Kommentarer till Mitt biorum under konstruktion av JoJoJohan
Postad 30 December 2015 - 19:56
Postad 31 December 2015 - 12:09
Det Àr filtmatta i 60x60cm bitar som Àr köpta pÄ Hornbach för 15kr/st, de har redan klister pÄ baksidan sÄ de Àr bara att klistra upp! Billiga och vÀldigt lÀtta att placera, hjÀlper Àven till med studsande diskant pÄ ett vÀldigt bra sÀtt!
Postad 02 January 2016 - 09:00
Postad 02 January 2016 - 19:57
Mmmmmm Canton Vento. Riktigt trevliga till film. Funderat pÄ 810.2 till surround?
Ja dem Àr fina, hade spanat in ditt album nÀr jag köpte dem faktiskt:-) Dina nya Reference ser riktigt fina ut!
Postad 02 January 2016 - 22:00
Postad 03 January 2016 - 03:17
Postad 03 January 2016 - 18:39
Jag kan rekommendera att slutsteg till 890.2 om du upplever dom som lite slöa. De lÄter otroligt bra med en spark i baken.
Jag anvÀnder ett Rotel-slutsteg för att driva mina Vento. Tycke det lÀt riktigt bra Àven utan slutsteg faktiskt, dock sÄ blev det mer botten och tryck i dem nÀr jag kopplade in steget:-)
Postad 03 January 2016 - 18:42
Snyggt. Gillar speciellt den lite rÄa finishen pÄ vÀggarna. Men varför dutta med sÄ mÄnga smÄ absorbenter istÀllet för nÄgra stora?
Tack! Det blev bara sÄ, har faktiskt inte tÀnkt pÄ det. Kan ju alltid sÀtta ihop tvÄ till en större om det skulle behövas:-)
Postad 10 June 2016 - 08:54
Stilrent rum för övrigt, gillar det verkligen!
10p
Postad 10 June 2016 - 13:19
Stiligt biorum sÄ du har ju bra förutsÀttningar till nÄgot riktigt bra.
Postad 23 June 2016 - 18:49
HÀrligt ! Fint köp! Skillnaden Àr stor, men sitter i en ljudbubbla med atmos.
Stilrent rum för övrigt, gillar det verkligen!
10p
Tack sÄ mycket! Blev verkligen skillnad pÄ ljudbubblan:-)
Grattis till Yamaha förstÀrkaren och vÀlkommen till AtmosvÀrden.
Stiligt biorum sÄ du har ju bra förutsÀttningar till nÄgot riktigt bra.
Tackar, Àlskar den vÀrlden redan! :-)
Full pott...absorbenter, gjort sjÀlv eller köpt?
Tack :-) Jag har köpt dem, har dock funderat pÄ att bygga ram runt dem men det har Ànnu inte blivit av.
Postad 04 July 2016 - 10:18
Ăr detta en kĂ€llare? Vad har du för takhöjd?
Köpte precis en 2050 och satte upp ett par B&W M1 som front presense (height). Funderar pÄ ett par till som bak signal i taket. AlltsÄ 5.1.4.
Ăr det en 7.2.2 setup du kör? Varför inte t.ex. 5.2.4? NĂ„gra tankar kring att testa lite olika setup?
Postad 07 July 2016 - 05:16
Detta Àr en kÀllare med strax över 2,40 i höjd.
Jag kör idag 7.2.2 och har inga planer just nu att testa nÄgon annan konfiguration, men man vet ju aldrig:) Du fÄr berÀtta hur det blev om du testar det!
Riktigt stilrent.
Ăr detta en kĂ€llare? Vad har du för takhöjd?
Köpte precis en 2050 och satte upp ett par B&W M1 som front presense (height). Funderar pÄ ett par till som bak signal i taket. AlltsÄ 5.1.4.
Ăr det en 7.2.2 setup du kör? Varför inte t.ex. 5.2.4? NĂ„gra tankar kring att testa lite olika setup?[/quote]
Postad 19 August 2016 - 13:07
Mvh
Postad 19 August 2016 - 13:14
Postad 19 August 2016 - 19:39
Snyggt! Fin fÀrsÀttning och matchning. FrontvÀggen dÀr duken sitter, Àr den svartmÄlad eller Àr det tyg av nÄgot slag?
Mvh
Tack sÄ mycket! Jag har tÀckt den vÀggen med svart filtmatta, fungerar bra bÄde för ljudet och ljuset i rummet, Àven utseendet:-)
Postad 03 September 2016 - 09:54
Grattis till en fin hemmabio och reportaget i Hemmabio 9/2016
Tack sÄ mycket FEA!
Postad 03 September 2016 - 17:30
Postad 04 September 2016 - 18:40
Ska bli spÀnnande att lÀsa reportaget nÀr tidningen kommer i brevlÄdan.
Ja, hoppas du gillar det:-)
Postad 20 September 2016 - 05:54
Postad 20 September 2016 - 10:12
Otroligt snyggt! Bra jobbat!!!
Dessa Canton Àr galet vackra högtalare! Antar att de spelar pÄ riktigt bra!
FrÄga: har du testat nÄn gÄng att höja upp och luta center högtalaren mera mot lyssnarna (sÄ att den inte sprider ljudet framÄt mot golv/knÀn). Och dessutom flytta den sÄ den ligger över kanten pÄ möbeln sÄ att ljudet inte reflekteras i onödan? Jag var sjÀlv inte sÄ pigg pÄ det förut av rent estetiska skÀl men har alltid funnit att sÄdana minimala förÀndringar ofta gör smÄ underverk. Inte inte enbart med dialog utan för hela frÀmre ljudvÀggen faktiskt. Just centern Àr ju trots allt den 'viktigaste' i sammanhanget nÀr vi talar flerkanal. Bara ett tips, om du nu inte redan testat.
Postad 20 September 2016 - 18:25
Grattis till Reportaget! Jag vet hur kul det Àr
Schonning:
Tack sÄ mycket. Har Àven sett ditt reportage, imponerande bygge du har :-)
Redigerat av JoJoJohan, 20 September 2016 - 18:41.
Postad 20 September 2016 - 18:30
Enkelt och snyggt. Skön grej det dÀr med absorbenterna. Hur anser du att ljudet Àndrades?
PML73:
Tack! Det blev stor förÀndring med absorbenterna, jag upplever att det blev ett betydligt lugnare och mer korrekt ljud i rummet, man kÀnner av det direkt man kommer in i rummet.
Riktigt snyggt!
TLA:
Tack:-)
Redigerat av JoJoJohan, 20 September 2016 - 18:40.
Postad 20 September 2016 - 18:38
SĂ„ schysst att vara med i HemmaBio! GRATTIS!
Otroligt snyggt! Bra jobbat!!!
Dessa Canton Àr galet vackra högtalare! Antar att de spelar pÄ riktigt bra!
FrÄga: har du testat nÄn gÄng att höja upp och luta center högtalaren mera mot lyssnarna (sÄ att den inte sprider ljudet framÄt mot golv/knÀn). Och dessutom flytta den sÄ den ligger över kanten pÄ möbeln sÄ att ljudet inte reflekteras i onödan? Jag var sjÀlv inte sÄ pigg pÄ det förut av rent estetiska skÀl men har alltid funnit att sÄdana minimala förÀndringar ofta gör smÄ underverk. Inte inte enbart med dialog utan för hela frÀmre ljudvÀggen faktiskt. Just centern Àr ju trots allt den 'viktigaste' i sammanhanget nÀr vi talar flerkanal. Bara ett tips, om du nu inte redan testat.
RickyDeg:
Tack sÄ mycket :-) Canton-fronten lÄter riktigt bra, Àr vÀldigt nöjd!
GÀllande din fundering pÄ centerplaceringen sÄ har tanken faktiskt slagit mig, jag har dock aldrig tagit mig för att testa. Men nu nÀr du nÀmner det sÄ ska jag definitivt testa det! Tack för tipset:-)
Redigerat av JoJoJohan, 20 September 2016 - 18:40.
Postad 28 December 2016 - 16:52
Postad 15 March 2017 - 14:27
snyggt har dock lite svÄrt att förstÄ hur folk kan höra sÄdanna ljudskildnader.(Syftar nu pÄ din DAC som du visar i albumet).. jag har dock dÄlig hörsel och har bara som grÀnns att det skall lÄta rent, det tycker jag ÀndÄ mÄnga nyare förstÀrkare gör. försöker dock unvika alla förstÀrkare som inte har nÄgot omdömme sÄsom Billebros egna skit osv. jag har dock testat bÄde SONY ,denon , Pioneer ,HK, Marantz, technics
har dock stannat kvar pÄ technics inte pga ljudet direkt utan att deras förstÀrkare och komponenter Àr förbannat snygga (enligt mig dÄ)
harman kardon har jag i min mainsterio ,Jag har ÄxÄ deras mellan modell av sterio förstÀrkare pÄ 2*80 watt har dock aldrig dragit pÄ nÄgot med den som man gjorde dÄ man va 18 Är men tycker den Àr helt ok för det Ànda bruk jag har den för. i itidgare Är hade jag ÄxÄ en Harman kardon citation 16 den bÀsta och grymmaste slutsteg jag kört med
Jag var av precis samma Äsikt som dig innan jag aktivt testade en DAC i mitt system. Min förstÀrkare har ju inbyggd DAC och borde lösa det med bravur antog jag.
Jag testade genom att streama musik frÄn Spotify och Tidal(HIFI) frÄn min MacMini till min förstÀrkare och vÀxlade mellan inkopplad DAC och ingen DAC och mÀrkte dÀrigenom en stor skillnad pÄ ljudet. Det som jag upplevde tydligast med DAC var att ljudet var betydligt mer detaljrikt.
Det gör sÀkert olika stor skillnad pÄ olika anlÀggningar och med olika DACar, men för mig och min anlÀggning sÄ blev det ett tydligt lyft ![]()
Postad 25 October 2018 - 08:19
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
50 bilder
392 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?