Postad 26 October 2010 - 20:21
Ja det är väl dags nu, men lite nostalgisk blir man när man får se en sån där fin gul walkman, precis en sån som man fick ärva av farsan när han skaffade den blå väderskyddade varianten med dubbla lurutgångar!
Postad 27 October 2010 - 11:19
Åhh.. jag har fortfarande kvar en svart sony walkman med autoreverse och radio i kom jag på.. letade upp den och ett gammalt band och den fungerar fortfarande
Postad 27 October 2010 - 13:59
Nostalgi-tripp deluxe!
Åka skateboard med en walkman som dånade ut misfits i öronen på mig!
Ca 20 år sedan
Åka skateboard med en walkman som dånade ut misfits i öronen på mig!
Ca 20 år sedan
Postad 27 October 2010 - 16:25
Jag hade också en sån där guling men det var först när man börjat extrajobba så man hade råd att köpa en ..
Uppgraderade senare till en svart tunn sak i alu men den blev bucklig när en buss körde in i busskuren jag satt och väntade i. Hahaha!
Uppgraderade senare till en svart tunn sak i alu men den blev bucklig när en buss körde in i busskuren jag satt och väntade i. Hahaha!
Postad 27 October 2010 - 17:34
Hade också en jag fick i present när jag bodde i USA på åttitalet, den hade AM/FM radiodel också. Använde radion i den mest i USA, det räckte att man vred på tuningknappen ett litet snäpp, så hade man en ny radiostation. Stationerna låg tätt på FM-bandet over there.
Bandspelaren var också riktigt bra, särskilt om man hade spelat in på ett Nakamichi kasettdäck..
Bandspelaren var också riktigt bra, särskilt om man hade spelat in på ett Nakamichi kasettdäck..
Postad 27 October 2010 - 17:47
Man har ju lyckats avverka ett par walkman.... Kommer ihåg att det ganska snabbt kom billiga spelare från andra företag t.ex. Akai etc. Dock kunde inget mäta sig med walkman... Tur var väl det med tanke på hur mycket dom kostade.
Postad 27 October 2010 - 17:53
Jag hade en bärbar väska som innehöll batteridrivna högtalare, den kunde man koppla in med walkman och vips så man hade en mini bergsprängare
Postad 27 October 2010 - 19:21
Vilka minnen
Hade en massa olika modeller. Kom ihåg när jag köpte denna (fast i svart), då var man kung!
Hade en massa olika modeller. Kom ihåg när jag köpte denna (fast i svart), då var man kung!
Postad 27 October 2010 - 19:33
Aaaah, ljuva 80-tal. Jag minns det som igår. Inspelade kassettband med walkman och sonys guldöronsnäckor och man hade den på alldeles för ofta:)
Vilka minnen alltså.
Vilka minnen alltså.
Postad 27 October 2010 - 19:35
Jag hade den blå som dom visar i artikeln upp i högra hörnet
Fick knappt plats i fickan
Postad 28 October 2010 - 16:47
EN gul och en Svart.
Den gula har varit med om mycket det.
Den svarta var mest resesällskap till och från lumpen
Den gula har varit med om mycket det.
Den svarta var mest resesällskap till och från lumpen
Postad 12 November 2010 - 22:48
Ojoj, den gula hade jag. Var lite överoptimistisk så hade den med i den kommunala badet och dök med den :-).
Postad 15 November 2010 - 21:14
Jag fick aldrig någon Walkman!! För dyr tyckte mina föräldrar. Istället fick jag en enorm freestyle som skulle vara någon sorts billig kopia, minns att det stod på den med liten text typ "perfect for mountain climbing, skiing, parachuting etc etc ha ha ha! Man kunde bara spola framåt vilket jag aldrig kunde förstå för om man ville spola så var det ju tillbaka man ville för att få höra sin favorit låt en gång till. Minns att jag hade ett mr music band med cracy nights med kiss på och att jag hela tiden fick vända på bandet spola framåt vända tillbaka och kolla så att jag var rätt, jävligt irreterande ha ha Det var inte alltid bättre för.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?