Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

OWNIT som leverantör av bredband & tv ?

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 november 2010 - 21:27

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0
Finns det någon vänlig själ här som har erfarenhet av OWNIT ?

Det finns funderingar i mitt bostadsområde att låta dem leverera bredband 100/100 via fiber, med option för iptv från canal digital samt ip-telefoni.

Känner ingen som haft med OWNIT att göra, och ställer därför frågan här.

Redigerat av Unregistered277056c3, 05 november 2010 - 21:28.

Postad 05 november 2010 - 21:59

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Jag känner en person som har Ownit som levrantör i sitt hus, den enda jag kan säga om det är att ja har inte hört honom klaga nångång, verkar som de är lite downtime, och bra kundtjänst att ha och göra med.

Postad 05 november 2010 - 22:35

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
har haft ownit i två år utan ett endaste problem! så dom är bra.

Postad 06 november 2010 - 13:27

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

har haft ownit i två år utan ett endaste problem! så dom är bra.

Hej!
har du lust får du gärna berätta lite mer om vad du har och vilka options de erbjuder, och naturligtvis gärna vad det kostar.

Tack!

Postad 08 november 2010 - 00:17

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Vi har Ownit som leverantör av bredbandet men är samtidigt lite speciella då vi driftar nätet själva i området. Dvs det är ett företagsabb vi har mot Ownit (med SLA) och inte ett "gruppavtal" (i sak så är det egentligen same same but different). Vilket gör att det är bara vi i IT-gruppen som Ownit behöver ha att göra med istället för alla boenden (för dom boenden ger det däremot fördelen av att dom kan ringa IT-gruppen även helger å kvällar samt få hembesök vilket få ISPer kan matcha =) sen arbetsmässigt är det inte särskilt mycket jobb när allting snurrar, i snitt kanske ett samtal i kvartalet och då handlar det ofta om inkopplingsuppgifter som den som flyttat inte lämnat åt den som flyttat in).

Både Ownit och Riksnet består av fd Bostreamfolk vilket även har smittat av sig (i positiv bemärkelse) på hur dom ser på det här med kunder och deras anpassningsmöjligheter.

I vår BRF börjar bredbandshistorien våren 2004 då nätet var klart och vi anslöt oss till Bostream, 1Gbit uplink och 100/100 med fasta ipn per lägenhet. Något år senare köpte Bredbandsbolaget upp Bostream men behöll deras K-Lan som produkt. När Bredbandsbolaget inför nästa avtalsperiod meddelade att dom lägger ner K-Lan såg vi oss om efter andra alternativ och valet föll på Ownit (i hård konkurrens med Riksnet).

Upplägget blev samma här, 1Gbit i uplink och då vi driftar själva behöll vi 100/100 och fasta ipn per lägenhet.

Jag tror eftersom Ownit har en positiv (för kunderna) företagskultur samt är en (i svenska mått mätt) mindre ISP så är dom också lättare att ha att göra med. Dvs för en jätte som tex Telia så är vi en piss i sjön medan för en mindre aktör som Ownit så är vi betydligt mer värdefulla. Vilket vi även fick erfara när vi hade lite strul i samband med bytet från Bostream (eller ja Bredbandsbolaget fast det var K-Lan) till Ownit och vår ursprungsidé om ny nättopologi inte fungerade (lång story kort - undvik produkter från Accton/Edge-Core =) och vi fick hjälp av tekniker från Ownit både helger och sena kvällar (hjälp i form av att dom var tvungna att konfa saker på sin ände när vi samtidigt konfade vår utrustning).

Nätmässigt är det samma koncept som Bostreams K-Lan, dvs stjärnnät med få hopp. Dvs BRFen (eller vad nu ert område är för något) är anslutet till en av Ownits distnoder. Distnoderna har sedan vägar till coren som i sin tur går till border och sen har man lämnat nätet.

En traceroute hemifrån mot ping.sunet.se ser tex ut enligt:

2 10ge-1-2-cr1.a1.sth.ownit.se (89.253.100.129) 0.515 ms
3 netnod-ix-ge-a-sth-4470.sunet.se (195.245.240.19) 0.725 ms
4 c2sth-ae3.sunet.se (130.242.82.194) 0.834 ms
5 t1tug-ae0-v1.sunet.se (130.242.83.38) 0.995 ms
6 ping.sunet.se (192.36.125.18) 0.867 ms

Så om jag skulle sätta betyg på Ownits bemötande av oss som kunder samt kvalite på leveransen så skulle det bli 10/10 (med disclaimer för att vi inte har tex iptv så jag vet inte hur just den fungerar).

