Postad 18 February 2016 - 20:31
Det tycker jag med. Synd bara att jag inte är så... snabb, dessa dagar. Jag jobbar på med v5, jag lovar.
Postad 22 February 2016 - 16:56
Postad 22 February 2016 - 18:23
Postad 22 February 2016 - 19:18
Fet duk! Nu behöver du bara en HTPC så att du kan konfigurera storleken på undertexterna. Det är nackdelen med att ha stor duk - bluray är inte anpassat för det.
Tack! Storleken på texten har jag inte ens tänkt på
Så länge det ser ut som på bio är jag nöjd ![]()
Postad 22 February 2016 - 19:21
Såg ju bra ut det där. Dom mörkare draperierna kan jag tänka mig hjälper till att dämpa dom värsta reflektionerna från sidoväggarna. Är tanken med draperierna också tänkt att fungera som maskning vid smalare bildformat?
Tack! Ja, det är tanken med de mörkare draperierna, det gör större skillnad än jag trodde. Jag har ju även förlängt stången runt hörnet så att draperierna dras aningen längre in mot rummet.
Du har helt rätt, jag jobbar på en manuell maskning med lösa sammetsramar som markerar 16:9 och sen drar jag draperierna fram till dem. Lite jobbigt, jag vet, men en duk med riktig inbyggd maskning är mer än dubbelt så dyr.
Naturligtvis tänke jag fel och monterade draperihållarna för långt ut, så de ska flyttas först bara ![]()
Redigerat av FEA, 22 February 2016 - 19:23.
Postad 22 February 2016 - 20:51
Såg ju bra ut det där. Dom mörkare draperierna kan jag tänka mig hjälper till att dämpa dom värsta reflektionerna från sidoväggarna. Är tanken med draperierna också tänkt att fungera som maskning vid smalare bildformat?
Jag har lagt till en bild som visar hur jag tänkte mig det hela.
Postad 22 February 2016 - 22:15
Den bilden visar tydligt hur du tänkt och fungerar ungefär som jag föreställde mig. Inte den smidigaste lösningen men som du är inne på billig och funktionell.
Postad 22 February 2016 - 22:31
Man måste ju inte ha de extra ramarna, det kan räcka med draperierna, men om man ska ha fin-visning så ![]()
Tillägg: nu har jag fixat det ordentligt.
Redigerat av FEA, 23 February 2016 - 19:37.
Postad 23 February 2016 - 19:32
Själv är jag bara på v3 men hoppas få möjligheten till att påbörja v4 någon gång :-)
Postad 24 February 2016 - 06:01
Riktigt snyggt gjort med draperingen.
Själv är jag bara på v3 men hoppas få möjligheten till att påbörja v4 någon gång :-)
Tack! Jag har upptäckt att det 'enda' man behöver är tid och pengar, och det har man ju så gott om ![]()
Postad 24 February 2016 - 16:28
wow ! Galet grymt det blev !
******* vad snyggt med 2.35:1 duk!
Tack ska ni ha, det är alltid lika trevligt att få kommentarer och uppskattning!
Postad 24 February 2016 - 18:30
Postad 25 February 2016 - 05:53
Du funderar inte på att måla taket och ev främre delen av väggarna svarta/mörka? Gör otroligt mycket för bilden!
Jag vet det, det är därför jag skaffade mörkare draperier ![]()
Jag bor i en hyreslägenhet och man får helt enkelt inte göra större förändringar, det är därför jag inte målat om.
Postad 26 February 2016 - 21:32
Kul med nya bilder, den nya duken blev verkligen pricken över iet
Tack! Ja den blev ett lyft måste jag säga. Bredare duk får jag inte in i rummet. Det skulle vara en 135" som jag kollade på ett tag, men nu inser jag att den hade blivit lite väl bred och att draperierna inte alls hade fått plats då.
Jag kommer allt närmare den riktiga biokänslan i mitt vardagsrum.
Postad 02 March 2016 - 11:00
Tänk om man kunde ta sådana bilder med systemkameran. ;-(
Postad 02 March 2016 - 19:10
Grymt snyggt och brutalfina bilder.
Tänk om man kunde ta sådana bilder med systemkameran. ;-(
Tack!
Postad 16 March 2016 - 16:31
Postad 16 March 2016 - 16:54
Ser riktigt bra ut! Smart och smidig lösning för maskning. Och fina bilder dessutom
Tack!
Postad 20 April 2016 - 13:46
Postad 20 April 2016 - 14:13
Mycket trevligt album! Instämmer när det gäller maskningen. Fin lösning! :-)
Tack! Nu har jag kört med maskningen ett tag och det funkar bra i vardagen också. Det är inte så krångligt som jag befarade att maska om. För tillfället har det varit mycket TV och TV-serier så jag har nästan glömt att jag faktiskt har en 2.35:1 duk, vilket blir extra trevligt när jag sätter på en bredfilm, den känslan är härlig ![]()
Postad 03 September 2016 - 11:06
Härligt rum,riktigt koncentrerat på ljud och bild:-) Snyggt!
Tack snälla! Ja, det är inte så mycket vardagsrum kvar, egentligen ![]()
Postad 22 January 2017 - 11:25
Riktigt trevliga prylar och vilken samling!
Tack! Bilderna skönmålar verkligheten en aning, eftersom jag håller på som bäst att sälja av DVD-samlingen, så den hyllan är snart halvtom.
Nya bilder bilder kommer så småningom ![]()
Postad 26 January 2017 - 12:41
Postad 26 January 2017 - 12:56
Riktigt snyggt det här, gillar förvaringen till filmer och musiken med
Tack för den fina kommentaren i mitt galleri med
Tack själv ![]()
Postad 03 February 2017 - 20:20
Postad 04 February 2017 - 06:36
Att jag missat att ge dig kred, sorry! Stilrent och snyggt installerat med hur mycket film och musik som helst. Riktigt Nice
Tack ![]()
Synd att jag bor i lägenhet bara, annars hade jag snott idéer från ditt fina biorum!
Postad 04 February 2017 - 10:35
Man får göra det bästa utifrån förutsättningarna. Vinyl som du skrev är kul och ger ett skönt ljud, ska bra hitta plats till alla skivorTack
Synd att jag bor i lägenhet bara, annars hade jag snott idéer från ditt fina biorum!
Postad 30 April 2017 - 09:23
Snyggt, gillar hyllorna med filmer och musik.
Tack! Ja där många andra har böcker har jag film och musik istället ![]()
Postad 01 May 2017 - 08:57
Häftig installation.
Tack. Inte riktigt i din klass :-)
Det duger fint för ett vardagsrum dock.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
520 bilder
909 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler