Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

QED uPlay Bluetooth-receiver VS NAD IPD 2 iPod dock

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 August 2010 - 20:17

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
som rubriken vad tycker ni man ska välja..
fördelen med bluetooth är väl ja kan köra den även från min mac men hur tror ni ljudet är med trådlöst överföring. kan den bli så bra.. ska mest strema spotify från iphonen ev mac:en me

tipps å råd. macen är en macbook 13" senaste

Postad 17 August 2010 - 08:18

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
inga förslag elle nått?

Postad 15 October 2011 - 14:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Någon som använder QEDs version och kan ge en lite rescension hur den fungerar ihop med t.ex en andriodtelefon och spotify? Hade uppskattats mycket!

Postad 15 October 2011 - 15:40

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Köpte QED för att ha i stugan för ungefär ett halvår sedan. Den fungerar bra i stugan där jag i och för sig inte har lika stora krav som hemma.

Bara att köra spotify via min Samsung Galaxy så spelas det upp klockrent i stereon, någon extra tid tar det från att jag valt låt på telefonen tills det spelas upp. I alla fall jämfört med hemma då jag byter låt på laptopen, då kommer ljudet direkt.

Det som jag stör mig mest på hemma är att ljudnivån blir så mycket lägre med denna QED blutooth receiver, än då jag kör spotify via laptop och hdmi.
Får höja volymen rejält om jag ska få samma ljudnivå som via laptopen. Sedan är ljudet sämre än via datorn. Men ska pila lite med receivern så får vi se om det blir bättre.

Detta tänker jag ju inte på i stugan eftersom jag där inte har något att jämföra med.

Är nöjd i stugan men hemma blir den utklassad.

/Fredrik

Edit: Testade nu och den extra tid jag skrev om ovan är knappt märkbar, trodde det skulle vara mer i går när jag skrev. Är inget man stör sig på.

Redigerat av porch123, 16 October 2011 - 10:13.

Postad 16 October 2011 - 12:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Köpte QED för att ha i stugan för ungefär ett halvår sedan. Den fungerar bra i stugan där jag i och för sig inte har lika stora krav som hemma.

Bara att köra spotify via min Samsung Galaxy så spelas det upp klockrent i stereon, någon extra tid tar det från att jag valt låt på telefonen tills det spelas upp. I alla fall jämfört med hemma då jag byter låt på laptopen, då kommer ljudet direkt.

Det som jag stör mig mest på hemma är att ljudnivån blir så mycket lägre med denna QED blutooth receiver, än då jag kör spotify via laptop och hdmi.
Får höja volymen rejält om jag ska få samma ljudnivå som via laptopen. Sedan är ljudet sämre än via datorn. Men ska pila lite med receivern så får vi se om det blir bättre.

Detta tänker jag ju inte på i stugan eftersom jag där inte har något att jämföra med.

Är nöjd i stugan men hemma blir den utklassad.

/Fredrik

Edit: Testade nu och den extra tid jag skrev om ovan är knappt märkbar, trodde det skulle vara mer i går när jag skrev. Är inget man stör sig på.

Tack porch123!
Är ute efter ungefär samma sak som du kör nu hemma. Tänkte köra min Samsung Galaxy S2 med Spotify till min Denonreciever. Lite fördröjning gör väl inte så mycket, sen om den knappt är märkbar låter det väldigt bra :) .
Ljudkvaliten var tråkigare att höra. Tror du det beror på att du får höja volymen så mycket? Är det riktigt dåligt ljud? Förstår att det inte kommer bli lika bra som när jag sätter i en cd i min cdspelare men hade nog gärna sett att det låter bra i alla fall........
När du pratar om sämre ljud än via laptopen, menar du då sämre ljud än via sladd med laptop än via bluetooth med laptop?

Postad 16 October 2011 - 12:59

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Lyssnar på Spotify just nu i lägenheten via laptop kopplad med hdmi till Pioneer receiver. Är ingen expert på ljud med ljudet är bättre än när jag testade att köra via denna i morse:
http://www.hifiklubb...-receiver_-.htm

Är inte bara det att jag måste höja volymen på receivern när jag kör med den, ljudet blir inte lika fyllligt och klart som när jag kör via hdmi kabel.

Har bara kopplat in den i en ledig anslutning i receivern, kanske går att ställa in ljudet lite bättre, får prova lite och se om jag kan få det bättre-

Men är nöjd med den i alla fall.

/Fredrik

Postad 16 October 2011 - 13:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Lyssnar på Spotify just nu i lägenheten via laptop kopplad med hdmi till Pioneer receiver. Är ingen expert på ljud med ljudet är bättre än när jag testade att köra via denna i morse:
http://www.hifiklubb...-receiver_-.htm

Är inte bara det att jag måste höja volymen på receivern när jag kör med den, ljudet blir inte lika fyllligt och klart som när jag kör via hdmi kabel.

Har bara kopplat in den i en ledig anslutning i receivern, kanske går att ställa in ljudet lite bättre, får prova lite och se om jag kan få det bättre-

Men är nöjd med den i alla fall.

/Fredrik

Kom gärna tillbaka med intryck!
Får kanske gå till hifiklubben och fråga om man kan få låna hem en och prova.
Förresten, ingen som har en att sälja i Göteborgsområdet? :)

Redigerat av genstruktur, 16 October 2011 - 13:11.

Postad 16 October 2011 - 13:22

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Precis. Bor du nära hifiklubben så fråga om du får låna hem en och prova. Sedan kan du återkomma här och skriva vad du tycker.

Annars kan du få köpa min som jag nästan inte använder, kan lika gärna ta med laptopen till stugan och köra offline. Men bor för långt från Göteborg.

/Fredrik

Postad 16 October 2011 - 13:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Precis. Bor du nära hifiklubben så fråga om du får låna hem en och prova. Sedan kan du återkomma här och skriva vad du tycker.

Annars kan du få köpa min som jag nästan inte använder, kan lika gärna ta med laptopen till stugan och köra offline. Men bor för långt från Göteborg.

/Fredrik

Skall fundera på det hela!

Redigerat av genstruktur, 16 October 2011 - 13:56.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.