och lägger ner Canal + Comedy
Postad 05 februari 2010 - 16:32
och lägger ner Canal + Comedy
Postad 09 februari 2010 - 19:12
Mer Sci-fi till folket!Vill ha en Canal+ Horror/Sci-Fi kanal.
TV4 Sci-fi finns ju förvisso redan, och har vad jag har sett ett bra utbud, men jag har Canal Digital med alla C+-kanaler och vill kunna se Sci-fi utan att behöva betala extra. Snål som jag är.
Allra helst så hade jag ju dock velat se att SyFy (tidigare Sci fi channel) började sända i sverige.
Postad 09 februari 2010 - 20:16
Postad 10 februari 2010 - 20:50
Info om nya Canal+ Series Här
Ah. fan, kunde de inte skapat sen C+ Series HD? Alla serier är ju i HD

Nåja, PVR boxen spelar in det man inte kan fånga direkt. Undrar om jag varit del i att de skapat denna kanal, jag klagade omgående på dem när de lade om tiden för serierna från kl 22 till kl 20 med repris kl 19 dagen efter. Usla tider i mitt tycke.
Då hade jag inte PVR-boxen, nu bryr jag mig inte så mycket om när de visas.
Postad 11 februari 2010 - 02:22
Vill ha en Canal+ Horror/Sci-Fi kanal.
Ja verkligen, hade varit så nice med en C+ Horror kanal.
Postad 11 februari 2010 - 13:19
Nya avsnitt sänds samtidigt på Canal+ Film HD.
Jaja, det vet jag...
Men ändå, en ren C+ series HD.. mumma.
Postad 11 februari 2010 - 15:25
SF-kanalen tex. Så kass bild att den är helt otittbar. Jag har inte sett en film på C+ i SD på flera år.
Varför måste man ha alla skitkanaler som man aldrig tittar på??
Postad 11 februari 2010 - 15:54
På nya filmer har jag alldeles utmärkt bild och ljud på SD kanalerna.
Redigerat av Leatherface, 11 februari 2010 - 15:55.
Postad 11 februari 2010 - 17:13
Den kanalen förövrigt, har de fixat textningen på den? Tittade på Coq Rouge (tror jag det var), en film med en hel del lite sluddrig engelska. Inte en bokstav textning visades. Har inte tittat på SF-kanalen så mycket men nog borde de, som alltid, ordna
1: Standardtextning av engelska partier
2: valfri textning av allt.
Fast det senare har de ju inte lyckats fixa på sina andra kanaler så varför där?
Postad 11 februari 2010 - 17:18
SF kanalen visar mycket gamla svenska filmer och dom har inte bättre bild än sådär.
På nya filmer har jag alldeles utmärkt bild och ljud på SD kanalerna.
Det där är inte sant. De är inspelade på film och kan visas med bra bild om bara viljan finns.
Jag tror inte att du och jag har samma uppfattning om vad utmärkt bild är. SD-kanalerna har väldigt långt ifrån utmärkt bild. HD-kanalerna har ibland utmärkt bild.
Redigerat av hassesolo, 11 februari 2010 - 17:21.
Postad 11 februari 2010 - 21:43
Det där är inte sant. De är inspelade på film och kan visas med bra bild om bara viljan finns.
Jag tror inte att du och jag har samma uppfattning om vad utmärkt bild är. SD-kanalerna har väldigt långt ifrån utmärkt bild. HD-kanalerna har ibland utmärkt bild.
Alla filmer är inte direkt nyligen remastrade till digitala kopior. En del kopior ligger ganska långt bak i tiden och har inte snyggats till digitalt.
Det där med bra bild, det beror inte bara på person utan starkt även på storlek på TV och avstånd till den. Jag kanske inte är kvalificerad att säga något alls om det då jag bara har 37" och sitter på behagliga två meter ifrån denna. Som bevisat i ett antal testar är skillnaden mellan HD och SD under de förhållandena inte alltid så stora om än klart märkbara.
Postad 11 februari 2010 - 21:53
Går jag till nån polare med platttv i liknande storlek ser det ofta ut som skit däremot eller iaf sämre så det beror mycket på vilken TV man har.
Redigerat av Leatherface, 11 februari 2010 - 21:59.
Postad 12 februari 2010 - 11:52
Redigerat av Leatherface, 12 februari 2010 - 11:52.
Postad 12 februari 2010 - 11:54
Vad har det med Canal+ att göra? Det finns dessutom redan en tråd om ESPN America HD.
Du har helt rätt, lägger mig platt ....

Postad 12 februari 2010 - 13:52
Men så igår "råkade" jag zappa förbi Canal+ (nån av SD kanalerna) som visade nya Batman Dark Knight, och ljudet var verkligen uselt. Grötig och "bumlig" bas som totalt dominerade ljudbilden, samt dålig upplösning i största allmänhet. Filmen sändes trots allt i Dolby Digital, så jag tycker att det borde varit bättre. Är det så att dom "komprimerar sönder" även ljudspåren på SD kanaler? Jag tycker det verkar som att HD kanalen har ett mycket bättre ljud genomgående.
EDIT: Kan tillägga att jag även har Batman Dark Knight på bluray, och vet hur bra ljudet är "egentligen" på den filmen

Redigerat av Parika, 12 februari 2010 - 13:54.
Postad 12 februari 2010 - 15:47
Postad 12 februari 2010 - 16:09
Med Tele2 har jag utmärkt bild och ljud på Canal+ kanalerna.
Redigerat av Leatherface, 12 februari 2010 - 16:09.
Postad 14 februari 2010 - 20:29
Postad 14 februari 2010 - 21:28
Tror att det är källan många gånger som är problemet på sportsändningarna.
Så bättre källa + effektivare MPEG2 kodare skulle räcka.
Redigerat av Leatherface, 14 februari 2010 - 21:29.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar