Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

dukar från sms safebrackets

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 februari 2004 - 13:10

THXex
  • THXex
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Nån som har eller sett SMS Aero Frame live in action med helst sanyo z2?

THXex

Postad 14 februari 2004 - 17:53

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Då får hålla dig till tåls med min kommande setup. :rolleyes: ;) Min Aero Frame kommer på måndag eller tisdag. Dock får jag inte projen förrens i början av mars. Först DÅ får du en full "rapport" från mig. Materialet i High Contrast-duken är SMS egna material.

Edit: Ändrade texten då det jag skrivit tidigare tydligen inte stämmde.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 15 mars 2004 - 12:23.

Postad 14 februari 2004 - 20:21

THXex
  • THXex
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Då får hålla dig till tåls med min kommande setup.  ;) :P  Min Aero Frame kommer på måndag eller tisdag. Dock får jag inte projen förrens i början av mars. Först DÅ får du en full "rapport" från mig. Materialet i High Contrast-duken är SMS egna material.

Tjäna

Har du kollat på Aero'n nånstans så att man kan se finnish bla, vilken e det du har beställt den med 16:9 och 4:3 läge med skjutbara jalusier.

Vart beställde du din ifrån?
Vad kostade den?
Funderar väl fram och tillbaks vad man ska ha för duk.
Vilken duk beror väl lite på hur mycket allt går på i hemmabio rummet :rolleyes:

THXex

Redigerat av Petesapie, 15 mars 2004 - 12:23.

Postad 14 februari 2004 - 22:24

Unregistered257af4db
  • Unregistered257af4db
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Materialet i High Contrast-duken är ett "greylinematerial" från Projecta (Draper).

Eftersom Projecta är ett dotterbolag till Da-Lite så är jag rätt säker på att de inte använder sig av Drapers duk material...

Shovven

Postad 15 februari 2004 - 00:06

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

• 1 036 inlägg
  • 0
Jag har haft både projecta&draper och det var INTE samma material!

Postad 15 februari 2004 - 11:29

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
THXex: You got PM! ;) Drapers High Contrast ska det vara.

PS. Trodde Projecta var det "Europeiska Draper" som så många sagt. :rolleyes: DS.

Postad 12 mars 2004 - 12:00

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2 991 inlägg
  • 0
Jahopp, vart är den utlovade rapporten, Pizzapajen? :)

Postad 13 mars 2004 - 19:26

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0

Jahopp, vart är den utlovade rapporten, Pizzapajen? :P

:D He he. Ja, att det inte kommit en recension beror på att jag hade en del problem med den i början. Hade en del matta-, vertikala ränder i duken. De satt med ett mellanrum på ca 30 cm. Dessa ränder syntes ganska tydlig mot ljusa bakgrunder. Efter att ha pratat med killen som är kvalitétsansvarig på SMS så skulle kan tydligen få bort dessa ränder med en hårtork(!). Ja, jag provade detta och det fungerade. B) De matta ränderna blev "glattare" och samma reflektion uppkom som i övriga duken. Har fått bort dessa ränder nu, men lite "finputsning" återstår. :P

Att jag väntar lite med recensionen beror även på att jag nu har ett testsample på Euroscreen Greyline här hemma. Vid första anblick är den gråa färgen densamma mot min duk, dvs samma grå nyans. Det man märker är att Greyline har mer
struktur i sig. Min duk har alltså en slätare yta än vad greyline har. Är projelös just nu så det hela drar ut lite på tiden bara. När jag fått tillbaka projektorn så ska jag väl göra en lite "shootout" mellan min duk (SMS HD Grey) och Euroscreen Greyline.

Återkommer med kommentarer senare som sagt. Ni får stå ut så länge. B) ;)

Postad 14 mars 2004 - 00:45

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2 991 inlägg
  • 0
Sade du "avända hårtork på duken"? :D
Den ena udda lösningen efter den andra... (fick tidigare veta att om man vill bli kvitt eventuell defocus i ett av hörnen på Sanyo PLV-Z2, så skulle man "rucka" på linsen) :lol:

Postad 15 mars 2004 - 12:25

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Kan passa på att säga att det INTE är någon annans firmas material i denna duk. Det är SMS egna material. Ingen annat. (därav min editering i inlägg i denna tråd.)

Postad 31 mars 2004 - 19:40

Unregistered6f812794
  • Unregistered6f812794
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt om SMS Aero Screen Plug & Play 16:9 ???
Jag har fått tag på en (till bra pris) med måtten 240*240 (varav50cm är svartmålat upptill)

Jag har tänkt använda den till Panasonic PT-AE500E
Är det bara att slå till eller???

Postad 04 april 2004 - 13:39

Unregistered6f812794
  • Unregistered6f812794
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det är alltså ingen här som har sett en sån (har en sån)

Postad 21 maj 2004 - 19:51

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Sådär ja "Petesapie" nu är vi två iaf med en AeroFrame HD Grey :lol:
Haha ja, Projjen köper jag i Augusti. Blev bara tvungen att slå till, fick den till ett väldigt bra pris.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  sms1.jpg   87,41K   1 Antal nerladdningar

Postad 22 maj 2004 - 10:14

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
GRATTIS får man väl säga då! Hör av dig om det är något du undrar över. :lol:

PS. Ett litet tips. Försök ha duken helt slät när du ska spänna den. Veck syns ganska lätt i dukmaterialet ska du veta. DS.

Postad 11 november 2004 - 16:16

Unregisteredf15f2547
  • Unregisteredf15f2547
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en ramspänd SMS-duk 81" men har hört lite olika omdömen om deras dukar så jag slängde iväg ett mail till dom och både mailet och svaret kan ni se här nedan:

Skickat: den 9 november 2004 11:23
Till: Daniel Assarson
Ämne: SMS Aero Frame Masking (grey)

Tjena!

Jag funderar på att köpa rubricerad duk med bildbredd på 180cm. Vet du vad
priset blir för denna? Dock har jag pratat med flera olika personer som
har sett era dukar och de har ibland upplevt "hotspotting" alltså att
projektorlampan speglar sig i mitten av bilden för att duken är så blank.
Är detta något problem ni är medvetna om? Och i så fall planerar ni att
försändra något för att minska problemet? Märks det mindre på den gråa
duken som jag är intresserad av eftersom gain är lägre?

Hälsningar Joakim!

och svaret blev då följande:

Sent : Tuesday, November 9, 2004 5:03 PM
To : "Jocke Johansson"
Subject : SV: SMS Aero Frame Masking (grey)

Tja,
Det är lite uppfattningar om hotspotten. Tex i USA finns inga sådana
uppfattningar
men har självklart läst forum här i Sverige där vissa upplevt hotspotten.
Och marknadsorienterade
som vi är har vi tagit fram ett nytt grått material :-) snart klart...

.daniel

Postad 11 november 2004 - 16:21

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
AirwaveJocke: Låter trevligt! SMS är trevliga att ha att göra med. Åsa på supporten har jag pratat med ett antal gånger. Alltid vänliga att hjälpa till. Kanske kan fixa/köpa ett nytt material om det kommer ifrån dem och skicka tillbaka det gamla? :)

Postad 11 november 2004 - 17:07

Unregisteredf15f2547
  • Unregisteredf15f2547
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Ja för din del Peter låter det ju som en bra idé. Själv väntar jag nog in det nya materialet innan jag slår till.. Tycker att ramen till deras dukar är mycket snyggare än alla andra jag har kollat på. Får de nu bara ordning på själva duken också så spelar det ingen roll om den kostar några tusen mer än den borde :) Eftersom jag ska ha den i vardagsrummet är det ju kul om det ser snyggt ut även när projjen inte är igång.. Hoppas nu bara att det inte tar hundra år innan dom är klara!

