Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips för er med HTPC och Android-telefon

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 June 2010 - 19:03

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Ladda ner gmote på market så kan ni sitta i soffan och styra mus o tangentbord med mobilen samt även styra musik på datorn och strömma musik från datorn till mobilen.

Postad 29 June 2010 - 20:01

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0
Jag var också sugen på att testa GMote i tron att man kunde fjärrstyra datorn. Men det verkar inte på screenshotsen som att serverns skärmbild visas på telefonen? Finns det nån annan app till det? Dvs Remote Desktop stil..

Postad 29 June 2010 - 20:09

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0
Hmm PhoneMyPC verkar vara ett alternativ?

http://www.youtube.c...h?v=iMoDWvnuHd8

@phoneapp.se:

Har du behov av att fjärrstyra din PC är den här appen något att spana in lite extra på. Med PhoneMyPc kan du se datorns desktop nästintill i realtid.
Vi har tidigare skrivit om Gmote som du också kan fjärrstyra din dator med. PhoneMyPc kan allt som Gmote kan och mer därtill.
Du kan styra din dator antingen via WiFi eller via vanlig telefonuppkoppling (tex 3G). Det finns flera lägen i appen du kan välja på:

•Styr Mus + tangentbord (drar du fingret på telefonen rör sig muspekaren på datorn)
•Visa ögonblicksbild (ger en stillbild av datorns desktop)
•Visa live (ger en realtidsbild av desktopen)
•Interagera live (styr datorns desktop i realtid, som den ser ut)
•Kör actions (kör fördefinierad text på datorn)
•Kontrollera processer (lista och stäng ner processer på datorn)
•Kontrollera fönster (lista och stäng ner fönster på datorn)

Postad 29 June 2010 - 20:30

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Musen va laggigare i phonemypc men helt klart kul att se skärmen. fast kanske lite onödigt om man har TVn framför sig.

Redigerat av viggo, 29 June 2010 - 20:37.

Postad 29 June 2010 - 20:55

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0

Musen va laggigare i phonemypc men helt klart kul att se skärmen. fast kanske lite onödigt om man har TVn framför sig.

Tack för input! Kan nog iofs leva med det där, har ingen muspekare på htpcn. Jag hoppades att man kanske skulle kunna styra musiken smidigt utan att slösa projektortimmar. Vill inte köpa Android telefon innan jag vet säkert att det finns ett program som klarar just detta. :) Minns du ifall man kunde koppla upp mot datorn direkt genom att starta appen? Det ser ut på demot som att man alltid måste välja vilken dator och vilket verktyg man vill använda varje gång.

Postad 29 June 2010 - 21:06

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Tack för input! Kan nog iofs leva med det där, har ingen muspekare på htpcn. Jag hoppades att man kanske skulle kunna styra musiken smidigt utan att slösa projektortimmar. Vill inte köpa Android telefon innan jag vet säkert att det finns ett program som klarar just detta. :) Minns du ifall man kunde koppla upp mot datorn direkt genom att starta appen? Det ser ut på demot som att man alltid måste välja vilken dator och vilket verktyg man vill använda varje gång.

du styr windows med fingret på mobilen, behöver inte ha projektor på. Men gmote tycker jag va mkt smidigare att bara browsa all musik i mobilen o styra det så samt att man kan spela serverns musik på mobilen direkt, ska även gå att styra VLC läste jag.

när man startar phonemypc får man välja dator och verktyg.

Redigerat av viggo, 29 June 2010 - 21:11.

Postad 30 June 2010 - 06:59

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Finns VNC-klient till Android.

Postad 30 June 2010 - 23:59

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Bästa jag sett till android är fjärren till xbmc, fast då måste man ha xbmc, vilket jag ändå tycker är överlägset bästa mediacentret ändå. Men som sagt, xbmc fjärren är 100 ggr bättre än gmote. Annars verkar PhoneMyPC vara bästa RDP-appen.

http://code.google.c...oid-xbmcremote/

Postad 01 July 2010 - 21:09

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0
Uj. Skulle ju helt klart vara det allra bästa, med en fjärrapp skräddarsydd till htpcns frontend. En liten applåd till xbmc developer communityn från en Mediaportal-frälst. :unsure:

Ingen här som använder en RDP klient från android-lur för att styra sin HTPC?

Redigerat av dnlar, 01 July 2010 - 21:10.

Postad 01 July 2010 - 21:40

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Använder connectbot for att styra min lunixserver, men ännu har jag bara nyttjat apps flör att styra t.ex. winamp och foobar2000 i min htpc. Bra skit, dock. :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.