Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sökes: Philips Ambilight

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 April 2016 - 22:41

Windstalker
  • Windstalker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej!

Håller på leta ny TV till vardagsrummet och har fastnat för ambilight. Ber därför om tips vilken jag ska välja. Storleksmässigt söker jag en ca 50-55 tum. SmartTV-funktionerna är oviktigt. Ska gå att sätta upp på väggen. Gillar när det är "smala" kanter så att bilden fyller upp i princip hela tvns area. 

Tips? Budget ca 10.000 men kan gå lite högre om jag får nåt riktigt bra för pengarna

Postad 13 April 2016 - 07:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Eftersom det varit rätt mkt strul med Philips så skulle jag nog välja en så pass ny modell som möjligt, dvs gärna med årsmodell-siffra 1 (2016). Möjligt att årssiffra 0 (2015) kan vara funkis men det är inte säkert (inte säkert att 1:orna heller är det iofs...). Undvik årssiffra 9.

Länk till Phillips tv utbud

Inte helt lätt att ta reda på om 55-tums modellerna är VA eller IPS men det troliga är att om en modell finns i 49 tum (som nog alltid är IPS) så är även 55:an IPS. Finns samma modell som 48 tum (som alltid är VA) så är troligen även 55:an VA.

Iövrigt är det väl bara att sikta på så hög prestandaklass siffra som möjligt.

Kan du leva med IPS så verkar tex 55PUS6501 rätt lyckad, hdtvpolska har testat den.

Hitta ingen VA med årsmodell 1 när jag kolla lite fort. 48PUS7600 är kanske bästa VA-kandidaten i så fall.

Ja, det är resonemang likt det ovan som det är tänkt att man ska kunna ha efter att man läst Generella råd-tråden...

Redigerat av pacman, 13 April 2016 - 07:29.

Postad 13 April 2016 - 10:32

Windstalker
  • Windstalker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Eftersom det varit rätt mkt strul med Philips så skulle jag nog välja en så pass ny modell som möjligt, dvs gärna med årsmodell-siffra 1 (2016). Möjligt att årssiffra 0 (2015) kan vara funkis men det är inte säkert (inte säkert att 1:orna heller är det iofs...). Undvik årssiffra 9.

Länk till Phillips tv utbud

Inte helt lätt att ta reda på om 55-tums modellerna är VA eller IPS men det troliga är att om en modell finns i 49 tum (som nog alltid är IPS) så är även 55:an IPS. Finns samma modell som 48 tum (som alltid är VA) så är troligen även 55:an VA.

Iövrigt är det väl bara att sikta på så hög prestandaklass siffra som möjligt.

Kan du leva med IPS så verkar tex 55PUS6501 rätt lyckad, hdtvpolska har testat den.

Hitta ingen VA med årsmodell 1 när jag kolla lite fort. 48PUS7600 är kanske bästa VA-kandidaten i så fall.

Ja, det är resonemang likt det ovan som det är tänkt att man ska kunna ha efter att man läst Generella råd-tråden...

Hej!

Tack för svar. Har läst igenom ditt inlägg i "Generella råd-tråden" nu och fattar lite mer. Det verkar vara en VA jag är ute efter. 48PUS7600 såg schysst ut. Någon som testat den? Hur är 48 tum om man sitter ca 4m från TVn? 

Vad är det för strul med Philips TV? Vågar man köpa en 2015 isånnafall? 

Redigerat av Windstalker, 13 April 2016 - 10:33.

Postad 13 April 2016 - 10:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

48 tum på 4m tycker säkert väldigt många är på tok för litet men vad som är ok för dig kan förstås bara du avgöra.

HDTVPolska har testat 7600 med. Ja trots Google translate så är det svårtläst...men de är bra. :)

http://hdtvpolska.co...id-tv-ultra-hd/

Varit mkt prat om Philips strul både här och på andra forum (inte minst Phillips egna). Många har lämnat tillbaks sina apparater. Är inte insatt men det verkar vara en rad olika saker som har strulat. Hur årets 01-modeller är vet jag dock inget om - kanske att de tagit sig i kragen.

Postad 13 April 2016 - 16:14

Windstalker
  • Windstalker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

48 tum på 4m tycker säkert väldigt många är på tok för litet men vad som är ok för dig kan förstås bara du avgöra.

HDTVPolska har testat 7600 med. Ja trots Google translate så är det svårtläst...men de är bra. :)

http://hdtvpolska.co...id-tv-ultra-hd/

Varit mkt prat om Philips strul både här och på andra forum (inte minst Phillips egna). Många har lämnat tillbaks sina apparater. Är inte insatt men det verkar vara en rad olika saker som har strulat. Hur årets 01-modeller är vet jag dock inget om - kanske att de tagit sig i kragen.

Tack för länken. Hm, 48 kanske är i det minsta laget då. Om man ska upp i 55 tum och vill ha VA - kan Philips 55PUS7600 vara något då eller finns det bättre alternativ? Om man uppar budgeten till säg 15tusen

Postad 13 April 2016 - 17:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Du får kolla Philips länken och sen vad de modellernationella kostar.

Postad 13 April 2016 - 20:25

Windstalker
  • Windstalker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Du får kolla Philips länken och sen vad de modellernationella kostar.

Har kollat lite och tycker 55PUS7600 känns bra. Dock läste jag i en annan tråd där man pratade om 55PUS8601 och tyckte att den såg riktigt frän ut. 13k vs 20k. Är det prisvärt att lägga 7000 extra för den?

Redigerat av Windstalker, 13 April 2016 - 20:30.

Postad 14 April 2016 - 07:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Bildmässigt har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara värt det. 20 papp för en "vanlig" 55-tums LCD kan i dagsläget ses som dyrt.

Skulle dock Googla runt lite på 7600:an innan beställning, för att se om det är några speciella problem med den.

Postad 17 April 2016 - 10:07

Windstalker
  • Windstalker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Bildmässigt har jag väldigt svårt att tro att det skulle vara värt det. 20 papp för en "vanlig" 55-tums LCD kan i dagsläget ses som dyrt.

Skulle dock Googla runt lite på 7600:an innan beställning, för att se om det är några speciella problem med den.

Tack. Det verkar vara en hel del problem med 7600 så har glidit in mer och mer på 8601an iallafall. Antingen det eller vänta på att 7601an kommer ut på marknaden. Är det någon "privatperson" här på brädan som har en 8601a och kan delge om erfarenheter? I reviews så har de ju oftast bara testat produkten någon gång medan det ibland kan ge mer att höra med någon som haft den ett par månader

Postad 18 April 2016 - 20:09

Windstalker
  • Windstalker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

En annan fråga ang ambilight - jag har en mörk/näst intill svart fondvägg i vardagsrummet mot vilken TVn ska stå. Hur påverkar det ambilight-upplevelsen att ha den mot en svart vägg? Blir det mycket sämre jämfört med en vit?

Postad 28 April 2016 - 20:38

Windstalker
  • Windstalker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Enligt avforums och även kontaktpersonen på Philips TVs facebooksida så kommer Philips 55pus8601 att få en uppdatering för att kunna stödja HDR - är detta något som man till 100% kan lita på, eller något som riskerar att "rinna ut i sanden" när de nya modellerna kommer? 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.