Postad 23 August 2004 - 09:18
Snygga stativ du gjort till bakhögtalarna!
Är det såna betongplintar med vinkeljärn upptill som du har kapat av.
Sen är dom målade va?
Är det såna betongplintar med vinkeljärn upptill som du har kapat av.
Sen är dom målade va?
Postad 23 August 2004 - 23:07
Ja, det är precis sådana jag använt.
1. Fram med vinkelslipen och kapa av järnen.
2. Byt sedan klinga och kör upp en ränna att fälla in vp-röret till högtalarkabeln.
3. Putsa/spackla igen rännan.
4. Spackla och måla plinten.
5. Borra och plugga fast botten- respektive ovanplattan. Limma gärna med tex setlim eller annat starkt montagelim.
6. Montera spikes om golvet tillåter det.
Jag garanterar att stabilare stativ får du leta efter.
Så här i efterhand borde jag använt 70 cm höga då jag har dem som bakhögtalare. Men de rackarna väger 60 kg och är klart otympliga att hantera.
1. Fram med vinkelslipen och kapa av järnen.
2. Byt sedan klinga och kör upp en ränna att fälla in vp-röret till högtalarkabeln.
3. Putsa/spackla igen rännan.
4. Spackla och måla plinten.
5. Borra och plugga fast botten- respektive ovanplattan. Limma gärna med tex setlim eller annat starkt montagelim.
6. Montera spikes om golvet tillåter det.
Jag garanterar att stabilare stativ får du leta efter.
Så här i efterhand borde jag använt 70 cm höga då jag har dem som bakhögtalare. Men de rackarna väger 60 kg och är klart otympliga att hantera.
Redigerat av Tiger_osse, 23 August 2004 - 23:08.
Postad 25 May 2005 - 09:20
Mycket snyggt får jag säga.. + att du har en mycket bra anläggning
Gillar stark färgerna i rummet med fondväggen. Och svarta högtalarna med smides ljusstakarna på väggen passar in perfekt! Precis så som jag också har planerat ..
Mvh/Massiv
Gillar stark färgerna i rummet med fondväggen. Och svarta högtalarna med smides ljusstakarna på väggen passar in perfekt! Precis så som jag också har planerat ..
Mvh/Massiv
Postad 30 October 2005 - 22:50
Stativen finns i Lund. Ingen som vill ha dem? Känns tråkigt o slänga dem...
Postad 19 October 2007 - 18:49
Hur blir ljudbilden i bilen när du placerat DLS'erna så lågt ? Funkar det bra ?
Var nämligen också inne på liknande montering men efter provlyssning fick jag för mig att det blev bättre ljud när dom monterades i instrumentpanelen.
/Andreas
Var nämligen också inne på liknande montering men efter provlyssning fick jag för mig att det blev bättre ljud när dom monterades i instrumentpanelen.
/Andreas
Redigerat av zeelo, 19 October 2007 - 22:58.
Postad 19 October 2007 - 23:25
Byggandet ligger lite i dval nu. Har skaffat mig en vinterbil och fixat en del med den den senaste tiden. (Vinterbil blev billigare än vinterdäck och jag slipper dessutom salt och avslitna dubbar i fronten på min dyrgrip
)
Kommer bygga om dörrsidorna så jag får in mid-basen där i stället för i kick-paneler. Kommer få en sluten låda och på så vis låta betydligt bättre.
Ljudbilden är redan bra, då domen (2,5 tum) sitter ganska högt upp på dörrsidan. Att modifiera instrumentbrädan är det inte tal om. Sitter för mycker sensorer och elektronik för att det ska vara realistiskt. Bilen är ju inte ens ett år gammal o har inte gått 1000 mil så att riskera alla garantier kommer inte på tal. Vi pratar om en bil för över 400 000. Inget jag har råd att leka (för mycket) med.
Har inget slutsteg inkopplat och heller ingen processor. (Kommer bli Alpine PXE-H650 eller Rockford Fosgate 3sixty.2) Detta blir projekt under vintern. Ska även få in ett par andra basar under stolarna. Earthquake SWS 8 eller JL Audio 6W0 lutar det åt. Får se längre fram.....
/Oskar
Kommer bygga om dörrsidorna så jag får in mid-basen där i stället för i kick-paneler. Kommer få en sluten låda och på så vis låta betydligt bättre.
Ljudbilden är redan bra, då domen (2,5 tum) sitter ganska högt upp på dörrsidan. Att modifiera instrumentbrädan är det inte tal om. Sitter för mycker sensorer och elektronik för att det ska vara realistiskt. Bilen är ju inte ens ett år gammal o har inte gått 1000 mil så att riskera alla garantier kommer inte på tal. Vi pratar om en bil för över 400 000. Inget jag har råd att leka (för mycket) med.
Har inget slutsteg inkopplat och heller ingen processor. (Kommer bli Alpine PXE-H650 eller Rockford Fosgate 3sixty.2) Detta blir projekt under vintern. Ska även få in ett par andra basar under stolarna. Earthquake SWS 8 eller JL Audio 6W0 lutar det åt. Får se längre fram.....
/Oskar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
48 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?