ett inlägg jag gjorde här för ett tag sedan, du kommer INTE bli besviken på w10000 som fortfarande är en topmaskin!
"Jag har en w10000 på en 150 tums bild (dock ingen fladdermusgrotta). Har haft den i 2.5 år och tänkte byta upp mig till en w6000, viket skämt!
Köpte mig en 6000, satte upp den nya projjen, kaibrerade i 15 timmar och vad fick jag till slut se?
Jo, min gamla w10000 spöar skiten ur 6000:an på i princip allt...
- lägre ljudnivå
- bättre skärpa, förmodligen bättre optik...
- korrektare färger (har dock lagt många timmar på kalibrering) vid högsta möjliga korrigerade ljusgenomsläpp..
- och otroligt nog, bättre ljustryck i bästa-läge, visst kan du köra 6000:an i lamp native men den ser ju för fan inte klok ut (varför ens ha ett sådant missfosterläge?) och du får aldrig ordning på färgskalan.
, thats it!... w10000 upplevs som betyligt ljusstarkare än sina specade 1200 lumen
- oerhört mycket bättre svärta
- högre upplevd kontrast
- mer pop i bilden ,bättre 3D-känsla
ae4000 då? Nja, mina föräldrar har en sådan (som jag installerat åt dem) men jag vågar nog påstå att även den får spö, inte helt säker dock...eller jo, jag är säker..
Jag är faktiskt grymt imponerad av min "gamla" w10000, eller rättare sagt, grymt oimponerad av vad som hänt på marnkaden de senaste 3 åren, för helt ärligt borde de nya projarna sticka ifrån med hästlängder... eller?
visst har det dykt upp fler finesser men har man som jag en htpc som bas så kan jag lösa nästan allt med lite mjukvaror och scripts vad gäller bildbehanding... "