Pace TDS 865 NV
156 svar till detta ämne
Postad 31 augusti 2010 - 10:42
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Hittade denna när jag surfade runt lite här om kvällen. Kan det vara en ny Viasat HD PVR på g? Kanske därför dom inte har några 855 på lager?. jag har beställt en hd pvr av viasat och dom sa att dom skulle få en leverans om några veckor. Får se om jag får en 855 eller en 865. Förutom designen på fronten så verkar dom identiska. Frånt
7850_Pace_TDS865NV_Packshot2.jpg 70,54K
21 Antal nerladdningarBak
Pace_TDS865NV_back_big.png 214,65K
29 Antal nerladdningarFjärrkontroll
Pace_TDS865NV_remote_big.png 192,85K
26 Antal nerladdningar
Redigerat av 91robe, 28 april 2011 - 10:08.
Postad 31 augusti 2010 - 12:33
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Ser ingen skillnad jmf med TDS855NV, både utseende och spec är likadant.
Redigerat av Tomas L, 31 augusti 2010 - 12:33.
Postad 31 augusti 2010 - 14:04
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Ser ingen skillnad jmf med TDS855NV, både utseende och spec är likadant.
Nja lite skillnad är det. 855 NV
7615_Pace_TDS855NV_Packshot.jpg 46,61K
10 Antal nerladdningar
Postad 01 september 2010 - 07:40
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Ja, vid en närmare jämförelse så skiljer det ju en del!
USB på fronten, LED:arna i mitten verkar saknas (trodde från början att de inte syntes på första bilden p g a reflektioner i fronten, men boxen verkar sakna display?).
Jämför man bilderna så ser 865 ut att vara mindre (jämför kortplatsernas storlek) men enligt måtten i länken så är den större?  865 påstås vara 390 x 280 x 60 mm jmf med 855 som är 325 x235 x 55 (enligt Viasats hemsida). jag tror att måtten som anges på 865 är felaktiga.
865 verkar vara en lite mindre och förenklad box, fast med samma specifikationer som 855. För er som använder originalfjärren kan man ju bara hoppas på att de även har gjort den lite mindre...
Redigerat av Tomas L, 01 september 2010 - 07:41.
Postad 01 september 2010 - 09:53
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Har vi tur så kanske det är en riktig display på fronten i mitten så man kan se vilken nummer den kanalen har som du ser på. Som på Canal Digital PVR box.
Men vi får se vilken box jag kommer få. Men det vore ju kul om jag fick 865.
Postad 30 september 2010 - 11:49
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hallå!
Pace 865 är mindre än Pace 850 & 855 till storleken, något annorlunda i designen samt en något större hårddisk. Vi har dock inte lanserat den här boxen än vilket borde innebära att du kommer få en Pace 855 i din försändelse.
Mvh Linus Eriksson
Viasat support
Postad 30 september 2010 - 12:44
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Var tvungen att avbeställa den. Så jag får nöja mig med min Pace TDS830NV. Men är inte i ett sånt stort behov av en pvr box nu när viasat har lanserat ondemand till 830 boxen.
Kanske köper en längre fram och då kanske jag får en 865. Men vi får se...
Redigerat av 91robe, 30 september 2010 - 12:45.
Postad 30 september 2010 - 13:13
boborg
-
boborg
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
865 har bättre chipset och 2,5" hårddisk. Måtten är 290 x 218 x 45 mm. Ny ViasatPlusHD boks på vej
Redigerat av boborg, 01 oktober 2010 - 11:59.
Postad 30 september 2010 - 14:54
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
866 har bättre chipset och 2,5" hårddisk. Måtten är 290 x 218 x 45 mm. Ny ViasatPlusHD boks på vej
865 menar du...
