Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Receivers med bra hörlursutgång för Sennheiser HD650

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 April 2010 - 20:35

trentino
  • trentino
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på kvaliten på ljudet ur hörlursutgången på dagens receivers? Jag har hållit på lite med hörlursförstärkare (främst portabla) men har insett att det bästa ljudet jag kan få (av den utrustning jag har hemma då såklart) till mina HD650 är faktiskt från min Onkyo 606-receiver. Mycket vill ha mer såklart och jag undrar om en mer kraftfull Onkyo-receiver - typ 807 eller liknande - även då skulle ge bättre ljud till mina hörlurar? Är det kanske känt att en viss receiver är grym på hörlurar också? Marantz 6004 verkar vara en uppskattad maskin, ger t.ex. den bättre hörlursljud än Onkyos? Någon som har koll på ämnet?

Redigerat av trentino, 03 April 2010 - 20:40.

Postad 04 April 2010 - 10:23

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Har du tänkt uppgradera hembioreceiver för att få bättre hörlursljud? Varför inte gå för en separat hörlursförstärkare i stället. Finns många som är byggda runt HD 650n.

Jag har inte hört några onkyos ska sägas men av de Denons, Yamahas etc man hört så tenderar hörlursuttagen av någon anledning alltid ge en oönskad värme och muddighet i ljudet. Så dessa receivers kan jag inte rekommendera. Jag har haft mycket bättre lycka med dedikerade hörlursförstärkare trots att jag inte direkt ägt någon som haft toppen synergi med mina Hd 650 förutom Slee Solon. Kolla marknadsdelen ;) Inte för att det alltid är någon natt/dag skillnad men du kan få betydligt bättre ljud för mindre pengar med en dedikerad hörlursförstärkare misstänker jag.

Postad 04 April 2010 - 10:30

trentino
  • trentino
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag var ändå på g att uppgradera hembioreceivern, så för att slippa hålla på med portabla hörlursförstärkare för smålurar, större hörlursförstärkare för HD650 och också hembioreceiver tänkte jag bara kolla upp detta. Just iom att jag gillar hörlursljudet från Onkyon också. Rekommenderar du Graham Slee Solon för HD650? Tack för ditt svar.

Postad 04 April 2010 - 11:51

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Jo det är nog den bästa förstärkarlösningen jag hört för HD 650n. Dock blev jag aldrig riktigt såld på den hörluren.

Postad 04 April 2010 - 11:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Själv tycker jag mina HD650 låter bättre från min cdspelare än i recievern, det bästa är nog ändå en hörlursförstärkare som ni redan nämnt.

Postad 04 April 2010 - 14:43

trentino
  • trentino
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu har jag fasen hittat den perfekta produkten! NuForce Icon HDP. Den verkar funka jättebra med HD650. Då jag främst lyssnar på musik som ligger i datorn blir den nog perfekt iom att den funkar som DAC/AMP/Preamp. Så kan man använda den som endast amp också, bara koppla in den till Onkyon. Snyggt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.