Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LCD (LG 47LD450) eller plasma (LG 50PV350)?

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: vilken är mest prisvärd? (12 medlem(mar) har röstat)

plasman eller LCDn?

1. LG 50PV350 (10 röster [83.33%])

Procent av omröstning: 83.33%

2. LG 47LD450 (2 röster [16.67%])

Procent av omröstning: 16.67%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 07 July 2011 - 10:37

T-son
  • T-son
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har kollat på dessa och jag kan inte se nån större skillnad förutom at den ena är plasma och den andra LCD.
Jag är sugen på plasman men jag är lite orolig över frakt och hantering av den.

OBS! jag ska hänga upp TV:n på väggen den ska häna ca 1,5m (till undre kant) upp.
Bör den vara tiltad, och behöver jag nått speciellt fäste för det eller kan jag bara lägga emellan en liten bräda när jag skruvar upp fästet?
finns det några problem vid upphängning av plasma?
Nått tips om ett bra (helst rätt så billigt) fäste?

ps. vetifan hur man länkar proukter här men det kanske nån vänlig själ kan göra eller så gör jag det lite senare... mitt uppe i flytten nu.

Redigerat av T-son, 07 July 2011 - 11:17.

Postad 07 July 2011 - 12:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Varför ska du ha den så långt upp?

Postad 07 July 2011 - 13:07

T-son
  • T-son
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Varför ska du ha den så långt upp?

Den ska sitta över skrivbordet och datorskärmarna. Jag mätte nu och överkant på skärmen är 115 cm över golvet, så TV:n kan som lägst va ca 120-130cm från golvet men blir snyggare om den sitter mer centralt på väggen...

Postad 07 July 2011 - 13:13

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Jag råder dig att tänka om vad gäller möbleringen. Du kommer få nackspärr!

Postad 07 July 2011 - 13:49

T-son
  • T-son
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag råder dig att tänka om vad gäller möbleringen. Du kommer få nackspärr!

Äsch, kommer ligga i sängen när ja ser på TV, så det ska nog inte vara nån fara...
fast skulle därmed vilja tilta den neråt ca 15 grader.... kanske ska ha den så lågt det går men jag får fortfarande en 10 gradig lutning.... skulle jag sätta min datorskärm där skulle det se piss ut, hur är betraktningsvinkeln på en plasma / LCD?

Postad 07 July 2011 - 16:30

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
Någon hade tom pga omöjligheten att ha den på väggen framför sängen satt den i taket med fjärrkontrollerad tiltning.

Postad 07 July 2011 - 21:41

skankz
  • skankz
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Ska du surfa med den flera timmar så kör på ld450.. ska du mest se film eller spela, kör på pv350.. sjukt bra bild för den pengen! Väggfäste finns för en 500dring som går att tilta!

Postad 07 July 2011 - 22:38

T-son
  • T-son
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ska du surfa med den flera timmar så kör på ld450.. ska du mest se film eller spela, kör på pv350.. sjukt bra bild för den pengen! Väggfäste finns för en 500dring som går att tilta!

Kommer inte använda den som datorskärm mer än om jag ligger i sängen eller så, utan den kommer mest användas för film/spel.
Luar mot pv350 men är lite orolig för inbränningar och att TV:n ska surra eller låta...
Hittade ett fäste för bara 300 på mediamarkt idag... inte tiltbart men fanns insättningar så man kunde få en fast tiltad vinkel på den och det är vad jag vill ha. Ska nog kunna komma upp i 10grader med det, var rätt så rejält fäste så det håller nog för lite fuskbyggetilt :)

tänkte beställa TV:n imorgon så vore kul att få höra lite fler åsikter så jag inte gör fel beslut här, som student har jag ju itne världens största budget men va fan... den verkar jävligt prisvärd :D

Postad 08 July 2011 - 07:43

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0

Äsch, kommer ligga i sängen när ja ser på TV, så det ska nog inte vara nån fara...
fast skulle därmed vilja tilta den neråt ca 15 grader.... kanske ska ha den så lågt det går men jag får fortfarande en 10 gradig lutning.... skulle jag sätta min datorskärm där skulle det se piss ut, hur är betraktningsvinkeln på en plasma / LCD?

Betraktningsvinkeln på plasman är mycket bättre så ur den aspekten så är den det rätta köpet!

Postad 09 July 2011 - 14:11

skankz
  • skankz
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag har pv350 själv, jag ser mest på blueray, 1080 och 720p material och jag är fruktansvärt nöjd med bilden.. Jag har den även att surfa lite med, har spotify igång hela dagarna så jag gjorde bara som så att ja la in skärmsläckare på datorn på 2 minuter så va inbränningsproblemet löst.. fick lite linjer som satt kvar efter nån timme på spotify men dom försvann snabbt när man satte igång en film! Det var inget som fick mig att ångra mitt köp iaf trots att det var det enda jag va orolig för när ja köpte en billig plasma!

Hoppas du blir nöjd!

Postad 09 July 2011 - 21:01

T-son
  • T-son
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

fick lite linjer som satt kvar efter nån timme på spotify

fan nu gör du mig ju mer orolig igen :)
jag är fan säker på att jag kommer glömma TV:n igång... t.ex.om ja bara går ut för att snacka med nån o inte kommer hem på flera timmar... är TV:n förstörd då? :S

Postad 09 July 2011 - 21:15

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

jag är fan säker på att jag kommer glömma TV:n igång... t.ex.om ja bara går ut för att snacka med nån o inte kommer hem på flera timmar... är TV:n förstörd då? :S

Nej den blir inte förstörd av att visa samma bild flera timmar i sträck ,gör du det varje dag utan att visa någon annan bild blir det inbränning annars klarar sig tvn.Det är ju kraftig klass skillnad på dessa 2 tv när det gäller allt utom datormonitor egenskaper.
jag har föregångaren till pv350 själv och är positivt överraskad själv framförallt på vanlig TV och bluray.

Postad 09 July 2011 - 22:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Använd skärmsläckare. Det finns i alla spelare och datorer idag såvitt jag vet.

Postad 10 July 2011 - 08:47

skankz
  • skankz
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

fan nu gör du mig ju mer orolig igen :D

Skärmsläckare och ställ vänteläge efter några timmar då? Har för mig att även tvn har automatisk avstängning.. Inget att oroa sig för, permanenta imbränningar händer väldigt sällan nu för tiden...

Postad 10 July 2011 - 23:55

T-son
  • T-son
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
förmodligen så kommer jag surfa nån stund på kvällarna på TV:n, typ som nu, läsa lite forum och vara inne i firefox konsant i 1h.... skulle det ge nån sorts inbränningar? isf hur allvarliga och hur störande är det? :D

Postad 11 July 2011 - 08:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

förmodligen så kommer jag surfa nån stund på kvällarna på TV:n, typ som nu, läsa lite forum och vara inne i firefox konsant i 1h.... skulle det ge nån sorts inbränningar? isf hur allvarliga och hur störande är det? :D

Nja lite tillfälliga inbränningar även kallat IR lär du få. De går bort igen. LG har problem med detta på samtliga av sina plasmor. Det är nog inte rekommenderat att surfa på LG plasmor.

Postad 11 July 2011 - 09:40

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Ingen större fara att surfa, surfar dagligen på min PK-350, brukar slå över till lite Tv någon minut efteråt och det räcker för att IR:n skall försvinna, stör mig mer på IR efter textremsor när jag ser på film, det tycker jag är ett större problem isåfall eftersom de stör under filmtittandet.

Postad 11 July 2011 - 10:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Blandat innehåll är det bästa(1:78:1 och 4x3). Och att inte ha sin platt-teve högt upp som amerikanarna. *blink blink* he he heeeee..

Postad 11 July 2011 - 10:17

T-son
  • T-son
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
börjat titta på LCD nu iställe men 47LD450 har gått upp i pris (de billiga är slutsålda) så kollat runt lite mer, vill ha runt 50" med full HD...
kollt mest på LG 47LD420 eller 52LD550N, någon som har nån synpunkt om dessa? :D (52:an ligger aningen utanför budgeten men är den enormt prisvärd så va faen :rolleyes:

fick även syn på en billig 46", "SWEDX Camo XP-46X11-A2".... klipp eller skräp? ^^

Postad 15 August 2011 - 17:57

isak_l
  • isak_l
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
finns det en ljudutgång som man kan koppla till receivern (svart och röd kabel)?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.