Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 55LA965W erfarenheter?

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2014 - 12:36

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Hej!
Har funderingar på att uppdatera min TV till en LG 55LA965W.
Jag vill ha möjlighet till 4k, 3D + att jag vill ha passiva 3D glasögon, och en TV till bra pris och bra bild såklart.

Någon som köpt denna TVn och har erfarenhet av den? Jag tittade på den idag på Elgiganten Trollhättan men tyvärr hade någon grejat med bildinställningarna så kontrasten var fruktansvärt överdrivet uppskruvat. Ringwraitsen i Hobbit såg ut som vita kasperspöken och den vita ljusa färgen brände igenom överallt.
Testade att försöka hitta inställingarna med fjärren men hade inte tid att stå där och gissa.

Som sagt, erfarenheter?

Postad 05 February 2014 - 22:13

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 0
Jag har den och är mycket nöjd. När det gäller bildinställningar rekommenderar jag Expert 1 inställningen då en test med DVE HD basics blu-ray skivan visade att den inställning klarade testmönstren på skivan bäst. Det utan att behöva skruva på några inställningar. Svärtan är mycket bra vilket nog är nytt för LCD från LG.

Tjänsterna som finns in den är omfattande som Netflix, SF Anytime, Viaplay. Den har en av delning med 3D material. Vill man titta på 4K (Ultra HD) material så finns det på Youtube som den har. Sök på 4K.

Bildinställningarna gäller per ingång i och vad TV:n själv tar emot så vill man ha Expert 1 får man ställa in det flera gånger. Min kom med Eco inställning som ger en förfärlig och mörk bild.

Postad 07 February 2014 - 00:10

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Det låter väldigt bra :) Tack för tipset med. Jag var uppe vid Elgiganten och kikade på TVn igen och då hade de ändrat inställningarna så det såg mycket bättre ut. Fortfarande en aning för ljus bild men som sagt, inte så fruktansvärt uppskruvad kontrast.
Är väldigt sugen på denna TVn, jag föredrar passiva glasögon med så det är bara ett plus.

Postad 09 February 2014 - 10:06

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 0
Det finns butiksinställningar som just är ljusa som passar i affärer men ger sol i varenda kanal när man kommer hem. Min förra TV kom med den inställningen så jag fick ändra det när jag lärt min inställningarna.

Då LG kommer med den mörka Eco inställingen så är de tvärt om med den TV.

Postad 06 June 2014 - 20:29

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hej jag undrar om man kan få bild i bild på något sätt? Jag glömde att kolla om den finessen fanns klantigt av mig.
Om inte hur kan man göra att få tv bild genom datorn?

Är det någon som har fått en vanlig fjärrkontroll med i kartongen ? det är ett måste om man har äldre i hemmet utan datorvana eller som är ostadig på handen.

Och hur får man ultra HD upscaler att fungera?

Postad 10 July 2014 - 11:30

broncoirons
  • broncoirons
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Bild i Bild finns inte på denna tv vad jag vet, det ända jag har hittat är att du kan ha tvn i högra hörnet när man är inne på webläsaren.

Vanlig fjärr hänger inte med men du kan kontakta LG:s support så skickar dom en vanlig utan kostnad.

Det finns en funktion som heter Superupplösning, det är HD upscaler.

Postad 14 July 2014 - 00:28

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Ok tack för svaren har fått n vanlig fjärrkontroll nu vart mycket bättre.

Hur spelar man upp 4k på TV:N? har testat den inbyggda webläsaren och den klarar inte att spela upp 4k från You Tube, ändrar man till 2160 så kommer det en ruta videoformatet stöds ej. Klarar TV:N att spela 4k fån UBS porten?

Min nuvarande dator klarar bara 1080P har tänk köpa en Mac mini till TV:N men just nu klarar inte dom 4k får vänta tills den nya kommer.
Och är det HDMI 2.0 på TV:N ?

