Allt började med att jag kopplade Chromecast direkt till förstärkaren. Jag fick ingen bild, ibland va det svart bild och tryckte jag runt på source och tillbaka till chromecast så kunde det bli en typ av myrornaskrig. På förstärkarens display blinkade HDMI out 1 röda texten. Förstärkaren tyckte det va analogt. Ibland stod det PCM.
Stängde av tvn och provade. Då gick det ibland när jag växla från source-analogt till där chromecast sitter. Flyttade då Hdmi, förstärkaren till tv (arc) till en annan Hdmi på tvn. Nu fungerar det lite bättre. Men när jag trycker på TV AV (arc) där ingen NU är kopplat ballar förstärkaren ur precis som ovan, HDMI i förstärkaren börjar blinka och displayn pendlar mellan analogt och decoder off. (Detta verkar även gälla när jag stänger av tvn) Då får jag börja trycka runt igen på olika source knappar för att chromecast ska komma igång igen.
Har stängt av allt vad HDMI- kontroll heter på både tvn och förstärkaren.
Vad kan va fel tro? Har inga problem med Intel NUC, PS3, Viaplay boxen som va kopplat i samma utgång eller min gamla mediaspelare. Dock hade jag lite problem med Sony xperia när jag koppla den till förstärkaren med HDMI. HDMI out 1 kunde också stå och blinka.
Har fortfarande garanti på förstärkaren
Tvn: Panasonic TX-P50G30Y
Förstärkare: Yamaha RX A820
Hoppas ni klarar av att läsa
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?