Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Ascendo subwoofers

43 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 16 februari 2024 - 13:45

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte starta en trÄd om Ascendo, en tysk tillverkare av högtalare och slutsteg. De Àr mest kÀnda för sina subwoofers och det vore kul att kunna diskutera dem i en trÄd hÀr pÄ minhembio!

De har subwoofers i mÄnga olika storlekar och med olika inriktning som kick, infra och overall. Finns ocksÄ i ett mk brett spann prismÀssigt frÄn rimligt lÄgt prissatta till riktig high end.

Ascendo presenterade en ny subwoofer pÄ ISE nu 2024. Den heter the16 subactive sealed och Àr som det lÄter en 16" sluten, aktiv subwoofer. Priser finns Ànnu inte i SE men i UK kostar den 2800 pund och ger en fingervisning om vad den kan tÀnkas kosta hÀr i Sverige. Jag som har ett Ascendosystem för övriga högtalare blev intresserad av denna som skulle passa storleksmÀssigt och potentiellt vara en bra uppgradering.

Ngn mer som Àr intresserad av Ascendos subwoofers och kanske till och med Àger en eller flera?

Postad 20 februari 2024 - 09:24

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

SĂ„g en film med Ascendo frĂ„n ISE dĂ€r de talar om nya 16". LĂ„ter mkt lovande. Den har fĂ„tt priset 2600 euro i EU. Det Ă€r ett bra pris och kommer ge en vass konkurrent till mĂ„nga andra tillverkare som lĂ€r svettas. TredjepartsuppmĂ€tning pĂ„gĂ„r och kommer visas inom kort. Vissa leverantörer har redan dessa för demo, hoppas det gĂ„r att lösa i SE ocksĂ„. 

Postad 20 februari 2024 - 13:13

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

• 3 123 inlĂ€gg
  • 0

Tycker vi kan snacka o allt Ascendo tillverkar.
Dom har sin egen lite roligare syn pÄ grejer vilket iaf jag uppskattar.

Men till subsen, att tillverka bÄde 50 och 80" subs Àr i mina ögon en konstig vÀg att gÄ.
NÄgot sÀger mig med att sÄ stor koner inte Àr speciellt bra alls om man inte sitter 10 - 20m ifrÄn.
Och för dom pengarna dessa subs kostar sÄ kan man mÄla ett rum med 18" IB

Fast extra mycket kudos till dom iaf.

Postad 20 februari 2024 - 13:54

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

GÀrna för mig Johan! Jag har sjÀlv mest erfarenhet av deras "vanliga" högtalare för öron och höjdlager som ger riktigt bra möjligheter och prestanda i olika prisklasser. Ser sjÀlv deras The 12 PRO BE som dröm-LCR.

De backar upp varför de tycker det Àr en bra vÀg i olika medier, hemsida mm. Att de större elementen har snabbare respons, lÄg group delay och bara krÀver en plats och förstÀrkare. Men de Àr absolut inte lÀtta att fÄ in i ett vanligt rum och kostar enorma pengar.

Jag har lyssnat pÄ tvÄ anlÀggningar med infra. Ena med 32", andra med 80". I första fallet satt man kanske 4 meter ifrÄn, inga konstigheter. Andra nÄgra meter till. Den sistnÀmnda var helt crazy. I form av fysisk upplevelse dÄ, det var inte sÄ att det var jobbigt för öronen.

Men du har helt rĂ€tt att kost Ă€r en utmaning. 

Redigerat av DPC, 20 februari 2024 - 13:55.

Postad 20 februari 2024 - 14:15

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

• 3 123 inlĂ€gg
  • 0

Egentligen nÀr jag tÀnker efter sÄ bör inte storlek pÄ talspole/utformningen av kon pÄverka sÄ lÄga frekvenser.

IB Àr inget man kan köpa fÀrdigt vilket givetvis Àr en negativ sak för mÄnga.

Jag har spelat med högtalare med hög kÀnslighet dom senaste 20 Ären och koax kan bli Förbaskat bra.
Och det finns inte en chans att jag gÄr bort frÄn Pro element, nÄgonsin.

Postad 21 februari 2024 - 14:00

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

Kan inte annat Àn hÄlla med om att högtalare med hög könslighet och koax gör det bra. Jag Àr nog fast i det tills vidare och PRO.

VÀntar pÄ mer info om nya 16". Sen fÄr vi se om det Àr ngt att satsa pÄ.

Postad 21 februari 2024 - 17:53

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 876 inlĂ€gg
  • 0
Gillar deras tÀnk och hur allt Àr designat!

Ska jag uppgradera frÄn JBL HDI sÄ Àr deras The 15 Pro med aktiv delning högst upp pÄ listan.

Postad 02 mars 2024 - 08:46

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 1
Jo, de har en linje med hur de bygger!

HÄller med Anton, de Àr drömhögtalare tillsammans med deras DNA steg. Jag har ögonen pÄ den passiva 12-tumsversionen med berylliumdiskant. Men behöver lyssna pÄ en sÄdan innan det kan bli aktuellt, ett annat Är ska tillÀggas.

Fick lite mer info om nya 16” subben. Steget kommer likna det som finns till tolvan idag, fast med mer effekt. SĂ„ man kan stĂ€lla in en del saker, men inget fancy. Rakt pĂ„ och prestanda. Listpris hamnar kring 35’, sĂ„ det blir en mkt svĂ„r konkurrent till svs som skenat ivĂ€g i pris. Mina nuvarande sb16 ultra Ă€r listade till 39’ idag. Det spekuleras om evolution senare i Ă„r som dĂ„ kommer konkurrera.

Börjar skissa pÄ version 3.0 av min bio. Basar blir en del av det.

Postad 24 mars 2024 - 08:40

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

Nu finns nya the 16 active pÄ Ascendos hemsida:

THE16 SUB ACTIVE SEALED subwoofer, bass output, low distortion, affordability (aia-cinema.com)

Blir spĂ€nnande att se nĂ€r mĂ€tningar adderas, de ska vara pĂ„ gĂ„ng. Det börjar ocksĂ„ ramla in kundomdömen som Ă€r mkt positiva. 

Postad 25 mars 2024 - 07:41

jln
  • jln
  • LĂ€rjunge

• 463 inlĂ€gg
  • 0

Ser lovande ut.

Jag fÄr inte ihop lÄdmaterialet dvs HDF eller MDF.

The enclosure is made from HDF

Enclosure: Internally braced medium density fiber-board (MDF)

Postad 25 mars 2024 - 11:35

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Mitt minne sÀger att Geoffrey sa i en intervju att det Àr mdf. SÄ tekniska listan bör vara det som stÀmmer. Minns ocksÄ att det var snack om att den inte var gjord i björk ply som vissa high end Àr gjorda av.

Postad 29 mars 2024 - 08:35

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

Nu har Ascendo adderat extern parts mÀtningar för the 16 active. SÄ nu gÄr den att jÀmföra mot andra som ocksÄ uppvisar mÀtningar. Jag tycker den ser riktigt lovande ut.

Postad 12 april 2024 - 07:53

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

• 3 123 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr en tuff nöt att bygga smÄ slutna subs och fÄ bra output allra lÀngst ner och jag hÄller med - ser lovande ut.
Det hade varit guld att fÄ komprimering och distvÀrden vid full output med.

Postad 12 april 2024 - 08:40

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med, saknar den datan. Just de tvÄ parametrarna, vid sidan av output lÄngt ned och artikulerad bas Àr det jag vill förbÀttra med ett byte.

Ni kanske har sett att det droppar in kundomdömen pÄ olika siter? De Àr mkt nöjda med hur the 16 presterar. LÄter nÀstan osannolikt bra.

Postad 28 april 2024 - 09:17

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

För den som bor i nÀrheten av therock sÄ finns nu Ascendo the 16 pÄ plats. Shootout pÄ gÄng ocksÄ mot ett par andra modeller. Hade lÀtt Äkt och lyssnat om jag inte vore 57 mil bort..

Postad 05 maj 2024 - 11:38

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

LÀser att the 16 nu Àr kalibrerad och redÄ för shotout mot tre andra basar. Riktigt trevligt och proffsigt initiativ av therock. Ser fram emot att lÀsa utkomsten och upplevelsen.

Postad 05 maj 2024 - 18:01

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 876 inlĂ€gg
  • 0

Ja detta ska bli riktigt spÀnnande!

Postad 24 maj 2024 - 12:39

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

UtlÄtande finns att lÀsa om pÄ therock kanaler. Kort sÄ var det flera vÀl presterande basar som uppfattas lite olika i rummet de provades i. LÀs sjÀlva och bilda er en uppfattning!

Postad 24 maj 2024 - 23:14

Iceman666
  • Iceman666
  • LĂ€rjunge

• 469 inlĂ€gg
  • 0
therock kanaler ?

Vart finner jag denna info?
Har letat pÄ deras hemsida men finner ingen info.

Postad 25 maj 2024 - 07:14

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Facebook. Sorry för otydlighet.

Postad 26 augusti 2024 - 10:48

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlĂ€gg
  • 0

AngÄende Ascendos subwoofers sÄ lanserar de nu i höst ytterligare modeller. Bland annat tvÄ passiva modeller i ett lÀgre prissegment som sÀnker priströskeln rejÀlt för att designa ett komplett Ascendo system. De nya modellerna heter The 15 Sub Passive Vented och The 18 Sub passive Vented.

Postad 26 augusti 2024 - 11:56

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlĂ€gg
  • 0

En större talspole kan potentiellt generera mer kraft i hela magnetkonstruktionen och tÄler Àven mer effekt. Talspolen kan givetvis göras större pÄ djupet genom fler lindningar och dÄ blir den inte större till diametern. Jag brukar tÀnka pÄ talspolen som cylindern i en förbrÀnningsmotor. Större cylindrar och Àven fler till antalet genererar potentiellt mer hÀstkrafter och sÄ Àven i en "högtalarmotor" - dÀr naturligtvis magneten och andra faktorer ocksÄ pÄverkar.

I de större basarna anvĂ€nder Ascendo dubbla talspolar - t.ex i Infra Subwoofern The 32 Pro Passive Sealed anvĂ€nds dubbla 6.5" talspolar och de rekommenderar 3.000W per talspole. 

En talspole som har större diameter kan ocksĂ„ fĂ€stas med större yta pĂ„ konen samt monteras mer centralt (lĂ€ngre ut) pĂ„ konen. Det innebĂ€r att kraften frĂ„n talspolen fördelas jĂ€mnare jĂ€mfört med att lĂ„ta den trycka pĂ„ den mest centrala delen av konen - talspolen fĂ„r lĂ€ttare att kontrollera konen. För att reproducera vĂ€ldigt lĂ„ga frekvenser med auktoritet krĂ€vs större element och nĂ€r man kommer upp i storlek pĂ„ elementet sĂ„ blir de tyngre - och dĂ„ krĂ€vs mer kraft. 

En faktor som försÀmrar prestandan pÄ ett högtalarelement Àr vÀrmeutvecklingen talspolen - vars egenskaper dÄ försÀmras. Med en större talspole skingrar sig vÀrmen lÀttare och ger en jÀmnare prestanda.

SÄ det finns definitivt fördelar med större talspolar och i vissa fall Àr det helt nödvÀndigt.

https://www.youtube....v=TgIGs3cAD5c

Egentligen nÀr jag tÀnker efter sÄ bör inte storlek pÄ talspole/utformningen av kon pÄverka sÄ lÄga frekvenser.

IB Àr inget man kan köpa fÀrdigt vilket givetvis Àr en negativ sak för mÄnga.

Jag har spelat med högtalare med hög kÀnslighet dom senaste 20 Ären och koax kan bli Förbaskat bra.
Och det finns inte en chans att jag gÄr bort frÄn Pro element, nÄgonsin.

Postad 26 augusti 2024 - 16:48

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0

Intressant med Ànnu fler alternativ. Finns det ngn mer info om de nya basarna Àn? SÀrskilt mÄtt vore intressant.

Sist jag talade med initierade sÄ talades om fler varianter med 16" ocksÄ. FÄr se om det stÀmmer eller inte.