Postad 14 July 2014 - 13:18

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 0
Jag får då den att spela upp 4K videor på Youtube men då har jag använt Youtube appen och inte webläsaren.

Postad 14 July 2014 - 15:03

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hur får man fram info när man använder Youtube appen så att man ser vilken upplösning som visas?
Använder man den inbyggda Webläsaren och söker på 4k video som LG G3 camera: UHD 3840*2160p så blir det automatiskt 480p som visas och ändrar man till 2160p 4k så stöder inte webläsaren det formatet, därför undrar jag hur man ser att det 2160p som spelas upp när man använder Youtube appen.

Postad 14 July 2014 - 22:34

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 0
Sök på 4K och spela upp dem. Det räcker för jag har kollat det mot att köra Youtube appen och 4K videor i min Panasonic DMR-BC83 och 4K som inte klarar Ultra-HD och man såg skillnaden på hur tydligt det blev.

Postad 16 July 2014 - 16:47

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
har denna hdmi 1.4? skall man inte ha hdmi2.0 för att 4k skall fungera ? mvh

Postad 19 July 2014 - 09:31

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 0
HDMI 1.4 klarar 4K 24 Hz
HDMI 2.0 klarar 4K 24/50/60 Hz

Postad 19 July 2014 - 20:21

Bappe
  • Bappe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som vet vad nya firmware fixar? http://www.lg.com/se...ukt/lg-55LA965W

Postad 28 July 2014 - 18:02

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5176 inlägg
  • 0
Man får något obegripligt då senaste versionen är 4.24.35

Postad 25 December 2014 - 21:09

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Har nu haft denna TV ett halvår och är faktiskt mycket nöjd. Det finns bara en sak som är bekymrande, nätverksfunktionerna. Jag menar, kan man få bättre fart på nätverkskortet? Det trådlösa nätverket går snabbare än om jag ansluter en nätverkskabel...vilket är jättekonstigt. Screenmirroring (miracast) går segt som bara den och funkar bara ibland. Väldigt störande. Någon som fått fart på sitt nätverkskort?

Postad 26 December 2014 - 09:17

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
@King Kobra: Vet inte riktig varför du klagar på din nätverksuppkoppling? Har haft denna fina tv i 9 månader nu och ät mycket nöjd, även med nätverket. Har du testat hastighet via webbläsaren? Om det är några problem, uppdatera tiil den senaste FW (om du har inte gjort redan), Återställ till fabrik inställningar och starta om från början.

Till de som är intresserade: jag ahr beställt uppgradering av denna tv till WebOS och HDMI2. Här är brevet jag fick från LG Nordic support:

<<<Hej,

Tack för att du har anmält intresse för att veta mer om uppgraderingen för er TV apparat till HDMI 2.0

Uppgraderingen på er TV apparat kommer att kosta: 3995 SEK.

Önskar ni uppgradera behöver ni läsa bifogat dokument samt signera att ni förstår innebörden utav uppgraderingen.

Vi behöver er adress och telefon nummer för att kunna boka in uppgraderingen.

I korthet innebär uppgraderingen att ni får tillgång till vårt nya operativ system WebOS, HDMI 2.0 vilket
ger er möjlighet att spela upp UHD material i 60 bilder i sekunden från HDMI porten. Genom detta får
ni även tillgång till Netflix 4K innehåll då det formatet kommer att stödjas efter uppgraderingen.
Detaljerad beskrivning kan ni finna i bifogat dokument.

Vi har möjlighet att erbjuda hemservice i de områden där det finns tillgängligt, om ni inte bor i ett
område som har tillgång till hemservice bokar vi in ett fraktbolag som hämtar TV apparat och kör den till
vår huvudverkstad för att uppgradera den, sedan skickas TV apparaten tillbaka med samma fraktbolag
hem till er igen.

