Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Känns detta igen? "Värd ställer in för uppdatering" (UE55D8005)

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 juni 2012 - 19:49

Beq
  • Beq
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
För några månader sedan skaffade jag en Samsung UE55D8005 och är grymt nöjd med den. Så skönt att slippa hålla på med Canal Digitals box också utan bara sköta allt via tvn.

Dock är det ett stort smolk i bägaren, nämligen att när man byter ingång till antenn (dvs marksänd tv) får man ett meddelande varje minut om att CA-modulen ska uppdateras, vilket ju naturligtvis inte går via marksända nätet när det är en CA-modul från Canal Digital.

Det är ju oerhört störande när sändningen bryts varje minut för meddelandena "Värd ställer in för uppdatering" i några sekunder och därefter "CI+ CAM uppgradering pågår... Hämtar programuppgradering... %". Att spela in ett program är inte att tänka på.

Jag har pratat med Canal Digital och de hänvisar till Samsung, som i sin tur "aldrig har hört talas om felet" och rådde mig att byta CA-modul hos Canal Digital. Sagt och gjort, CA-modulen är nu bytt, men problemet kvarstår ändå.

Innan jag lämnar in tv:n hos återförsäljaren skulle det var intressant om någon annan har samma erfarenheter. Jag har svårt att tro att jag är ensam om att köra satellit rakt in i tv:n och vilja titta på TV6 via marksänt då och då.

Postad 02 juli 2012 - 11:14

elcopo
  • elcopo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en panasonic vt30 55 tums tv... Har precis bytt till Canal digital med ca modul för att komma åt hd-kanalerna... Har dock fått samma problem och har inte lyckats lösa det än.... Sjukt irriterande problem....

Postad 02 augusti 2012 - 08:57

efujom
  • efujom
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en annan Samsung-burk som beter sig på exakt samma sätt så det är väldigt svårt att tro på supportens svar att de inte varit med om det tidigare. Jagf kan däremot tänka mig att de inte har något att söka på i sitt ärendehanteringssystem om de inte matar in fel de inte känner igen utan bara stänger ärendet innan det hanterats.

Postad 02 augusti 2012 - 09:08

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
antar att ni kör med parabol...ja fick byta Parabolhuvud (LNB) när ja kör med CA i tv'n och nu funkar alla HD-kanalerna, motagaren i TV'n är löjligt känslig kan ja tycka.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.