Postad 30 augusti 2024 - 00:03

spuj
  • spuj
  • ForumrĂ€v

• 546 inlĂ€gg
  • 0

ASCENDO Immersive Audio Introduces Two Formidable New Subwoofers at CEDIA Expo

The28 SUB SQUARED PRO PASSIVE and The16 SUB PRO PASSIVE both offer incredible bass performance for their respective categories.

https://www.twice.com/the-wire/ascendo-immersive-audio-introduces-two-formidable-new-subwoofers-at-cedia-expo

Bifogad fil  457505398_1075944074093015_7557920382115750350_n.jpg   96,03K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av spuj, 30 augusti 2024 - 00:03.

Postad 30 augusti 2024 - 06:17

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
En lavin med nya varianter Àr pÄ vÀg ut. Mkt stor bredd i produktprogrammet. Vore bra om de kunde komma med ngt enklare steg ocksÄ. Skulle rÀcka med tvÄ kanaler och lite mindre effekt för mÄnga applikationer.

Redigerat av DPC, 30 augusti 2024 - 06:18.

Postad 30 augusti 2024 - 06:55

beatelund
  • beatelund
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
$5800 för en liten sluten 16" utan slutsteg Àr ju inte direkt ett fynd.

De gör mycket bra högtalare, men prisvÀrt det Àr de inte.

Postad 30 augusti 2024 - 08:26

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlĂ€gg
  • 0

$5800 för en liten sluten 16" utan slutsteg Àr ju inte direkt ett fynd.

De gör mycket bra högtalare, men prisvÀrt det Àr de inte.

Alla slutna 16" subwoofer lÄter ju inte likadant. IsÄfall hade bara den som kostat minst varit prisvÀrd. Det Àr inte lÀtt att uttala sig om en produkt Àr prisvÀrd eller ej innan man upplevt den.

Redigerat av tobbecarnal, 30 augusti 2024 - 10:32.

Postad 30 augusti 2024 - 08:30

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlĂ€gg
  • 0

Nya basar presenterade pÄ Cedia:

https://www.twice.co...yj1gfPxNiseJerg

Postad 30 augusti 2024 - 10:45

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
De jobbar med prestandasteg och toppmodellerna i resp storlek Àr högt prissatta. Tycker nog de flesta. Men de ger ju ocksÄ state of the art prestanda.

Just 16” PRO hamnade lite nĂ€ra 18 PRO kan jag tycka. Dessutom Ă€r 16 djupare vilket förvĂ„nar mig.

Sen vore det toppen om det kunde finnas ett steg med 2*1500 rms och dsp. Befintligt har 4*2500 som minst och Ă€r overkill om man skulle gĂ„ pĂ„ 16” PRO.

Endgame för mig Ă€r nog till sist Ă€ndĂ„ 18” PRO med monstersteget. Ngn gĂ„ng dĂ„ stjĂ€rnorna stĂ„r rĂ€tt.

Postad 30 augusti 2024 - 11:57

johan b-lund
  • johan b-lund
  • MĂ€stare

• 3 123 inlĂ€gg
  • 0

Alla slutna 16" subwoofer lÄter ju inte likadant. IsÄfall hade bara den som kostat minst varit prisvÀrd. Det Àr inte lÀtt att uttala sig om en produkt Àr prisvÀrd eller ej innan man upplevt den.

Sluten eller inte, 58K Àr Mycket pengar och en 16" klarar bara sÄ mycket.
För dom pengarna ska det vara otroligt lÄg dist och minst +100dB @ 16hz

Men har man dÄligt med plats sÄ kan det vara ett alternativ, kostsamt men ett alternativ.

Postad 30 augusti 2024 - 13:24

beatelund
  • beatelund
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0

De jobbar med prestandasteg och toppmodellerna i resp storlek Àr högt prissatta. Tycker nog de flesta. Men de ger ju ocksÄ state of the art prestanda.

Just 16” PRO hamnade lite nĂ€ra 18 PRO kan jag tycka. Dessutom Ă€r 16 djupare vilket förvĂ„nar mig.

Sen vore det toppen om det kunde finnas ett steg med 2*1500 rms och dsp. Befintligt har 4*2500 som minst och Ă€r overkill om man skulle gĂ„ pĂ„ 16” PRO.

Endgame för mig Ă€r nog till sist Ă€ndĂ„ 18” PRO med monstersteget. Ngn gĂ„ng dĂ„ stjĂ€rnorna stĂ„r rĂ€tt.

18 pro Àr garanterat en mycket kompetent subwoofer.
Enkel 18 listpris 70k
Dubbel 18 listpris 99k
Slutsteg listpris 113k

Postad 30 augusti 2024 - 17:30

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Ja, lite mer Ă€n nĂ€r jag sist fick uppgifter. TvĂ„ dubbel fram i baffeln och steget sĂ„ bör man vara hemma 😎

För min del sÄ Àr nog proj nÀst pÄ tur. Finns relativt mer att hÀmta dÀr Àn i basen. Men det Àr kul att fundera över framtiden.

Redigerat av DPC, 30 augusti 2024 - 17:31.

Postad 30 augusti 2024 - 18:38

beatelund
  • beatelund
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
Om pengar inte varit ett bekymmer hade det lÀtt hamnat 8st Ascendo subbar och slutsteg i bion

Postad 31 augusti 2024 - 15:44

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Det hade rĂ€ckt till 😆

LundmĂ€ssan sĂ„ körde de 6 st 18” och en 32” och det var tillrĂ€ckligt i ett stort rum med mkt lĂ€ckage.

Dock var det i lĂ€ mot Arled som kör 16 st 21” och en 80”. Sjuk upplevelse. Även om jag kan tycka midbasen var lite laid back.

Bra att du vet vart du ska Beate 👍

Postad 05 september 2024 - 04:26

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 876 inlĂ€gg
  • 0
Nytt rum med deras nya fyrkantiga 28” som motsvarar 32”
Ska bli fruktansvÀrt kul att höra förklaring och utveckling av dom.

Bifogad fil(er)

Postad 04 februari 2025 - 18:22

Globe
  • Globe
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0

har kollat lite priser pÄ Ascendo subar och fick dessa frÄn en nederlÀndsk butik/ÄterförsÀljare, frÄgade inte pÄ alla mera de som eventuellt kunder vara intressanta + frakt

0. The 12 SUB Active (Vented)                           >> 1049€

1. The 16 SUB Active Sealed                              >> 2495€
2. The 18 SUB Pro-Active Sealed                       >> 9700€
3. The 21 SUB Pro-Active Sealed                       > 11960€
4. The 16 Sub  Pro-Passive Sealed                    >> 3900€
5. The 18 Sub  Pro-Passive Sealed shallow       >> 4860€
6. The 18-2 Sub  Pro-Passive Sealed shallow    >> 6900€
7. The 21 Pro-Passive Sealed                            >>  8900€
8. The 18 SUB Pro Active Vented                       >> 9395€

Updated 05 Feb 2025 med 0 och 8 

Men dessa priser gick att diskutera kanske .. 5-10%

Redigerat av Globe, 05 februari 2025 - 12:09.

Postad 04 februari 2025 - 19:10

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 876 inlĂ€gg
  • 0

har kollat lite priser pÄ Ascendo subar och fick dessa frÄn en nederlÀndsk butik/ÄterförsÀljare, frÄgade inte pÄ alla mera de som eventuellt kunder vara intressanta + frakt

1. The 16 SUB Active Sealed                              >> 2595€
2. The 18 SUB Pro-Active Sealed                       >> 9700€
3. The 21 SUB Pro-Active Sealed                       > 11960€
4. The 16 Sub  Pro-Passive Sealed                    >> 3900€
5. The 18 Sub  Pro-Passive Sealed shallow       >> 4860€
6. The 18-2 Sub  Pro-Passive Sealed shallow    >> 6900€
7. The 21 Pro-Passive Sealed                            >>  8900€

Men dessa priser gick att diskutera kanske .. 5-10%

The Rock sÀljer Ascendo sÄ du kan alltid dra ett mail till dom om man Àr intresserad av priser

Postad 04 februari 2025 - 21:49

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Var ett tag sen jag frÄgade om lite priser. Spontant sÄ ser dessa rÀtt attraktiva ut om jag minns rÀtt.

