Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

kalibrera philips 65PUS9809

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 July 2015 - 19:14

maserik
  • maserik
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Någon som vet vilka inställningar som är bäst för Philips 65PUS9809?

Postad 10 July 2015 - 20:52

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

https://www.hembiobutiken.se/produkter/tillbehor/kalibrering/128150-joe-kane-dve-hd-basics/ om du kör från BD spelare. Där förklaras hur du ska ställa in massa av paremetrarna som är där, och förklarar bra vad justering av bild på ett bra sätt, så man blir lite insatt i det iaf... :)

http://www.avsforum....alibration.html Eller ladda ner denna om du kör från mediaspelare... brukar ställa in från "basic", räcker för mig, orkar inte sätta in mig mer i den djungeln... :P

Från TVboxen så kör svt nån gång på natten en testbild som man kan ställa in ifrån... :)

Postad 14 July 2015 - 21:13

snodden2
  • snodden2
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hur går det med tvn?

Jag ser att elgiganten har den för 24990 fram till 19/7.

Den stora grejen med den är ju att det är en full bakbelyst va panel.

Och det ska enligt tester vara en fantastiskt bra svärta i den.

Men hur är den att spela på? Den har ju inte heller 4k netflix. Philips har dock en box som snart kommer och fixar

den biten iallfall. Man fick den gratis före 31/6. Men om man köper tvn nu så kommer den kosta 2500.

Men det verka onekligen vara en lite bortglömd juvel det här kanske?

Postad 16 July 2015 - 15:06

Chill SWE
  • Chill SWE
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Gillar verkligen Philips design och Ambilight, så den här TV:n verkade sjukt intressant. Var och kollade på den på Elgiganten i förrgår. Då matades den med testbilder från Philips i HD (Resten av TV apparaterna i butiken också). Tv:n stod bredvid en LG 65UF860V tror jag som jag jämförde en del med.

Körde även sticka med 4k material på Philipsen. Men vad ska jag säga, äntra var Tv:n defekt, mjukvaran gammal eller något annat, för fy fan vilken skitbild rent ut sagt! Iaf på testbilderna i HD, 4k var mer OK. Men LG var i en helt annan dimension än Philipsen..  Då har ju ändå 65PUS9809 blivit nedsatt med nästan 20,000!

Tråkigt då jag var väldigt sugen, men man vågar ju inte köpa något som är så uppenbart dåligt. =(

Ge gärna feedback som visar motsatsen! =)

Postad 16 July 2015 - 22:19

snodden2
  • snodden2
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ajdå!

Helt övertygad om att inställningen måste varit fel. Enligt dom tester jag läst så ska bildkvaliten vara helt lysande

i alla fall svärtan. Det är med 100% garanti att den tv du kollade på hade philips alla bildförbättringar och som ger exakt som du säger en helt otroligt bedrövligt usel bild. Ändra till filmläget eller Movie och gå in och stäng av allt som bara går att stänga av på den:)

Som vanligt har philips alltid en liten överskärpning i bilden som inte går att få bort helt. Sen kan färgerna vara lite överdrivna. Men det mesta går att kalibrera bort som tur är.

Och då har man kanske marknadens bästa svärta förutom oled då och sista plasmorna från Panasonic.

Jag har själv sett den på mediamark och det var ingen rolig syn ibörjan ha ha! Precis som din reaktion.

Kantigt grälla färger brusigt. Men efter att gått in i inställningarna och pillat så wolla- säljaren och jag bara tittade på varann och flinade. Aha! Det är så det ska se ut. Kanske därför den har sålt så dåligt för att ingen har bemödat sig att ställa in den.

Men det borde gälla alla andra tvn tänker man då. Varför ser just den här så kass ut i butikerna?

Tror helt enkelt att philips har så urusla inställningar från början som ingen annan har. Skumt som f är det.

För det är faktiskt en full bakbelyst panel med 144 zoner.  Det innebär att den har ingen clouding som dom flesta

kantbelysta tvn annars har.

Så ut på nätet och kolla in test och gå och pilla så gott det går och det borde- om nu inte tvn var defekt iofs

gå att få en helt annan bild.

Sen det viktigaste av allt. Om du sett lgn i helt mörkt rum så hade du sprungit ut av ilska:)

Den har en ips panel plus en medioker kant ledbelysning vilket gör att svärtan och kontrasten är dålig i mörkt rum.

Philipsen har en helt annan kontrast och svärta i mörkret.

Tips! Sök på ljud o bilds hemsida på test.

Postad 17 July 2015 - 07:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Justerade teven skulle inte sälja för fem öre. För att kunna sälja har man en ljusstark bild med grälla färger. Då ser folk den teven. En kalibrerad teve skulle inte märkas bland sådan tv-apparater. 

Väl hemma är det en annan femma. I kontrollerade miljöer gör sig inte en tv med grälla färger och högsta kontrast med alla brusreduceringar påslagna. 

Postad 27 July 2015 - 16:33

Chill SWE
  • Chill SWE
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Säljaren var ganska erfaren så han gjorde vissa inställningar, men även efter kalibrering så var bilden rätt kasst.. Största problemet var ju inte att bilden var färglag och onaturlig, snarare var det så att bilden var grynig, kantig, brusig och laggig.. detta gick bara inte att få bort. Måste ha varit ett måndags-ex helt enkelt..! :)

Postad 29 July 2015 - 20:52

maserik
  • maserik
  • Användare

• 169 inlägg
  • 1

Ajdå!

Helt övertygad om att inställningen måste varit fel. Enligt dom tester jag läst så ska bildkvaliten vara helt lysande

i alla fall svärtan. Det är med 100% garanti att den tv du kollade på hade philips alla bildförbättringar och som ger exakt som du säger en helt otroligt bedrövligt usel bild. Ändra till filmläget eller Movie och gå in och stäng av allt som bara går att stänga av på den:)

Som vanligt har philips alltid en liten överskärpning i bilden som inte går att få bort helt. Sen kan färgerna vara lite överdrivna. Men det mesta går att kalibrera bort som tur är.

Och då har man kanske marknadens bästa svärta förutom oled då och sista plasmorna från Panasonic.

Jag har själv sett den på mediamark och det var ingen rolig syn ibörjan ha ha! Precis som din reaktion.

Kantigt grälla färger brusigt. Men efter att gått in i inställningarna och pillat så wolla- säljaren och jag bara tittade på varann och flinade. Aha! Det är så det ska se ut. Kanske därför den har sålt så dåligt för att ingen har bemödat sig att ställa in den.

Men det borde gälla alla andra tvn tänker man då. Varför ser just den här så kass ut i butikerna?

Tror helt enkelt att philips har så urusla inställningar från början som ingen annan har. Skumt som f är det.

För det är faktiskt en full bakbelyst panel med 144 zoner.  Det innebär att den har ingen clouding som dom flesta

kantbelysta tvn annars har.

Så ut på nätet och kolla in test och gå och pilla så gott det går och det borde- om nu inte tvn var defekt iofs

gå att få en helt annan bild.

Sen det viktigaste av allt. Om du sett lgn i helt mörkt rum så hade du sprungit ut av ilska:)

Den har en ips panel plus en medioker kant ledbelysning vilket gör att svärtan och kontrasten är dålig i mörkt rum.

Philipsen har en helt annan kontrast och svärta i mörkret.

Tips! Sök på ljud o bilds hemsida på test.

Kan du dela med dina inställningar här ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.