Postad 30 september 2010 - 16:47
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
http://www.hages.se/index.php?id=328Har 500Gb HDD enligt sidan. Men andra sidor ink. pace själva säger 320Gb. Men verka vara en mindre och mer greenpower disk vilket bör göra att den är svalare och därmed tystare + lägre strömförbrukning. Verka inte finnas i lager än iaf. Hoppas Viasat får in dom och att jag får en sån.  Beställde på¨mässa i helgen och han sa att det skulle ta typ 3 veckor och få hem boxen.
Redigerat av Megaman1, 30 september 2010 - 16:49.
Postad 04 oktober 2010 - 08:08
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Nu fins även boxen på viasat sveriges hemsida. Då ersätter den troligtvis 855:an Pace TDS 865NVMen jag undrar fortfarande om den har numer display på fronten annars vet jag inte hur man kan se om boxen är på eller inte. Ge och med att jag inte kan se några leder på fronten. om jag får boxen för 2696 kr av Viasat så ska jag betälla en PVR av dom. Kan inte förstå varför jag inte fick boxen för det priset om jag band mig på hd och ondemand Bara för jag redan hade en Pace 830. Men dom skulle ringa upp mig idag med en lösning så vi får väll se.
Postad 04 oktober 2010 - 12:25
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Men jag undrar fortfarande om den har numer display på fronten annars vet jag inte hur man kan se om boxen är på eller inte. Ge och med att jag inte kan se några leder på fronten.
Denna mottagare har inte heller någon display. Boxen har dock börjat skickas ut nu, har talat med några stycken kunder nu som redan har fått hem den till posten. Mvh Linus Eriksson Viasat support
Postad 04 oktober 2010 - 15:51
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Jajamen! Fick min idag. Tyvärr kan jag inte använda den förrän om en månad då vi har tillgång till huset som vi köpt.. :/
Linus: När du ändå är på tråden..
Har beställt abonnemang av er och fått grejerna idag, men som jag skrev så flyttar vi inte in förrän i november och paketet kommer alltså ligga orört bland flyttkartongerna tills jag ringer eran tekniker om en tid för installation. Jag har också fått fria månader och frågan är om min "tid" börjar när jag fått grejerna installerade och faktiskt använder dom eller från idag? Blev lovad av eran säljare att dom månaderna inte gäller förrän jag aktiverat kortet. Kan du bekräfta detta?
Postad 04 oktober 2010 - 16:17
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Beställde en pvr idag men den jag pratade med sa att jag skulle få en 855a men vi får väll se vad jag får...
Postad 04 oktober 2010 - 16:26
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Beställde en pvr idag men den jag pratade med sa att jag skulle få en 855a men vi får väll se vad jag får...
Det konstiga är att det stog 855 på det stora paketet med parabolen och allt i men i det paketet låg en 865.
Postad 04 oktober 2010 - 16:34
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Det konstiga är att det stog 855 på det stora paketet med parabolen och allt i men i det paketet låg en 865.
Hum.... då kanske jag får en 865 i alla falla. Hur ska jag kunna vänta nu!
Redigerat av 91robe, 04 oktober 2010 - 16:34.
Postad 04 oktober 2010 - 16:43
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Är det nån som vet hur fjärkontrollen till boxen ser ut är det samma som till 855?. Och har nån sett hur menyerna i boxen ser ut?
Postad 04 oktober 2010 - 17:25
Heartland
-
Heartland
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det nån som vet hur fjärkontrollen till boxen ser ut är det samma som till 855?. Och har nån sett hur menyerna i boxen ser ut?
Fick hem min box igår. Fjärrkontrollen är den gamla vanliga.. Menyerna ser bra ut, men är fruktansvärt långsamma om man jämför med icke-hd-boxar. (jämför mest med min pace 460 och det är som natt och dag när det gäller hastighet i menyerna.) Förhoppningsvis kommer det en mjukvaruuppdatering ganska så snart. Just nu tar det på tok för lång tid att bläddra bland sina inspelade program osv. (så segt att jag faktiskt funderar på att utnyttja min 14-dagars ångerrätt.) Om man kan leva med sega menyer är det faktiskt en helt okej box.
Postad 04 oktober 2010 - 18:16
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Fick hem min box igår. Fjärrkontrollen är den gamla vanliga.. Menyerna ser bra ut, men är fruktansvärt långsamma om man jämför med icke-hd-boxar. (jämför mest med min pace 460 och det är som natt och dag när det gäller hastighet i menyerna.) Förhoppningsvis kommer det en mjukvaruuppdatering ganska så snart. Just nu tar det på tok för lång tid att bläddra bland sina inspelade program osv. (så segt att jag faktiskt funderar på att utnyttja min 14-dagars ångerrätt.)
Om man kan leva med sega menyer är det faktiskt en helt okej box.
Du kan nog glömma att en mjukvara fixar dom slöa menyerna. Samma problem med 855 och typ alla andra "hitech-boxar". Säkert samma mjukvara och menyer som 855.. Själv har jag inga problem då jag kört med min tv som box innan och den var sjukt slö så jag är van..  Skulle varit kul om nån som haft en 855 innan kan kommentera om det är annorlunda och vad som isf är bättre/sämre. Denna ska ju ha en mindre HDD som borde vara både svalare och jobba tystare.
Postad 05 oktober 2010 - 11:25
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Hum.... då kanske jag får en 865 i alla falla. Hur ska jag kunna vänta nu! 
pratade med beställningsavdelningen i dag och dom sa att jag skulle få en 865a så då har den nog ersatt 855an. Kan lägga upp lite bilder när jag får den om det är av intresse.
Postad 05 oktober 2010 - 15:59
Heartland
-
Heartland
-
Rookie
-
4 inlägg
Du kan nog glömma att en mjukvara fixar dom slöa menyerna. Samma problem med 855 och typ alla andra "hitech-boxar". Säkert samma mjukvara och menyer som 855.. Själv har jag inga problem då jag kört med min tv som box innan och den var sjukt slö så jag är van.. 
Skulle varit kul om nån som haft en 855 innan kan kommentera om det är annorlunda och vad som isf är bättre/sämre. Denna ska ju ha en mindre HDD som borde vara både svalare och jobba tystare.
Bara för att man är van betyder ju inte att man måste acceptera det. Boxen kostar ju trots allt, till fullpris, som en hel htpc. Ang. ljudet så är den mer eller mindre knäpptyst, mycket tack vare 2,5" disken. Blir ganska så varm dock. Tyvärr för min del lutar det åt att jag skickar tillbaks den. Har använt boxen i ca 12h. Menyerna är fruktansvärt slöa. Har fått starta om 4 ggr. (sladden ut i ca 10 min. 3ggr pga "normala" hängningar och en gång för att ljudsignalen helt plötsligt försvann. Har 12 dagar kvar på ångerrätten, så jag ger den en chans till, men än så länge är jag inte nöjd med tanke på priset man betalar.
Postad 06 oktober 2010 - 10:57
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har precis lagt en beställning på ny HDbox (865:an enl kundsupport) från Viasat. Nu blir man ju lite nojjig när det är flera som tänker skicka tillbaka boxarna pga strul! Sega menyer och omstart flera ggr per dygn är man ju inte intresserad av. Boxen är ju inte direkt gratis...
Fler synpunkter från er som har boxen hade varit nice!
Postad 07 oktober 2010 - 04:00
Heartland
-
Heartland
-
Rookie
-
4 inlägg
Har precis lagt en beställning på ny HDbox (865:an enl kundsupport) från Viasat. Nu blir man ju lite nojjig när det är flera som tänker skicka tillbaka boxarna pga strul! Sega menyer och omstart flera ggr per dygn är man ju inte intresserad av. Boxen är ju inte direkt gratis...
Nu är det väl bara jag som har haft problem än så länge. Efter lite forskande verkar det som om en del av felet i min box ligger hos hårddisken som kom med. Verkar som om det var lite av ett måndagsex kanske. Tickande ljud från hårddiskar brukar inte vara ett gott tecken. Väntar på att en ny box ska komma med posten, håller tummarna för att det var det som ställde till problemen, annars är det inte mycket att hänga i julgranen. Har haft småproblem med hackande bild/artefakter på inspelade program också, detta hoppas jag också att det beror på en mindre lyckad hårddisk. Återkommer så fort jag fått hem nästa box
Postad 07 oktober 2010 - 13:44
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jajamen! Fick min idag. Tyvärr kan jag inte använda den förrän om en månad då vi har tillgång till huset som vi köpt.. :/
Linus: När du ändå är på tråden.. Har beställt abonnemang av er och fått grejerna idag, men som jag skrev så flyttar vi inte in förrän i november och paketet kommer alltså ligga orört bland flyttkartongerna tills jag ringer eran tekniker om en tid för installation. Jag har också fått fria månader och frågan är om min "tid" börjar när jag fått grejerna installerade och faktiskt använder dom eller från idag? Blev lovad av eran säljare att dom månaderna inte gäller förrän jag aktiverat kortet. Kan du bekräfta detta?
Skcika mig ett PM med någon form av personuppgift(Abonnentnummer eller personnummer) Samt vilket datum du vill att ditt abonnemang ska starta så ser jag till och ordna det. Inga problem. Mvh Linus Eriksson Viasat Har precis lagt en beställning på ny HDbox (865:an enl kundsupport) från Viasat. Nu blir man ju lite nojjig när det är flera som tänker skicka tillbaka boxarna pga strul! Sega menyer och omstart flera ggr per dygn är man ju inte intresserad av. Boxen är ju inte direkt gratis...
Vi har så vitt jag vet inga större problem med Pace 865 än någon av våra andra mottagare, men att avvakt lite och se vad andra tycker är aldrig en dum ideé. Mvh Linus Eriksson Viasat Du kan nog glömma att en mjukvara fixar dom slöa menyerna. Samma problem med 855 och typ alla andra "hitech-boxar". Säkert samma mjukvara och menyer som 855..
Det är inte samma mjukvara in denna mottagaren som i 855:an. Jag ipplever personligen att 865:an är betydligt snabbare i menyer, EPG, planner och så vidare. Ska bli intressant och se vad våra kunder tycker nu när den börjar nå ut till en bredare skara människor. Mvh Linus Eriksson Viasat
Postad 07 oktober 2010 - 14:16
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Hur är det med hårdisken i denna box, spinner den ned helt när man sätter boxen i standby?
Min 855´an spinner adrig ned HD´n helt vilket är irriterande och drar stöm ?
/N
Postad 07 oktober 2010 - 16:04
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hur är det med hårdisken i denna box, spinner den ned helt när man sätter boxen i standby? Min 855´an spinner adrig ned HD´n helt vilket är irriterande och drar stöm ?
/N
Är ganska säker på att inte denna hdd heller inte går ned helt vid standby. Dock så upplever jag att disken i sig är mycket tystare. Mvh Linus Eriksson Viasat
Postad 07 oktober 2010 - 16:59
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Då var boxen på plats. Fick den i går så jag har inte testat så mycket men hit tills så är jag ganska nöjd. Boxen är lite små seg men det är inget som stör. Upplever boxen som ganska tys visst hörs hårddisken när det är alldeles tyst. Och den slutar inte spinna när man ställer boxen i standby.
En sak som jag däremot stör mig ganska mycket på har inte med boxen att göra utan med satcr grejjerna att göra. Innan körde jag med en kabel direkt från parabolen till boxen så hade jag mellan 90-100% signal styrka men med kabeln kopplad till splittern som man får med satcr lnb så får jag bara 87-92% signal styrka. Ska det vara så?
Bild på boxen när den spelar upp från hårddisken heller ser på OnDemand
DSC_0006.JPG 2,13MB
28 Antal nerladdningar
Redigerat av 91robe, 28 april 2011 - 10:11.
Postad 09 oktober 2010 - 17:35
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Ser ju nice ut när den är inkopplad. Längtar till november då jag kan koppla in min..  Fick min andra box i veckan 250 eller vad den heter. Den var simpel, men duger till ändamålet. Kontrollen var iaf snyggare än den stora klumpen som finns tll 865an.
Postad 11 oktober 2010 - 10:40
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har nu fått boxen och kört igång.
1. Seg i menyerna (men inget argument till att inte köpa)
2. HD:n låter rätt mycket. Duktigt störande när man har tysta partier i något program.
3. Något annat enerverande knäppande ljud som inte kommer från HD:n. Har ingen aning om vad det kan vara.
4. Saknar klocka på fronten mer än vad jag trodde.
Blir till att skicka tillbaka denna.
För övrigt så hade Viasat glömt att aktivera min HD kanaler. Detta har ju givetvis inget med boxen att göra, men ack så störande att det alltid är något med Viasat. Det kan liksom inte bara funka på en gång...
Edit: Måste dock berömma Viasats support! Snabba svar och alltid hjälpsamma. Fick instruktioner om första åtgärd, med svar att om det inte hjälper så byter Viasat ut boxen. (Man blir ju lite mörkrädd när man läser i tråden om CD...)
Redigerat av Joey, 11 oktober 2010 - 11:20.
Postad 11 oktober 2010 - 18:50
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Har nu fått boxen och kört igång.
1. Seg i menyerna (men inget argument till att inte köpa) 2. HD:n låter rätt mycket. Duktigt störande när man har tysta partier i något program. 3. Något annat enerverande knäppande ljud som inte kommer från HD:n. Har ingen aning om vad det kan vara. 4. Saknar klocka på fronten mer än vad jag trodde.
Blir till att skicka tillbaka denna.
För övrigt så hade Viasat glömt att aktivera min HD kanaler. Detta har ju givetvis inget med boxen att göra, men ack så störande att det alltid är något med Viasat. Det kan liksom inte bara funka på en gång...
Edit: Måste dock berömma Viasats support! Snabba svar och alltid hjälpsamma. Fick instruktioner om första åtgärd, med svar att om det inte hjälper så byter Viasat ut boxen. (Man blir ju lite mörkrädd när man läser i tråden om CD...)
Har du haft en box med HDD innan? ALLA boxar med HDD låter "sjukt mycket" om man inte är van vid sådana. Har dock bara hört positivt om ljudet på denna. Klocka på fronten har jag inte haft på nån box. Dock så kommer jag sakna kanalsiffra på fronten.
Postad 12 oktober 2010 - 13:18
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Tycker personligen att 865:an låter mindre än dess föregångare(850 och 855). Om man tycker att ljudet från hårddisken är störande så går det att strypa en hel del av det ljudet genom att gå in och stänga av buffer funktionen i boxens meny.
Detta gör inte mottagaren helt ljudlös men det sänker volymen markant så kan vara värt att testa.
Mvh Linus Eriksson
Viasat
Postad 12 oktober 2010 - 14:48
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Min förra box var en med HD och den lät inte ett smack (trots att bufferten var satt till en timme). Detta är en funktion som jag använder mig av mycket och faktiskt en av anledningarna till att jag valde en box med HD. Jag skall ge boxen ett par dagar till för att se om ljudet minskar till en acceptabel nivå, annars blir det till att få den utbytt och hoppas på bättre tur med nästa.
Postad 14 oktober 2010 - 11:23
Heartland
-
Heartland
-
Rookie
-
4 inlägg
Efter lite mer testande har lite fler problem uppenbarat sig hos mig..
Vid inspelning (kvittar om det är HD eller SD) så blir det alltid hack/hopp i inspelningen.
Bildformatet har vid vissa tillfällen ändrats vid uppspelning, ungefär 10 sekunder i stöten.
EPG tar ca en halvtimme att få igång så att alla kanaler visas.
Ljudet försvinner ibland, antar att det har med hdmi'n att göra.