Jag återkommer i denna tråden så fort jag hör något nytt...

Postad 02 december 2004 - 11:20

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Det nya materialet skall tydligen finnas i dukarna nu! B)
Mailade SMS om detta och väntar på svar. Är hot-spottingen fixad är jag först i kön! :D

Kostar materialet inga stora pengar ska jag byta ut det så fort som möjligt. Återkommer om svar.

Postad 03 december 2004 - 17:35

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Kul att SMS lyssnar på kunderna! :(

Så här säger Petter på SMS om nya dukmaterialet. Citat:

"Jag kan inte säga så mycket mer än att det skall vara bättre än Drapers
material. Gain skall vara likvärdigt och det är fortfarande ett
PVC-material i duken. Jag upplever det lite tjockare och med lite grövre
struktur än det gamla.

//petter
" Slut citat

Låter najs! Jag kommer köpa materialet och återkomma om skillnader mellan det och det gamla jag har nu.

Postad 14 december 2004 - 17:26

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Håller precis på att spänna upp det nya materialet och första kommentaren som slog mig när jag rullade ut den på golvet var: WOW!! :unsure:

Tyvärr har jag ingen kamera att fota skillnaderna, men det kanske kommer längre fram. Nu ser materialet ut som "proffsmaterial". Hotspotting är nog ett minne blott. Gainen ligger fortfarande på 0.8 samt att duken är något mörkare än det förra HD Greymaterialet från SMS. Mycket fin struktur på duken, samt att det inte är lika "sladdrigt" som det förra materialet. Inte lika blankt och "galoschigt". Dock är jag rädd för att duken bli FÖR mörk för min kommande projektor så jag ska köpa det vita materialet av SMS också. :rolleyes: :lol:

Duken var rullad på rör, men det låg tunnt papper rullat med duken också för att slippa "strykjärnsglattningar" om ni förstår vad jag menar? Kan lätt ske annars med dukar vid transport har jag märkt. En hårdare kartongsrulle som även den försvårar knäckningar på försändelsen. Bra!

SMS Safebrackets har nu hoppat upp några snäpp i mina ögon. Det var bra innan också, men kundservicen detta företag visar är RIKTIGT bra. Nu när materialet verkar ha fixat det jag störde mig mest på så är det inte mycket kvar att klaga på. :rolleyes: Bästa utomstående företaget jag kommit i kontakt med under 2004 tycker jag. Skulle alla företag var lika serviceminded så skulle vi inte ha så mycket problem med tvister osv. Låter som att jag jobbar för SMS kanske, men det gör jag inte. :wub:

Sådana här företag ska ha en eloge tycker jag. De rättar till sina "fel" och lyssnar på kunderna och löser det på ett föredömligt sätt. Kanske bara jag som har haft "tur", vad vet jag?

Edit: Återkommer så klart med (bild)intryck efter att jag fått min nya projektor. :D

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 14 december 2004 - 17:29.

Postad 15 december 2004 - 22:56

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Vad får man betala för dukmaterialet (SMS) för en 240*135 cm dukbit med tillägg för 5cm kant runt om?
Är det dessa dukar som diskuteras?

Postad 16 december 2004 - 20:39

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
bigbadboogie: Det materialet jag skrivit om i denna tråd gäller till den ramspännda Aero Frame och det gråa materialet. Har det vita materialet på ingång. Samma material där fast vitt och 1.0 i gain istället för 0.8 gain som det är på det gråa materialet. :)

