir något av med det :D

Postad 16 January 2010 - 19:20

Pill
  • Pill
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tappade hakan när jag såg hur lite denna duk lyste upp rummen på videorna. Men skulle aldrig kunna lägga så mycket pengar på en duk. Hade den legat under 5 000 hade det väl vart okej.

Postad 16 January 2010 - 19:24

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0
Om man följer tråden på AVSforum så får man mer information. Dom jobbar på att ta fram en motordriven och den ska bli klar andra kvartalet i år. Men antar att med det dukmaterialet så har det varit svårt att rulla upp/ner det. Har blivit ränder i det om jag förstår det hela rätt.
Rent bildmässigt så verkar dom flesta jävligt nöjda, och då speciellt i vardagsrumsbio där det kommer in lite ljus. Man ska dock tänka på att ha ordentligt sittavstånd från duken verkar det som, annars kan man uppleva att det glimmar från vita partier. Nån hade en duk på 120-130" 1:35 och satt endast 3,5m ifrån och han gilla det inte. Men alla andra verkar nöjda.
Läs dom 3 sista sidorna om BD i avsforum som sagt, så får ni all den infon.

Jag själv blev bara mer sugen efter att ha läst den iaf. Jag kommer dock att ha en ramspänd ifall det blir köp. Min tanke är en 113" 16:9 på ett tittavstånd på ca 4,5 -5m.

/K

Postad 16 January 2010 - 19:32

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0

Tappade hakan när jag såg hur lite denna duk lyste upp rummen på videorna. Men skulle aldrig kunna lägga så mycket pengar på en duk. Hade den legat under 5 000 hade det väl vart okej.

Jag förstår att det är mycket pengar och det är det ju. Men om du sätter det i relation till stewartdukar som kostar runt 30k så är det ju bara halva priset om vi får den för 1700$. Dessutom spöar den stewart i rum med lite ljus i (och mycke).
Sätt det i relation till en lcd tv, som många recensenter gjort så får du en 100-130" TV för 25-30000:- inkl. projektor.

Att dom liknar den med en tv har att göra med den mörka duken och att du kan titta i dagsljus. Den har en fördel mot lcd också, den speglar inte ljuset...

mvh/ K

Postad 17 January 2010 - 00:07

Pill
  • Pill
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag förstår att det är mycket pengar och det är det ju. Men om du sätter det i relation till stewartdukar som kostar runt 30k så är det ju bara halva priset om vi får den för 1700$. Dessutom spöar den stewart i rum med lite ljus i (och mycke).
Sätt det i relation till en lcd tv, som många recensenter gjort så får du en 100-130" TV för 25-30000:- inkl. projektor.

Att dom liknar den med en tv har att göra med den mörka duken och att du kan titta i dagsljus. Den har en fördel mot lcd också, den speglar inte ljuset...

mvh/ K

Det har du rätt i denna duken verkar ju onekligen vara riktigt grym för sitt pris. Tyckte att bra dukar kostar mycket i förhållande till projektorerna. Tycker det är svårt att jämföra TV och projektorer med tanke på lampbyte och försämre färger osv. Borde väl finnas billigare kopior på den här duken sedan eller är det materialet som är så förbaskat dyrt?

Postad 17 January 2010 - 00:21

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
De alternativ som jag råkat på är typ Stewart, Black Diamond och ReAct, iofs är jag inte jättepåläst på dukar då jag själv bara letat efter en vettig duk nu under sista veckan. Och materialet har ju en del egenskaper som gör det lite halvdyrt att tillverka skulle jag tippa på.

Postad 17 January 2010 - 09:24

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0
Det har du rätt i denna duken verkar ju onekligen vara riktigt grym för sitt pris. Tyckte att bra dukar kostar mycket i förhållande till projektorerna. Tycker det är svårt att jämföra TV och projektorer med tanke på lampbyte och försämre färger osv. Borde väl finnas billigare kopior på den här duken sedan eller är det materialet som är så förbaskat dyrt?