Svara på detta email om ni är intresserad att uppgradera TV apparaten.
>>>

och här är följebrevet:

LG Ultra HD Uoqrade Kit
Background
LG 4K TV's meet the current Ultra High Definition (UHD) standards by including support for native UHD content. The
TVs included a high efficiency video codec (HEVC) also known as H.265 for streaming UHD content via the Smart TV
interface. As new sources of content become available such as Netflix they may require next generation interfaces.
LG has developed an upgrade kit to support this next generation version of HDMI and HEVC. Details of this upgrade
kit are highlighted below:
Upgrade Reason
Provides display compatibility for 4K 60P source media via
o lnternet streaming content (i.e. Netflix ) . External HDMI connectivity - 4K 60P interface (future hardware connectivity)
Upgrade KIT Contents
. I x Main Board (webOS compliant), 1 x webOS Magic Remote
o 1 x HDMI 2.0 cable, 1 x NFC tag,1 x User Guide
. 2 Year Warranty on new Main Board
Result of Upqrade
Operational Changes
o Operating system changed to LG webOS (User guide supplied) . Menu structure will appear and operate differently (User guide supplied)
. Original downloaded Apps will not be present
o Apps will need to be re-applied
Functional Ghanges
. Recording
o lnternal memory record no longer possible (some models had this feature)
o New formatting required to be applied to an external Hard Disk Drive
. Motion Recognition function:
o Finger gesture is enabled
o Hand or pattern gestures no longer possible.
. NFC - Previous tag will not work replaced by new webOS NFC tag (supplied)
. Magic Remote - Previous remote replaced by new magic remote.
Consequence of upgrade
¡ Previously stored media on an HDD will not play on upgraded system.
. HDD will need to be reformatted using a PC to enable it to be used with webOS
¡ Existing Skype camera (AN-VC400) will not work with the TV after the upgrade. A new compatible camera
(AN-VC500) can be purchased separately from recognised LG retail partners.
Result of upgrade
. 4K 60P internet streaming content enabled ¡ HDMI 2 will be 4K 60P compatible
¡ HDMI 1,3 remain 4K 30P compliant
lf you agree to proceed with an upgrade of your LG UHD TV after reading the above upgrade conditions and
modification summary please sign, date and return this document.

>>>>'

Ja, jag vet är det är konstigt att lägga pengar på uppgradering när priserna går ner hela tiden, men jag ÄR nöjd med tv-n och vill behålla den länge...

Postad 28 December 2014 - 12:47

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Meddela gärna när dom har uppdaterat din tv och ge feedback om det var värt det

Postad 29 December 2014 - 14:00

krishna1
  • krishna1
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Lycklig ägare till:

LG 55LA965W

Köpte den sista på elgiganten i Nyköping till ett väldigt bra pris, tror jag.

Postad 31 December 2014 - 17:33

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Hej
NU har tekniker från LG ringt och meddelat att LG upgrade kit har kommit och vi kom överens att de ska komma hem till mig på måndag den 5 januari vid 12 tiden. De kommer ordna allt på plats och det ska enligt henne ta ca 2 timmar.
'Blir spännande att se om man märker något men oavsett allt tvn kommer nu att leverera mer. Test blir Netflix och "House of the cards" i 4K.

Återkommer efter uppgraderingen.

Postad 01 January 2015 - 16:34

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Detta låter riktigt intressant!! Kommer följa detta med stort intresse.

Postad 01 January 2015 - 18:23

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har en Onkyo Tx Nr807 och den klarar inte av att synka bild och ljud från en Blu ray spelare på denna Tv, Bilden verkar ta extra tid på sig än ljudet. Och det är olika tid för olika filmer och synka manuellt är nästan omöjlig.

Jag undrar vilken förstärkare har ni som fungerar bra med denna Tv?
Jag vill gärna ha en förstärkare med videouppskalare till 4k som klarar av att synka ljud och bild automatiskt.
Jag funderar på en Denon men vet inte vilken, eller finns det en bättre förstärkare?

Redigerat av Unregistered35ce5ab5, 01 January 2015 - 18:25.

Postad 01 January 2015 - 21:14

krishna1
  • krishna1
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Tar bort

Redigerat av krishna1, 02 January 2015 - 20:13.

Postad 08 January 2015 - 14:51

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej
NU har tekniker från LG ringt och meddelat att LG upgrade kit har kommit och vi kom överens att de ska komma hem till mig på måndag den 5 januari vid 12 tiden. De kommer ordna allt på plats och det ska enligt henne ta ca 2 timmar.
'Blir spännande att se om man märker något men oavsett allt tvn kommer nu att leverera mer. Test blir Netflix och "House of the cards" i 4K.

Återkommer efter uppgraderingen.

Hur gick det med detta? Blev det bra?

Postad 09 January 2015 - 07:43

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Hej
I måndags em kom tekniker och hade med sig uppgraderings kit. Det blev precis så som jag läste på en UK forum att uppgraderings manual till tekniker var undermålig och stackaren visste inte vad skulle han göra. Var lit behjälplig då jag redan läst och sätt bilder från den UK forum och efter några om o men blev det klart. Kitet består av huvud kort som ersätter 2 andra kor, lite nya kablage samt stickers och distanser. Allt som allt klart på 1 timme. Sedan blev det starta upp, återställa "White balance" så den matchar som den var innan och ett par uppgraderingar av FW.
Kopplade extern satellit box (tar mindre tid än söka o ordna med den inbyggda, ska använda den senare) och på med olika program.
Bilden är lika bra som innan så åtminstone ingen förlust där.
Nu till menyer, ja, det är annorlunda, man måste vänja sig tanken då allt ligger på "fel" ställe och fel sätt men som sagt, man vänjer sig sabbt.
Var ivrig att starta Netflix och efter uppdatering av dess app blev det logga in.
Det första som slår in när man loggat in på Netflix att allt ser annorlunda ut, nu blir man tillfrågad varje gång vem tittar på TV, menyer är annorlunda och mycket snyggare samt det tillkom nu beteckning om Ultra HD på de få serier som är gjorda för det (House of cards, Marco polo..).
Startat House of cards och ... nja, ser inte så stor skillnad, visst , bilden ÄR fin, men den var även tidigare i HD mycket bra. När man jämför med de andra serier o filmer som är INTE UHD så kan man ana liten liten ökning i detaljrikedom, mörka scener är mycket mer levande.

Mycket smidig att hoppa runt och åtekoma till någon av de tidigare aktiviteter snabbt och överskådligt.
Koppla sig till resten av utrustning runt om är smidigare än någonsin, och tv kommer ihåg de för senare bruk. skicka bilder, vide mm från telefon/surfplatta är busenkelt och nu går det enklare och utan hack att bläddra med tv-ns magic fjärr att styra bilder och video på telefonen. Kul!
De som har android eller Apple produkt kan ladda WebOS app och ha remote på telefonen (kör med winPhone så det går inte just nu, synd, det gick bra innan....)

Kanalhantering är smidigare och förbättrad jämte hur det var, nu går det enkelt att redigera kanallista, organisera och flytta kanaler i egna fav listor. BRA!

Måste sticka till arbete nu. Återkommer med lite bilder senare.

Postad 09 January 2015 - 11:39

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
och här är några bilder som jag tagit dock inser att telefon är inte bästa för att ta högupplösta foto.
Här är baksida på tv-n, den kort till vänster samt i mitten ska ersättas med EN nytt kort.
Bifogad fil  WP_20150105_003.jpg   2.25MB   14 Antal nerladdningar

de här kort ska ersättas
Bifogad fil  WP_20150105_004.jpg   2.22MB   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  WP_20150105_005.jpg   2.14MB   7 Antal nerladdningar

Här är ersättningskortet. suddig....
Bifogad fil  WP_20150105_006.jpg   2.09MB   8 Antal nerladdningar

och efter arbete blev det att uppdatera FW samt appar

Är Nöjd! Väl värt pengar, nu vet jag att tvn klarar åtminstone det den borde. Vi får se om WebOS 2.0 kommer in, om inte.. spelar ingen roll, tvn fungerar fint även så och jag har nu stressat den med att belasta med flera appar igång samtidigt plus både extern videokälla och intern via antenn och både marksänd och satellit med den inbyggda . Allt fungera bra.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered5794a5dc, 09 January 2015 - 12:03.