Postad 08 november 2010 - 09:20

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0
Hade Ownit i 1½ år innan jag flyttade till hus, fungerade smärtfritt "twentyfour seven" om jag minns rätt.

Postad 08 november 2010 - 10:59

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0
Låter jäkligt positivt, men hade varit intressant också med synpunkter på deras iptv-lösning.

Tack för värdefull input!!!

Postad 24 november 2010 - 09:27

Daniel_Ownit Bredband
  • Daniel_Ownit Bredband
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, Daniel på Ownit Bredband.

Ser att det är några frågor kring oss på Ownit och svarar mer än gärna på de frågor ni har.

/Daniel

Postad 24 november 2010 - 09:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ownit är äckligt bra. Har 100Mbit åt bägge hållen för 95 spänn i månaden. Snabbt och mycket stabilt. Har inte haft en enda driftstörning på snart 2 år.

Postad 24 november 2010 - 10:16

Daniel_Ownit Bredband
  • Daniel_Ownit Bredband
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Trevligt att höra. Vi har nu släppt 10/10. Vi levererar detta enbart vid förfrågan eller enligt befintliga avtal. Vi håller även på att undersöka marknaden för att se om det finns underlag för hastigheter över 100/100.

Postad 24 november 2010 - 15:04

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Hej, Daniel på Ownit Bredband.

Ser att det är några frågor kring oss på Ownit och svarar mer än gärna på de frågor ni har.

/Daniel

Hej!

Kan du i någorlunda generella termer och nuffror berätta vad ni skulle kunna erbjuda en samfällighet bestående av ett 30-tal villor? Finns befintliga kabelrör och fungerande hf-distribution av analog/digital kabeltv från Canal Digital.

Tack!

Redigerat av Unregistered277056c3, 24 november 2010 - 15:05.

Postad 10 januari 2011 - 02:43

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Beror gissningsvis på vart i landet denna samfällighet befinner sig.

Förutom själva spridningsnätet så handlar det även om ifall det finns någon central punkt i området där den aktiva utrustningen kan placeras, samt om det redan finns kanalisation som man kan nyttja mellan byggnaderna etc.

Idag samarbetar Ownit med Canaldigital gällande IPTV och ATM Antenn gällande koaxbaserad kabeltv (både analog och digital (dvb-c)).

Postad 20 mars 2011 - 11:17

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Beror gissningsvis på vart i landet denna samfällighet befinner sig.

Förutom själva spridningsnätet så handlar det även om ifall det finns någon central punkt i området där den aktiva utrustningen kan placeras, samt om det redan finns kanalisation som man kan nyttja mellan byggnaderna etc.

Idag samarbetar Ownit med Canaldigital gällande IPTV och ATM Antenn gällande koaxbaserad kabeltv (både analog och digital (dvb-c)).

Vår samfällighet ska teckna avtal med Ownit om analog TV med 28 kanaler. Leverantör för TV-kanalerna blir ATM.

Det som bekymrar mig är att föreningen tror att de får fiber för TV fram till de enskilda fastigheterna, där det konverteras till analog TV.

Kan detta stämma, eller är det så att de får fiber för bredband och koax för TV?
Jag oroar mig för att någon fått någonting om bakfoten.

Det står nämligen i stämmoprotokollet att vi ska uppgradera befintligt kopparnät till fiber för analog TV.

Sedan är jag rätt så övertygad om att det mot en extrakostnad för fastighetsägaren går att sätta in DVB-C box för att få digital TV , men för mig känns det inte som en uppgradering om det fortfarande är koax för TV.

I dag har vi DVB-C med boxar och programkort som föreningen betalar (även om det finns några analoga kanaler med på köpet).

Postad 02 januari 2012 - 00:40

Handjob
  • Handjob
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vi håller på och upphandlar bredbandsoperatör till våra hushåll och jag känner igen din frågeställning,

Vi kommer att bygga ett fibernät (ftth) sätta en konverter i hallen med en RF modul och dra en kat 6 kabel in i vardagsrummet. Det innebär att vi kör bredbandstjänsterna på ena fibern och analog/digital tv på den andra fibern in i hushållet och skickar ut analog/digital tv i koaxen inne i respektive lägenhet samtidigt som vi kommer att få 5-6 olika IP tv bolag i bredbandsnätet.

Lycka till med OwnIt men läs avtalet ordentligt innan ni skriver på, I vår samfällighet kommer vi att välja en öppen lösning men en grundläggande tjänst till alla hushåll. Då kan alla hushåll kommunicera med styrelsen, betala räkningar, läsa e post och byta ut fasta telefonin till IP telefoni. De som vill kan köpa 10, 100, 200 eller 1000 mbps. Vi har träffat nästan alla på marknaden kända operatörer och fått intressanta förslag.

Postad 30 januari 2012 - 08:08

gages
  • gages
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Handjob, vilken operator lutar ert val mot?

Postad 24 februari 2012 - 07:11

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Nu har vår samfällighet installerat fiber från Ownit. Lösningen bygger mycket riktigt på två fibrer, en för TV (med RF-konverter till koax i fastigheterna) och en för bredband.

I koaxen finns en blandning av analoga TV-kanaler (28 stycken) samt MUXar för digital TV (DVB-C). Men det enda sättet att få tillgång till de 28 digitala kanalerna är att betala extra avgifter till Ownit. Dessutom kräver det boxar som godkänts av Ownit.

Jag vill varna för att okritiskt acceptera Ownits marknadsföring.

Ownit har lovat en bättre analog TV-bild än den digitala bilden från Boxer. Jag har ifrågasatt det löftet i ett års tid, men sakliga argument från min sida har bara viftats bort som nonsens från Ownits sida.

Nu står vi med facit i handen. Många fastighetsägare klagar över att den analoga bilden är sämre än både Boxer och Tele2, som vi haft tidigare. Det verkar som även de fastighetsägare som aktivt verkat för att driva genom denna lösning börjar ångra sig.

Ownits svar är att mot extra avgifter få tillgång till det digitala utbudet. Detta för att få acceptabel TV-bild. Det här är ju inte kostnader som föreningen räknat med från början. Dessutom finns vare sig TV4 HD, TV3 HD eller Kanal5 HD tillgängligt över huvud taget.

Det allra största problemet är att jag inte ser någon väg ut ur den situation vi satt oss i. Det gamla nätet är ju rivet, och vi sitter i rävsaxen.

Postad 24 februari 2012 - 09:35

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Ownit har lovat en bättre analog TV-bild än den digitala bilden från Boxer. Jag har ifrågasatt det löftet i ett års tid, men sakliga argument från min sida har bara viftats bort som nonsens från Ownits sida.

Finns det ens en teoretisk möjlighet att få en analog kabel-TV-bild lika bra som en digital marksänd bild? Och då menar jag med en modern, ej tjock, TV och fullgod signalstyrka på Boxersignalen.

Postad 24 februari 2012 - 12:26

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Finns det ens en teoretisk möjlighet att få en analog kabel-TV-bild lika bra som en digital marksänd bild? Och då menar jag med en modern, ej tjock, TV och fullgod signalstyrka på Boxersignalen.

Teoretiskt tror jag att den möjligheten finns om man skulle sända TV-signalen anamorft. I praktiken är svaret nej. Detta gäller breda bilder.
SVT förbjuder kabeloperatörer att skicka analog signal anamorft eftersom den inte skulle fungera tillfredställande med gamla "tjock-TV".
När det gäller 4:3-formatet tror jag inte att det är någon större skillnad.

Postad 04 mars 2012 - 19:47

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Teoretiskt har en analog bild bättre bild än digitala, tyvärr så har 99% aldrig upplevt det i svenska hushåll med anledning av dåliga distributionskanaler osv.

Men kort sagt så kan aldrig en DVB signal nå högre än ett visst SNR värde, dvs Signal To Noise Ratio, om jag inte minns fel ligger taket på 45dB, med analoga däremot kan du få högre SNR, allt beroende på hur den tekniska mottagningen ser ut.

Då man sände analoga kanalerna över satellit kunde man få bättre bild än vad digitala ger idag, men då krävdes en 4-5 meters parabol för att kliva över 45dB SNR tröskeln, skuggreflexer och annat var ju dock förknippat med dålig mottagning över marknätet, över satellit hade man inte dessa problem, det gällde bara att desto större parabol desto bättre bild fick man, det fanns inget tak på SNR med analogt.

Att digitala distributionssätt kom var pga kostnadsskäl, bolagen kunde effektivisera och man kunde sälja billiga boxar, man kan klämma in flertalet kanaler på samma satellit transponder, på analoga tiden var en kanal synonymt med en transponder för den tog upp all bandbredd i transpondern.

Redigerat av BGPv4, 04 mars 2012 - 19:51.

Postad 04 mars 2012 - 19:56

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Nu har vår samfällighet installerat fiber från Ownit. Lösningen bygger mycket riktigt på två fibrer, en för TV (med RF-konverter till koax i fastigheterna) och en för bredband.

I koaxen finns en blandning av analoga TV-kanaler (28 stycken) samt MUXar för digital TV (DVB-C). Men det enda sättet att få tillgång till de 28 digitala kanalerna är att betala extra avgifter till Ownit. Dessutom kräver det boxar som godkänts av Ownit.

Jag vill varna för att okritiskt acceptera Ownits marknadsföring.

Ownits svar är att mot extra avgifter få tillgång till det digitala utbudet. Detta för att få acceptabel TV-bild. Det här är ju inte kostnader som föreningen räknat med från början. Dessutom finns vare sig TV4 HD, TV3 HD eller Kanal5 HD tillgängligt över huvud taget.

Omotiverad kritik mot Ownit tycker jag, det är väl typiskt en kund som du bara spyr galla så fort något inte fungerar mot en leverantör som inte har ansvaret för vissa tjänster, det är bara JAG OCH JAG OCH JAG SKA HA SKA HA SKA HA.....

Ownit säljer endast access till internet, analog TV säljer dom inte överhuvudtaget, digital TVn kommer från Canal Digital, har du problem med kvaliten på TV-kanalerna ska du vända dig till Canal Digital.

Att inte Kanal5HD finns med eller dom andra HD kanalerna som du nämnt är ju inte Ownits fel utan Canal Digitals problem, förmodligen har dom inte tecknat avtal gällande detta, det är inte bara sända ut kanaler utan avtal till alla kunder som du verkar tro det är.

Ownit ger kunderna endast access till Canal Digitals IPTV och har ingen som helst påverkan på bildkvaliten, det är Canal Digital som du ska klaga hos.

Analoga TVn vet jag inte var du får från, vänd dig till er lokala TV leverantör som satt upp det analoga systemet i området istället, Ownit har inte med det att göra.

Redigerat av BGPv4, 04 mars 2012 - 20:03.

Postad 05 mars 2012 - 18:18

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Nu undrar jag om du vet vad du talar om?

Till att börja med är de flesta TVsändningar i dag i bredbild. Om man t.ex. sänder 16:9 så kommer den i en analog sändning att skickas i letter-box format och vertikala upplösningen blir 432 linjer, jämfört med 576 linjer i digital sändning. Då har SNR ingen betydelse.

När du sedan skriver att Ownit inte säljer analog TV så tror jag visserligen att du har delvis rätt. Jag har inte sett avtalen eftersom Ownit förbjuder styrelsen att delge fastighetsägarna innehållet i avtalen.

Föreningen hade valet mellan digital TV från Canal Digital (IPTV) eller analog TV från ATM media AB. Jag har själv hört en säljare från Ownit berätta att analog TV från ATM ger bättre bild än Boxer. Samma säljare har också i mail påstått samma sak. Föreningens kalkyl bygger dessutom på det faktum att majoriteten av fastighetsägarna inte skulle behöva boxar och programkort. Nu ser det trots allt ut som om vi måste skaffa boxar och betala för programkort.

Sedan är det så att Ownit äger ATM Media AB som levererar analog TV i vårt nät (även om det är ett separat bolag), så när du påstår att Ownit inte har med det att göra förstår jag inte riktigt vad du menar.

Postad 06 mars 2012 - 17:52

gulo_
  • gulo_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Goeran - Jag har skickat ett PM till dig . Önskar få några frågor besvarade då Ownit är en av några förslag min samfällighet titta på.

Redigerat av gulo_, 06 mars 2012 - 17:52.

Postad 06 mars 2012 - 20:17

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Goeran - Jag har skickat ett PM till dig . Önskar få några frågor besvarade då Ownit är en av några förslag min samfällighet titta på.

Jag såg PMet. Jag svarar via PM i morgon.

Postad 17 juli 2012 - 16:37

sweadde
  • sweadde
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har Ownit i vår förening.

Som Internetleverantör fungerar Ownit helt klockrent, grymt snabb support som jag dessutom egentligen inte behövt använda eftersom det fungerar så bra.

