Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

EyeTV SAT och Canal Digital HD, funkar ej?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Elgato EyeTV Sat (1SA108101000) (TV-kort) 2 4.5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 09 November 2010 - 20:53

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Hej!

Håller på att konfigurera upp min nya Mini som Media Center med
  • EyeTV software
  • EyeTV HD för mina Canal Digital kanaler
  • EyeTV Diversity för Boxer (i princip för TV 6, som jo inte ingår i Canal Digital utbudet)
  • Plex för att hantera den traditionella Media Center delen med musik, bilder och film
  • Harmony One till att kontrollera det hela.

Ser sjukt mycket fram emot att slänga ut Windows 7 burken, och köra all TV tittande genom Minin istället...

Men jag har en (för mig) väldigt allvarlig issue:
EyeTV verkar inte klara av att avkoda flertalet av de HD kanaler som Canal Digital erbjuder. T.ex, så fungerar varken Discovery, Eurosport eller TV4 HD :(
Däremot så fungerar MTVN, Nat Geo Wild och SVT HD.

Det gemensamma för alla kanaler som EJ fungerar är att deras transponder sänder med en symbol rate på 30.000, medan de som fungerar sänder med lägre Symbol Rate (25 eller 28k).

Jag testade innan jag köpte minin, att köra på Macbooken, med mina gamla FireDTV kort, och det var samma fel där, så vi kan nog utesluta EyeTV SAT hardwaren som felårsak. Supporten på Elgato sa då att det skulle funka med deras egen hardware, men 3000 kr fattigare (bara för de 2 nya tuners), sitter jag fortfarande här utan HD kanaler :rolleyes:

Min fråga här, är väl egentligen om det finns någon som har Canal Digitals HD kanaler fungerande i sin Mac med EyeTV.
Jag har ett support case hos Elgato (som jo gör EyeTV, men det går seeeeeegt att få hjälp därifrån.

Alla kanaler som krånglar är:
  • TV4 HD
  • Animal PLanet HD
  • History Channel HD
  • Discovery HD Europe (Discovery Showcase HD)
  • EuroSport HDBBC HD
  • ESPN America HD
  • National Geographic HD UK
  • Rush HD
  • Silver HD

Redigerat av Lindhardsen, 09 November 2010 - 20:54.

Postad 03 February 2011 - 23:20

martin991
  • martin991
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hej!

Håller på att konfigurera upp min nya Mini som Media Center med

• EyeTV software
  • EyeTV HD för mina Canal Digital kanaler
  • EyeTV Diversity för Boxer (i princip för TV 6, som jo inte ingår i Canal Digital utbudet)
  • Plex för att hantera den traditionella Media Center delen med musik, bilder och film
  • Harmony One till att kontrollera det hela.

Ser sjukt mycket fram emot att slänga ut Windows 7 burken, och köra all TV tittande genom Minin istället...

Men jag har en (för mig) väldigt allvarlig issue:
EyeTV verkar inte klara av att avkoda flertalet av de HD kanaler som Canal Digital erbjuder. T.ex, så fungerar varken Discovery, Eurosport eller TV4 HD :)
Däremot så fungerar MTVN, Nat Geo Wild och SVT HD.

Det gemensamma för alla kanaler som EJ fungerar är att deras transponder sänder med en symbol rate på 30.000, medan de som fungerar sänder med lägre Symbol Rate (25 eller 28k).

Jag testade innan jag köpte minin, att köra på Macbooken, med mina gamla FireDTV kort, och det var samma fel där, så vi kan nog utesluta EyeTV SAT hardwaren som felårsak. Supporten på Elgato sa då att det skulle funka med deras egen hardware, men 3000 kr fattigare (bara för de 2 nya tuners), sitter jag fortfarande här utan HD kanaler :)

Min fråga här, är väl egentligen om det finns någon som har Canal Digitals HD kanaler fungerande i sin Mac med EyeTV.
Jag har ett support case hos Elgato (som jo gör EyeTV, men det går seeeeeegt att få hjälp därifrån.

Alla kanaler som krånglar är:
  • TV4 HD
  • Animal PLanet HD
  • History Channel HD
  • Discovery HD Europe (Discovery Showcase HD)
  • EuroSport HDBBC HD
  • ESPN America HD
  • National Geographic HD UK
  • Rush HD
  • Silver HD

Jag är mycket intresserad av att få svar på samma frågor som TS. Jag ska byta ut min gamla boxer box och tänkte kör precis på samma lösning som TS.