Fick en notis om att min ersättningsbox hade kommit igår, så det blir till att hämta den och se om felen upprepar sig på denna. Isåfall blir det två boxar som omedelbart går tillbaks.
Kan även tillägga att precis som i Megaman1's fall så hade viasat glömt att aktivera mina HD-kanaler.
Detta avhjälptes dock med ett kort samtal till supporten.
Och angående HD-boxar som låter... Klart att det alltid kommer att låta lite, men jag tycker faktiskt att denna boxen väsnas lite väl mycket för att vara en fläktlös 2,5"-historia. (ja, buffring avslagen)
Postad 14 oktober 2010 - 13:17
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Efter lite mer testande har lite fler problem uppenbarat sig hos mig..
Vid inspelning (kvittar om det är HD eller SD) så blir det alltid hack/hopp i inspelningen. Bildformatet har vid vissa tillfällen ändrats vid uppspelning, ungefär 10 sekunder i stöten.
EPG tar ca en halvtimme att få igång så att alla kanaler visas. Ljudet försvinner ibland, antar att det har med hdmi'n att göra. Fick en notis om att min ersättningsbox hade kommit igår, så det blir till att hämta den och se om felen upprepar sig på denna. Isåfall blir det två boxar som omedelbart går tillbaks.
Kan även tillägga att precis som i Megaman1's fall så hade viasat glömt att aktivera mina HD-kanaler. Detta avhjälptes dock med ett kort samtal till supporten.
Och angående HD-boxar som låter... Klart att det alltid kommer att låta lite, men jag tycker faktiskt att denna boxen väsnas lite väl mycket för att vara en fläktlös 2,5"-historia. (ja, buffring avslagen)
Det där med att inspelningarna hackar är en bugg i mjukvan enligt viasat. Och epgn tar en halvtimme att ladda beror nog inte på boxen. Fast 865an laddar epgn snabbar en 830 boxen som jag hade innan där kunde det ta 1-2 timmar innan allt var laddat.
Postad 15 oktober 2010 - 15:01
hydda63
-
hydda63
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej på er
jag fick min HD box Pace 865 den 8/10-10
Allt fungerar hitills dax Perfect
boxen tickar lite som en klocka
men den är absolut inte seg
Jag är toppen nöjd
hydda
Postad 17 oktober 2010 - 22:10
Unregisteredf590b9f5
-
Unregisteredf590b9f5
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hur är det med fjärrkontrollen till 865:an? Har boxen lika svårt att reagera på denna som den tidigare 850:n? (pga störningar från andra ljuskällor i rummet)
Postad 18 oktober 2010 - 08:06
Swe GeGe
-
Swe GeGe
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej på er jag fick min HD box Pace 865 den 8/10-10 Allt fungerar hitills dax Perfect boxen tickar lite som en klocka men den är absolut inte seg Jag är toppen nöjd
hydda
Tjena Har kört boxen ett antal veckor nu Fungerar bra.. Förutom at jag ej för 5.1 ljudet att funka när jag laddar ner play kanaler. Viasat har ej någe svar på detta problem , jag skall bara gilla läget ! Jag har väldigt liten förståelse att play programmen har en limiterad tid efter nedladdning ??? Ibland uppstår också ett skarpt "klick jlud"från boxen . GeGe
Redigerat av Swe GeGe, 18 oktober 2010 - 09:05.
Postad 18 oktober 2010 - 08:41
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Hur är det med fjärrkontrollen till 865:an? Har boxen lika svårt att reagera på denna som den tidigare 850:n? (pga störningar från andra ljuskällor i rummet)
Hade lite problem med att boxen inte reagerade på fjärrkontrollen när det var sol ute. Så jag fick ett sånt där klistermärke som Viasat skickar ut till 850 boxen. Blev ett rejält lyft när jag fick det.