Problemt är dock TV-lösningen. Det ingår i vår förening grundutudet via Canal Digital. Den box som man då har fått är helt fruktansvärd, S-Video ut, via converter och så kan man enbart koppla SCART i sin TV. Bildkvaliten på kanalerna som ingår är väldigt dålig. PInsamt att man inte åt sina kunder förhandlat fram något bättre som "ingår" via Canal Digital.

Man har dock att välja på Canal Digital eller Viasat och kan teckna extra abbonnemang med dessa för att få en vettig TV-lösning. Båda erbjuder relativt många kanaler, även i HD-kvalite. Bra där. Tyvärr erbjuder ingen av dessa inspelningsbara boxar i dagsläget, något som jag också anser vara under all kritik eftersom vi vill ha en sådan box.

Förhoppningsvis kommer snart inspelninsbara boxar hos de leverantörer man har möjlighet att ha via Ownit. DÅ, men först då, kommer de ha en grym tjänst att erbjuda. Idag är den bara OK.

Postad 30 juli 2012 - 16:03

gages
  • gages
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vi får Ownit i vår bostadsrättsförening nästa månad och då lämnar vi ComHem. I smaband med ComHem abonnemanget hade jag en grym inspelningsbar Humax digitalbox med dubbla tuners och inbyggd HD. Den fungerar inte i Ownit/ATm-s nät. Den enda substitutet de kan erbjuda är en Dilog 660 box med lös HD och dubbla tuners. Är någon som har kommit på en bättre lösning?

Postad 27 januari 2013 - 12:01

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Min hyresvärd (läs brf) uppgraderade i veckan från 100/100 till 1 Gbit/s.
En mätning med Bredbandskollen ger följande, som får anses som godkänt?

Bifogad fil  Hastighet 24 jan 2013 0700.PNG   86,81K   20 Antal nerladdningar

Fibern går till switcharna i källarutrymmet och därifrån är det kopparkabel. Jag bor 9 tr upp.

Redigerat av Core2, 27 januari 2013 - 12:02.

Postad 19 augusti 2013 - 22:43

zelari
  • zelari
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Bumpar denna tråd då vi får Ownit som leverantör från kommande månadsskifte.

Det såg ju fantastiskt ut på pappret med gigabit osv...

Tv-lösningen är ju dock ett skämt.
Att inte erbjuda inspelningsbara boxar med dubbla tuners 2013 är ett skämt.
Har inte kollat på tv i realtid i flera år nu (via telia och comhem).

Både Viasat och Canal Digital (som erbjuds via Ownit) hänvisar till deras Play-tjänster.
Dessa är dock långt från kompletta i programutbudet, i synnerhet i HD..

Någon som har någon ny info om Ownit och TV?

Är det nya boxar på g? (hittade info om att dom var runt hörnet i en mer än två år gammal tråd!!??)

Finns det några andra lösningar eller boxar för att komma runt problemet?

/mattis

Postad 20 augusti 2013 - 02:30

gages
  • gages
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har haft Ownit i över ett år och allting fungerar utan problem. Deras support är suverän, bredbandet (100 MB) har aldrig krånglat. På digitalbox sidan fick jag nöja mig med en Dilog DC260HD som har fungerat bra. Hårddiskar är billiga idag, så jag anslöt en extern. http://www.connecttv...245&submenu=248

Postad 25 augusti 2013 - 19:59

zelari
  • zelari
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har haft Ownit i över ett år och allting fungerar utan problem. Deras support är suverän, bredbandet (100 MB) har aldrig krånglat. På digitalbox sidan fick jag nöja mig med en Dilog DC260HD som har fungerat bra. Hårddiskar är billiga idag, så jag anslöt en extern. http://www.connecttv...245&submenu=248

Ok.

Så denna boxen funkar med alla IP-Tv-leverantörer?
På våran adress erbjuds endast Viasat och Canal Digital.

/m

Postad 26 augusti 2013 - 02:20

gages
  • gages
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ownit levererar i vårt gamla kabel-tvnät (f.d. Comhem) 16 digitala kanaler. Där använder jag boxen. Dessutom har vi bredbandsnätet som är nytt där Canal Digital och Viasat kan beställas. Dessa har jag inte bryt mig om.
Läs mer här: http://solangen.owni.../bredband2.html

Postad 17 april 2014 - 21:09

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Ett år med 1 Gbit/s och nu visar Bredbandskollen stadigt på drygt 930 Mbit/s och som mest 941.44 Mbit/s, vilket jag mätte i morse.

Bifogad fil  20140417 0700 941-962 Mbit.jpg   38,31K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Core2, 17 april 2014 - 21:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.