Postad 09 January 2015 - 13:39

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Toppen, Tack för infon.

För min del är det viktigast att fotboll etc flyter på bättre än det gör idag

Postad 09 January 2015 - 15:44

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
@mrspurs
det får jag testa imorgon..... fast nu finns även "sport" läge i " 123 " qvick meny. den slår av alla "förbättringar i bilden så snabba scener ska flytta bättre där.

Postad 10 January 2015 - 17:23

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
blev det någon skillnad i bildhantering, ex vertical banding, eller rullande text med den nya uppdatering? det finns en testfilm i forumet.
4000 kr är endå 4000. har ingen hdmi2.0 box endå och ingen netflix(ännu)
det är eg sjukt att en 4k tv inte stödjer netflixs 4k (det borde de göra en mjukvaruuppgradering för) out of the box.

Postad 11 January 2015 - 10:21

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 1
Hej
Nu, efter några dagars test tycker jag så här:
MINUS: Så länge man har inte många kanaler installerade fungerar den så där bra. När jag installerade alla Canal Digital som jag prenumererar blev det direkt mycket mycket slöare, minst 1 sekund för att byta kanal, så var det INTE innan. Det blev att återställa och ta bort alla CD kanaler, koppla min externa receiver. Den hanterar kanaler snabbare och bättre.
MINUS: Vertikal bandning är lika bra/dålig som innan så ingen förändring där, det är inte de delar man har byt ut då bildbearbetningskort är inte ersatt.
PLUS: Själva hantering av tv-n att man kan hopa mellan olika appar som på dator/mobil mfl är bra, du kan göra annat och återvända till tv tittande eller bläddra i menyer, koppla externa enheter utan att man avbryter något och de aktiva är kvar i rullmenyn till vänster, smidigt!
MINUS: Appar hänger sig efter ett tag, det var inte så första dagar av användning. Vet inte om den sista FW gjorde något som försämrade allt. Skulle ev vilja gå back en firmware då denna är inte stabil.
PLUS: Tittat på fotboll, det är ok, smidig med en snabbknapp för "sport" läge, den slår av alla förbättringar och bilden flyter mycket fint och färger är klarare och starkare.
PLUS: Netflix fungerar tekniskt bättre och man har alla funktioner som på vanligt dator.

ja, det finns mer men jag kan säga så här nu: Hade större förväntning inför detta uppgradering!
OK tv är nu "framtidssäkrare" med HEVC265 hårdvara inne men tror att jag skulle gjort bättre om jag hade struntat i detta, väntat lite till och köpt ny tv.
Detta pga jag tror inte jag kommer att behålla tv så länge tills våra TV bolag börjar på allvar att sända 4K material. Titta bara hur det gick med HD, Det är långt ifrån den mål som TV bolag målade för några år sedan och detta steg blir ännu längre bort.
Visst, Netflix är här med sina egna serier i 4K, BRA tycker jag, men när kommer Viasat, Canal Digital mfl aktörer här och sänder direkt program i 4K???
Strömmad TV är framtid men vi ska inte glömma att klassiskt tv tittande är inte död, inte på många år till.

Min råd är: spara pengar och vänta lite, köp sedan en tv med nyare teknik!

MVH
Demisnoopy

Postad 11 January 2015 - 12:15

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 1
Hej Igen
Via WebOS forum och inlägg om Firmware kunde jag efter att ha ändrat land till Tyskland hämta senaste fw:

Det känns att systemet är någorlunda snabbare men ... återkommer efter några dagars användning.

