Jag försöker lista ut hur jag ska kunna ta bort denna kontakt.
Strömmen är av (självklart
Tack
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Väggkontakt, belysning hur tar jag bort denna? (bilder)
Startad av
Unregistered368f8e10
, Feb 24 2012 12:58
8 svar till detta ämne
Postad 24 February 2012 - 12:58
Hej
Jag försöker lista ut hur jag ska kunna ta bort denna kontakt. Strömmen är av (självklart Tack
Postad 24 February 2012 - 15:56
Skär bort all gammal väv/tapet runtom så att hela metallkanten är fri. Det hjälper så att du inte fläker upp något när du drar ut insatsn. Skruva ut skruven som sitter längst till höger och motsvarande skruv på vänstra sidan. Lyft ur hela insatsen som sitter inskjuten i väggen, sen kan du skruva loss kablarna på baksidan.
Dubbelkolla alltid att du inte har någon ström med en mejsel med spänningsprovare (typ http://www.clasohlso...px?id=160731670). När du är klar, isolera kablarna från varandra så du inte har ändar som kan kortslutas i väggen (om du inte monterar in en ny brytare). Postad 24 February 2012 - 22:31
Tack! detta ska provas imorgon Postad 25 February 2012 - 12:44
Ett tips i all välmening, behöver man fråga hur man skall montera ut en brytare ( = ta bort två skruvar ) så skall man ABSOLUT INTE pilla med ström!!
Om du tvivlar så titta på alla +1 inlägg som kommer citera mitt inlägg Postad 28 February 2012 - 13:34
Viktigast är att du tar ett par öl först så löser de sig!
Näe skämt så sido. Bryt huvudströmmen när du gört så ska de inte vara någon fara. Men blir du osäker så kontakta en fackman. Postad 01 March 2012 - 08:28
Roligare är väl att ni inte läser att han har brutit strömmen och därmed kan inget hända förens han slår på strömmen. Postad 01 March 2012 - 13:12
Brutit strömmen som i slagit av strömmen från proppskåpet eller tryckt på knappen på bilden
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |