Jag förstår inte varför flera nya blurayfilmer har droppat Atmos-spåret på 3D utgåvan? (Atmos finns då på 2D skivan) Fantastic Beasts och WonderWoman tex. Har försökt googla men hittar ingen info om varför. Om det har med platsbrist att göra så fattar jag inte varför tex kommande Transformers har både 3D och Atmos och är 2:35 lång kan ha det, plus alla andra 3D/Atmos jag har i hyllan?
Är det någon här som vet varför det är på det sättet?
Ingen Dolby Atmos på flera nya 3D blurayfilmer, när det finns på 2D utgåvan
Postad 09 October 2017 - 07:40
Postad 09 October 2017 - 07:45
Jag förstår inte varför flera nya blurayfilmer har droppat Atmos-spåret på 3D utgåvan? (Atmos finns då på 2D skivan) Fantastic Beasts och WonderWoman tex. Har försökt googla men hittar ingen info om varför. Om det har med platsbrist att göra så fattar jag inte varför tex kommande Transformers har både 3D och Atmos och är 2:35 lång kan ha det, plus alla andra 3D/Atmos jag har i hyllan?Är det någon här som vet varför det är på det sättet?
Har troligen med licensavgift att göra. De får säkert betala en licens till för 3d utgåvan.
Redigerat av Askungen, 09 October 2017 - 07:46.
Postad 13 October 2017 - 14:02
Pratar ni om svenska utgåvor?
De filmer jag har sett det på är svenska utgåvor, det kan ju förstås vara skillnad på andra utgåvor.
Postad 14 October 2017 - 20:42
Jag försöker om det möjligheter att köpa film från ursprungslandet. Dock har man åkt på några tekniska nitar ibland. Sverige som distributör litar jag inte alls på. Köper jag filmer från en butik här så bryr jag mig inte så mycket filmen som sådan, och tar lite risker om filmen är billig.
Även taggad med Atmos, 3D, bluray
|
Ljud →
Förstärkare →
Begagnat atmosStartad av kizzy , 04 Feb 2026 |
|
|
|
|
Köp & Sälj →
Butiker & Import →
Lista på Blu-ray/4K online/butiker :Startad av Ejse83 , 28 Jul 2025 |
|
|
|
|
Ljud →
Förstärkare →
Upgradering från NAD T748 B&W CM series s2 5.1 till 7.2.4Startad av Arc_78 , 02 Feb 2025 |
|
|
|
|
Ljud →
Högtalare →
Högtalare för Atmos m.m.Startad av Erik_N , 24 Jul 2023 |
|
|
|
|
Ljud →
Högtalare →
Dual tweeter (single stereo) högtalare för AtmosStartad av riodee , 14 Feb 2022 |
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?