Andra kända titlar då Project Gotham Racing 3 samt Oblivion.
Idag är de en bit över 800 titlar.
25 Miljoner xbox Live användare
+44 Miljoner sålda Xbox 360.
CNET bild serie
Då och Nu

Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 23 November 2010 - 18:11
Vid EU släppet av 360 kom 13 spel inkl COD 2 och den sålde över1 miljon ex på det året
Andra kända titlar då Project Gotham Racing 3 samt Oblivion. Idag är de en bit över 800 titlar. 25 Miljoner xbox Live användare +44 Miljoner sålda Xbox 360. CNET bild serie Då och Nu ![]()
Postad 23 November 2010 - 22:19
Lär väl inte hända på ett tag med tanke på hur mycket pengar de satsade på att promota Kinect. Tror kinect blir deras nya "konsol lansering"... vi lär nog inte se en ny gen förrens om 3-4 år
Postad 23 November 2010 - 23:19
Jag är mycket nöjd med min slim som är snabb, snygg och framförallt tyst. MS får gärna vänta i några år till nästa generation Xbox.
Kinect gjorde boxen 50 ggr roligare till alla barn och tjejer Någon som vet hur nya windows phone fungerar med xbox? Läste nånstans att man lätt logga in på live med nallen men det kan man ju göra idag med de flesta mobiler som iphone och Androidlurar! Postad 23 November 2010 - 23:28
Pension? Nej, inte tre nya konsoler igen. De får gärna vänta 3-4 år, det släpps fortfarande riktigt grymma spel.
Och då blir hoppet så mycket större Kameo... rest in peace. Bästa launchspelet Postad 23 November 2010 - 23:36
Inte bara det. Spel utvecklade för xboxlive går även att köra på windows 7 telefoner. Allt content du köper på xboxlive har du även tillgång till i telefonen. Mer info här: http://www.engadget....ly-revealed-we/ Redigerat av Unregistereddc471864, 23 November 2010 - 23:36. Postad 23 November 2010 - 23:41 Fan va najs, synd bara att windows mobiler suger. Postad 24 November 2010 - 07:35
Windows 7 spöar iaf android hur lätt som helst. Iphone ligger de dock efter fortfrande
Postad 24 November 2010 - 08:13
Håller inte med, de skulle behöva komma ut med nya maskiner snart! 3-4 år är ju helt otroligt länge med tanke på att gapet mellan datorer och konsoler redan är milsvitt. Jag vill ha en 720 och/eller en PS4! Postad 24 November 2010 - 08:20
Själv tycker jag det verkligen är på tiden att det kommer nåt nytt.
Att den nu fyller 5 märks faktiskt rätt rejält tycker jag. Tycker allt som oftast att grafiken känns halvsunkig på de spel jag försöker börja på men snart lägger ner. Lite högre upplösning, AA och AF skulle inte skada för att få den att hänga med i tiden. Postad 24 November 2010 - 08:36
Samma här, har helt ledsnat på grafiken på konsolerna. Och det är inte BARA för att den enda konsolen jag kör numer är en PS3 ( Postad 24 November 2010 - 08:38
Har själv både en 360 och ett Wii.
Fast jag säger Pc ftw! utan att vilja dra igång en debatt kring det Postad 24 November 2010 - 08:44
Misstänker att det är just ni som spelar både på PC och konsoll som märker detta. Jag har inte spelat på PC på många år och jag är skitnöjd med hur alla nya spel ser ut på 360in. De får gärna vänta 5 år till för min del.
det görs många nya grymma spel. grafiken är bra. ljudet är bra. konsollen är billig, tyst, snygg. spelen är billiga. jag tycker det är en bra tid för 360in detta. Redigerat av SejLax, 24 November 2010 - 08:48. Postad 24 November 2010 - 08:49
Ja det är väl det gamla kända fenomenet "det man inte vet mår man inte dåligt av" typ?
Har man inget att jämföra med så klart att man har svårt att inte vara nöjd med det man har. Så visst där har du helt rätt, önskar att jag inte behövde tycka så men när man spelar samma spel på en modern pc och sen på konsoll kan man inte undgå att bli grymt besviken, iaf har det varit så i alla fall för mig. Redigerat av masse70, 24 November 2010 - 08:49. Postad 24 November 2010 - 08:52
Min största önskan till nästa generation konsoler är att de blir mer PC-lika. Med det menar jag att man iom det kan utveckla endast ett spel och sedan bara anpassa grafikinställningarna lite beroende på vilken konsol det spelas på, alternativt hur bra PC man har. Det är ju hemskt för spelindustrin som det är idag, att de behöver porta ett spel mellan så många format och som ofta fungerar fundamentalt olika.
Postad 24 November 2010 - 08:56
Väldigt sant, alla vet vi ju hur portade spel brukar bli...
Detta oavsett åt vilket håll man gör det. Tyvärr blir det väl mer ofta vi pc-gamers som blir lidande av urusla ports från konsollvarianterna. Postad 24 November 2010 - 09:50
Jo men vi pc-lirare har ju oerhört mycket mer kräm under huven så det spelar väl egentligen inte så stor roll? Jag tycker de flesta spelen fungerar klockrent. De multispel som jag kommer på såhär på rak arm som jag har kört på PC:n har alla varit vida överlägsna konsolvarianterna: Mass Effect, Assassin's Creed II, Resident Evil 5, Prince of Persia: The Forgotten Sands och Batman: Arkham Asylum. Där har jag kört i 1080p med max AA/AF och betydligt högre fps. Star Wars: The Force unleashed var väl en ökänt dålig port, men den var ju iaf i 1080p med rejält hög framerate även om den saknade AA. Har precis köpt Prototype som också är betydligt snyggare än polarens PS3-version. Postad 24 November 2010 - 14:47 Sånt fenomen har dock inte jag eftersom jag spelar också på PC Men det finns ju en hel del spel som inte kommer ut på PC, några av mina favoritspel i år är Bayonetta, Lords of Shadow, Vanquish, Enslaved, RDR och Darksiders (som till slut kom ut till PC)... och jag är mer än nöjd med grafiken som presenteras där. God of War 3 och Uncharted 2 är förbannat snygga så någon ny PS3 behövs inte heller och kommer såklart dröja länge.Jag vet att grafiken alltid kan bli bättre, men jag kan spela spel som N+ eller Demons Souls och ändå vara nöjd så grafik är inte heller viktigast för mig. Nya, dyra konsoler medför dyra utvecklingskostnader. Jag ser hellre att företagen kör vidare som det är nu och lättare kan gå med vinst och producera fler bra spel. Postad 24 November 2010 - 19:55
Nintendo borde göra en ny stationär konsol i alla fall, icke-HD håller inte i fem år till liksom... men ser inte direkt någon mening med nya Xbox/PS. Det är inte många som kan göra bra grafik och de flesta kör ändå på halvdan grafik för att det kostar mindre och går snabbare. Move/Kinect är bra exempel på det.
Postad 25 November 2010 - 11:10
spel är snygga nu men jag vill ha 1080p och AA på allt.
ju längre vi kommer in i denna generation ju sämre upplösning och AA tycks spelen få. jag vill inte behöva tänka en extra gång om det är en sniper eller en kruka längst bort när jag spelar cod Postad 25 November 2010 - 11:17
+1 Postad 25 November 2010 - 11:17
Jag köpte min 360 direkt när de först släpptes (20 GB), i december 2005. 2008 fick jag RRD och fick den lagad i Tyskland, sedan i somras gick den sönder igen (RRD). Köpte en ny Slim 250 GB på Media Markt, till ett mycket bra pris. Nu blir det att köpa Kinect. Hoppas Micosoft väntar ett tag till innan de påbörjar lanseringen av nästa generation..
Postad 25 November 2010 - 11:24
Smutt med content i din windows7 mobil - synd bara att vi bor i sverige och det inte funkar här
Postad 25 November 2010 - 13:35 Jag köpte också den första 20GB boxen när den släpptes, kommer inte ihåg om det var 6500kr eller 5500kr man fick betala för den som var även utan HDMI Jag hade den boxen i några år utan några som helst problem eller RRD tills Eliten kom då sålde jag 20GB:n för 1300kr med två spel och köpte en Elite som sen byte mot Slim hos Game. Postad 28 November 2010 - 13:21
Jag håller med! Jag hoppas att de väntar med en ny konsoll åtminstone 2-3 år till. JAg är skit nöjd med min 360 och personligen anser jag att man först nu utnyttjar den kapacitet som verkligen finns. Skulle de släppa en ny konsoll idag så hade inte skillnaden varit lika stor som xbox ----> xbox360. Men om 3 år så kommer det förmodligen hänt MYCKET... Så därför väntar jag hellre och njuter av fortsatt grymma 360 spel
Postad 28 November 2010 - 13:37 Håller med, jag har inte heler spelat på en PC sedan 2005. Jag skulle dock inte gråta om de bara switchade hårdvaran i den nuvarande generationen konsoler lite diskret till det senaste... Postad 28 November 2010 - 13:45
Kommer nog ingen ny konsol på minst 3 år tror jag, möjligen kan den utannonseras till 2012, inte tidigare. Rent tekniskt har det ju inte hänt så jättemycket på dom 5 år som 360 har funnits ute. Kan tänka mig att nästa generation kommer ha 3D och 1080p som standard. Annars är det inte så mycket jag faktiskt saknar i dagsläget.