Bifogad fil(er)

Postad 11 January 2015 - 13:27

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är det någon som kan förklara hur man får ARC att fungera, jag har en ny Argon HDMI kabel från Hifiklubben och kopplat den i HDMI 1 (ARC) till HDMI ut (ARC) på förstärkaren Denon 4100W och jag har ändrat till externa högtalare på TV:n och jag får inget ljud, är det mer inställningar på TV:n man ska göra? eller har jag gjort rätt inställningar på TV:n?

Postad 09 February 2015 - 11:16

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har uppgraderat sin tv?

Erfarenheter isåfall?

Jag håller med vissa att detta bord LG gjort gratis

Postad 25 February 2015 - 22:32

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är någon som vet hur man får i gång LG TV Remote appen till Ipad? Jag har fått det att funka på telefonen men den har slutat att funka där och på Ipaden har jag inte lyckas alls, jag har lyckas att streama bild och ljud till tv:n genom Youtube appen från ipaden men jag vet hur det streamas till tv:n Wifi eller Bluetooth.

Ska man göra någon speciell inställning på LG Tv:n?

Postad 06 July 2015 - 22:58

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej

Har likadan tv som dig, tänkte uppgradera, går det fortfarande bra för dig, är du nöjd? Har du några länkar till UK forum som du skriver om, man vet aldrig om LG skickar en praktikant :) 

Du skrev att programmet hängde sig, har du gått tillbaka i FW, vad händer om du tar återställa programvara? 

Tack på förhand /O

Postad 07 July 2015 - 19:40

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej 

Jag har valt att gå vidare och uppgradera min tv, dock vill de ha 4995kr för arbetet. Jag ringde till supporten och som vanligt hade de ingen aning om vad jag pratade om, jag mailade det brevet som du fått, utan den hade jag nog fått ge upp. Något senare fick jag mail av en tekniker som kommer att fixa min tv.

Tack för hjälpen! Utan ditt inlägg hade det nog inte gått! 

Postad 17 July 2015 - 22:03

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 1
Hej

Nu har jag uppdaterat teven, det bästa jag har gjort, har tidigare haft problem med ljudsynken men nu är allt ok då det berodde på mjukvaran (min teori), om inte har de ändåbytt ut det mesta av hårdvaran så i praktiken har jag en 2015 års tv, jag kollade på när teknikern ändrade i menyerna, tv´n har fortfarande samma beteckningen, han ändrade inte på det som många tror(det bör finnas en digital id märkning i webos). Då teven har samma kärna och hårdvara som 2015 års teven har jag en ny tv :).

Menyerna är snabba och med senaste uppdateringen av webos, det bör gå att uppdatera till webos 2.0 också men det gäller att få tag på rätt person på supporten som kollar upp det med LG centralt.

Redigerat av osse5, 18 July 2015 - 11:45.

Postad 23 July 2015 - 20:45

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej

Nu har jag uppdaterat teven, det bästa jag har gjort, har tidigare haft problem med ljudsynken men nu är allt ok då det berodde på mjukvaran (min teori), om inte har de ändåbytt ut det mesta av hårdvaran så i praktiken har jag en 2015 års tv, jag kollade på när teknikern ändrade i menyerna, tv´n har fortfarande samma beteckningen, han ändrade inte på det som många tror(det bör finnas en digital id märkning i webos). Då teven har samma kärna och hårdvara som 2015 års teven har jag en ny tv :).

Menyerna är snabba och med senaste uppdateringen av webos, det bör gå att uppdatera till webos 2.0 också men det gäller att få tag på rätt person på supporten som kollar upp det med LG centralt.

Har du märkt någon skillnad när du tittar på sport (om du gör det)? Har dom förbättrat det?

