så jag var tvungen att starta denna tråden att avreagera mig i
Det började med att Blue Bloods plötsligt försvann från Tv4 HD och sedan dök upp i deras "nya" Sjuan. Missade ett par avsnitt på grund av jag har noll koll på vad som går i den annars sunkiga kanalen.
Varför då lägga en sådan superserie i den kanalen ?
Jo, så klart för att de vill att vi skall få upp ögonen för kanalen och då är det ju marknadsföringsmässigt rätt att göra så. På kort sikt !
Nu sabbade de en bra serie som annars sänds i HD i resten av världen
för att sända den i 3 mbit och dåligt ljud.
Sedan gjorde de samma sak med Fotbollslandskamperna mot Danmark och England
Som tur är, kunde jag se båda på dansk tv i HD
Nu idag började GLEE säsong två, en för många ungdomar bra serie
För det första har man väntat i snart i ett år med att sända andra säsongen och sedan gör sig inte denna HD serie rättvisa i Sjuan. Dessutom förlorar man 5:1 ljudet som man annars får i HD kanalen. Det är ju en musik serie
Naturligtvis kommer detta att fortsätta för att de skall fylla ut sina skitkanaler med bra program. De kan inte fylla sin HD kanal med HD program och så gör de så här.
Vi kommer att bli ett U-Land när det gäller HD kanaler.
Vi har mindre HD kanaler än både Danmark och Norge och inte nog med det.
Länder i FD Östeuropa har fler nationella HD kanaler än vad vi har i Sverige.
Ok. det finns ju 1,2,3,4 och 5 hos Boxer, men vill man har Boxer ?
Nej, det vill man inte om man en gång vant sig vid parabol eller bättre kabeltv
Tv4 har vuxit sig förstora och de startar nya kanaler eller köper de kanaler varje halvår.
Men de har inte program att fylla dom med.
Bättre hade varit om de istället satsade på 3 HD kanaler för vanlig tv och 2 HD kanaler för sport. De har visserligen 2 HD sportkanaler hos Canal+, men den ene sänder nästan aldrig.
Deras filmkanal Tv4 Film är så dålig att jag aldrig sett en hel film på den kanalen
Tror inte de ändrar sig från kvantitet till kvalitet om man inte säger ifrån
Men det räcker inte med att bara jag skriver till dom och klagar, det måste till mer.
Så hjälp mig nu att fylla denna tråden, så att jag sedan kan skicka länken till deras
"tittarombudsman" så att de kanske kan inse att de är på helt fel spår
Oj, vad skönt det var att avreagera sig
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?