Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Biorum av basiqfuxx

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 September 2016 - 14:40

basiqfuxx
  • basiqfuxx
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Kommentarer till Biorum av basiqfuxx

Postad 05 September 2016 - 14:40

Schonning
  • Schonning
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Vad är syftet med denna lokal? Skall det byggas full bio, eller har det flera användningsområden?

Vad gäller basen så prova att flytta runt den i rummet innan du kompletterar med en till.

Jag hade nog valt att sära på frontarna och sänka centern och duken en aning om det är möjligt. När man ändå lägger så pass mycket pengar på anläggningen så borde en XTZ room analyzer Pro II inte vara så dyrt. Då går det att få mer koll på akustiken, vilket troligen är ett problem här då det ser ut som väldigt mycket hårda väggar till feta högtalare.

du borde få rumsmoder på 15hz, 31hz och på flera ställen i intervallet 41-46hz

Mvh
Schonning

Postad 05 September 2016 - 15:42

basiqfuxx
  • basiqfuxx
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

Vad är syftet med denna lokal? Skall det byggas full bio, eller har det flera användningsområden?

Vad gäller basen så prova att flytta runt den i rummet innan du kompletterar med en till.

Jag hade nog valt att sära på frontarna och sänka centern och duken en aning om det är möjligt. När man ändå lägger så pass mycket pengar på anläggningen så borde en XTZ room analyzer Pro II inte vara så dyrt. Då går det att få mer koll på akustiken, vilket troligen är ett problem här då det ser ut som väldigt mycket hårda väggar till feta högtalare.

du borde få rumsmoder på 15hz, 31hz och på flera ställen i intervallet 41-46hz

Mvh
Schonning

Tack för din input. Jag jobbar på att övertyga de som brukar lokalen att det finns massor kvar att göra och vi är nog i viss mån överens. Den är långt ifrån klar men funkar ganska bra redan. Två basar brukar ge jämnare bas i hela rummet, därför ska vi ha två. Vi peakar redan nu på nästan 130db ungefär vilket räcker för de flestas öron (mätt med iphone så det är nog inte så exakt men det är högt). Rummet används för mer än bio även om det är det som jag jobbar med där. Vi ska ha bättre sittplatser och en hel del annat. Tror inte vi ska sänka duken dock, mer höja upp sittplatserna, vilket ger ungefär samma resultat. Tänkte mig en fyra rader med stigande höjd. Budgeten för rummet är faktiskt ganska låg, det mesta ligger på duk/projektor/mörkläggning. Ljudet har jag byggt och är dunder billigt om jag får säga det själv. Under 20k för hela klabbet.

mvh

Tommy

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.