Postad 30 augusti 2004 - 20:03
Jag är på gång att uppgradera min subb och föll utseendemässigt för Kef-subben som du har. Har dock inte haft möjlighet att lyssna på den än och tänkte höra vad du tycker. Designen är ju klockren (ej svart och fyrkantig). Ljudmässigt vill jag att den skall passa min Wharfedale Pacific Evo-30:s tighta punchiga bas.
Fungerar den både till snabbara musik och lite tyngre filmscener enligt ditt tycke?
Tacksam för svar // MiHjo
Postad 31 augusti 2004 - 19:51
Kul att du tycker om subben!
Vi föll för den för dess utseende först. Men jag har också läst ett antal recenssioner av Kef KHT 2005.2, där Alla lovprisat subben.
Kef PSW-2500 är ju en vidareutveckling av den fyrkantiga, svartgråa lådan. Den ovala ska ge en stummare och stabilare låda.
Ljudmässigt är den klockren. Jag har försökt ställa in den så att den är så diskret som möjligt, jag gillar inte en massa onödigt muller. (se bild i mitt galleri). Men det märks ju att det saknas något när man stänger av den. Den är tight.
Först hade jag den i ett hörn, bredvid tv-möbeln. Då var den lite bumlig och odistinkt. Nu har jag den på en friare plats bredvid soffan och det blev stor skillnad.
Lycka till.
Abob
Postad 07 december 2007 - 13:31
Sorry för det sena svaret, jag kollar inte här så ofta.
men titt som tätt är det nån som kommenterar dessa skönheter.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar