Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Telldus NetStick Net

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Telldus TellStick Net (Styrenheter för smarta hem) 1 7.68085 (46) Inga priser
Telldus TellStick (Styrenheter för smarta hem) 1 8.833332 (5) Inga priser
Telldus TellStick Duo (Styrenheter för smarta hem) 1 8.090908 (10) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 31 May 2013 - 12:22

Unregisteredaeb007d9
  • Unregisteredaeb007d9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Hejsan,

Hittade ingen samlingstråd för Telldus NetStick och då jag vet att det är ett antal användare på forumet som använder sig av det så startar jag en tråd.

Då jag själv inte har börjat använda mig av min ännu så har jag ställt ett antal frågor på Telldus forum, länken kan du se nedan.

Så ventilera gärna era tankar, tips och tricks om denna fantastiska produkt!

Forumtråden på Telldus:
http://www.telldus.c....php?f=1&t=3472

Postad 15 August 2013 - 22:07

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Den här tråden var lite död. Så låt oss sätta fart på den nu när det börjar bli lite mörkare ute!

Hur är det med Tellstick Net, finns det några alternativ med liknande funktion? För och nackdelar med dem?

Edit: Telldus Net->Tellstick Net

Redigerat av whome, 15 August 2013 - 22:08.

Postad 16 November 2013 - 22:52

endorf
  • endorf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Köpte nyligen en tellstick net, har några uttag och "dimmer-puckar".

Riktigt smidigt att ha belysningen som "alarm", när det är dags att gå upp så tänder lampan i sovrummet upp 15%, hallen 15%. Man kan ta sig ut ur sovrummet, utan att ramla på något som är i vägen, och sambon vaknar inte ! ;)
Har även två sensorer som visar temperatur, en ute å en inne.

Svarar gärna på frågor, även om jag är rellativt ny inom tellstickens värld.

Postad 17 November 2013 - 07:24

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Inget alternativ om man kör nexa, men z-wave är trevligt då det har dubbelriktad kommunikation.
Har vän en 20 enheter och styrsystem från Fibaro.

Www.fibaro.com

Postad 18 November 2013 - 12:13

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Inget alternativ om man kör nexa, men z-wave är trevligt då det har dubbelriktad kommunikation.
Har vän en 20 enheter och styrsystem från Fibaro.

Www.fibaro.com

Nu fattar inte jag. Tellstick Net har väl visst dubbelriktad kommunikation, eller??? Min känner av signaler och kan skicka signaler. T.ex. så fungerar det fint med Nexa.

Fibaro kanske är bättre än Tellstick Net på andra områden men just på den här punkten fungerar Tellstick Net fint. Jag har nog också ca: 20 enheter och kör dem med Tellstick Net.

Postad 18 November 2013 - 19:57

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Du har helt rätt i att inte förstå, det var min kunskap som var felaktig :)

Postad 27 November 2013 - 00:02

Bilmicke81
  • Bilmicke81
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej

Nu har jag skaffat Telldus nestick net och är grymt nöjd än så länge. Funkar kanon vad gäller fjärrkontrollen, via webb samt Iphone appen.

Jag har inga problem, men har förstått att det finns en app till android som heter något i likhet med "taks manager, commandmanager" (eller dyl) som kan skapa förutbestämda händelser i telefon. Tex att när jag är på en viss geografisk plats så sker ett kommando i min telefon, tex att den startar telldus via webben och exempelvis tänder all belysning, till att logga ut ur mitt företags mobilväxel osv.

Någon som vet vad jag menar och om den finns till Iphone?

Tacksam för svar.

Postad 02 December 2013 - 08:29

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Hej

Nu har jag skaffat Telldus nestick net och är grymt nöjd än så länge. Funkar kanon vad gäller fjärrkontrollen, via webb samt Iphone appen.

Jag har inga problem, men har förstått att det finns en app till android som heter något i likhet med "taks manager, commandmanager" (eller dyl) som kan skapa förutbestämda händelser i telefon. Tex att när jag är på en viss geografisk plats så sker ett kommando i min telefon, tex att den startar telldus via webben och exempelvis tänder all belysning, till att logga ut ur mitt företags mobilväxel osv.

Någon som vet vad jag menar och om den finns till Iphone?

Tacksam för svar.

Har tyvärr inget svar på din fråga, däremot en fråga till dig. Kör du iOS7? Läste någonstans att appen till Telldus inte fungerade på iOS7 men de kanske har åtgärdat det nu?

Postad 05 December 2013 - 12:46

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Hej Nu har jag skaffat Telldus nestick net och är grymt nöjd än så länge. Funkar kanon vad gäller fjärrkontrollen, via webb samt Iphone appen. Jag har inga problem, men har förstått att det finns en app till android som heter något i likhet med "taks manager, commandmanager" (eller dyl) som kan skapa förutbestämda händelser i telefon. Tex att när jag är på en viss geografisk plats så sker ett kommando i min telefon, tex att den startar telldus via webben och exempelvis tänder all belysning, till att logga ut ur mitt företags mobilväxel osv. Någon som vet vad jag menar och om den finns till Iphone? Tacksam för svar.

https://itunes.apple...03278?ls=1&mt=8 denna app ser ut att kunna tända via geo, har inte testat denna app själv

Hur tänkte du att en Telldus live skulle logga ur dig ifrån en mobilväxel lol ?

Postad 05 December 2013 - 19:06

dannan
  • dannan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Nu fattar inte jag. Tellstick Net har väl visst dubbelriktad kommunikation, eller??? Min känner av signaler och kan skicka signaler. T.ex. så fungerar det fint med Nexa.

Fibaro kanske är bättre än Tellstick Net på andra områden men just på den här punkten fungerar Tellstick Net fint. Jag har nog också ca: 20 enheter och kör dem med Tellstick Net.

Ett litet förtydligande bara. Nexa är enkelriktad kommunikation. Om Tellestick säger åt en plugin att vara på finns inget som berättar för tellstick att den är på.

Postad 11 December 2013 - 22:20

Delarium
  • Delarium
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Fundering: Om jag skaffar en 3G-dongel som agerar Wifirouter, kan jag ta tex Tellstick Duo för att i sin tur styra eluttag? Eller måste Tellsticken ha Ethernetkabel ansluten?

Postad 11 December 2013 - 23:41

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Fundering: Om jag skaffar en 3G-dongel som agerar Wifirouter, kan jag ta tex Tellstick Duo för att i sin tur styra eluttag? Eller måste Tellsticken ha Ethernetkabel ansluten?

Är inte riktigt med på hur du tänker dig ansluta 3G-dongeln men om det är Tellstick Net du tänker köra med så måste den ha en Ethernet-kabel ansluten. Den har inte något WiFi-stöd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.