Men det flöt på väldigt bra, det mesta fungerade direkt.
Jag har precis köpt en färdig htpc från Multihip, en http://www.multichip...;category_id=60, mest för att den var billig och snygg, men sedan har frugan haft en och annan åsikt om att jag står i köket och skruvar med mina saker hela tiden, hon bakade lussekatter i julas och en distans från ett moderkort dök upp i en av dem, någonting som hon hållit emot mig sedan dess.
Och alla sladdar som samlar sig bakom bokhyllan i vardagsrummet började förvandlas till ett spindelnät i vilken min relation hade fastnat.
Bort med allt och sätta dit en snygg, diskret och tyst liten dator. Jag köpte tidigare i år en 55" LCD från LG, och jag ville också njuta full HD, för 3245:-, kände jag direkt att den här datorn var ett bra köp.
När jag skulle välja OS så hittade jag av en händelse Element OS.
Det mesta fungerade som sagt för mig redan vid start. Jag installerad enkelt Boxee, då Element bygger på Ubuntu och enkelheten att installera nya program finns kvar från originalutgåvan. Tyvärr så bär Boxee själv med sig sina problem att hitta utdelningar på nätverket, så jag tog bort det igen, synd, synd.
XBMC finns med från början och fungerar precis lika bra som det alltid brukar göra under Ubuntu.
Firefox tog jag bort från startskärmen, det kanske bara är jag, men jag surfar aldrig från vardagsrummet ändå.
Annars hittade jag inte så mycket onödigt strunt, som mailprogram eller liknande, utan det känns som en gedigen HTPC-lösning.
Jag har prövat att spela upp MKV och allt annat jag har hittat och inte stött på några problem.
Och frugan är nöjd.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?