Postad 18 oktober 2010 - 08:53
Unregisteredfa84d0f3
-
Unregisteredfa84d0f3
-
Rookie
-
2 inlägg
Sände tillbaka min gamla 850 jag fick i somras och fick den nya 865 i retur häromdagen. Främsta anledningen till bytet var att jag var så extremt trött på den tröga, ibland ickefungerande fjärren. Fick en ny fjärr i somras men självklart blev ju inte det bättre. Om jag förstått rätt så beror kruxet på att 850's IR-frekvens är samma som TV-apparaterna utstrålar(?). Är det månne likadant på 865?
865 lite snabbare och säkrare fjärrhantering men inte alls den stora skillnad jag hoppats på..undrar om man även på denna box måste ha "solglasögonen" som var ett måste på 850an?
I övrigt tycker jag den funkar bra, inga omstarter för min del, normalt hårddisk-ljud jämfört med 850 samt min gamla Canal Digital HD-box.
Viasat telefon support är riktigt bra tycker jag, inget tjafs om byte etc. Dock kvarstår grundproblemet för mig, den slöa styrningen via fjärren.
Anders
Postad 18 oktober 2010 - 09:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Sände tillbaka min gamla 850 jag fick i somras och fick den nya 865 i retur häromdagen. Främsta anledningen till bytet var att jag var så extremt trött på den tröga, ibland ickefungerande fjärren. Fick en ny fjärr i somras men självklart blev ju inte det bättre. Om jag förstått rätt så beror kruxet på att 850's IR-frekvens är samma som TV-apparaterna utstrålar(?). Är det månne likadant på 865? 865 lite snabbare och säkrare fjärrhantering men inte alls den stora skillnad jag hoppats på..undrar om man även på denna box måste ha "solglasögonen" som var ett måste på 850an? I övrigt tycker jag den funkar bra, inga omstarter för min del, normalt hårddisk-ljud jämfört med 850 samt min gamla Canal Digital HD-box. Viasat telefon support är riktigt bra tycker jag, inget tjafs om byte etc. Dock kvarstår grundproblemet för mig, den slöa styrningen via fjärren. Anders
Det är lika slött med en Harmony, så det är inte fjärren utan boxen som är slö. Även med Harmonyn måste man ha IR-filtret påklistrat på min 850. Visserligen beror en del av trögheten på att jag har fått sätta en rätt lång tidsfördröjning mellan kommandon för att boxen inte ska låsa sig.
Postad 18 oktober 2010 - 10:01
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Har du haft en box med HDD innan? ALLA boxar med HDD låter "sjukt mycket" om man inte är van vid sådana. Har dock bara hört positivt om ljudet på denna. Klocka på fronten har jag inte haft på nån box. Dock så kommer jag sakna kanalsiffra på fronten.
Det stämmer inte! Min Sagembox låter ingenting och min gamla Forcebox är också nästan ohörbar!
Postad 18 oktober 2010 - 10:21
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Sände tillbaka min gamla 850 jag fick i somras och fick den nya 865 i retur häromdagen. Främsta anledningen till bytet var att jag var så extremt trött på den tröga, ibland ickefungerande fjärren. Fick en ny fjärr i somras men självklart blev ju inte det bättre. Om jag förstått rätt så beror kruxet på att 850's IR-frekvens är samma som TV-apparaterna utstrålar(?). Är det månne likadant på 865? 865 lite snabbare och säkrare fjärrhantering men inte alls den stora skillnad jag hoppats på..undrar om man även på denna box måste ha "solglasögonen" som var ett måste på 850an?
Viasat telefon support är riktigt bra tycker jag, inget tjafs om byte etc. Dock kvarstår grundproblemet för mig, den slöa styrningen via fjärren. Anders
Skaffa solglasögon till din 865 blev stor skillnad på min när jag klistrade på det för i sensorn. Testade även jag med två fjärrkontroller men det blev inte bättre så då skickade dom en sån där klisterlapp. Måste även jag berömma viasats support dom har alltid varit trevliga och hjälpsamma när jag har haft problem.
Postad 18 oktober 2010 - 10:31
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Tjena Har kört boxen ett antal veckor nu Fungerar bra.. Förutom at jag ej för 5.1 ljudet att funka när jag laddar ner play kanaler. Viasat har ej någe svar på detta problem , jag skall bara gilla läget ! Jag har väldigt liten förståelse att play programmen har en limiterad tid efter nedladdning ???
Ibland uppstår också ett skarpt "klick jlud"från boxen .
GeGe
Jag har samma skarpa klickljud! Upplever även att ljudet från hårddisken blir högre efter detta klickljud.
Postad 18 oktober 2010 - 10:50
Swe GeGe
-
Swe GeGe
-
Rookie
-
4 inlägg
Hade lite problem med att boxen inte reagerade på fjärrkontrollen när det var sol ute. Så jag fick ett sånt där klistermärke som Viasat skickar ut till 850 boxen. Blev ett rejält lyft när jag fick det.
Klistermärke ? GeGe
Postad 18 oktober 2010 - 10:50
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Någon mer som upplevt att man inte kan få boxen till att hitta IP-adress till Viasat on demand? Funkar inte ens med kabel mellan moden (Xavi från Glocalnet) och boxen. Viasat säger bara att visa modem inte funkar! För att få detta till att fungera måste jag tydligen köpa till en router?!? Modemet skall ju vara ett kombinerat modem och router enl Glocalnet...?
Måste säga att trots att jag tidigare berömde Viasats kundsupport, så måste jag nog backa lite på den punkten. Det beror väldigt mycket på personen som svarar. Vissa är verkligen kanon, medans andra bara vill avsluta samtalet utan att man fått någon hjälp.
Postad 18 oktober 2010 - 10:52
Swe GeGe
-
Swe GeGe
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har samma skarpa klickljud! Upplever även att ljudet från hårddisken blir högre efter detta klickljud.
Funkar 5.1 ljudet för dig med play nerladding ? GeGe
Redigerat av Swe GeGe, 18 oktober 2010 - 10:52.
Postad 18 oktober 2010 - 10:59
Joey
-
Joey
-
Användare
-
-
130 inlägg
Funkar 5.1 ljudet för dig med play nerladding ? GeGe
Får ju ingen kontakt med moden/box, så kan inte uttala mig om det ännu. Sitter just nu i telefonkö till viasat. Uppe i 18 minuter nu :-(
Postad 18 oktober 2010 - 11:39
Unregisteredfa84d0f3
-
Unregisteredfa84d0f3
-
Rookie
-
2 inlägg
"Klistermärke ?
GeGe"
Ett runt, ca 25mm diameter, självhäftande klistermärke/solglasöga som filtrerar bort en del oönskad strålning/frekvensstörningar eller dyl...typ. Klistras framför IR-ögat på maskinen (och åxå om du har en remotelink, så då behöver du 2)
Vilken programvaruversion är den aktuella till 865an?
/Anders
Redigerat av Unregisteredfa84d0f3, 18 oktober 2010 - 11:41.
Postad 18 oktober 2010 - 12:08
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Vilken programvaruversion är den aktuella till 865an?
/Anders
Release Number 101
Postad 18 oktober 2010 - 12:53
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Någon mer som upplevt att man inte kan få boxen till att hitta IP-adress till Viasat on demand? Funkar inte ens med kabel mellan moden (Xavi från Glocalnet) och boxen. Viasat säger bara att visa modem inte funkar! För att få detta till att fungera måste jag tydligen köpa till en router?!? Modemet skall ju vara ett kombinerat modem och router enl Glocalnet...?
Måste säga att trots att jag tidigare berömde Viasats kundsupport, så måste jag nog backa lite på den punkten. Det beror väldigt mycket på personen som svarar. Vissa är verkligen kanon, medans andra bara vill avsluta samtalet utan att man fått någon hjälp.
Låter som ett Glocalnet/Xavi-problem. Hittade en massa om detta på deras hemsida, så läs där.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|