Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

UE55J6275, dålig bild på analog sändning

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2015 - 18:05

Intellectual
  • Intellectual
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej.

Jag köpte nyligen en ny 55" TV men är inte nöjd med bilden och innan jag eventuellt lämnar tillbaka den så tänkte jag ställa ett par frågor här först. Teven jag köpte heter Samsung 55" Smart LED-TV UE55J6275XXE (TV) . När jag kom hem så märkte jag att de analoga kanalernas bild var extremt dålig. Har en Sony Bravia 32" och på den är det kristallklar bild på de analoga kanalerna.

Vill tillägga att jag är en Sony kille och att jag alltid brukar köpa sony produkter i vanliga fall. Men jag ville prova Samsung för första gången vilket jag nu ångrar då jag egentligen hade tänkt köpa den här: http://www.elgigante...kdl-55w755cbaep .

Kommer det bli någon skillnad (på de analoga kanalernas bildkvalité) om jag köper den Sony TVn istället?

(Har inte digital TV)

Tack på förhand!

Postad 20 November 2015 - 07:12

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0
Jag har själv 4 st TV, en Panasonic två Thomson och en Samsung.
Av dessa är Samsungen överlägsen på analog mottagning, MEN bilden är skit ändå.
Jag har alla kanaler digital så jag har bara testa analoga delen men behöver inte använda det som väl är.

Hur kommer det sig att du bara har analog TV, bor du på ett museum?
Med analog skulle jag inte kunna leva med större än 32" kanske 40" om det var riktigt bra signal.
Om det inte finns digital TV i kabelnätet så bör du skaffa en antenn till markbunden så du iaf för in SVT plus TV4 och lite till digitalt.

Vilken kabel leverantör har du?

Redigerat av OMD28, 20 November 2015 - 07:13.

Postad 20 November 2015 - 07:48

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Analogt på en 55" blir ju skit, så enkelt är det. Sonyn kommer inte bli bättre.

Postad 20 November 2015 - 08:46

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 1

(Har inte digital TV)

Då uppstår frågan; Varför då?

Har ni ett fritt utbud i Antennuttaget i ett Flerfamiljshus så finns säkert även Svt med fyra kanaler + Tv4 och Tv6 att tillgå fritt digitalt, har du provat?! 
Vilket kabel-tv bolag är det, om något?

Något analogt utbud finns inte längre 'naturligt', utan det analoga är konverterat från digitalt isf.

Annars får du skaffa en (förstärkt) inomhusantenn, så får du in de fria kanalerna i det digitala markutbudet med alla Svt's, Tv4, Tv6 och nån/några fler, gratis och utan abonnemang.

Redigerat av Kung Nu, 20 November 2015 - 10:11.

Postad 20 November 2015 - 17:10

Intellectual
  • Intellectual
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har ni ett fritt utbud i Antennuttaget i ett Flerfamiljshus så finns säkert även Svt med fyra kanaler + Tv4 och Tv6 att tillgå fritt digitalt, har du provat?! 

Något analogt utbud finns inte längre 'naturligt', utan det analoga är konverterat från digitalt isf.

Annars får du skaffa en (förstärkt) inomhusantenn, så får du in de fria kanalerna i det digitala markutbudet med alla Svt's, Tv4, Tv6 och nån/några fler, gratis och utan abonnemang.

För att jag inte brukar kolla TV så ofta samt att bildvkalitén på min Sony 32" var bra med de analoga kanalerna.

Jag beställde Telias stora digital-tv paket igår. Nu återstår det att se hur det kommer att bli :)

Jag har själv 4 st TV, en Panasonic två Thomson och en Samsung.
Av dessa är Samsungen överlägsen på analog mottagning, MEN bilden är skit ändå.
Jag har alla kanaler digital så jag har bara testa analoga delen men behöver inte använda det som väl är.

Hur kommer det sig att du bara har analog TV, bor du på ett museum?
Med analog skulle jag inte kunna leva med större än 32" kanske 40" om det var riktigt bra signal.
Om det inte finns digital TV i kabelnätet så bör du skaffa en antenn till markbunden så du iaf för in SVT plus TV4 och lite till digitalt.

Vilken kabel leverantör har du?

Intressant. Jag tror att jag börjar förstå varför bilden är mindre bra på min nya Samsung 55" . 

Analogt på en 55" blir ju skit, så enkelt är det. Sonyn kommer inte bli bättre.

Bra att veta. Tack för alla svar.

Redigerat av Intellectual, 20 November 2015 - 17:11.

Postad 20 November 2015 - 18:54

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

(Har inte digital TV)

För att jag inte brukar kolla TV så ofta samt att bildvkalitén på min Sony 32" var bra med de analoga kanalerna.

Jag beställde Telias stora digital-tv paket igår. Nu återstår det att se hur det kommer att bli :)

Min fråga om 'Varför då?' avsåg alltså VARFÖR du tittar på analog tv, när det finns digital-tv?

HAR du verkligen testat om det inte finns digitala kanaler i ditt antennuttag?

Och isåfall vilket kabel-bolag du redan har där?

Att jag envisas beror på att jag inte tycker folk ska behöva betala för sånt som t ex Telia Digital-Tv, då det ännu inte är en färdig teknik, och du då måste ha en lös box TROTS att du har en ny och tekniskt kapabel Tv.

Har du läst i tråden om just Telia IP-Tv?  https://www.minhembi...showtopic=87235

Har du alltså Fiberanslutning in i din lya, eller ska du se på Telias IP-Tv via Telefonjacket och ADSL?

Redigerat av Kung Nu, 20 November 2015 - 18:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.