Håller på att konfigurera upp min nya Mini som Media Center med
- EyeTV software
- EyeTV HD för mina Canal Digital kanaler
- EyeTV Diversity för Boxer (i princip för TV 6, som jo inte ingår i Canal Digital utbudet)
- Plex för att hantera den traditionella Media Center delen med musik, bilder och film
- Harmony One till att kontrollera det hela.
Ser sjukt mycket fram emot att slänga ut Windows 7 burken, och köra all TV tittande genom Minin istället...
Men jag har en (för mig) väldigt allvarlig issue:
EyeTV verkar inte klara av att avkoda flertalet av de HD kanaler som Canal Digital erbjuder. T.ex, så fungerar varken Discovery, Eurosport eller TV4 HD
Däremot så fungerar MTVN, Nat Geo Wild och SVT HD.
Det gemensamma för alla kanaler som EJ fungerar är att deras transponder sänder med en symbol rate på 30.000, medan de som fungerar sänder med lägre Symbol Rate (25 eller 28k).
Jag testade innan jag köpte minin, att köra på Macbooken, med mina gamla FireDTV kort, och det var samma fel där, så vi kan nog utesluta EyeTV SAT hardwaren som felårsak. Supporten på Elgato sa då att det skulle funka med deras egen hardware, men 3000 kr fattigare (bara för de 2 nya tuners), sitter jag fortfarande här utan HD kanaler
Min fråga här, är väl egentligen om det finns någon som har Canal Digitals HD kanaler fungerande i sin Mac med EyeTV.
Jag har ett support case hos Elgato (som jo gör EyeTV, men det går seeeeeegt att få hjälp därifrån.
Alla kanaler som krånglar är:
- TV4 HD
- Animal PLanet HD
- History Channel HD
- Discovery HD Europe (Discovery Showcase HD)
- EuroSport HDBBC HD
- ESPN America HD
- National Geographic HD UK
- Rush HD
- Silver HD
Redigerat av Lindhardsen, 09 November 2010 - 20:54.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Tv på datorn!
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?