Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 47 LD450 , Första Veckan

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 november 2010 - 09:48

ericsundell2
  • ericsundell2
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Tja

Tänkte bara ge min input angående LD 450 då jag köpte den för ca 1 vecka sen och har testat allt från HD film 720p,1080p från Data via supra HDMI kabel samt spelat både via data och ps3.

* Jag ställde om bilden med picture wizard , sen ändrade jag lite genom ps3:an för att få de så att grått inte syns när det ska vara svart etc. En bra bild i mina ögon så jag är nöjd. Inte allt på max. B)

SPEL
Efter har spelat God of war 3 samt Black Ops sing/muti så ger tvn en bra skärpa , man ser vad som händer i snabba scener , det är bra färger och flyter på fint. Litet minus är juh svärta som inte är som på riktigt fina plasmor typ panasonic modellerna ala 2010. Men för övrigt så är jag jätte nöjd med färgerna och att de flyter på lika bra som på min lcd data skärm (22" Samsung 2008 års vinnare Gaming skärm, M3).

47 " känns stort , polaren sitter på en 50 " plasma samsung och jag ser i princip ingen skillnad , det känns inte som att de är någon och split screen zombie mode (black ops) fungerar utmärkt när man sitter allt från 3-4m ifrån.

Så överlag är det en jätte bra tv för just tv/data spel.

FILM

Har testat Blue Planet 1080p , Life samt lite blandad filmer som Avatar,Star Trek men även Simpson , Naruto och lite annan anime etc för kolla hur de ligger med färg. Nu är jag ingen super tv nörd alls , aldrig varit men full hd filmerna flyter på ritkigt bra och är riktigt fina. Finns inget jag kan klaga på , skärpan är bra och färgen lika så. Det jag märkte på lite blandad modeller på Media Markt (LCD och plasmor t.ex Pk550 och samsung modeller) var att skärpan inte var lika bra. De såg suddigt ut ibland och lite utsmetat. Men på LD450 finns det inget sådant alls.

Vanliga tv sändningar ser bra ut , mycket bättre än den gamla tjock tvn och det är väldigt lätt att ställa in kanaler samt navigera sig runt i menyerna.

ÖVRIGT

Har inte testat USB , man kan hacka den har jag sett via forumet men de har jag inte testat. 100 % pixelgarati och 2 år vanlig till ett pris på 5990:- gör att jag är jätte nöjd med mitt val. Då jag är extremt rädd för inbränningar blev de en LCD efter 3 månader av letande , lusläsningar på forum och tittande i olika affärer. Jag kan inte allt om tvs eller så men har lärt mig lite under de senaste månaderna och på jobbet har vi plasmor som alla har extremt inbrända menyer från olika kanaler samt tablåer (detta är 2009-2010 års modeller).

Den reflekterar ljus från den blanka kanten samt lite från skärmen så är man super kräsen vad som gäller refektioner bör man nog titta någon annanstans , men annars så är designen fin och slät och passar jätte bra i ett modernt hem.

En HDMI kontakt bakom och en på sidan funkar bra , dock hade kanske inte ytterliggare en till skadat men man kan inte få allt för 6k.

Tyvärr har den ingen picture in picture så är de ett måste får du helt enkelt hitta en tv som har detta. ;)

Totalt: 8/10
+ Skärpa , Färg , Design
+ Gaming/Full hd skärm
+ inga inbränningar
- Mer HDMI portar
- Reflektioner
- Svärta

Funderar ni köpa en ny tv så fråga gärna på om det är något eller dra iväg ett pm.

*stavfel kan förekomma :)

Mvh
Eric

Postad 21 november 2010 - 14:16

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Har också en LD450 (37) och jag instämmer helt och fullo, mycket trevlig (särskilt för priset 3990) och den enda ackilleshälen är svärtan som kunde vara bättre. Inte drabbats av några reflektioner, men det beror nog på placeringen, det är pianolackfinish trots allt. Jag tycker dock nu att jag hittat en ganska bra nivå genom att maxa bakgrundsbelysningen och hålla ljusstyrkan på hälften vilket känns lite ologiskt. Lite irriterande att UPP-knappen på originalfjärren sätter igång min DVD-spelare, men det tror jag är ett väldigt sammanträffande.

Postad 21 november 2010 - 17:25

ericsundell2
  • ericsundell2
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Det med uppknappen tror jag bara är något konstigt , aldrig hört nått sådant förut. :)

Jo precis , att den reflekterar lite , men inte så farligt. Men hatar man sånt så måste man juh köpa nån som inte reflekterar alls.

Näh , riktigt nöjd är jag med den faktist.

//Eric

Postad 24 november 2010 - 18:16

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Upptäckt ett något irriterande fenomen, något elektriskt relä (?) på baksidan brummar, särskilt när TV:n är kall, såvida inte man sätter bakgrundsbelysningen till 100, då tystnar den omedelbart. Går man från 100 till 99 eller nedåt börjar den brumma. Inte jättehögt, men klart märkbart, särskilt vid morgon-TV.

Låter som elektriskt buzzzzz så jag gissar att det är någon komponent som kommer i svängning om den inte får exakt rätt (maximal) spänning...? Någon mer som upplever samma sak?

Redigerat av AiR, 24 november 2010 - 18:16.

Postad 24 november 2010 - 18:59

ericsundell2
  • ericsundell2
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Upptäckt ett något irriterande fenomen, något elektriskt relä (?) på baksidan brummar, särskilt när TV:n är kall, såvida inte man sätter bakgrundsbelysningen till 100, då tystnar den omedelbart. Går man från 100 till 99 eller nedåt börjar den brumma. Inte jättehögt, men klart märkbart, särskilt vid morgon-TV.

Låter som elektriskt buzzzzz så jag gissar att det är någon komponent som kommer i svängning om den inte får exakt rätt (maximal) spänning...? Någon mer som upplever samma sak?

Ett litet buzz säger du , jag har lyssnat lite dock inte hört något. Vem vet kanske döv av alla rock konserter ;)
Näh men jag ska kolla lite mer nogrant imorrn , men så vitt jag vet har jag inte hört nått på min.

//Eric

Postad 15 april 2011 - 23:21

mandrom
  • mandrom
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Någon som listat ut optimala inställningar för bästa bild?

Postad 18 juni 2011 - 18:18

dojitheman
  • dojitheman
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hoppas tråden lever lite fortfarande!
Hur känns apparaten efter ett halvårs anvädning?

Postad 25 juni 2011 - 10:59

loctite
  • loctite
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en 47:a. Den är ju så förbaskat billig. Ska mest ha den att se film på via datorn och surfa. Är det ok att den bara har 50 hz jämfört med 60 och 100 hz? Jag vill inte göra något tokköp bara för att jag är dumsnål. Det står och väger mellan denna och 50pk950.

Extremt tacksam för svar.

Postad 26 juni 2011 - 18:54

andrei68
  • andrei68
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
den har jättebra bild,särskilt på högupplösta källor.mitt bästa köp,såg den på dustin för 4500 nu,sjukt billigt.använder den till pc,ps3 och 360.

Postad 26 juni 2011 - 18:57

andrei68
  • andrei68
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
den ska ha väldigt låg input lag om du spelar mycket,tror den hade lägst av alla lcd 2010 enligt avs forums.om jag har fel får gärna någon rätta mig.

Postad 28 juni 2011 - 00:18

loctite
  • loctite
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack för rådet andrei68. Har precis beställt den. Lagom till helgens metalmöte i svt

Postad 28 juni 2011 - 22:11

andrei68
  • andrei68
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Varsegod!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.