Kommentarer till Nya fronthögtalare av Kurben
Postad 06 June 2025 - 20:06
Elementet du använder som mellanregister är samma som basarna i Revel F206.
Men det visste du säkert redan. Väldigt bra element iaf.
Postad 07 June 2025 - 16:56
Fett! Man kan också gjuta in delningsfiltrena i epoxy+grus, bara som tips (nej gör inte det
det finns redan stollar som testat).
Postad 19 June 2025 - 11:11
Hur låter de? Kul bygge!👍
Nu har jag haft dem klara ett tag och lyssnat till dem ganska flitigt. De låter helt klart bäst när jag kör dem "Direct" via min Denon 3800 AVR. Rent och klart med en markant bas som jag faktiskt inte förväntade mig. De är ju avstämda till ca 25hz men de förvånar mest vid den transienta basen runt 70 till 120 hz. Riktigt bra tryck som känns i mellangärdet. Den delen är nog det som jag minst hade förväntat mig.
Man får dock kräma på ordentligt då de är ganska trögdrivna. Kommer nog behöva externa slutsteg för att kunna få tillräcklig dynamik.
Coolt bygge!
Hur gjorde du nedfräsningen för waveguiden?
Waveguides har jag printat ut själv med ritningar från https://www.somasonu...-acoustics-sb26 och jag skrev även ut fräsmallen som finns där för dessa.
Samma diskant som i Revels Performa3-serie (fast med deras egna waveguide+spridningslins).
Elementet du använder som mellanregister är samma som basarna i Revel F206.
Men det visste du säkert redan. Väldigt bra element iaf.
Det är inte jag som har konstruerat eller valt element utan det är en gemensam konstruktion från https://www.faktiskt...php?f=3&t=75023
Och det mesta har jag att tacka Maarten för då det är hans huvudsakliga kontruktion.
Fett! Man kan också gjuta in delningsfiltrena i epoxy+grus, bara som tips (nej gör inte det
det finns redan stollar som testat).
Grus har jag nog aldrig hört talas om tidigare men jag har använt både buntband samt smältlim för att fixera komponenterna så de inte skallrar samt lossnar när man spelar högt.
Däremot använde jag minst sagt rikliga mängder smältlim då jag limmade fast filtrena i lådorna...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
111 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?