Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

N900 newbie...

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 October 2010 - 20:07

Catzelein
  • Catzelein
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kom nyss hem med en N900 utan att ha forskat så mycket kring den innan eftersom jag fastnade för den direkt i butiken. Nu funderar jag på om jag var lite för snabb i mitt beslut?

Har inte ork att läsa igenom hela den "officiella N900"-tråden här, utan hoppas på att få lite nybörjarhjälp ändå. Jag är inte programmeringskunnig och har heller inte haft Nokia på massor av år så jag vore tacksam för att få instruktioner på dagisnivå. Typ. Tack!

Första frågan. Hur i hel***e kan man sälja en telefon som man inte kan skicka/ta emot MMS med? Vad rekommenderar ni mig att ladda ner för att få igång det?

Andra frågan. Varför ser jag inte vem som ringt eller sms:at mig när jag låser upp knapplåset? Jag vill ha det överst så jag ser vad jag missat. Eller ska man öppna upp den på annat sätt än dra lilla knappen på kortsidan?

Tredje frågan. Vad behöver jag mer veta just nu för att klara av mitt vardagstelefonanvändande?

Postad 05 October 2010 - 21:14

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Kom nyss hem med en N900 utan att ha forskat så mycket kring den innan eftersom jag fastnade för den direkt i butiken. Nu funderar jag på om jag var lite för snabb i mitt beslut?

Har inte ork att läsa igenom hela den "officiella N900"-tråden här, utan hoppas på att få lite nybörjarhjälp ändå. Jag är inte programmeringskunnig och har heller inte haft Nokia på massor av år så jag vore tacksam för att få instruktioner på dagisnivå. Typ. Tack!

Första frågan. Hur i hel***e kan man sälja en telefon som man inte kan skicka/ta emot MMS med? Vad rekommenderar ni mig att ladda ner för att få igång det?

Andra frågan. Varför ser jag inte vem som ringt eller sms:at mig när jag låser upp knapplåset? Jag vill ha det överst så jag ser vad jag missat. Eller ska man öppna upp den på annat sätt än dra lilla knappen på kortsidan?

Tredje frågan. Vad behöver jag mer veta just nu för att klara av mitt vardagstelefonanvändande?

Hur kan man köpa en mobil utan mms om man behöver mms? Du kan anända fmms för det. blir bättre och bättre dag för dag. var länge sedan jag testade det.

när du har något missat så blinkar en lampa. när du sedan låst upp telefoen tryker du på den lilla menyn uppe till vänster. tycker det är klockrent om man har många olika händelser. Vet inte om det går att få det som startsida.

beror på hur ditt vardags anändande ser ut. Men kolla regelbundet på meegosweden.com och talk.maemo.org här får du förmodligen bättre och snabbare svar angånde din nya mini dator.

hoppas du kommer in i det.

Postad 05 October 2010 - 21:15

Eminem
  • Eminem
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

1. Ladda ner fMMS och ställ in det här efter rätt operatör.

2. Du måste trycka på den glödande ikonen längst upp till vänster för den infon.

3. Vad vill du göra med telefonen?

Postad 06 October 2010 - 07:33

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Jag följer http://www.nokian900applications.com/ för nya applikationstips.

Annars finns det en mängd trevliga användarprogram:
3G/2G/Dual Mode Selection Applet
AutoDisconnect
Bluezwitch
Calendar Home Widget
ConnectNow internet connection switch
Custom Operator Name Widget
DropN900
Flashlight
FM Radio Player
FM RDS Notify
fMMS
Hermes
Maenotify
Personal IP Address
Personal Photo Frame
Petrovich
Powatool
rdesktop
Recaller
Rootsh
Simple Brightness Applet
Simple FMTX desktop widget
SMSCON
StockThis
Swappolube Editor
Transmisson
Tweak Flash plugin version
Tweakr
VNCviewer
VPNc
VPNc-gui
Wi-Fi Signal Applet
WifiEye
Windows7 theme
Yaspot
Yellow Notes applet

Postad 06 October 2010 - 10:04

Catzelein
  • Catzelein
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hur kan man köpa en mobil utan mms om man behöver mms?

Haha, ja det kan man verkligen undra, jag kände mig mer blond än vanligt när jag upptäckte det. Men jag kunde inte drömma om att det fanns mobiler som INTE kunde göra detta. När jag gick tillbaka till butiken (Phone House) så trodde de inte på mig när jag sa att det inte gick att MMS:a. Sedan roade jag mig med att gå runt till några andra mobilbutiker och de trodde inte heller på mig, så...

Tack för tipsen än så länge, ska försöka ge mig på att få till det med fMMS snart. Jag kommer väl på mer saker jag vill ha mobben/minidatorn till såsmåningom, tänkte mera om det var någon som hade något kanonbra att veta så här i början.

Har hittat en hel del kul i OVI-butiken men blir ju lite besviken när det jag försöker ladda hem ger svaret konflikt med programpaket eller att det inte funkar med min enhet...

Redigerat av Catzelein, 06 October 2010 - 10:09.

Postad 06 October 2010 - 11:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du kan börja med att ta en backup.

Sen går du till programhanteraren..
De är där du ska ta hem spel och program.

Inte Ovi store.
Det ska ju såklart gå men där brukar de knappt finnas nå

I programhanteraren kan du aktivera flera kataloger.
Men du bör nog hålla dig till en som är aktiverad till en början..

Sen när du blivit varm i kläderna kan du aktivera de andra katalogerna.

Redigerat av moparman, 06 October 2010 - 11:14.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.