Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Koppla Neutrik-kabel till DSPeaker Anti Mode 8033

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 August 2014 - 14:01

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Va lite osäker på vilken del av forumet den här frågan hör hemma men jag testar här :)

Jag flyttade nyss till en ny lägenhet som gjorde det möjligt att ha ett semidedikerat lyssningsrum. I samband med detta köpte jag lite ny utrustning, bland annat då en ny subbas från REL. Jag har sedan tidigare en DSPeaker som jag använt ihop med gamla subbasen till väldigt god effekt. Men REL basen använder Neutrik-kabel vilket innebär en extra kabel som jord. Min jord-kabel är fäst i en RCA-kontakt som jag pluggar in i en oanvänd port i bak på min SAT Amplifix enligt instruktioner från försäljaren.

Min fråga då. Om jag ska koppla in DSPeakern mellan REL basen och förstärkaren, hur jordar jag då effektivt? Ska jag försöka fästa kabeln i metallchassit på DSPeakern eller ska jag jorda den i förstärkaren som innan? Spelar det ens någon roll? Helt hopplös på sånt här.

Som jag förstått det lär väl ingenting gå sönder (bara brumma en massa) om jag inte jordar den ordentligt så jag antar att det bara är att prova, men jag föredrar att veta först ;)

Tacksam för svar på detta då jag har en baspuckel i nya rummet och min beställning av ljudabsorbent blivit försenad pga av negativt lagersaldo :wacko:

Redigerat av Draj, 29 August 2014 - 14:03.

Postad 29 August 2014 - 14:29

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0