Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

STOR o tunn LCD med matt skärm

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 February 2010 - 09:54

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
jag blir galen! har letat som en galningen efter en ny TV men det finns ju ingen som är bra inte ens om man är beredd o lägga 25-30k! vill ha en tunn o stor tv utan clouding utan buzz o utan att vara rädd för att få inbränningar!

varit så sjukt sugen på en samsung LED men cloudingen e ju sanslöst dåligt! förstår inte att man kan lägga 27k på en tv som inte ens är bra! testade o ta hem 2 st samsung plasma 58" o tro fan att dom buzzade båda två, inte lite heller! köper man en tv för över 20k ska man inte behöva lämna in den på lagning d första man gör! sjukt dåligt! dessutom var dom "tillfällliga" inbränningarna sjukt störande. när man kollade film så brände det svarta på kanterna fast så man såg vart texten hade varit. vill inte sitta o oroa sig när man lyssnar på musik via tvixen!

och reflektionerna på dessa apparater e ju inte roliga! fattar inte varför dom envisas med dessa blanka skärmar. skitsamma om kontrasten blir lite bättare när man ser reflektioner från fönster lampor osv osv...

var och kollade på tv igår igen. samsung LED såg man tydlig bleeding från kanterna i butiken. dessutom var det svarta blått. den som överaskade mest vad sharps "LED" som hade överlägset bäst bild..men även den med blank skärm dessutom va den riktigt tjock o ful

så vad göra? vad finns det för bra stora tunna LCD skärmar där ute med matt skärm? vill minst ha 55" då jag vant mig vid 58" jag hade hemma på prov.

nån som har erfarenheter av dessa LG tvs? har dom matt skärm?

/jocke

Postad 16 February 2010 - 10:12

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0
Jadu de är ingen lätt position du är i. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte det finns någon tv som passar dina ändamål och budget just nu.

Bara hoppas det kommer något nu när alla nya modeller lanseras

Postad 16 February 2010 - 10:12

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Allt handlar om tålamod med att vänta på de nya modellerna som är på intåg. Vissa bara i slutet av februari t.om. Jag tror faktiskt att Sony kan sticka ut lite för första gången på många år med sina modeller. Ha tålamod och håll utkik. Kolla även runt på forumet samt tillverkarnas hemsidor för att rikta in dig på ett par olika modeller. Tålamod är en dygd ;)

Postad 16 February 2010 - 11:47

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Så i korta drag vill du ha världens bästa TV i minst 55"? Antar att du tänkt spela på den någon gång och ha absolut max 1ms fördröjning också, bara för att verkligen toppa allt.

Jadu de är ingen lätt position du är i. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte det finns någon tv som passar dina ändamål och budget just nu.

Bara hoppas det kommer något nu när alla nya modeller lanseras

Att en sådan perfekt TV skulle komma ser jag aldrig hända. Letar man fel kommer man alltid hitta fel och tror aldrig du kommer bli nöjd jockebock.

Redigerat av Unregistered1372, 16 February 2010 - 11:48.

Postad 16 February 2010 - 12:35

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0

Allt handlar om tålamod med att vänta på de nya modellerna som är på intåg. Vissa bara i slutet av februari t.om. Jag tror faktiskt att Sony kan sticka ut lite för första gången på många år med sina modeller. Ha tålamod och håll utkik. Kolla även runt på forumet samt tillverkarnas hemsidor för att rikta in dig på ett par olika modeller. Tålamod är en dygd ;)

Tyvär så dröjer sonys stora modeller tills i sommar någon gång. :blush:

Postad 16 February 2010 - 13:12

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
när jag köpte min gamla samsung lcd tv 40" så var den "perfekt" i den dagens mått! stor, ingen clouding, inga reflektioner helt perfekt. vad fan har man sysslat med de senaste 3 åren?

Postad 16 February 2010 - 14:28

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Tyvär så dröjer sonys stora modeller tills i sommar någon gång. :blush:

Nja, 22 mars har jag dem i butik ser jag här och nu :)

Postad 16 February 2010 - 15:39

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0

Nja, 22 mars har jag dem i butik ser jag här och nu :)

De var de värsta, menar du även dom stora. har fått höra av två säljare på Sony center att de över 40 tom kommer att dröja till sommaren.

Postad 16 February 2010 - 16:40

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

De var de värsta, menar du även dom stora. har fått höra av två säljare på Sony center att de över 40 tom kommer att dröja till sommaren.

Ja även de stora också. Även vissa modeller som kommer trilla in den 8 mars redan också, men minns inte vilka de var, då jag inte är på jobbet längre.

Postad 16 February 2010 - 21:38

Unregistered091dcb13
  • Unregistered091dcb13
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

nån som har erfarenheter av dessa LG tvs? har dom matt skärm?

Jag har själv en 42SL8500 och är mycket nöjd. Den har fin bild, låg input lag, bra mediaspelare och är tunn. Den är blank - framsidan är av glas. SL8000 är också blanka, men framsidan är av plast (plexiglas) istället. Aningen mindre elegant än 8500, aningen lättare, kanske aningen mindre reflektioner. Innan jag skaffade min var jag precis som du orolig för blanka skärmar. Men eftersom jag inte hittade någon annan TV som kom i närheten av det jag ville ha så fick det bli denna. Nu ser jag faktiskt fördelar med blanka skärmar. När de är avstängda "spelar de med" mer i rummet än att enbart vara stora svarta kompakta hål. En matt 55:a kan jag tänka mig skulle vara rätt platstagande i avstängt läge.

Postad 17 February 2010 - 18:30

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ja även de stora också. Även vissa modeller som kommer trilla in den 8 mars redan också, men minns inte vilka de var, då jag inte är på jobbet längre.

vad blir det för pris på en 60" då? om man skulle palla vänta en månad o se...frågan e ju då om det kommer vara LED med clouding eller om d kommer vara tjocktvs?

Jag har själv en 42SL8500 och är mycket nöjd. Den har fin bild, låg input lag, bra mediaspelare och är tunn. Den är blank - framsidan är av glas. SL8000 är också blanka, men framsidan är av plast (plexiglas) istället. Aningen mindre elegant än 8500, aningen lättare, kanske aningen mindre reflektioner. Innan jag skaffade min var jag precis som du orolig för blanka skärmar. Men eftersom jag inte hittade någon annan TV som kom i närheten av det jag ville ha så fick det bli denna. Nu ser jag faktiskt fördelar med blanka skärmar. När de är avstängda "spelar de med" mer i rummet än att enbart vara stora svarta kompakta hål. En matt 55:a kan jag tänka mig skulle vara rätt platstagande i avstängt läge.

ja, exakt den har ju allt man vill ha egentligen..förutom speglingen då..men det känns ju inte som att man kommer hitta en tv utan detta nu för tiden..samtliga nya modeller lär ju ha blank yta också..får bli en sväng till mediamarkt i gbg o kolla om dom har några inne..ska ha en 55a

Postad 17 February 2010 - 19:01

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

vad blir det för pris på en 60" då? om man skulle palla vänta en månad o se...frågan e ju då om det kommer vara LED med clouding eller om d kommer vara tjocktvs?

KDL60EX700-modellen kommer i mitten/slutet av april månad och kommer nog ligga ganska bra i pris faktiskt. Under 30.000:- skulle jag gissa på. Den är EDGE-LED och jag tror väl i min egen enfald att Sony nog kan råda bukt på clouding osv, till skillnad från Samsung, men jag kanske bara är naiv :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 19:38

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

ja, exakt den har ju allt man vill ha egentligen..förutom speglingen då..men det känns ju inte som att man kommer hitta en tv utan detta nu för tiden..samtliga nya modeller lär ju ha blank yta också..får bli en sväng till mediamarkt i gbg o kolla om dom har några inne..ska ha en 55a

En tjocktv på 60 tum skulle jag vilja se. Den kommer väga typ 300 kilo...hehe.

Postad 17 February 2010 - 22:05

jockebock
  • jockebock
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

En tjocktv på 60 tum skulle jag vilja se. Den kommer väga typ 300 kilo...hehe.

tjocktv>5cm :)

Postad 17 February 2010 - 22:34

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Jaså? Så nu är en teve över fem centimeter "tjockteve"...hehe.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.