Postad 25 February 2011 - 17:57

martin991
  • martin991
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Ingen som vet? Vill inte köpa grejorna och sen fungerar de ej!!!

Postad 05 March 2011 - 16:17

rouzbeh
  • rouzbeh
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, Elgato verkar ha grymt mycket problem med sina drivrutiner.
Jag använder en äldre drivrutin och det är den enda som funkat för mig och jag får in alla kanaler.
Den drivrutin jag använder är version 1040018.
Alla CD kanaler fungerar med denna drivrutin.

Postad 19 March 2011 - 19:53

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

• 1104 inlägg
  • 0
Har också problem med HD. Har precis installerat min EyeTV Sat och det funkar helt ok, förutom HD-kanalerna. Eftersom jag var tvungen att byta programkort för att få detta att funka så fick jag ett par veckor med tillgång till hela CD:s utbud, så jag har kunnat testa alla kanaler de sänder.

Datorn är en Macbook från 2008 kopplad till en fullhd-projektor. Kanske är det som är problemet?!? Någon som fått HD att funka? Har en ny Thinkpad med i5-processor jag kan testa med också. Kanske ska försöka med Windows Media Center. Thor fanns inte med i satellitlistan när jag testade senast, så det blev genast för jobbigt.

Postad 20 March 2011 - 00:15

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

• 1104 inlägg
  • 0
Vet inte varför det funkade kass förut, men nästan hela kvällen har det funkat bra. Någon gång ibland har det hackat då har det räckt att pausa en stund sen lirar det igen. Bra att SVT och TV4 bränner in undertexter eftersom EyeTV-programvaran är usel på just textning. Men annars är jag väldigt nöjd.

Ska bara få till automatisk konvertering och kopiering till Itunes efter varje inspelning, för att sedan radera originalet. Hoppas att det går att ordna med Applescript. Blir perfekt att spela in en massa barnprogram automatiskt så att ungarnas Ipods och Apple TV:n fylls på.

Postad 28 August 2011 - 15:09

Unregistered43615a6f
  • Unregistered43615a6f
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hakar på denna tråd då jag också fastnat för den mycket trevliga kombinationen a Mac mini (2011 i5 2,5GHz), EyeTV -Sat och CanalDigitals Familjepaket med deras stora HD utbud.

Jag har dock ganska stora bekymmer relaterade till vad ni nämner ovan, jag får dock inte in någon krypterad kanal..:-(

* Har justerat in parabolen och sökt reda på alla kanaler på Thor, upplever att det mesta finns med i listan, 700+ kanaler totalt. Kör EyeTV 3.5.3
* Strong Canal digital approved CONAX modul
* När man startar upp EyeTV hittas CAM kortet, den kör igenom de tre stegen utan problem, men sedan är alla kanaler fortfarande krypterade.
* CA modulen dyker upp i EyeTV menyn, och vad jag bedömer finns där även info om mitt programkort.

Har ni råkat ur för något liknande? Måste man ha ett speciellt programkort för att det ska fungera med CA modul? Programkortet jag har fungerar i övrigt felfritt med CD:s egen HD mottagare.

Tacksam för svar...

Postad 12 September 2011 - 20:46

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Hej Dieseldanne!

Problemen du beskriver är exakt samma som jag hade från början.
Det här handlar om att EyeTV verkligen bara är kompatibel med vissa CA moduler och specifika firmware versioner av dessa.
Jag har testat 5 olika (tror jag det blev till slut), och enbart denna funkar för mig:
TechniCrypt CX
Den versionen jag har, har artikel nummer: 0002/4536

Och även med denna för jag ändå problem då och då:
Det händer ungefär 1 gång varje kväll att vi får "No signal", och jag får starta om EyeTV för att det skal fungera.
Så idag har jag beställd den nya HD boxen från Canal Digital. Skall bli intressant att som om CD äntligen har fått till det, och nu kan erbjuda något som är stabilare än de olika HTPC lösningar jag kört de senaste 5 åren...

Postad 12 December 2011 - 09:57

nildav
  • nildav
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej, Elgato verkar ha grymt mycket problem med sina drivrutiner.
Jag använder en äldre drivrutin och det är den enda som funkat för mig och jag får in alla kanaler.
Den drivrutin jag använder är version 1040018.
Alla CD kanaler fungerar med denna drivrutin.

Hej Rouzbeh

Har exakt samma problem med HD kanaler på symbolrate 30 000 med Eyetv och Firedtv. Var fick du tag på den drivrutinen som funkar?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.