Kommentarer till DIY - Eeskels Mini av JwK
Postad 23 November 2010 - 11:18
Postad 25 November 2010 - 10:56
Kika gärna på mitt bygge.
Återkommer!
Postad 25 November 2010 - 10:56
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 25 November 2010 - 11:01.
Postad 25 November 2010 - 20:42
Tack alla
Ja, nu har en åter fått upp farten. Hoppas kunna hålla den upp nu oxå....
E väll dags att uppdat. tråden oxå.
Mvh Jonas
Postad 25 February 2011 - 16:57
Jag har lite svårt att förstå varför man ska monmtera baffeln på slutet dock.
Postad 25 February 2011 - 23:36
Är riktigt sugen på att få lyssna på dessa vackra skapelser
Då är vi två min vän
Ser otroligt bra ut.
Jag har lite svårt att förstå varför man ska monmtera baffeln på slutet dock.
Hej!
Det jag har sett av tidigare byggen så har de monterat baffeln sist. Är ju som sagt mitt första bygge.
Så jag lär mig under bygget gång
Vad finns det för- eller nackdelar med att inte göra det?
Mvh Jonas
Postad 13 February 2015 - 07:06
Redigerat av MikaelJ, 13 February 2015 - 11:53.
Postad 13 February 2015 - 08:05
Postad 13 February 2015 - 23:43
Vackert , mycket fint jobbat
TG är duktig på att skapa högtalarekit. Har själv byggt efter hans recept. Kul med diy
Tack så mycket ![]()
Ja, TG kan sina saker. Nästa bygge blir ett par DTQWT, måste först köpa ett hus först ![]()
Mvh Jonas
Postad 13 February 2015 - 23:52
snyggt. Hört mycket om Seas element sista tiden. Hade varit trevligt med lite mer ingående intryck
Tackar.
Mitt intryck. Skall försöka få ned det i text.
Jag fick till en början fel motstånd, så mina diskanter spelar lite högre än vad de egentligen skall göra. Men orkade inte beställa hem nya.
Diskanten är den som mest har förbryllat mig. I början var den väldigt dov och instängd. Jämnfört med min fars MA Silver så lät dessa som de satt i en stor kudde! Blev riktigt besviken. Surfade då runt och läste mig till att de kommer och släppa, de behöver bara en rejäl inspelning.
Och visst har de blivit bättre. De öppnar upp sig mer och mer. Och jag tycker om denna diskant så mycket. Det är en väldigt bra närvaro, en djup som jag aldrig har hört innan. Har tidigare haft Focal Chorus 726 hemma som frontar. Diskanten är klar och detaljerad, och jag kan sitta betydligt längre nu än tidigare. Även med högre volym än tidigare, utan att bli trött.
"Basen" möter upp diskanten väldigt bra. Och presterar betydligt med än vad man kan tro. Denna 4" kan gräva hyffsat djupt, då märker man den lilla konarean när volymen åker upp. Så att kräma på allt för mkt tycker de inte om.
Så jag är riktigt nöjde med ljudet och hur hgt ser ut. Blir nog bra som ett par SR i en framtida anläggning ![]()
Mvh Jonas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
71 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?