Postad 16 december 2004 - 23:28

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Och hur mkt kostar deras material - dvs utan ram då man redan har en (samt antagligen kommer att göra en ännu bättre själv då projektet "gör min egen duk" dra igång på riktigt).
Vill ha en backup plan ifall jag inte skulle lyckas skapa en duk som är bättre än min nuvarande Bjurab Euroscreen Frame matte white Gain 1.0.
Ganska sakplig bild men kommer blanda till en silvergrå färg som enl tester så här långt kommer ge lysande mörka resultat :D
Fick inspiration när jag läste en test på nätet om silverscreen dukar - färger som sprakar och riktigt juste kontrast och skaplig gråskala.
De gråa dukarna dunklar ner färgerna för mkt och drar ner ljusa partier till för grått enl mig så det optimala Silver+grått (+ ev färgtillskott grönt har jag hört skall vara en del för att få bra kontrast - fråga mig inte varför men jag provar allt bara det blir klockrent :) och inte ruinerar mig )

Hade varit intressant med en side by side av de dukmaterial du testar....samt priser om man kan lyckas tigga till sig dessa.....
Gärna en liten fotosession - min fotosession finns på component forumet. Bättre bilder med bättre kamera kommer förhoppningsvis innan 2005 :P

Boogie

Redigerat av bigbadboogie, 16 december 2004 - 23:31.

Postad 17 december 2004 - 18:17

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Alla tillverkare har ju sina uppspänningsanordningar. Euroscreen (Bjurab) kör väl med kardborre om jag inte har fel?

SMS har ett helt annat system som blir svårt att förklara här. Enkelt förklarat så bygger det på sydda fållningar runt hela duken där fyra plastpinnar körs igenom från alla håll. Sen är det en massa klammrar som drar ut duken mot ramen. Detta gör att SMS-materialet blir svårt att spänna i en ram från Bjurab. Inget jag skulle rekommendera i alla fall.

Skicka annars ett mail till SMS och fråga. Jag har ju köpt hela duken med ram från dem och det strulade till sig lite i början så jag har fått kompensationspris av dem.

Postad 18 december 2004 - 23:28

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Vad ligger priset på för en 200-220cm bred 16:9 duk med ram?

Postad 19 december 2004 - 20:32

Unregistered978afc2c
  • Unregistered978afc2c
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Är också nyfiken på just det!

Postad 20 december 2004 - 11:01

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Kan kolla upp med min kontaktperson på SMS vad de ligger på nu. Var ett tag sedan jag köpte min. Nu är det ju nytt material i dem också. Iaf i den gråa som jag har fått nyligen. Det vita materialet är på G också. :D

Postad 20 december 2004 - 15:24

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Eftersom jag har ljust tak o ljusa väggar så borde jag ha en grå duk, eller....?
Kolla priset på en grå duk om du har möjlighet!

Postad 20 december 2004 - 15:40

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
liten snabb OT fråga tänkte att det inte var någon ide att starta en ny tråd för denna.

jag skall kanske byta till en grå duk då jag har vitt tak och ljusa väggar (Z3:a) men jag undrar om man kan få tag i små testdukar på något sett för att testa innan man köper. vore jätte nice med ett svar

SORRY FÖR OT :D

Redigerat av ZoomAir, 20 december 2004 - 15:41.

Postad 31 december 2004 - 17:00

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Tänkte bara säga att jag fått det "nya" vita materialet till min duk nu. Dock ser det ut som mitt förra "gamla" material, fast vitt då. Har mailat SMS om detta och frågat om jag verkligen fått rätt duk? :ph34r:

Det nya gråa materialet, som är uppspännt i min dukram just nu, är riktigt fint! Synd bara att man inte har någon proje att testa det med. ;)

Edit 050108: Det nya vita materialet VAR det nya materialet.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 08 januari 2005 - 12:34.

Postad 01 januari 2005 - 17:42

Unregistered91a12345
  • Unregistered91a12345
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Du kan inte kolla priset också? Är lite intresserad av denna. Handlar nog då om 108" dvs 240cm. :ph34r:

Postad 02 januari 2005 - 09:53

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Har försökt få tag på nya prisuppgifter från SMS ett bra tag nu, men utan resultat. ;) Långhelger och grejer. Byter även jobb nu som försenar det hela lite också.

