Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung BD-C8200, Firmware 001006 - Fungerar inte.

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung BD-C8200 250GB (Blu-ray-spelare) 1 6,67 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 30 oktober 2010 - 14:09

Sjoch
  • Sjoch
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är det någon som upplever samma problem som jag? Jag har nämnligen bytt ut min mot en ny som har samma problem...

Efter uppdatering från firmware version 001003 (som levererades från samsung), till 001006 via Internet, så har det uppstått en rad problem.

Youtube - Ramen syns, men filmrutan förblir svart. Även svart ruta i helskärmsläge. Ljudet fungerar dock fortfarande.

Picasa - Ramen syns, likaså miniatyrer. Men bilderna i visningsfönstret blir heltokiga. Likaså för helskärmsläge.
Bakgrundsmusiken fungerar.

I den nya apparaten så fungerar det att titta på avi filer än så länge, men i första apparaten så kraschade hela video-fils-funktionen efter att jag snabbspolat framåt i en .VRO fil. Alla miniatyrer och fillistor fungerade men man kunde inte se några videofiler alls.

Bluray och DVD filmer fungerar till synes utan problem, likaså TV kanaler via CA modulen. Inspelning till hårddisken fungerar med undantag för felaktiga titlar vid timerinspelning. Uppspelning av inspelade program fungerar också.

De felaktiga titlarna beror nog på att inspelningen ibland startar 20:59:59 istället för 21:00:00 vilket medför att den sparar programnamnet på de program som är igång den sekunden. Sparas rätt namn så följer åäöÅÄÖ med, men ska man ändra namnet själv så finns inga åäö.

Dessutom har jag märkt att själva menysystemet ofta hamnar utanför själva tvbilden. Speciellt på Youtube där det även tycks ändra videoformat. Detta gäller även Picasa. Efter att man kört Youtube en gång så att de flimmrat till så blir även grundmenyn lite suddigare.

Noterade även att min BD-C8200 tror sig vara en BD-C8500 ... Mycket möjligt att de nu är samma firmware till dessa två men de borde ju stå rätt modell tycker jag?!

Återställningsalternativen som samsung pratar om fungerar kanske i sig, men åtgärdar inte problemet.
Menu, stoppknapp i 5 sekunder. Återställa Internet-TV, Rensa BD-Data, Formattera HDD, Starta om, Dra ur sladden i 30 minuter. .. Inget av dessa löser problemet.

Eftersom butik efter butik sålt slut på dom här dom senaste veckorna så undrar jag såklart om jag råkat ut för TVÅ st måndagsexemplar eller om det helt enkelt är senaste firmwaren som inte fungerar.

Bifogad fil(er)

Postad 02 november 2010 - 23:12

Sjoch
  • Sjoch
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hejsan.

Efter att ha pratat med Samsung några gånger till, som för övrigt inte har hört talas om detta problem överhuvudtaget från någon annan kund, så tror man att det kan ha vara fel på mitt internet.
Att samma fel dyker upp på 2 maskiner beror snarare på mig, och inte på deras firmware... Samsung säger att dom har testat detta och att firmwaren är felfri..

Något muttrande gjorde jag slag i saken och provade ett och annat.

Min BD-C8200 är ansluten till tvn via RCA (till Scart) under testet.

*Test 1*

Video Formatet som testas är 4:3 Letter Box, 576p/480p.
Direktkopplad Lan kabel mot internet.

Youtube:
-Meny fungerar inkl miniatyrer.
-Kommentarsvy, Endast svart video, Ljud fungerar.
-Fullskärmsläge, Endast svart video, Ljud fungerar.

Picasa:
-Kommentarsvy, Fungerar till en början.
-Fullskärmsläge, Fungerar till en början.

Efter att ha växlat några gånger mellan kommentarsvy och Fullskärmsläge slutar kommentarsvyn att visa en korrekt bild i visningsfönstret. Fullskärmsläge visar också en felaktig bild.
Felet uppstår oftast efter 7-10 foton.

HistoryX:
-Fungerar inkl miniatyrer.

GoogleMaps:
-Fungerar.

*Test 2*

Lan kabel via Router modell 1.

-I princip samma resultat som Test 1.

*Test 3*

Lan kabel mot Router modell 2.

-I princip samma resultat som Test 1.

*Test 4*
Video Formatet som testas är 16:9 Normal, 576p/480p.
Lan kabel via Router modell 2.

Youtube:
-Kommentarsvy, Endast svart video, Ljud fungerar.
-Fullskärmsläge, Endast svart video, Ljud fungerar.

Picasa:
-Kommentarsvy, Svart bild.
-Fullskärmsläge, Svart bild.

Slutsatsen blir att uppkopplingen fungerar både med och utan routrar.
Däremot verkar bildformatet påverka hur vissa appar fungerar?

Ett annat lustigt fenomen är att spelaren inte uppdaterar IP adressen själv när den får en ny anslutning. Den behåller gamla ip adressen tills man väljer "manuell" och sedan "auto" igen.

Hur som helst måste det finnas fler användare som har en BD-C8200 eller BD-C8500 som kan lämna en kommentar.

Postad 04 november 2010 - 20:46

Sjoch
  • Sjoch
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ett annat lustigt fenomen är att spelaren inte uppdaterar IP adressen själv när den får en ny anslutning. Den behåller gamla ip adressen tills man väljer "manuell" och sedan "auto" igen.

Samsung svarar: Apparaten har inte stöd för att själv uppdatera eller känna utav när den ansluts till nytt nätverk med eventuell ny ip adress.

Postad 20 december 2010 - 13:33

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
vad tycker du om den annars bild och ljud handhavande .kan man även spela in hd kanaler på hårddisken

Postad 06 januari 2011 - 13:38

Lasse620
  • Lasse620
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag hade precis samma problem, uppdatera till Fw 001007, det löste i a f mina problem

F,ö visar sig alla som BD-C8500, enda skillnaden är ju storleken på HDD:n

Redigerat av Lasse620, 06 januari 2011 - 13:40.

Postad 31 januari 2012 - 08:39

knaty
  • knaty
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

vad tycker du om den annars bild och ljud handhavande .kan man även spela in hd kanaler på hårddisken

HD sändningar går ej att spela in på HDD

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.