Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony BDP-S470

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 February 2010 - 17:21

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Sony har presenterat en ny 3D ready Blu-ray spelare (BDP-S470) som skall finnas på marknaden i mars (USA) och till ett pris runt 200$. Blir en lillebror till BDP-S770 men skall komma ut på marknaden tidigare, skall tydligen få 3D stöd via fw update under sommaren. Hittar ingen info om nordisk/svensk release.

Edit: Skall tydligen även komma ut en BDP-S570 så antar att BDP-S470 blir instegsmodellen i "3D-serien" och 770 blir toppmodellen (tills vi ser ES-serien kanske)

Sony Pressroom

SonyStyle

Engadget

HDTV Origin

Bifogad fil  sonybdp_s470_blu_ray.jpg   9.87K   0 Antal nerladdningar

Features: Full HD 1080p, BRAVIA Internet Video streaming, 3D Blu-ray Disc playback capability, iPhone®/iPod touch® remote control, Quick Start/Quick Load, Wi-Fi adapter ready, DVD playback and upscaling

And the flood gates are now officially open. Just hours after Panasonic introduced its newest 3D Blu-ray recorders and players, along comes Sony to brag about its first 3D-ready standalone deck. The BDP-S470, which is slated to ship later this month for $200, arrives with the ability to handle BD, DVD, CD and even SACD, with a 3D Blu-ray upgrade (via firmware update) planned for this summer. You'll also find BD-Live support, BRAVIA Internet Video, a USB socket for playing back media stored elsewhere, 1080p DVD upscaling and TrueHD / DTS-HD Master Audio decoding. If you were planning to snag a BDP-S570 BD player or one of the BDV-E770W / BDV-E570 Blu-ray Disc home theater systems, you'll be elated to know that those systems will also get a gratis 3D update in just a few months, with exact pricing and release details tucked down there in the source. Time to pick up a pair of 3D Gunnar Optiks, don'tcha think?

Redigerat av lobo, 10 February 2010 - 17:27.

Postad 07 April 2010 - 16:12

Mullsjönisse
  • Mullsjönisse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ja denna blir mycket intressant. Kommer visst att finnas tillgänglig i nu i April i Sverige.
Undrar hur stödet för mkv fungerar. Kan man köra en mkv-fil från usb-ingången tro?

Skulle vara intressant om någon köpare av denna kunde komma med åsikt om Sony BDP-S470.

Postad 07 April 2010 - 17:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Hittar inget i manualen om vilka format som stöds via USB men antar att alla de format som är specade under "Playable types of files" skall fungera även från USB. Vet inte heller om den enbart stöder FAT 32 via USB. Saxat från manualen:

Bifogad fil  Sony.JPG   27.2K   0 Antal nerladdningar

Länk till manualen: Sony eSupport

Postad 09 April 2010 - 16:40

Mullsjönisse
  • Mullsjönisse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jo det ska nog gå som jag tänkt på feån skiva och usb enligt SONY´s svenska hemsida. ( Du måste nog vara inloggad hos SONY )

http://www.sony.se/p...=TechnicalSpecs

Postad 21 April 2010 - 08:44

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Måste vara helt säker på att 470 kan koda dts master audio annat har Euronics den för 2495:-

Postad 25 April 2010 - 10:47

Mullsjönisse
  • Mullsjönisse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Måste vara helt säker på att 470 kan koda dts master audio annat har Euronics den för 2495:-

Hämtat från SONY:
Ljud:
8-kanals linjär PCM Bitstream-utgång JA
Dolby TrueHD-avkodning JA
Dolby TrueHD Bitstream-utgång JA
DTS-HD Master Audio-avkodning JA
DTS-HD Master Audio Bitstream-utgång JA
D/A-omvandlare för ljud 192 kHz/24 bitar

Postad 26 April 2010 - 20:33

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Klarar den .mkv via nätverket? Verkar inte finnas så mycket info om denna modellen...

Postad 02 June 2010 - 07:07

Thorfin
  • Thorfin
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har skaffat mig en sådan här spelare, är nöjd MEN:

Den väsnas rätt mycket när man kollar på film (helst BD)
(det viner eller hur nu man skall förklara det)

Om man kollar på en film och tar ut skivan glömmer den bort var den slutade
(Vill minnas en DVD spelare jag hade för 30 år sedan som klarade detta:))

Det går inte att ändra om man vill att den skall spela skivan direkt när den matas in eller inte
(har en PS3 med å där finns funktionen)

Någon annan som har upplevt liknande fenomen???

Postad 03 June 2010 - 09:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Storebror S570 testades i senaste Hemmabiotidninigen och det visar sig att den har problem med skärpan/upplösningen pga ett chroma alignment fel (dvs att färginformationen inte överlappar ljusinformationen = något suddiga detaljer). De leder till en onödigt mjuk BD-bild och problemen är tydligen än värre för DVD.

Det gör inte att allt ser ut som VHS men jag ser ändå inte varför man skulle köpa denna spelare.

Postad 13 June 2010 - 09:54

Mullsjönisse
  • Mullsjönisse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Storebror S570 testades i senaste Hemmabiotidninigen och det visar sig att den har problem med skärpan/upplösningen pga ett chroma alignment fel (dvs att färginformationen inte överlappar ljusinformationen = något suddiga detaljer). De leder till en onödigt mjuk BD-bild och problemen är tydligen än värre för DVD.

Tydligen olika uppfattningar om bildkvaliteten, så här skriver 01net.com:
Så en fin liten Blu-ray. Det är inte bara bildkvaliteten är utmärkt till det låga priset, men också digitalt ljud är dynamisk, multimedia är stora, apparaten är enkel att använda, enkel att konfigurera och accepterar allt som tillhandahålls. Så varför beröva dig själv? Speciellt då nästa månad, kommer den också vara förenlig med 3D.

(Detta gäller dock Sony BDP-S470 som denna tråd började med! Lite dålig översättning men så blir det.)

Definitionen är utmärkt, buller och stickningar begränsad visa 24p är helt slät, färgerna är tonic och hjälper vitalisera vissa uppskalning DVD lite efter i fråga om definition. . Med tanke på priset, vi inte vänta mycket. Ljudnivån är detta inte en audiofil skivspelare, men med SACD kompatibilitet och en trevlig övergripande dynamik, musiken är ganska väl behandlade. De banor HD 5,1 Blu-ray, de är bortskämda och inte drabbas på något sätt innan de avkodas av mottagaren A / V

Postad 22 September 2010 - 10:02

Hefa75
  • Hefa75
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har skaffat mig en sådan här spelare, är nöjd MEN:

Den väsnas rätt mycket när man kollar på film (helst BD)
(det viner eller hur nu man skall förklara det)

Om man kollar på en film och tar ut skivan glömmer den bort var den slutade
(Vill minnas en DVD spelare jag hade för 30 år sedan som klarade detta:))

Det går inte att ändra om man vill att den skall spela skivan direkt när den matas in eller inte
(har en PS3 med å där finns funktionen)

Någon annan som har upplevt liknande fenomen???

Jag haren 470:a, den låter ingenting. Tar jag ut skivan och stoppar in den igen kommer den ihåg var jag slutade. Men det där med inställning av om skivan ska spelas direkt eller inte har jag inte sett, har i och för sig inte letat efter det...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.