Någon har skapat ett konto på komplett.se med mitt personnr och mitt namn fast med en felstavning på efternamnet.
Det började med att tjejen kommer hem från jobbet och plockar upp mig för att vi ska köra upp till Dalarna. Då ser jag att jag fått en avi från posten på någonting som är beställt från komplett.se.
Eftersom vi ville komma iväg så tidigt som möjligt så tar jag med avin och ringer medans vi åker till Komplett.
Där får jag veta att någon skapat ett konto i mitt namn fast efternamnet var felstavat fast med mitt personnr. De har även fått godkänt att få delen fakturerad.
De på komplett kunde inte spärra mitt konto förrän jag gjort en polisanmälan, det tyckte jag var bullshit så de fick spärra det ändå. Sen fick jag ringa till Klarna faktureringsbolaget och förklara samma sak så de inte fakturerar mig. Sen ringde jag och gjorde en polisanmälan fast jag inte hade så mycket att gå på. Men tydligen så har de som beställt saken lyckats att hämta ut den från posten. Så jag ringde till utlämningsstället och de sa att han som hämtat paketet hade ett id med sig. Så jag ringde posten som kollade upp och de sa att mitt personnr och den som hade hämtat ut paketet inte stämde överens. Men de fick inte lämna ut det utan de får vänta tills polisen ringer dom. Men bara får att de hade felstavat namnet på komplett och hade ett sådan felstavat namn på id kortet så kunde de hämta ut paketet ändå fast utan rätt personnr.
Så hur lätt kan det vara att beställa något från komplett om man bara har ett liknande namn på ett stulet id eller liknande och någons annans personnr. För att sedan även kunna plocka ut det från posten för att namnet stämmer men inte personnr.
Jag kommer inte behöva betala något själv men man känner sig på något sätt kränkt av detta.
Behövde få skriva av mig lite.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?