Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med VFD...

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 August 2004 - 14:35

andreasp
  • andreasp
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag får ingen som helst reaktion från min nya VFD-display som satt inmonterad i mitt silverstone chassi - har installerat port95nt, ställt in LPT-porten enl anvisningar och har försökt köra med LCDSmartie + några andra program :D

Om någon har förslag på hur jag ska åtgärda problemet så är jag idel öra men jag antar att displayen på något sätt är trasig (kan man "bränna" VFDs?) om inte någon kan se något fel jag gort ovan och då till en annan fråga - var kan man köpa en likadan display (import/sverige spelar ingen roll...)?

Postad 15 August 2004 - 22:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Om någon har förslag på hur jag ska åtgärda problemet så är jag idel öra men jag antar att displayen på något sätt är trasig (kan man "bränna" VFDs?) om inte någon kan se något fel jag gort ovan och då till en annan fråga - var kan man köpa en likadan display (import/sverige spelar ingen roll...)?

Du måste ge oss bra mycket mer info, anslutning (paralellport antar jag), kompatibilitet, modell ... mm.

Fast jag antar att det är denna ?
http://www.silversto...ducts-lc03v.htm

Har du porten i enablead och i rätt mode i bios ? vet du att den funkar ?
Eftersom det är en hd44780-kompatibel display, skulle du även kunna testa Girder.

Redigerat av frollic, 15 August 2004 - 22:42.

Postad 17 August 2004 - 10:55

Unregisteredd52d090e
  • Unregisteredd52d090e
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag läste om en snubbe i ett annat forum som hade problem med att displayen i hans silverstone-låda var svart vad han än gjorde. När han skruvade ut den funkade den, det var tydligen några pins som fick kontakt med lådan och kortslöts. Kanske kan vara nåt att kolla.

Postad 17 August 2004 - 12:13

andreasp
  • andreasp
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag fick samma tips från Silverstone själva & mycket riktigt så funkar det nu!

Postad 24 September 2004 - 06:43

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
En kort fråga angående lådan.
Jag har inte sett någon information om svenska tecken och har inte hittat så mycket information om displayen i övrigt heller (skall läsa en recension av lådan nu), är det någon som testat den och fått fram svenska tecken?

Får den plats i ett "vanligt" rack?

Hur tyst är lådan, låter den fläkt som kommer med mycket?

Postad 24 September 2004 - 08:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Jag har inte sett någon information om svenska tecken och har inte hittat så mycket information om displayen i övrigt heller (skall läsa en recension av lådan nu), är det någon som testat den och fått fram svenska tecken?

Svenska tecken funkar. ...

Får den plats i ett "vanligt" rack?

De enda "vanliga" rack jag känner till är dom i datahallen, och dessa är 19", och där får den plats, med råge ......

Postad 24 September 2004 - 12:58

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Hehe....

Nu dreglar jag nästan. Det är verkligen en trevlig låda även om man kan tycka att den lämnar en del att önska.
Displayen är snyggt monterad, lite snyggare än min och lådan är ju snyggare än den Aaschiima jag använder idag. :)

Vad gäller rack menade jag stereorack som är byggt för normala stereoprylar och det verkar som om den lådan är lite grunare än deras 01-modell vilket gör att jag kanske får plats med datorn...
*funderar* Det kanske är dags att slå till med andra ord.

Postad 10 March 2005 - 10:14

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Jahaja....

Såg att det var ett och ett halvt år sedan jag skrev i tråden sist men nu har det blivit av i alla fall.

Jag köpte lådan mest för att det var den snyggaste som fanns tillgänglig för uthämtning på en timmes varsel här i Stockholm.
Är ganska nöjd med den men hade jag haft mer tid skulle jag nog tjackat en Accent HT-400 (om man bara slapp fjärren till den).

Det är några saker jag inte gillar med den.
1. Det var lite väl många oputsade kanter i den (kabeldragning och händer blir lidande).
2. Fläkten bak låter som attan, även på 5V. (Jämfört med resten av komponenterna)
3. Det är trång. (Vad kan man vänta sig av en så liten låda med fullt ATX-stöd?)
4. Instruktionsboken hoppade över all montering av moderkortet, lustigt då resten var ganska bra beskrivet. Hittade dock inte sättet man skulle skruva loss hållaren för 5 1/4 enheterna.

En mycket bra låda annars.
Lätt att montera saker, snygg, stabil och MYCKET bra VFD.
Var orolig över att den bara var på 16 tkn men det beror mest på att min gamla sög något så fruktansvärt. Så nu scrollar jag den tillräckligt snabbt för att kunna se titlar på låter som t.ex. "Rob Zombie - The Ballad Of Resurrection Joe And Rosa Whore (Ilsa She-Wolf Of Hollywood Mix)" och det är verkligen läsbart. Har man bra syn ser man det utan problem på fyra meters håll. :(

Finfint...
köpte en 8" Lilliput också men den skall jag kommentera i en annan tråd när jag testat den (hoppas jag hinner ikväll). :blink:

Redigerat av Marco9000, 10 March 2005 - 10:14.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.