Edit: Fick se att mitt nya jobb även säljer SMS-grejer. :ph34r:

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 02 januari 2005 - 16:45.

Postad 02 januari 2005 - 16:43

Unregistered91a12345
  • Unregistered91a12345
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Oki, tänkte ringa något samtal imorgon för att se. Meddelar om jag får reda på något :D

Postad 02 januari 2005 - 22:26

Unregistered8a83af5e
  • Unregistered8a83af5e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Peter.M

det skall bli kul att höra vad du tycker om kombon hs50 och aero frame...
då det är samma som jag är lite sugen på..

Postad 03 januari 2005 - 21:19

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Putte: Du får vänta och se. Lägger upp bilder på HS50an i mitt galleri när jag fått den :rolleyes:

Postad 08 januari 2005 - 12:44

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Har fått svar från SMS nu angående det nya vita materialet. Jag har fått rätt material. Det gråa ser grymt mycket bättre ut i finishen tycker jag. Det "enda" SMS gjort med det vita materialet är att minska hotspotting samt att det är grått på baksidan. Samma gain, dvs 1.0. Det gamla var vitt på både fram- och baksida. Samma släta struktur på det.

Det gråa materialet får sitta kvar i min ram tillsvidare och om det blir för mörkt (med 0.8 i gain) med min HS50a så byter jag till det vita.

Det gråa materialet har en mycket finare finish tycker jag, samt att materialet är grövre. Den har en fin struktur som saknas helt i det nya vita materialet.

När jag får tag på en kamera ska jag försöka ta lite bilder då det är svårt att förklara detta enbart med ord.

Postad 21 januari 2005 - 16:27

Unregistered400a7a4f
  • Unregistered400a7a4f
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
ingen ny info om pris än? :)

Postad 21 januari 2005 - 20:12

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
H-I-M: Tyvärr har jag ingen mer info att ge just nu, men det beror på att min projektor var DOA (Dead On Arrival) när jag fick den så jag står fortfarande "projektorlös". Inte kunnat testa duken/dukarna. :)
Dock börja jag kunna se ljuset i tunneln nu efter ganska många telefonsamtal. Nästa vecka kanske jag kan komma med en liten "review"? :P

Postad 22 januari 2005 - 19:47

Unregistered400a7a4f
  • Unregistered400a7a4f
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

H-I-M: Tyvärr har jag ingen mer info att ge just nu, men det beror på att min projektor var DOA (Dead On Arrival) när jag fick den så jag står fortfarande "projektorlös". Inte kunnat testa duken/dukarna. :unsure:
Dock börja jag kunna se ljuset i tunneln nu efter ganska många telefonsamtal. Nästa vecka kanske jag kan komma med en liten "review"?    B)

A just det såg det sånt där e ju inge kul alls! Hoppas att det löser sig.. så ser jag fram imot lite mer info om duken!

Postad 07 februari 2005 - 21:05

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Lagt upp en bildjämförelse på strukturen på min nya duk jämfört med EuroScreen Greyline. Kolla mitt galleri så får ni se. SMS;s HD Grey-materialet ser numera MYCKET bra ut. Ingen hotspotting och man kan inte se dukmaterialet när man kollar på film. Blir mer 3D-känsla helt enkelt. Med det förra materialet från SMS kunde man se duken både genom hotspotting samt att det blev som regnbågsfärger (prismor) när man kollade/stirrade på en viss punkt på duken. Svårt att förklara och ingen kamera kan fåga det jag menar. Hehe. Lite som att kolla nära på hur en serietidnings färger är uppbyggda om ni förstår vad jag menar? Fast i pastellfärger...typ. :rolleyes: Det fenomenet har jag INTE nu iaf med den nya duken. Riktigt nöjd nu! <_<

Kanske kan ta en bild på alla tre material senare? Hade min förra duk på vinden när bilden togs så jag struntade i den. Den har ingen struktur så det kanske inte gör så mycket?