Ja lampan kostar ju iofs en slant, men att det är sämre färger tycker jag då inte. Speciellt inte mot en sådan här högkontrastduk som är gjord för HD material gissar jag. Jag gissar igen men tror att pga av att den inte skickar ut ströljus som gör bilden grådassig i sin tur, så kommer man nog uppleva att färgerna syns riktigt bra. De full-hd projektorer jag sett har då inte sämre bild än min 46" lcd.
Detta med billigare kopior vette sjutton. Nu verkar ju detta vara ett helt nytt fabrikat och har säkert kostat en massa att framställa och även materialet kan vara dyrt.
Sen sätter dom väl priset i relation till hur bra produkt man har också. Kan man matcha stewart och ha halva deras pris, så har man ju verkligen varit generös måste jag säga. Nu har vi en rabatt på dessa iofs, och normalpris på denna är ju faktiskt i klass med stewart, så dom vet nog att det är en bra produkt.
React duken har ju tagit upp kampen här och håller ett pris på 10-15k, men är inte i alls i samma nivå som stewart.
Det finns ju redan billigare alternativ om du vill ha grå duk, ex dreamscreen (ca5-6k) men dessa har ju inte alls deras dukegenskaper som hindrar ströljus att träffa tak och väggar, däremot får du en bättre svärta.
Funderar själv på en sådan som budgetalternativ.
Men mina funderingar har tidigare varit en full-hd projektor för ca 25k och en duk för 5-6k. Nu tänker jag istället att man kanske ska köpa denna duk (BD) och köpa en full-hd för 10-11k. Tror jag kommer bli mer nöjd då faktiskt.
För projektorn kommer säkert bytas om 4-5år men då är ju fortfarande duken lika bra, och man kan lägga mer pengar på projjen.
Nu kanske jag överskattar denna för mycket, men en dassig bild från en dyr projje eller en skarp bild från en billig projje... jag tror den billigare vinner.

den som köper får se! :)

/K

Redigerat av Karamasha, 17 January 2010 - 09:25.

Postad 17 January 2010 - 13:33

Pill
  • Pill
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ja lampan kostar ju iofs en slant, men att det är sämre färger tycker jag då inte. Speciellt inte mot en sådan här högkontrastduk som är gjord för HD material gissar jag. Jag gissar igen men tror att pga av att den inte skickar ut ströljus som gör bilden grådassig i sin tur, så kommer man nog uppleva att färgerna syns riktigt bra. De full-hd projektorer jag sett har då inte sämre bild än min 46" lcd.
Detta med billigare kopior vette sjutton. Nu verkar ju detta vara ett helt nytt fabrikat och har säkert kostat en massa att framställa och även materialet kan vara dyrt.
Sen sätter dom väl priset i relation till hur bra produkt man har också. Kan man matcha stewart och ha halva deras pris, så har man ju verkligen varit generös måste jag säga. Nu har vi en rabatt på dessa iofs, och normalpris på denna är ju faktiskt i klass med stewart, så dom vet nog att det är en bra produkt.
React duken har ju tagit upp kampen här och håller ett pris på 10-15k, men är inte i alls i samma nivå som stewart.
Det finns ju redan billigare alternativ om du vill ha grå duk, ex dreamscreen (ca5-6k) men dessa har ju inte alls deras dukegenskaper som hindrar ströljus att träffa tak och väggar, däremot får du en bättre svärta.
Funderar själv på en sådan som budgetalternativ.
Men mina funderingar har tidigare varit en full-hd projektor för ca 25k och en duk för 5-6k. Nu tänker jag istället att man kanske ska köpa denna duk (BD) och köpa en full-hd för 10-11k. Tror jag kommer bli mer nöjd då faktiskt.
För projektorn kommer säkert bytas om 4-5år men då är ju fortfarande duken lika bra, och man kan lägga mer pengar på projjen.
Nu kanske jag överskattar denna för mycket, men en dassig bild från en dyr projje eller en skarp bild från en billig projje... jag tror den billigare vinner.

den som köper får se! :)

/K

Var nog inte tydlig där menade att projektorn får sämre bildegenskaper med tiden och ju mer använd lampan blir.
Skulle vara grymt att få se en Black Diamond i verkligheten, med tanke på dess pris och prestanda tycker man ju att någon borde ta in den till Sverige. Min projje kostade 14k och min duk bara 1000kr Oxygon Manuell KM203-W 16:9 92". Kanske vore det värt att kolla på en ny duk då denna lyser upp hela rummet.

Postad 18 January 2010 - 22:59

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Här är hemsidan för de som vill veta mer om IS och Deras dukar.

http://www.screeninnovations.com/

Postad 19 January 2010 - 23:02

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
SÅ HÄR SKREV MIN KONTAKT PÅ IS ANG. ATT GÅ IHOP OCH GÖRA ETT SAMKÖP.
Hi Daniel
Thanks for the email.
That is a great idea.
Yes I am sure we can do a good discount.
And with delivery to the same address we can make the shipping more competitive also
BD II comes in two gains 0.8 & 1.4
Yes we do curved upto 142" also
I would recommend only if the projector throw distance is 1.6 the screen width or less.

Ngr som är intresserade?
Han vill nog veta hur många o vilka dukar det gäller innan han kan ge mig ett pris.
Intresse anmälan är INTE bindande!

Nolle

/Karra

Det är den nya duken med valfri gain.

Redigerat av Unregistered60151b89, 19 January 2010 - 23:03.

Postad 20 January 2010 - 10:07

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Varför anger en Engelsk butik priserna i USD?
Är du säker på att du inte bytt pund mot dollar?

Finns ingen info om något engelskt kontor på SI:s hemsida.
Kan du förtydliga vad det är för kontakt du har som jobbar för SI i England?

Redigerat av Nahaz, 20 January 2010 - 10:14.

Postad 20 January 2010 - 14:35

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Varför anger en Engelsk butik priserna i USD?
Är du säker på att du inte bytt pund mot dollar?

Finns ingen info om något engelskt kontor på SI:s hemsida.
Kan du förtydliga vad det är för kontakt du har som jobbar för SI i England?

För att ge svar på två frågor.
" have a 142" at home.
Everyone who has seen it says it is the best picture they have ever see, a lot lot better than the cinema !
kind regards

Romy
Digital 4K
UK 305 600 2501
US 305 600 2501"

Han heter alltså Romy och företaget heter Digital 4K, och jag har inte blandat ihop dollar mot pund.

Redigerat av Unregistered60151b89, 20 January 2010 - 14:37.

Postad 20 January 2010 - 15:50

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Har Digital 4k någon hemsida?
Vad gör företaget för något?

Postad 20 January 2010 - 17:49

Tommy123
  • Tommy123
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej!

Visst är man smått sugen på en 100" 16:9 1.4 gains duk.

Man skulle säkert behöva ha 10 pers med i köpet för att få ännu bättre pris?

Mvh Tommy Westerback

Postad 20 January 2010 - 18:25

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
och dessa var alla ramspända, eller hur?

Postad 20 January 2010 - 20:06

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

och dessa var alla ramspända, eller hur?

Mm, dom har inte fått ordning på rullduksalternativet än tydligen...trots att dom har pratat om den i nästan två år <_<

Postad 20 January 2010 - 21:53

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
hmm skulle kunna vara intresserad av en 80 tums duk om priset är rätt. men kan inte bestämma mig för om man ska ha 0.8 materialet eller 1.4?
kan man få pris på båda? 80 tum i respektive 0.8 och 1.4.
tack på förhand.

Postad 20 January 2010 - 22:09

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
vad är skillnad mellan 1,4 å 0,8 duken?
för/nackdelar?

Postad 20 January 2010 - 22:26

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

för/nackdelar?

Tror det handlar mest om skillnaden i Gain, plus att 0,8 duken har mycket mindre "viewing cone", fast det är nog inget problem med en normalbred soffa. Det är nog mest amerikanerna som tydligen har breda rum, med väldigt utspridda sittplatser som upplever det som ett problem såvitt jag förstår <_< Sen är ju 0,8-duken mycket mörkare i materialet så svärtan blir bättre samtidigt som den kräver en ljusstark projektor. Antagligen är den dessutom också lite vassare på att undertrycka ströljus ;)

Postad 21 January 2010 - 17:14

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
Okej.
Mitt problem är sekundära reflektioner från vitt tak, och ljusgråa väggar.

Bottenvärtan är jag nöjd med på vit skrotduk, från min JVA HD750, och måste säga att den är väldigt ljusstark i THX läget.

Jag har ingen aning vad jag ska välja för duk. Har en plasma bakom duken, vilket betyder att i dagsläget är en ramspänd duk inget alternativ tyvär.

Postad 21 January 2010 - 20:16

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Okej.
Mitt problem är sekundära reflektioner från vitt tak, och ljusgråa väggar.

Bottenvärtan är jag nöjd med på vit skrotduk, från min JVA HD750, och måste säga att den är väldigt ljusstark i THX läget.

Jag har ingen aning vad jag ska välja för duk. Har en plasma bakom duken, vilket betyder att i dagsläget är en ramspänd duk inget alternativ tyvär.

Låter som en ReAct skulle kunna passa för dig då, finns ju motoriserade rulldukar med tab-tension, fast dyra förstås. I USA är Da-Lite High Power i manuella rulldukar populära för reflektioner, väldigt billiga där, typ 300-400 dollar, fast vad dom kostar här är ju en öppen fråga ;)

Postad 21 January 2010 - 22:20

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
ja okej. nice!

fast vill ju att bildkvaliten i övrigt ska vara bra.

måste nog gå och kolla upp hur stor skillnaden är mellan react och firehawken!

Postad 22 January 2010 - 10:39

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

för/nackdelar?

Båda har en half gain angle på 44 så de borde vara tämligen lika på att undertrycka ströljus och ha liknande viewing cone, men skillnaden i gain gör att 0,8 duken suger åt sig en del ljus jämfört med 1,4 duken som är högreflektiv och lämnar ifrån sig mer ljus än standard 1 gain. 1, 4 gain borde passa bättre för större dukar eller ljussvagare projjar eller för den som vill ha mer tryck i bilden.

Postad 23 January 2010 - 17:32

Unregisteredbfabe95c
  • Unregisteredbfabe95c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Finns Romys butik bara på ebay? Där står han som location:United States....

Postad 23 January 2010 - 19:13

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Finns Romys butik bara på ebay? Där står han som location:United States....

Jag fick kontakt med honom via http://www.videogon.com
Han är en återförsäljare ut mot Europa.

Återk. med mer svar på frågorna ovan så fort jag kan, eller nästan iaf :)

Nolle

Postad 04 February 2010 - 10:46

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Hej Alla
Undrar hur många som skulle vara intresserad av att göra en gemensam beställning av SI i England?
Det gäller BD dukar viket ni säkert redan förstått. Jag har pratat med en kille som jobbar åt SI och jag har fått ner priset lite. På tex en 100" duk som har priset $2699 (obs dollar) till $1700.
"Black Diamond" Fixed Framed Projection Screen in the HDTV Format (16:9 Aspect Ratio) 100" diagonal (49" x 87" viewing area) price is $2699.
Men tyvärr fick jag inte ner frakten mer än till $400. Vill kolla intresset här innan jag fr honom om gemensam frakt o billigare om vi köper fler.
Kasta in en lina om ni är intresserad.
Nolle

Hej!

Jag har visserligen precis köpt en Grandiew 128" 2.35:1 men har blivit riktigt impad av BD-klippen på youtube. Om min lägenhet säljs till bra pris är jag definitivt intresserad av att haka på ett gruppköp (motsvarande storlek). Annars får jag köpa själv lite senare när jag sparat ihop till den.

/Daniel

Postad 04 February 2010 - 11:12

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Om min lägenhet säljs till bra pris...

Lägenheten visas f.ö. nu så jag vet snart om jag kan haka på.

Postad 24 February 2010 - 16:12

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har visserligen precis köpt en Grandiew 128" 2.35:1 men har blivit riktigt impad av BD-klippen på youtube. Om min lägenhet säljs till bra pris är jag definitivt intresserad av att haka på ett gruppköp (motsvarande storlek). Annars får jag köpa själv lite senare när jag sparat ihop till den.

/Daniel

Får nog avstå. Jag fick inte så många bud på lägenheten så jag fick släppa den billigt... Dessutom har jag ett annat köp på gång som kostar en hel del. Kommer kanske att skaffa en i alla fall, fast lite senare.

Postad 27 April 2010 - 03:38

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Black Diamond finns nu i Sverige. Filmdukar.se

Postad 27 April 2010 - 09:15

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlägg
  • 0
Har mailat dom angående priser på gain 1,4 versionen. Återkommer när jag fått svar.

/k

Edit: Dom jobbar på att ta fram priser denna vecka. Det verkar hamna runt 10kr/$ motsvarande de amerikanska priserna, så jag har inga jätteförhoppningar på "bra" priser. Dock är det ju skönt med en svensk leverantör och svensk garanti. Men jag återkommer med mer exakt svar när dom mailat prislistan.

Redigerat av Karamasha, 28 April 2010 - 07:31.

Postad 07 May 2010 - 19:41

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Hej!
Vet inte om någon är intresserad.
Men jag har sysslat med att testa olika material för att få fram ett dukmaterial som är överj-gt bra under ett par år.
Jag anser nu att jag lyckats och ser till min förvåning att dukarna från SI i mångt och mycket liknar mitt slutresultat.
Är inne i slutfasen av testerna med min senaste "kreation" som jag tänkt att kalla Black Screen.
Har alltså inte testat den ännu i fullt format men det kommer att ske inom den närmaste månaden.
Den kommer att bli använd fast installerad -och för jämnaste ljusåtergivning över hela duken skall den vara svagt kurvad. Den kommer att göras av 5 mm expoplatta (plastskiva) och min tanke är att göra en enkel upphängning samt inställbart stöd för kurvningen (eftersom det är individuellt för varje enskild projektor).

Bifogar en enkel bild på en bit "himmajord" Black Screen mot en vanlig enkel vit duk -ni ser skillnaden (ren bild direkt från kameran -fast minskad i vikt).
Om intresse finns hade det varit roligt att få feedback på denna tråd.
Eller som PM om ni hellre vill det.
Postad bild

Edit: tagit bort alla meningar som kan verka som "säljande". Min avsikt har inte varit att försöka sälja denna duk på detta forum. Ber om ursäkt om det verkat så. Jag ville bara tala om att man kan tillverka liknande BD-dukar till billigare pris.

Redigerat av Unregistered1791125b, 08 May 2010 - 00:03.

Postad 07 May 2010 - 19:48

Unregisterede497fc2e
  • Unregisterede497fc2e
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Tycker det ser lovande ut för dina dukar, du kan ju gärna skapa en tråd om hur det fortskrider samt där du kan posta fler bilder. Lyckas du uppnå det resultat man eftersträvar så blir det helt klart intressant med ny duk.

Postad 07 May 2010 - 19:58

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

Tycker det ser lovande ut för dina dukar, du kan ju gärna skapa en tråd om hur det fortskrider samt där du kan posta fler bilder. Lyckas du uppnå det resultat man eftersträvar så blir det helt klart intressant med ny duk.

Känns kanske lite förmätet att starta en egen tråd om denna egenframtagna duk -men det är klart -om stort intresse finns så gör jag gärna det och berättar hur det går framåt...
Tack för tipset!

Postad 07 May 2010 - 20:00

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0

Bifogar en enkel bild på en bit "himmajord" Black Screen mot en vanlig enkel vit duk -ni ser skillnaden (ren bild direkt från kameran -fast minskad i vikt).

Snygg bild. Tog det lång tid att manipulera den i photoshop?
Bondfångare..

Postad 07 May 2010 - 20:06

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

Snygg bild. Tog det lång tid att manipulera den i photoshop?
Bondfångare..

Förstår inte varför du säger så?
Detta är full fakta. Resultatet av framför allt ett genuint intresse, mycket testande, tänkande, hårt arbete och många timmars blod svett o tårar.

Redigerat av Unregistered1791125b, 07 May 2010 - 20:08.

Postad 07 May 2010 - 20:11

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0

Förstår inte varför du säger så?
Detta är full fakta. Resultatet av framför allt ett genuint intresse, mycket testande, tänkande, hårt arbete och många timmars arbete.

Skitsnack.

Postad 07 May 2010 - 20:17

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

Skitsnack.

Ledsen, men jag förstår inte din reaktion. Varför så aggresiv?

Postad 07 May 2010 - 20:18

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Den bilden ser tyvärr photoshopad ut, markera, höja å sänka nivåer lite... Fler bilder skulle uppskattas, separata bilder och lite bevis på att det är två separata dukar...

Postad 07 May 2010 - 20:21

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

Den bilden ser tyvärr photoshopad ut, markera, höja å sänka nivåer lite... Fler bilder skulle uppskattas, separata bilder och lite bevis på att det är två separata dukar...

Jag kan försöka lägga ut en video istället så att man ser att det inte är photoshoppat.
Varför är detta så ###### otroligt?

Postad 07 May 2010 - 20:32

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Det här e varför....

Bifogad fil(er)

Postad 07 May 2010 - 20:38

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0

Jag kan försöka lägga ut en video istället så att man ser att det inte är photoshoppat.
Varför är detta så ###### otroligt?

Ja tack det vore snällt. Man kan filma med vilken mobil som helst nu för tiden. Så den videon kan vi alla säkert få se här innan helgen är slut?

Postad 07 May 2010 - 20:47

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Offtopic: Starta gärna en ny tråd om den duken lecvip.

Ontopic: Prislista på Black Diamond från den svenska återförsäljaren.
edit: priserna är nu uppdaterade så det är inkl moms. Tack Geeber för hjälpen.

Det är 16:9 dukar

TRF 80 BD14 Black Diamond II HD 1,4 25 000

TRF 80 BD8 Black Diamond II HD 0,8 25 000

TRF 92 BD14 Black Diamond II HD 1,4 29 000

TRF 92 BD8 Black Diamond II HD 0,8 29 000

TRF 100 BD14 Black Diamond II HD 1,4 31 000

TRF 100 BD8 Black Diamond II HD 0,8 31 000

TRF 106 BD14 Black Diamond II HD 1,4 35 000

TRF 106 BD8 Black Diamond II HD 0,8 35 000

TRF 110 BD14 Black Diamond II HD 1,4 37 000

TRF 110 BD8 Black Diamond II HD 0,8 37 000

TRF 113 BD14 Black Diamond II HD 1,4 39 000

TRF 113 BD8 Black Diamond II HD 0,8 39 000

Redigerat av alienrebel, 08 May 2010 - 14:21.

Postad 07 May 2010 - 21:24

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0
Väntar på att Youtube skall "bearbeta" klar filmen.
Laddade upp den klockan 22.00.
Blir förtvivlad över att ni tror att jag är en skojare... :)
Återkommer när det är klart.
I denna tråden.

Startar en ny tråd för utvecklingen av min duk för att inte ta mer plats i denna efter det.
Jag kommer att kalla den Black Screen och den kommer att finnas under " Dukar".

Redigerat av Unregistered1791125b, 07 May 2010 - 21:27.

Postad 07 May 2010 - 21:27

Geeber
  • Geeber
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är den prislistan från svenska återförsäljaren?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.