Postad 25 July 2015 - 23:24

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 1
Ja, det har blivit mycket bättre, Jag var inte helt nöjd innan då jag upplevde en viss fördröjning, jag är helt övertygad att det var mjukvaran som var problemet. Då jag har viasat sport och kollar mycket på fotboll var det en av de viktigaste punkterna med uppdateringen, jag tog upp detta med teknikern som kom hem till mig och han sa att han trodde att uppdateringen skulle fixa biffen. Alla konstigheter jag upplevde innan är borta! Netflix 4k är också ett plus.

Postad 27 July 2015 - 20:07

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Ok tack!   Man kan ju tycka att man skulle ha fått denna uppgradering gratis (eller billgare då jag har påpekat detta just med sport sedan jag köpte den och dom envist hävdat att allt är ok. Dock kan man ju läsa om detta i diverse forum då detta diskuterats.

jag ska nog köra på denna uppgradering

Postad 27 July 2015 - 22:27

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Håller med dig fullständigt, jag försökte även pruta genom att ta upp olika argument men de köpte inte det dock så har jag en 65tum och det blir en 1000 lapp dyrare än en 55tum, jag har läst på många engelska forum att bilbehandlingen för netcast är för avancerad. Se till att de inte glömmer att gå in på specialmenyn och ändra modell och serienummer, såg på demysnoopys bilder att de missat det, vet inte om det kan skapa problem senare. Jag har också en senare version av webos 1.3.3-3863. Du ser detta under allmänt/om denna tv. Lycka till!

Postad 28 July 2015 - 19:19

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Tack!

har du även fått den Webos uppgraderat till 2.0 via firmware?

Postad 29 July 2015 - 00:05

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Tack!

har du även fått den Webos uppgraderat till 2.0 via firmware?

Postad 29 July 2015 - 00:09

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nej, uppdateringen har inte kommit ännu och LG sverige verkar inte ha koll på den heller, men om man får tro CNET så kommer det att komma.
http://www.cnet.com/...-to-web-os-2-0/

Ps. Om man kollar ESN under "om denna tv" står det att detta är en LG TV 2014.

Postad 26 August 2015 - 13:30

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen Webos 2.0 antar jag?     Har en tekniker hemma precis nu som uppgraderar tvn men tyvärr ändras ej modellnummer eller serienummer enligt honom :-(

Postad 26 August 2015 - 18:05

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen Webos 2.0 antar jag? Har en tekniker hemma precis nu som uppgraderar tvn men tyvärr ändras ej modellnummer eller serienummer enligt honom :-(

Uppdateringarna går på ESN eller VSN. Se under "om denna tv" där står det lgtv20141
Alltså en lg tv 2014 version 1

Redigerat av osse5, 26 August 2015 - 20:06.

Postad 27 August 2015 - 18:53

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

"Uppdateringarna går på ESN eller VSN. Se under "om denna tv" där står det lgtv20141
Alltså en lg tv 2014 version 1"

Ja det står LG tv 2014 1.   Var det där han skulle ha ändrat menar du?

Redigerat av mrspurs, 27 August 2015 - 18:56.

Postad 29 August 2015 - 21:30

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 1
Sorry jag trodde att modellen och serienumret var viktiga, tydligen inte, se demysnoopys bilder, de har inte ändrat modell och serienummer till det rätta. Uppdateringarna går på ESN. Vi kommer att förmodligen få en uppdatering till webos 2.0 senare i år då vi har en 2014 års tv enligt ESN. http://www.cnet.com/...-to-web-os-2-0/

Postad 01 September 2015 - 21:30

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Fick precis denna trevliga länk. 21 September verkar bli uppgradering till Webos 2.0

http://www.cnet.com/...directv-access/

Postad 08 September 2015 - 19:23

osse5
  • osse5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Äntligen!

Postad 09 September 2015 - 10:45

mrspurs
  • mrspurs
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hm, nu säger LGs svenska support att dom nordiska modellerna ej kommer att uppgraderas :-(   Dom har ju haft fel förut men detta var ytterst trist

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.