Postad 22 februari 2005 - 09:01

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jag fick mitt nya gråa materialet förra veckan å vilken skillnad i kvalitet jämfört med den förra, å hotspotting är bara ett minne nu :) Kastar in en bild på spännanordningen av Aeroframen för er som undrar hur den ser ut (börjar få in snitsen nu efter fem monteringar :( )

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  10b.jpg   218,75K   0 Antal nerladdningar

Postad 22 februari 2005 - 10:50

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
För er som undrar varför jag inte testat det vita materialet så fick jag reda på via mail från SMS att det INTE var det nya vita materialet jag fått. :)

Vet dock inte om jag vill testa det då mitt nuvarande gråa är så bra. Sen vill jag ha bättre svärta och det blir det inte med det vita materialet iaf. He he.

Edit: Hans Gruber: Fin bild! Men du vet väl att fållarna/dragkrokarna ska sitta tätare mot hörnen av duken? :( Tvärtom på din bild ju. ;)

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 22 februari 2005 - 10:52.

Postad 22 februari 2005 - 19:29

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jodå det vet jag, jag satte även en skyddstejp i varje hörn (den syns lite på bilden) det syns ju även var den själva plaststången som ligger i follen slutar. Ville inte sätta haken ända ut utifall väven skulle ta skada när ja spände den :( Annars så sitter hakarna med samma mellanrum det blev en liten effekt på bilden, så det ser lite konstigt ut. :)

Postad 22 februari 2005 - 20:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Tycker det verkar vara ett jäkla besvär med dessa dukar alltså?!
Hur länge har du hållt på och bytt o strulat Peter, ett år?
Kan dom inte skicka rätt på en gång :)

Postad 22 februari 2005 - 21:01

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Vad låg priset på för deras dukar??

Postad 22 februari 2005 - 21:05

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Vet inte vad dom kostar i butik

Postad 22 februari 2005 - 21:56

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
varför är det så svårt med ett pris på dessa dukar, tydligen har ju några köpt dessa dukar så någon form av prisbild måste det väl finnas. snackar vi 10.000 kr klassen eller kanske en 6-7k för en ramspänd variant.

visst många kanske får special priser och inte vet vad dom kostar i butik men någon hum borde väl någon ha :)

Postad 22 februari 2005 - 22:21

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Martin.M: Just nu gör det mig inget då det nya gråa materialet är så bra. :) När de skickar fel så kostar det mig inget heller. Då skickar de bara ett nytt till mig. Det förra materialet hade ju problem med ränder, men det har inte vare sig det nya eller det gamla i version 2. He he. SMS har vart det företag som har vart mest serviceminded 2004 som jag kan komma på. De sköter allt riktigt bra. Sen att tjejen i "telefonväxeln" inte har ordning på alla nya material skyller jag inte på henne. :(

Angående priser så är Aero Frame inte helt billig. Den jag har (220 cm bred och HD Grey utan dragbara gardiner på sidorna) hade ett riktpris på 12 k när jag köpte min för precis ett år sedan. Just nu är den nästan värd det priset tycker jag. Innan var jag inte nöjd med materialet som hotspottade, hade ränder (version 1) osv. Det är dock ett minne blott nu.

Alla butiker som säljer SMS-fästen till projektorer, plasmor osv kan få tag på dessa dukar.

Postad 22 februari 2005 - 22:24

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
ok tackar peter för priset, jag såg föresten på deras sida denna duk med den dragbara maskningen så att duken kunde bli 4:3, det jag skulle tycka vore fräckt och användbart är samma sak fast "tvärtom" d.v.s. maskning på ovan och undersidan så att duken kunde bli 2:35:1 (eller 2:40:1) det är nått som jag saknar på en duk.

Redigerat av ZoomAir, 22 februari 2005 - 22:25.

Postad 22 februari 2005 - 22:26

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
ZoomAir: Just därför jag valde en duk utan gardiner. Jag kollar knappt på 4:3-material på projektorn.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.