Pioneer BDP-320
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
9
|
(13)
|
Inga priser | |
LG BD390
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
4
|
(87)
|
Inga priser | |
Sony BDP-S760
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Denon DBP-1610
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
3
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 24 January 2010 - 20:05
Redigerat av Johan_i_burken, 24 January 2010 - 20:06.
Postad 24 January 2010 - 20:16
Redigerat av Big-Mamba, 24 January 2010 - 20:16.
Postad 24 January 2010 - 20:45
mvh
Postad 24 January 2010 - 21:37
Redigerat av anarkistrÀven, 24 January 2010 - 21:37.
Postad 24 January 2010 - 22:40
Postad 24 January 2010 - 23:53
Det finns bÀttre snubbar pÄ minhembio som kan göra ett seriöst och bÀttre test
LÀs i trÄdarna
Har testat Sony 760 och den laddar upp betydligt snabbare Àn vad som stÄr i testen
och har den bÀsta bilden jag sett ... Innan jag sÄg Oppo -83
....och Ps3 Àr inte i nÀrheten om nÄgon nu tror det.
Det Àr allt jag vill bemöda mig att sÀga om denna "nyhet"
Maveric
Edit:
Bara detta sÀger vÀl vilken nivÄ denna testen befinner sig pÄ.
Det var vÀl blu ray spelare det handlade om och inte mediaspelare
But the LG BD390, which offers YouTube and other online content in addition to BD-Live, plus Wi-Fi capability, onboard memory and audio analogue outputs too, all for less than any other player, has to be the one to beat for all-round value for money.
Redigerat av Unregistered1103, 24 January 2010 - 23:57.
Postad 25 January 2010 - 09:44
Postad 25 January 2010 - 13:17
SÄ du ser en stor skillnad pÄ blu-ray-bilden? Eller menar du uppskalning av DVD?Har testat Sony 760 och den laddar upp betydligt snabbare Àn vad som stÄr i testen
och har den bÀsta bilden jag sett ... Innan jag sÄg Oppo -83
....och Ps3 Àr inte i nÀrheten om nÄgon nu tror det.
Postad 25 January 2010 - 21:04
Postad 26 January 2010 - 14:47
Ăr det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som har Denon spelaren ? Som kan bekrĂ€fta att den inte e sĂ„ bra ?
Hade tÀnkt köpa den och en 1910 snart men jag tvekar nu !!
Mvh Meriksson
PS. tiden det tar att ladda en film bryr jag mig inte om. Bilden och ljudet Àr det viktiga !!
Postad 26 January 2010 - 16:12
Fast jag förstÄr inte hur man kan kalla en uppstartstid för "skandal" om man inte vet vad det Àr som tar sÄ lÄng tid. Har testat BD370 och det handlar vÀldigt sÀllan om de siffrorna, men visst, i med en Disnyefilm som har 10 trailers sÄ gÄr det nog.
Postad 26 January 2010 - 17:31
Har du testat de andra ?
Vinna pÄ att spelaren tar kortare tid att ladda upp
Ladd upp vad
Jag laddade upp BD betydligt snabbare Àn sÄ ALLA gÄnger
Samt vinna pÄ att man har internt minne nÀr man löser det med ett enkelt USB minne
pÄ baksidan av valfri storlek
Ăr inte bilden viktigast pĂ„ en BD spelare sĂ„ kan man ju lĂ€gga ner alla diskussioner
pÄ detta forum och bara ha pris och skattjakt för barnen varje dag
Maveric
Postad 26 January 2010 - 18:02
och jag reserverar mig för ev komplettering av funktionalitet
Postad 26 January 2010 - 19:09
Letar hellre efter en spelare som ger bÀst bild/ljud och snabbast laddning HDMI 1.4 och 3-D samt internt minne, usb port, bluetooth, youtube osv....
![]()
och jag reserverar mig för ev komplettering av funktionalitet
Exakt. Det Àr bÀst om allt Àr bra. Att försöka fÄ en modern blurayspelare till nÄgot enfunktionellt vinner ingen pÄ.
Postad 26 January 2010 - 21:14
RĂ€tt spelare vann ?
Har du testat de andra ?
Nej, bara Sonyn. Som annat frÄn Sony sÄ funkar den men ger inget utöver konkurrenternas alternativ, snarare lite tvÀrtom nÀr det gÀller funktionaliteten.
LG har jag testat, bÄde BD370 och BD390. De Àr snabba, jag har inte stött pÄ nÄgon film hittills som inte har funkat (Àven om det sÀkert finns och löses med ny firmware som med alla andra spelare), och BD390 har all avkodning jag behöver (DTS HD Master). Jag vet inte vilka fördomar du har men det Àr en utmÀrkt spelare för pengarna. BildmÀssigt skulle jag vilja se dig peka ut den som sÀmre mot en dyrare spelare i 1080p24-lÀge.
Jag gillar annars Denon, men vÀntar en eller tvÄ generationer innan de har kommit ikapp masstillverkarna.
Vinna pÄ att spelaren tar kortare tid att ladda upp
Ladd upp vad
Jag laddade upp BD betydligt snabbare Àn sÄ ALLA gÄnger
Ja, det undrade jag med. Har aldrig varit med om att en film tar sÄ lÄng tid att ladda in, det skulle vara med min gamla Sharp-spelare isÄfall. Den slog inga hastighetsrekord direkt.
Ăr inte bilden viktigast pĂ„ en BD spelare sĂ„ kan man ju lĂ€gga ner alla diskussioner
pÄ detta forum och bara ha pris och skattjakt för barnen varje dag
Bilden Àr mycket viktig, och om du kollar pÄ seriösa jÀmförelser med testmönster, sÄ Àr t om den billiga BD370 nÀra pÄ felfri (via HDMI dÄ, component vet jag inte, men dÀr borde BD390 ha ett övertag pga bÀttre video-DAC). PS3 uppvisade brister i samma test, om Àn ganska smÄ (eller stora beroende pÄ valt videoformat ut).
Allt ovan gÀller i 1080p24. NÀr nedskalning osv anvÀnds kan tydliga skillnader finnas, t ex sÄ presterar Samsung BDP-1500 riktigt dÄlig i 720p-lÀge.
Postad 27 January 2010 - 10:11
Jag förstÄr inte riktigt anledningen till att Àga nÄgot annat Àn en PS3a + popcorn/WD-live/htpc
Postad 27 January 2010 - 10:18
En hel del föredrar 'standalones' framför en spelkonsolĂr det mĂ€rkbart bĂ€ttre bild med vĂ€rldens bĂ€sta BD-spelare och PS3an i 1080p/24hz via HDMI?
Jag förstÄr inte riktigt anledningen till att Àga nÄgot annat Àn en PS3a + popcorn/WD-live/htpc
Postad 28 January 2010 - 14:18
Ăr det mĂ€rkbart bĂ€ttre bild med vĂ€rldens bĂ€sta BD-spelare och PS3an i 1080p/24hz via HDMI?
Om du sitter med en +100k-proj och en +30k duk med perfekta instÀllningar och kalibreringar sÄ kan du nog se en minimal skillnad mellan PS3 och vÀrldens bÀsta BD-spelare (förutsatt att spelarna Àven de Àr perfekt instÀllda.
Att PS3 som tidigare nÀmnts i trÄden skulle vara mycket sÀmre pÄ BD Àr bara nys. Om nÄgon har upplevt det sÄ har de fel pÄ instÀllningarna.
Postad 28 January 2010 - 22:58
Ăr det mĂ€rkbart bĂ€ttre bild med vĂ€rldens bĂ€sta BD-spelare och PS3an i 1080p/24hz via HDMI?
PS3 gÄr ej att fÄ regionsfri,det finns dÀremot nÄgra spelare som har den funktionen + en hel del annat godis.
Postad 30 January 2010 - 11:49
Ok detta med regionsfri, men om nÄgon har "en hel del annat godis" sÄ Àr det PS3.PS3 gÄr ej att fÄ regionsfri,det finns dÀremot nÄgra spelare som har den funktionen + en hel del annat godis.
Postad 30 January 2010 - 12:33
http://www.oppodigit...blu-ray-bdp-83/
PS3 Àr ocksÄ en bra maskin,om jag spelade skulle jag lÀtt ha en ps3 som allt i allo maskin.
Postad 02 February 2010 - 23:03
Jag tycker detta Ă€r en intressant frĂ„ga. Jag ska sĂ€ga att jag inte har nĂ„gon praktisk erfarenhet av att jĂ€mföra bilden frĂ„n BD-spelare men om man bara resonerar teoretiskt har jag svĂ„rt att se varför en dyr spelare skulle ge bĂ€ttre bild (vid 1080p24, HDMI) Ă€n en billig.Ăr det mĂ€rkbart bĂ€ttre bild med vĂ€rldens bĂ€sta BD-spelare och PS3an i 1080p/24hz via HDMI?
tigt anledningen till att Àga nÄgot annat Àn en PS3a + popcorn/WD-live/htpc
Som jag ser det ligger det en digital dataström lagrad pÄ skivan. Den omvandlas till en annan digital dataström som skickas över HDMI till displayen. Vad jag kÀnner till Àr processen för omvandlingen vÀl specad och inte speciellt svÄr att göra korrekt. Det vore intressant om nÄgon som kan mer kan fylla med information om de olika stegen i processen, och peka pÄ var en dyr spelare skulle kunna göra skillnad.
Visst kan man lÀgga pÄ filter och annan typ av manipulering ('höja'' skÀrpan, öka kontrasten, mm) men jag anser att det enklaste - att leverera bilden sÄ lik originalmaterialet som möjligt - ocksÄ Àr det sÀtt som ger bÀst kvalité. DÄ undviker man att förlora nÄgon information. Vill man ÀndÄ fÄ 'extra tryck i bilden' eller liknande kan man göra justeringar i displayen.
OBS att detta enbart var ett teoretiskt resonemang. Det vore kul att höra andras synpunkter.
/jonas
Postad 10 February 2010 - 12:33
Postad 25 February 2010 - 09:59
Postad 01 March 2010 - 13:21
En nackdel med PS3 som BD spelare Àr vÀl att en del verkar ha hög ljudnivÄ.
Ja, om man har otur och fÄr en PS3 som hörs Àr det sÄklart inte sÄ kul. Min kan jag under normala förhÄllanden bara höra om jag sÀtter örat mot den - skulle kanske kunna höra den pÄ nÄgon meter eller sÄ men det skulle betyda att hela Stockholm skulle behöva stanna för att allt bakgrundsljud skulle försvinna
Jag tycker det verkar som PS3 fortfarande Àr en vÀldigt prisvÀrd spelare. Den har lyckats hÄlla sig i topp bra mycket lÀngre Àn jag trodde.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
9
* Officiell TrÄd - NAD Master Series *
138 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?