Postad 05 februari 2025 - 02:02

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 876 inlĂ€gg
  • 0
2024Ärs pris pÄ 21 Pro Passive sealed 128.000kr

Kanske rÀkna 50% pÄ priserna ovan sÄ har man svenska priset

Postad 05 februari 2025 - 07:43

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Deras PRO sortiment Ă€r oavsett för kostsamt. Iaf för mig. Skulle vilja ha 2-4 18” och steg. Blir extremt mkt pengar. Och rent krasst Ă€r det ett PRO element i en rĂ€tt enkel lĂ„da. FörstĂ„r verkligen de som köper ex Bms och bygger sjĂ€lv.

Postad 05 februari 2025 - 14:50

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 876 inlĂ€gg
  • 0

Ja du kan nog bygga 6st BMS lĂ„dor för 1 18" Ascendo Pro 

SÄ helt klart en billigare lösning och tror faktiskt kvalitén inte skiljer nÀmnvÀrt.
Rummet och hur duktig man Àr med DSP Àr betydligt viktigare.

Men som Ascendo sÀger, vi Àr inte deras mÄlgrupp.
Dom bygger High End biorum dĂ€r kostnaden inte riktigt Ă€r det viktiga. 
Att dom kan bygga sin firma inriktad pÄ det sÄ finns det ju en stor marknad som man aldrig fÄr ta del av.

Postad 05 februari 2025 - 18:16

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
UngefÀr sÄ.

Elementen ser rÀtt lika ut.

Man kan ju anvÀnda ett liknande steg och med rÀtt kunskap sÄ Àr resultatet inte lÄngt ifrÄn.

Bara gilla lĂ€get. Och bra att de finns. Ngn gĂ„ng kanske đŸ€”

Postad 05 februari 2025 - 20:48

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 876 inlĂ€gg
  • 0

GÄr man sedan pÄ 24" och 32" sÄ Àr det svÄrare att hitta liknande element att hitta.

Stereo Integrity har ju 24" men svarar aldrig pÄ mail vilket gör att fÄ man till en deal sÄ Àr det ÀndÄ vÀldigt oroande.

MÄnga som lyssnat pÄ Ascendo med deras 32" sÀger ju att det Àr verkligen det bÀsta som dom lyssnat pÄ och ska verkligen vara en upplevelse.

Postad 06 februari 2025 - 07:51

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 1
Det Àr state of the art bas, ingen tvekan om det. Men pang för pengarna blir svÄrt att hÀvda. Men sÄ Àr det nÀra med alla riktiga premiumprodukter.

Jag har hört 32:an tillsammans med 6 st 18”. Absolut bra men rummet var kass sĂ„ ska vĂ€l inte sĂ€ga att jag var blown away. Men med rĂ€tt förutsĂ€ttningar sĂ„ Ă€r det sĂ€kert fantastiskt. Jag har dĂ€remot upplevt 80” tillsammans med 16 st 21”. Det var helt sjukt. Men rĂ€tt? Nja. Blir konstigt nĂ€r en liten handhĂ„llen automatkarbin ger infra sĂ„ man studsar i stolen.

Mitt rum Ă€r sĂ„ pass litet att jag trycksĂ€tter det riktigt bra redan med tvĂ„ 16”. SĂ„ jag tar mig antagligen aldrig till ngt större Ă€n möjligen 18”.

Tror att tvĂ„ till svs kommer ge ett sanslöst resultat i mitt rum. Siktar antagligen dit inom ett Ă„r. SĂ„ fĂ„r drömmen om Ascendobas leva vidare till senare i livet. TvĂ„ svs 17” gĂ„r loss pĂ„ ca 70. Som en 18” utan steg frĂ„n Ascendo. Sen Ă€r vĂ€l frĂ„gan om jag ska dumpa mina 16” och köpa fler 17”? För att fĂ„ identiska. Men det ska jag testa först och se hur de lirar ihop. Kan ocksĂ„ vara sĂ„ att det rĂ€cker med 3 basar. MĂ€ngd Ă€r jag hemma redan med 2, men skulle vilja fylla igen en rumsnod och det kanske rĂ€cker med en tredje vad bak i rummet.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.