Postad 28 November 2010 - 14:38 Jodå, och Crytek sa precis i en intervju att PC ligger en generation minst före konsolerna men blir tillbakahållen av densamme. Men det finns liksom ingen mening med att göra assnygga spel till PC som bara ett fåtal kan spela, eller supergrymma grafikkort som det inte finns behov av. Däremot går tekniken framåt i vanlig ordning, men just nu "väntar" man på att utvecklarna och konsumenterna ska börja kräva nästa generation typ. Fast de nya konsolerna lär redan vara på gång, absolut i planeringsstadiet, säkert längre än så. Redigerat av Zoiler, 28 November 2010 - 14:38. Postad 28 November 2010 - 15:14
Ungefär så. Högre upplösning än 1080p är ganska så meningslöst för hemmabruk. 3D är jag tveksam till. Kanske. Tror kinect kommer vara "inbyggd" i nästa xbox.
En? Skulle vilja säga att PC är 3-4 generationer före konsollerna när det gäller teknik och kraft. Postad 28 November 2010 - 16:41 Okej. Så du jämför dagens PC mot 360/PS3 som att det vore samma hopp som PS3/360 mot NES (4 generationer)? Dream on http://www.pcgamer.c...ck-by-consoles/ Redigerat av Zoiler, 28 November 2010 - 16:41. Postad 28 November 2010 - 17:00
Tror grejen är att DX10/11 hypades asmycket men i själva verket har de inte tillfört någonting hittills. Visst nya effekter osv men på stor prestandabeskostnad.
Men om två dagar släpps 3D Mark 11 och det skulle garanterat inte kunna köras på 360/PS3. Dröjer nog ett par år innan spelgrafik ser ut så. Grafikkorten fortsätter att förbättras men spelgrafiken gör inte det. http://www.youtube.c...h?v=-eY_En9VcwM Skulle kunnat vara Crysis 2 om de hade skippat konsolerna... :'( Postad 28 November 2010 - 18:07 Precis, så när de väntar 5 år till så kommer hoppet bli gigantiskt Men detta är en naturlig utveckling av korten dessutom, inte forcerad och stressad som den är när nya konsoler kommer. Nya konsoler brukar ju ligga före ett tag i början eftersom de pressar tekniken. Postad 28 November 2010 - 20:13
Generation för mig är fördubbling av kapaciteten och det har hänt 3-4 gånger sen 2005. Men det är kanske inte så du räknar? Postad 28 November 2010 - 20:15
Han kanske syftade på moore-s law? Gällande utveckling av hårdvara? : http://en.wikipedia....iki/Moore's_law Givetvis inte direkt relaterad till prestanda men en del. Om man sedan tar d rent tidsmässigt så är 3 generationer av grafikkort gällande den lagen helt given...men självklart talar vi här om olika generationer per definition. 3 Konsol gen e typ 15 år.. Men futuremark ser heeeelt skadat ut.. Postad 28 November 2010 - 22:06 Nä, vi snackar om olika. Crytek räknade ju inte heller så antagligen eftersom som du säger har det gått nästan 3 2-årsperioder så då borde han inte pratat om en enda generation (5 år är typ standard för konsolgenerationer så det är logiskt att han menar det). Postad 28 November 2010 - 22:45
Ok då är jag med. Trodde han syftade på PC generationer. Det är ju inte riktigt samma sak
Postad 01 December 2010 - 17:30 Har missat en justering 1 Billion Entertainment Hours spent on Xbox LIVE every month We’ve just released some interesting Xbox data that I thought you might enjoy: There are 45 million consoles sold in 35 countries. In the last year alone there has been an 157 percent increase in the time spent watching movies and television on Xbox. 42 percent of Xbox LIVE Gold members in the US are watching an average of an hour of television and movies on their Xbox, every single day or more than 30 hours of digitally distributed television and movies a month. The 25 million members of Xbox LIVE around the world are each spending more than 30 hours per month on the service – that means cumulatively Xbox LIVE members are now logging more than one billion hours a month on the service. Access to Xbox LIVE is expanding from 26 countries to 35 this November. And when we ship the next dashboard update in the very near future, Xbox LIVE will launch ESPN on Xbox LIVE, along with Video Kinect. Update: Corrected the number of consoles sold. Postad 01 December 2010 - 23:09
Med den nya 360 precis lanserad och med kinect så blir det ingen ny konsol på säkert 3-4 år skulle jag gissa!
Postad 02 December 2010 - 11:52
Idag den 2 December fyller Xboxen 5 år i EU
Five years of innovation that has transformed entertainment in the living room LONDON– 2 December 2010– Five years ago today, Microsoft Corp. unveiled the Xbox 360 to the world, a next-generation gaming platform which, from the get-go, has consistently evolved and transformed entertainment in UK living rooms. From the beloved Xbox 360 Arcade, Pro and Elite models of yore through numerous special editions, holiday bundles and the advent of Xbox LIVE, to the sleek new 250GB and 4GB models of 2010, Xbox has morphed into a true entertainment powerhouse, successfully delivering an amazing array of gaming, movie, music and TV experiences to millions of owners here in the UK and around the world. Some industry-defining milestones of what’s been an extraordinary five-year journey include: Xbox 360 unveils HD gaming, Achievements and more in 2005. Today, Xbox 360 continues to deliver the biggest exclusives and entertainment, including the blockbuster Halo, Gears of War, Forza Motorsport and Fable franchises[/*] New Xbox Experience in 2008 reinvents home entertainment with the introduction of Xbox LIVE Party, personalized Avatars and a streamlined dashboard that puts all your movies, music and heart-pounding multiplayer action at your fingertips[/*] In 2009, Xbox LIVE Gold members can stream live TV from Sky, watch movies in stunning 1080p HD video with Zune Video, listen to all their favourite music on Last.fm, and connect with friends on both Facebook and Twitter[/*] And in 2010, Kinect for Xbox 360 delivers an entirely new way to play. Kinect for Xbox 360 delivers extraordinary controller-free gaming and entertainment. Already topping Christmas wish lists everywhere, Kinect has sold more than 2.5 million units worldwide in less than one month and is on-pace to hit five million by the end of the year[/*] Overall, more than 45 million Xbox 360 consoles have been sold worldwide, and Xbox 360 has been the number one console in Europe and the U.S. for the past five months . As the ultimate centerpiece of any living room, Xbox 360 and Kinect deliver the ultimate value that the entire family can enjoy together this Christmas, with gaming, movies, music, sports and more all at your fingertips. For only£249.99, bring games and entertainment to life, no controller required, with an Xbox 360 4GB console, a Kinect sensor, a copy of Kinect Adventures and a one-month Gold membership to Xbox LIVE. “Families are looking for more value than ever this Christmas and looking to stretch their money,” said Stephen McGill, Director of Xbox and Entertainment, UK&Ireland.“An Xbox 360 console and Kinect can bring everyone together this season and entertain every single member of the family, from kids to grandparents. And with Kinect for Xbox 360, all you need is your voice, hands and body to jump into the controller-free fun.” Kinect for Xbox 360 is now available in the UK at£129.99 ERP for the stand-alone Kinect Sensor and“Kinect Adventures” game, or£249.99 ERP for the all-in-one Xbox 360 Kinect Console Bundle including the new Xbox 360 4GB console. So happy birthday Xbox! Here’s to the next amazing five years. Postad 07 December 2010 - 14:44
Hexus gaming har rankat topp 5 spel på Xbox 360 och vad kom de fram till jo Number 1 - The Elder Scrolls IV: Oblivion The world that Bethesda created for Oblivion is stunning. When you first break out of the castle at the start of the game and step out into the continent of Cyrodil and see the hills stretching as far as the eye can see and the river glistening under the morning sun, it's a magical moment. The huge sandbox environment is a delight to explore, with dungeons and shrines full of treasure to loot, and numerous towns to visit brimming with life. Developing your character and seeing him grow in so many different areas is an addictive mechanic. Whether you’re scouring the river beds for Nirmroot to make potions, or rising up the ranks in the various guilds, Oblivion sucks you into its game world with a mixture of great production values, enjoyable quests and an addictive levelling up system. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |